Орієнтовний календарний план для викладання за підручником Основи здоров'я (авт. Воронцова Т. В., Пономаренко В. С)


Скачати 242.55 Kb.
Назва Орієнтовний календарний план для викладання за підручником Основи здоров'я (авт. Воронцова Т. В., Пономаренко В. С)
Дата 08.04.2013
Розмір 242.55 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
Орієнтовний календарний план для викладання за підручником

Основи здоров'я (авт. Воронцова Т.В., Пономаренко В.С),

6 клас, 35 годин


§

підруч­ника

Назва (тема) уроку


Дата


Мета уроку


Навчальні завдання

(результат навчання)

Додаткові матеріали


I СЕМЕСТР (15 годин)

Вступ. Життя і здоров’я людини

Вступ


Вступний тренінг





Привітати учнів, продемонструвати підручник і зошит для 6-го класу, розробити правила групи, виявити очікування учасників, створити дружню атмосферу, відпрацьовувати навички комунікації і групової роботи.


Наприкінці заняття учні:


називають щонайменше три приклади бажаної і небажаної поведінки на тренінгу;


демонструють позитивне спілкування, активність і роботу в команді;


розпізнають ознаки фізичного, соціального, духовного, інтелектуального та емоційного благополуччя;


пояснюють, для чого необхідно розвивати життєві навички.

Зошит*),
с. 4—6

Посібник, вступний тренінг



*)Тут і далі мається на увазі зошит-практикум для учнів 6-го класу та Посібник для вчителя. Основи здоров’я, 6 клас (авт. Воронцова, Пономаренко)


Розділ 1. Людина і довкілля

§ 1


Світ навколо тебе





Ознайомити учнів із поняттям навколишнє середовище та його складовими. Проаналізувати, які елементи соціального середовища учнів мають позитивний і негативний вплив на здоров’я. Розвивати креативність і навички групової роботи.

Наприкінці заняття учні:


пояснюють значення термінів «навколишнє середовище, довкілля»;


наводять приклади природного, техногенного і соціального середовища;


називають три елементи соціального середовища; три кримінальні небезпеки і засоби захисту від цих кримінальних небезпек;


усвідомлюють, який захист від кримінальних небезпек надає міліція, школа, батьки, а про які вони повинні дбати самі.

Зошит,
с. 7—8

Посібник, тренінг 1


§ 2


Природа і здоров'я





Проаналізувати вплив природних чинників на здоров’я людини. Навчити дітей добирати одяг і взуття відповідно до погоди.


Наприкінці заняття учні:


називають щонайменше чотири небезпеки природного походження;


наводять приклади впливу погодних умов на здоров’я людей;


пояснюють значення терміну «акліматизація» і необхідність правильно підбирати одяг, організовувати харчування і режим дня під час акліматизації;


демонструють вміння добирати одяг відповідно до погоди.

Зошит,
с. 8—9

Посібник, тренінг 2


§ 3


Здоров'я і технічний прогрес





Дослідити позитивні та негативні наслідки технічного прогресу. Сприяти формуванню у дітей екологічної свідомості й активної життєвої позиції.


Наприкінці заняття учні:


називають фактори, які негативно впливають на екологічний стан довкілля; не менше трьох небезпек техногенного середовища;


наводять приклади позитивних та негативних наслідків технічного прогресу;


пояснюють значення терміну «екологія»;


демонструють прагнення брати участь в екологічних проектах.

Зошит,

с. 11—12

Посібник, тренінг 3





Розділ 2. Здоров'я і розвиток підлітка

§ 4


Розвиток підлітка





Пояснити учням особливості розвитку людини у порівнянні з іншими живими істотами, переконати їх у важливості змін, які відбуваються у підлітковому віці.

Наприкінці заняття учні:


пояснюють, чим розвиток людини відрізняється від розвитку інших живих істот;


усвідомлюють, що зміни — це нормальне явище і кожна людина має власний біологічний «календар змін»;


називають щонайменше п'ять базових людських потреб;


демонструють розуміння того, що потреби людини змінюються з віком.

Зошит,

с. 14 — 17

Посібник, тренінг 4


§ 5


Самооцінка і здоров'я людини





Пояснити учням, як формується самооцінка, обговорити недоліки завищеної і заниженої та переваги здорової самооцінки, тренувати навички постановки і досягнення мети.

Наприкінці заняття учні:


пояснюють значення терміну «самооцінка»;


розпізнають у запропонованих ситуаціях занижену, завищену і адекватну самооцінку;


називають щонайменше дві переваги здорової (адекватної) самооцінки;


пояснюють, як самооцінка впливає на поведінку людини;


демонструють вміння адекватно оцінювати себе, обирати важливі цілі і розробляти план досягнення мети.

Зошит,

с. 18—22

Посібник, тренінг 5


§ 6


Продукти харчування і здоров'я





Ознайомити учнів із основними поживними речовинами, навчити відрізняти корисну їжу від тієї, що може зашкодити здоров’ю.

Наприкінці заняття учні:


називають причини, для чого люди їдять; ознаки недоїдання і переїдання; основні складові харчових продуктів, джерела їх надходження та значення для організму;


демонструють вміння відрізняти корисні продукти від тих, які можна вживати зрідка;


пояснюють значення термінів «харчова цінність», «поживність, «енергетична цінність», «калорійність»;


пояснюють вплив харчування на самопочуття і здоров’я людей та особливості харчування підлітків.

Зошит,

с. 23

Посібник, тренінг 5


§ 7


Харчовий раціон





Обговорити чинники, які впливають на формування харчових звичок, ознайомити з принципами раціонального хзарчування, відпрацьовувати уміння підбирати збалансований раціон.


Наприкінці заняття учні:


називають три фактори, які найбільше впливають на формування їхніх харчових звичок;


пояснюють значення принципів раціонального харчування (помірність, різноманітність, збалансованість) та як ці принципи ілюструє харчова піраміда;


демонструють вміння: правильно добирати страви, якщо доводиться обідати не вдома; формувати збалансований харчовий раціон достатньої калорійності для звичайних днів, і днів з підвищеним фізичним навантаженням.

Зошит,

с. 24—27

Посібник, тренінг 7

§ 8


Проблеми неправильного харчування





Дослідити проблеми, які можуть виникнути у зв’язку із неправильним харчуванням. Вчити учнів запобігати харчовим отруєнням та відпрацьовувати вміння розпізнавати симптоми і надавати невідкладну допомогу при харчових отруєннях.

Наприкінці заняття учні:


називають приклади неправильного харчування і симптоми харчового отруєння;


пояснюють негативні наслідки неправильного харчування, небезпеку йододефіциту і модних дієт;


демонструють вміння купувати, зберігати і споживати йодовану сіль; попереджати харчові отруєння, а також правильно діяти в разі харчового отруєння.

Посібник, тренінг 8


§ 9


Особиста гігієна





Допомогти учням систематизувати знання правил особистої гігєни і розвивати відповідні практичні навички: догляду за руками, тілом, ротовою порожниною.


Наприкінці заняття учні:


наводять приклади ситуацій, в яких треба мити руки;


називають дві ситуації, коли треба звернутися до стоматолога;


пояснюють необхідність дотримання правил особистої гігієни (догляду за руками, тілом, ротовою порожниною);


демонструють вміння вибирати засоби і предмети особистої гігієни.

Зошит,

с. 28—29

Посібник, тренінг 9




Тематичне оцінювання за перший семестр











Зошит,

с. 13, 30




Розділ 3. Безпека і здоров'я

Глава 1. Профілактика ризикованої поведінки

§ 10


Звички і здоров'я





Обговорити чинники, які впливають на формування корисних і шкідливих звичок, сприяти усвідомленню необхідності формувати корисні звички і змінювати шкідливі.

Наприкінці заняття учні:


пояснюють значення слів «навички» і «звички»;


наводять приклади здорових і шкідливих звичок;


називають фактори, які впливають на процес формування звичок;


наводять аргументи на користь відмови від шкідливих звичок;


демонструють вміння аналізувати власні звички і розробляти план, як позбутися шкідливих звичок.

Зошит,

с. 31 — 34

Посібник, тренінг 10


§ 11


Вчимося прпймати рішення





Навчати дітей приймати виважені рішення.


Наприкінці заняття учні:


розрізняють прості, щоденні і складні рішення;


називають фактори, які впливають на прийняття рішень;


пояснюють алгоритм прийняття рішень за «правилом світлофора».

Зошит,

с. 35 — 37

Посібник, тренінг 11

§ 12


Правда про тютюн





Надати учням достовірну інформацію про тютюн і тютюнопаління, розвінчати поширені міфи стосовно популярності й магічних властивостей тютюну.


Наприкінці заняття учні:


розповідають про наслідки куріння для здоров’я людей (негайні, протягом двох років, віддалені, наслідки пасивного куріння).


розвінчують поширені міфи стосовно тютюну;


пояснюють причини, чому люди не вживають тютюн;


доводять, що куріння — це недешева звичка;


називають причини, чому тютюнопаління найбільше поширене в бідних країнах і серед бідних людей.

Зошит,

с. 38 — 41

Посібник, тренінг 12

§ 13


Правда про алкоголь і наркотики





Надати учням достовірну інформацію про алкоголь і наркотики, розвінчати поширені міфи.


Наприкінці заняття учні


пояснюють значення термінів «алкоголь», «наркотики», «ліки», «токсичні речовини», «токсикоманія»


називають ознаки і наслідки вживання різних доз алкоголю і зловживання алкоголем;


обговорюють причини, чому люди не вживають алкоголь;


наводять приклади того, що можуть і чого не можуть зробити алкоголь і наркотики;


спростовують поширені міфи про алкоголь і наркотики;


демонструють вміння зберігати і використовувати ліки (лише з дозволу батьків та за призначенням лікаря).

Зошит,

с. 42 — 44

Посібник, тренінг 13


II СЕМЕСТР (20 годин)

Продовження глави 1 розділу 3

§ 14


Як розпізнати рекламні хитрощі





Навчити підлітків розрізняти позитивні і негативні впливи, ознайомити їх з принципами дії реклами і рекламними стратегіями тютюнових та алкогольних компаній.


Наприкінці заняття учні:


пояснюють значення слів «маніпуляції», «цільова група»;


називають види і форми рекламної продукції;


наводять приклади правдивої, перебільшеної і відверто неправдивої інформації у рекламі;


розпізнають цілі рекламних повідомлень, зокрема, в рекламі тютюнових та алкогольних виробів;


демонструють вміння аналізувати зміст реклами: виділяти цільову аудиторію, розрізняти явні і приховані повідомлення, знаходити «пастки» для молоді.

Зошит,

с. 45 — 46

Посібник, тренінг 14

§ 15


Як протидіяти тиску однолітків





Навчити підлітків протидіяти негативному впливу з боку однолітків.


Наприкінці заняття учні:


розрізняють позитивні і негативні соціальні впливи;


називають причини, чому деякі люди пропонують щось небезпечне іншим;


розпізнають маніпуляції;


демонструють вміння відмовлятися від небезпечних пропозицій сторонніх людей, друзів, протидіяти тиску компанії; планувати своє дозвілля без тютюну й алкоголю.

Зошит,

с. 47 — 50

Посібник, тренінг 15

§ 16


Як зробити внесок у боротьбу з ВІЛ/СНІДом





Надати учням точну інформацію про ВІЛ і СНІД, мотивувати їх поширювати цю інформацію у своєму середовищі.


Наприкінці заняття учні:


розшифровують значення термінів ВІЛ і СНІД;


наводять приклади ситуацій, в яких існує ризик зараження ВІЛ, та ситуацій, в яких він відсутній;


пояснюють необхідність толерантного ставлення до ВІЛ-позитивних людей;


демонструють вміння поширювати правдиву інформацію про ВІЛ і СНІД

Зошит,

с. 51 — 52

Посібник, тренінг 16

Розділ 3. Безпека і здоров'я

Глава 2. Безпека щоденного життя

§ 17


Досліджуємо ризики і небезпеки





Ознайомити учнів з поняттям ризику та його видами. Розвивати уміння визначати рівень ризику у повсякденному житті, виховувати впевненість.


Наприкінці заняття учні:


називають види ризику (фізичний, психологічний, соціальний);


пояснюють значення термінів «ризик», «екстремальні ситуації», «надзвичайні ситуації»;


розрізняють виправдані і невиправдані ризики;


оцінюють рівень ризику в щоденних ситуаціях;


демонструють прийоми, які допомагають опанувати себе в критичній ситуації, та володіння загальним алгоритмом дій в екстремальних ситуаціях.

Зошит,

с. 54 — 55

Посібник, тренінг 17

§ 18


Безпека твого дому





Розвивати уміння і навички безпечного користування комунальними вигодами. Виховувати дисциплінованість, уміння дотримуватися заходів безпеки.


Наприкінці заняття учні:


називають небезпечні ситуації, які можуть виникнути в будинку;


пояснюють значення терміну «комунікації»;


розрізняють препарати побутової хімії за рівнем безпеки;


демонструють вміння користуватися газовою плитою, перекривати вентилі водогону, вимикати електрику на щитку.

Зошит,

с. 56 — 57

Посібник, тренінг 18

§ 19


Пожежна безпека твоєї оселі





Ознайомити учнів з пожежною безпекою власного дому. Розвивати уміння аналізувати причини пожеж. Виховувати серйозне ставлення до правил пожежної безпеки.


Наприкінці заняття учні:


називають чотири основні причини виникнення пожеж;


пояснюють, що означає «трикутник вогню»;


розрізняють негорючі, важкогорючі, легкозаймисті речовини і матеріали;


наводять приклади ситуацій, в яких вогонь може бути особливо небезпечним;


демонструють вміння у разі пожежі організовано евакуюватися з приміщення, перевіряти пожежну безпеку своєї оселі.

Зошит,

с. 58 — 59

Посібник, тренінг 19

§ 20


Як поводитися під час пожежі





Ознайомити учнів із стадіями розвитку пожежі. Розвивати вміння користуватися первинними засобами пожежогасіння. Виховувати організованість, впевненість у власних силах.


Наприкінці заняття учні:

називають три стадії пожежі і три типи вогнегасників;

пояснюють переваги і недоліки різних типів вогнегасників;

обирають відповідні засоби пожежогасіння у випад­ках загоряння звичайних речей, електроприладів чи легкозаймистих рідин;

демонструють здатність загасити

невелику пожежу, вміння захищати органи дихання та правильно діяти у випадку загоряння одягу.

Посібник, тренінг 20


§ 21


Підприємства у твоєму населеному пункті





Ознайомити учнів з видами небезпечних промислових об’єктів і правилами проживання поблизу промислових підприємств. Розвивати вміння правильно діяти під час техногенної аварії.


Наприкінці заняття учні:

розрізняють чотири групи промислових об’єктів за наслідками аварій;

називають ознаки того, що на підприємстві сталася аварія;

обирають відповідні алгоритми дій у разі сигналу цивільної оборони;

демонструють вміння захищати





органи дихання, виготовляти і одягати саморобний костюм хімічного захисту.


Зошит,

с. 60

Посібник, тренінг 21

§ 22


Ти — велосипедист





Ознайомити учнів з важливими елементами кострукції велосипеда, оцінити переваги і недоліки цього виду транспорту, виховувати відповідальність, розвивати увагу та швидкість реакції.


Наприкінці заняття учні:


називають елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку його руху, а також несприятливі для велосипедистів природні умови;


пояснюють переваги купівлі велосипеду в магазині та необхідність використання велосипедного шлема;


обирають відповідні способи захисту від крадіїв;


демонструють вміння підбирати велосипед та відповідний одяг.

Посібник, тренінг 22


§ 23


Безпека руху велосипедиста





Ознайомити учнів із правилами дорожнього руху для велосипедистів, правилами перевезення вантажу та виконання маневрів. Виховувати відповідальне ставлення до обов’язків велосипедиста.


Наприкінці заняття учні:


пояснюють, чому на велосипеді не можна їздити тротуарами;


називають місця, де можна кататися до 14 років; правила перевезення вантажів та виконання маневрів;


передбачають наслідки неправильного перевезення вантажів;


обирають безпечні способи об’їзду перешкоди на велосипеді, лівого повороту і розвороту;


демонструють сигнали велосипедистів про виконання маневрів.

Зошит,

с. 61 — 62

Посібник, тренінг 23

§ 24


До кого звертатися по допомогу





Навчити учнів складати повідомлення для рятувальних служб. Тренувати винахідливість та вміння якнайшвидше повідомити служби порятунку.


Наприкінці заняття учні:


називають види і телефони державних служб, які можуть надати допомогу в екстремальних ситуаціях;


складають стислі та інформативні повідомлення для рятувальників;


демонструють вміння швидко викликати рятувальників та надавати їм посильну допомогу.

Зошит,

с. 63 — 64

Посібник, тренінг 24

§ 25


Як допомогти потерпілому





Розвивати вміння надавати невідкладну допомогу потерпілим. Виховувати чуйність, відповідальність, впевненість у власних силах.


Наприкінці заняття учні:


пояснюють необхідність надання невідкладної медичної допомоги потерпілим;


розпізнають ознаки ураження електричним струмом, хімічних опіків, отруєння;


називають щонайменше три складові автомобільної медичної аптечки та їх призначення;


демонструють вміння адекватно оцінювати власні можливості і надавати посильну допомогу потерпілим при ураженні електричним струмом, хімічних опіках, отруєннях, ДТП.

Зошит,

с. 65 — 66

Посібник, тренінг 25




Розділ 4. Школа спілкування

§ 26


Спілкування і здоров'я





Сформувати у дітей поняття про комунікації. Дослідити прогрес у розвитку засобів комунікації. Відпрацьовувати навички спілкування: уміння говорити, слухати, встановлювати контакти з іншими людьми.


Наприкінці заняття учні:


доводять існування швидкого прогресу в розвитку засобів комунікації;


розпізнають вербальні й невербальні канали комунікації;


називають вербальні та невербальні ознаки активного слухання;


демонструють вміння уникати непорозумінь — висловлюватися конкретно, ставити запитання.

Зошит,

с. 68 — 70

Посібник, тренінг 26

§ 27


Стилі спілкування





Дослідити переваги і недоліки різних стилів спілкування. Розвивати вміння просити про послугу та висувати справеливі вимоги. Виховувати чемність і культуру спілкування.


Наприкінці заняття учні:


розпізнають пасивний, агресивний та упевнений стилі спілкування;


називають ситуації, в яких краще діяти упевнено, пасивно чи агресивно; ознаки різних типів спілкування;


аналізують переваги і недоліки пасивної, агресивної і упевненої поведінки;


демонструють здатність попросити про послугу, допомогу, висунути справедливу вимогу.

Зошит,

с. 71 — 72

Посібник, тренінг 27

§ 28


Навички спілкування





Розвивати базові комунікативні навички, виховувати доброзичливу, чемну і впевнену манеру спілкування.


Наприкінці заняття учні:


оцінюють рівень своєї упевненості у спілкуванні із незнайомими людьми;


пояснюють, як може зашкодити сором’язливість;


демонструють комунікаційні вміння здатність знайомитися, починати, підтримувати і завершувати спілкування, говорити компліменти.

Зошит,

с. 73 — 75

Посібник, тренінг 28

§ 29


Стосунки і здоров'я





Відпрацьовувати навички розбудови міжособистісних стосунків.


Наприкінці заняття учні:


пояснюють значення терміну «стосунки»;


наводять приклади стосунків;


розрізняють здорові і нездорові стосунки;


доводять переваги здорових стосунків;


оцінюють свої стосунки з іншими людьми;


називають дії, які сприяють зміцненню стосунків, і дії, які псують стосунки;


демонструють здатність працювати в команді.

Зошит,

с. 76 — 79

Посібник, тренінг 29

§ 30


Види і наслідки конфліктів





Відпрацьовувати навички аналізу і конструктивного розв’язання конфліктів.


Наприкінці заняття учні:


пояснюють значення термінів «конфлікт», «конфлікт поглядів», «конфлікт інтересів»;


розпізнають конфлікти поглядів і конфлікти інтересів;


наводять приклади толерантного розв’язання конфлікту поглядів;


називають способи розв’язання конфлікту інтересів;


демонструють здатність аналізувати конфлікти — розпізнавати конфліктні ситуації, визначати цілі учасників конфлікту і спосіб розв’язання конфлікту.

Зошит,

с. 80 — 83

Посібник, тренінг 30

§ 31


Як владнати конфлікт





Ознайомити учнів з прийомами конструктивного розв’язання конфліктів, відпрацьовувати навички самоконтролю.


Наприкінці заняття учні:


пояснювати значення терміну «конфліктоген»;


наводити приклади конфліктогенів;


розрізняти «Я — повідомлення» і «Ти — повідомлення»;


називати шість кроків розв’язання конфліктів;


демонструвати здатність контролювати себе.

Посібник, тренінг 31


§ 32


Підліткові компанії





Ознайомити учнів із ознаками дружніх, недружніх та небезпечних компаній, відпрацьовувати навички протидії агресії та насиллю.


Наприкінці заняття учні:


розпізнають дружні, недружні та небезпечні компанії;


пояснюють негативні наслідки того, щоб потрапити під вплив небезпечної компанії;


аналізують соціальні групи, до яких вони належать;


називають приклади фізичного і психологічного насилля;


демонструють здатність припиняти агресію і насилля у своєму середовищі.

Зошит,

с. 84 — 85

Посібник, тренінг 32

Підсумковий тренінг








Тематичне тестування за розділами 2, 3, 4.

Підведення підсумків навчального року, аналіз очікувань, емоційне закриття тренінгової секції. Налаштування учнів на корисний відпочинок під час канікул.

Наприкінці заняття учні:


пояснюють значення терміну «життєві навички»;


називають щонайменше п’ять життєвих навичок;


визначають своє ставлення до предмета «основи здоров’я» шляхом рейтингування шкільних предметів;


демонструють позитивність, бажання працювати у наступному навчальному році.

Зошит,

с. 53, 67

Схожі:

Орієнтовний календарний план на І семестр Інформатика 9 клас
Програма з інформатики для учнів 9 класу рекомендована Міністерством освіти і науки України (автори – І. О. Завадський, Ю. О. Дорошенко,...
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Основи правознавства...
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Основи правознавства (практичний курс) (авт. Ремех Т. О., Пометун О.І )
УРОК 1 Тема : Вступ. Життя як феномен. Здоров’я як явище людського...
Формування навичок роботи в групі, виховання відповідального ставлення до свого життя і здоров’я
ВСТУП
Важливими напрямком сучасної освітньої діяльності в Україні є реалізація комплексної державної політики щодо збереження здоров'я...
Програма для загальноосвітніх навчаль­них закладів. Основи правознавства...
Тематичні плани та програми курсу «Основи правознавства» для 9 – 11 класів з поглибленим вивченням права
О.І. Ващенко Використання усної народної творчості, віршів, афоризмів...
Підготувала: О.І. Ващенко – учитель основ здоровя, Бахмацька гімназія. Матеріали до уроків. Основи здоров’я. 2012. 56 с
Методичні рекомендації з викладання предмета «Основи здоров ’ я»
За своїм призначенням, змістом і методами навчання він суттєво відмінний від інших предметів. Його особливості визначаються
Діаграми для самостійної роботи учнів, курс «Основи здоров’я», 2...
Познач знаком «+» нáзви небезпечних речовин Познач «+» те, що зміцнює твоє здоров’я
Тема Дата
Що вивчає предмет «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Порушення здоров'я (травми, захворю­вання та їх профілактика)
Програма факультативного курсу «Вступ до філософії» авт. Степанова Н. М. 9
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів "Історія філософії" авт. Огневюк В. О. та ін
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка