Уроку I. Перевірка домашнього завдання


Скачати 47.75 Kb.
НазваУроку I. Перевірка домашнього завдання
Дата06.08.2013
Розмір47.75 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Математика > Урок

Подільність чисел

УРОК 8.

Тема. Прості та складені числа

Мета. Розглянути поняття простого та складеного числа. Розвивати увагу, мислення.

Тип уроку. Урюк засвоєння нових знань.

Обладнання. Картки для самостійної роботи.

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання.

Обраний учнями кожного ряду учень-«учитель» перевіряє домашні за­вдання кожного учня свого ряду і доповідає про результати перевірки.
II. Актуалізація опорних знань.

Аналіз самостійної роботи.

Учитель аналізує типові помилки, допущені при виконанні самостійної роботи. Такі завдання учні розв'язують на дошці з повним поясненням і ко­ментуванням відповідних правил.

Аналіз самостійної роботи доцільно виконати, використовуючи таку таблицю:

№ п/п

Номери завдань

ПІП учня

№1

№2

№3

№4



1.

2.




















Перевіряючи самостійну роботу, вчитель робить помітки в тих колон­ках, у номерах яких завдань учень допустив помилку. Таким чином вимальо­вується картина щодо знань з даної теми кожного учня зокрема і класу зага­лом. Учитель бачить, на чому саме слід акцентувати увагу учнів. Маючи такі таблиці, вчитель може простежити динаміку усунення тих чи інших недоліків і здійснити індивідуальний підхід до кожного учня.
III. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу.

Кожен учень завчасно отримує картку для самостійної роботи. Вона має такий вигляд:

  1. Знайдіть усі дільники чисел і заповніть таблицю.




Числа

Дільники

Кількість дільників

Яке число?

1










2










3










4










5










6










12










17










43










60










  1. У математиці виділяють натуральні числа, які мають тільки два дільни­ки: 1 і саме це число. Натуральне число називають простим числом, як­що воно має тільки два різні дільники: одиницю і самого себе. Число, яке має більше ніж два дільники, називають складеним числом. Число 1 не належить ні до простих, ні до складених чисел, оскільки воно має лише один дільник. Найменшим простим числом є 2 (єдине парне про­сте число). Подумайте над текстом і повторіть, які числа називають простими, а які — складеними.

  2. Які з чисел 7, 9, 11, 14, 19, 27, 29, 31 є простими, а які — складеними? Поясніть чому.

Історична довідка

Прості числа привертали увагу математиків з давніх часів. Адже кожне число, крім одиниці, є або простим, або розкладається у добуток простих чисел.

Виникало природне запитання: чи існує найбільше просте число? На це запитання дав відповідь древньогрецький математик Евклід, який довів у сво­їй праці «Начала», що для кожного простого числа існує більше від нього просте число. Знаходити всі прості числа, які не перевищують даного нату­рального числа, вміли ще понад дві тисячі років тому. Древньогрецький уче­ний Ератосфен — один з найосвіченіших людей свого часу — використову­вав для цього спосіб «решета Ератосфена», який тривалий час був єдиним способом знаходження простих чисел.

Кращі способи виділення простих чисел були знайдені лише в XX ст. Було складено чимало таблиць простих чисел. Тепер для знаходження прос­тих чисел застосовують комп'ютери. Зокрема, за їх допомогою знайдено про­сте число, яке складається із 750 цифр і навіть число із 1000 цифр (23217 – 1). Щоб записати просте число із 1000 цифр, потрібно використати паперову стрічку завдовжки близько 3 м.

Ще стародавніх учених цікавило питання, за яким законом розміщені прос­ті числа в натуральному ряді. Але відтоді, як Евклід довів, що не існує найбіль­шого простого числа, минуло понад 2 тисячі років, а закону розміщення простих чисел досі не знайдено. З одного боку, є прості числа, які відрізняються одне від одного на 2 — так звані «числа-близнюки», наприклад, 5 і 7, 11 і 13,17 і 19. З ін­шого боку, якщо розмістити всі прості числа в порядку зростання, то доведено, що серед них завжди можна знайти два простих числа, різниця між якими є бі­льшою від будь-якого заданого числа. Жодної закономірності не виявлено і від­носно кількості простих чисел, які припадають на певні інтервали.

Проте для обчислення кількості простих чисел у ряді натуральних чисел від 1 до п формулу знайти вдалося. її вивів видатний російський учений П.Л.Чебишов.
IV. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Усно: №№ 84; 85; 86, 94.

  2. Письмово: №№88,90,92 (скористайтесь ознаками подільності). № 100.


V. Підсумки уроку.

Учитель. Сьогодні на уроці ми вивчили прості та складені числа.

  1. Яке число називають простим?

  2. Яке число називають складеним?


VI. Пояснення домашнього завдання.

§1, п.4. №№ 89, 91, 93, 96.



О.Ензельт Уроки математики у 6 класі Урок 8

Схожі:

Уроку І. Аналіз виконання тематичного оцінювання >II. Перевірка домашнього...
В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення та виконання домашнього завдання
Уроку І. Перевірка домашнього завдання
Мета. Продовжити формувати навички розв'язування задач з елементами письмово­го пояснення
Уроку I. Перевірка домашнього завдання
Мета. Продовжити формувати навички розв'язування задач з елементами письмово­го пояснення
Уроку І. Перевірка домашнього завдання
Мета. Учити учнів знаходити спільні дільники кількох чисел, засвоїти алгоритм зна­ходження НСД
Уроку I. Перевірка домашнього завдання
Мета. Закріпити методи розв'язування задач на знаходження дробу від числа та чис­ла за його дробом
Уроку I. Перевірка домашнього завдання
...
Уроку I. Перевірка домашнього завдання
Учні-сусіди обмінюються зошитами. Учитель диктує правильні відпові­ді. Учні звіряють їх з відповідями у зошитах і, за необхідності,...
Уроку І. Перевірка домашнього завдання
Мета. Продовжити формувати вміння та навички учнів розв'язувати текстові задачі та приклади на всі дії. Підготувати учнів до контрольної...
Уроку І. Перевірка домашнього завдання
Мета. Ввести поняття імовірності випадкової події. Учити учнів шукати імовірність випадкової події
Уроку І. Перевірка домашнього завдання
Мета. Закріпити вміння та навички розв'язування задач на відсоткові розрахунки, складання та розв'язування пропорцій
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка