|
Скачати 50.15 Kb.
|
Зустріч з великими художниками Тема :Картина В. М. Васнецова «Альонушка». Мета:ознайомити з творчістю великого художника В. М. Васнецова ; вчити особливостям побудови розповіді на основі картини ;розвивати мовлення дітей; виховувати відповідальність за доручену справу. Виховання ключових компетентностей: уміння вчити –виконувати розумові операції ,самостійність у розв’ зуванні завдань; громадянська-засвоєння і дотримання учнями морально-етичних норм, уміння оцінювати свої та чужі вчинки; комунікативна-вміння формувати власну точку зору,доводити власну позицію. Обладнання : картина В. М. Васнецова «Альонушкв» , портрет художника,розфарбовки, аудіозапис п’єси П. І. Чайковського «Хвороба ляльки». Хід роботи: 1 . Слово вчителя Послухайте мою розповідь про дивовижну людину, всесвітньо відомого художника Віктора Михайловича Васнецова. Він жив і малював свої чудові картини понад 100 років тому. Для нас із вами , дорогі діти, Віктор Михайлович залишив у спадок чимало картин до казок та казкових образів, зокрема «Царівна-Жаба», «Іван-Царенко»,»Кощій Безсмертний», «Богатирі». Нашою сьогоднішньою гостею є дуже сумна картина Васнецова. Художник назвав її «Альонушка» (показ картини під супровід аудіозапису П. І.Чайковського «Хвороба ляльки»; діти мовчки розглядають полотно впродовж 1-2 хвилин). Якось, ідучи селом, Віктор Михайлович побачив сумну дівчинку. Вона нагадала художникові казку «Сестриця Оленка та братик Іванко».Художник почав малювати її по пам’яті. Подивіться на дівчинку,яка сидить на камені біля річки і дивиться у воду . Ніщо не радує Альонушку: ані погожий день, ані дерева, ані річка. Васнецов намалював дівчинку так, що вся її поза свідчить про те, що вона відчуває: сумні очі, опущена голова,руки. Її волосся сплутане й давно не чесане, обличчя засмагло від далеких доріг та мандрівок. Уся природа співчуває дівчинці й розуміє її: ось схилилися над Альонушкою осички; немов охоронці , стоять стрункі ялинки , а вгорі лагідно щебечуть пташки. Зажурена дівчинка дивиться в річку й думає свою гірку думку. . 2. Бесіда за картиною. Про кого розповів нам художник у своїй картині? А що ви можете сказати про цю дівчинку? Як ви здогадалися, що вона журиться? Які фарби допомогли художникові передати журбу Альонушки? Як художник допоміг нам відчути, що довколишня природа сумує разом з дівчинкою? Як би ви заспокоїли Альонушку , коли б опинилися зараз поруч із нею? Словник-помічник:жовті,жовтогарячі,коричневі; небо плаче,нерухомо,сумно,осички, листячко, невеселі очі. Гра « На що схожий настрій?» Діти по колу розповідають про те, на що схожий настрій Альонушки.Учасники гри по колу, використовуючи порівняння , промовляють,на яку пору року,природне явище, погоду схожий їхній настрій. Вчитель.- Мій настрій схожий на білу пухнасту хмаринку на спокійному блакитному небі. А Альонушки? А твій? Вчитель узагальнює- який настрій: смутний,веселий,смішний,злий тощо. 3. Робота з текстом. Складання радісного закінчення історії про Альонушку за зразком дорослого. Сидить Альонушка,журиться. Думає, як їй жити.І раптом із-за дерева вийшов юнак: гарний, сміливий і добрий. Наблизився він до дівчинки та й каже « Як тебе звати? Чому ти така сумна?Розкажи мені про своє горе. Може, я тобі допоможу?» Дівчинка сказала, як її звати, й розповіла свою сумну історію. Юнак же назвався Іваном-Царевичем, вийняв з кишені чарівну паличку й… Після цього дорослий дає комусь із дітей чарівну паличку, і діти по черзі розповідають про те, що було далі. 4.Гра «Добрий лісник». Діти стають у коло. Усі вони – різні лісові мешканці. Одна дитина серед них- «Лісник». Кожна дитина по черзі називає себе та просить «Лісника» допомогти їй у тій чи іншій ситуації ( наприклад: « Утіш мене, ліснику, мої гілочки зламані тощо ). « Лісник» підходить до дерева і жестами показує , як він допомагає. Інші діти мають відгадати , що « Лісник» зробив для деревця. Потім діти міняються ролями. 5. Творче завдання « Фея Співчуття». Прочитати дітям приказки та прислів’я: “ Якби один іншому не допомагав , то й світ би пропав», «Серце не камінь, людина жалістю живе» , « Удвох і плакати легше», « Мала сльоза зменшує велике горе». Діти стають у коло. Обирається Фея Співчуття. Із чашечкою води у руках вона обходить усіх дітей та бризкає на них- дарує всім сльозинки співчуття. Потім діти по черзі розповідають їй, кому вони допоможуть ( виручать із біди, зарадять у скрутні хвилини ). Потім обговорюється з дітьми, що можна подарувати людям, які страждають, та готуються для цих людей подарунки. 6. Розучування вірша Крізь легке й зеленаве мереживо Проглядає берізка струнка. Чарівливість її необмежена, Дорозичлива й ніжна така! Свої лагідні віти тоненькі На потіху вітриську схилила, І срібляться листочки маленькі, Пташеняткові крихітні крила. Посміхається сонцю, хмаринці І грибкові, і кожному дню, Кожній зіроньці, кожній травинці Посилає усмішку свою. 7.Гра « У що ми віримо» Спочатку обговорюється із дітьми , у що може вірити людина ( у любов мами і тата , дружбу,природу,книги, казки та ін.. Потім діти стають у коло ,педагог кидає комусь із них м’ яча і запитує: « У кого ти віриш?» Той, хто впіймав м’яча , має відповісти, у що він вірить( наприклад: у любов мами) , і повернути м’яча педагогу. Наступна дитина , якій педагог кидає м’яча , повинна спершу пояснити , чому її друг вірить у любов мами, а потім розповісти , у що ж вірить вона сама( наприклад : « Сашко вірить у любов мами , тому що вона про нього дбає, а я вірю у дружбу»). Гра триває доти , доки м’яч не побуває в руках у всіх дітей. 8 . Етюд за «Казкою про берези» ( з попереднім запитанням : « Чим берізка схожа на Альонкшку?») Стояла чудова погода. Була весна. Сонце осявало молоденькі листочки, і вони іскрилися й переливалися всіма барвами веселки. Берізка потягнулася й розправила свої тоненькі гнучкі гілочки. « Як добре !- подумала вона. –Яке гарне в мене плаття! Як весело тут, серед цих гарних дерев, таких же зелених , як і я «. Якби ви побачили гай, у якому жила Берізка, ви б , мабуть , страшенно здивувалися. Це був сосновий гай. У ньому росли веселі колючі сосни. І ніхто з них не знав, коли і як з’явилося серед них це незвичайне дерево з тендітним білим стовбуром, гнучкими гілочками та яскраво-зеленими листочками. Берізка погойдувалася серед поважних зелених дерев, неначе дівча в легкому світлому платті. Сосни полюбили тендітну Берізку. І їй було добре серед гордих велетнів. Так минула весна , настало тепле, барвисте літо. Берізка підросла, її листячко вже не так виблискувало, воно було вже не таке ніжне, проте так само горіло все тим же зеленим світлом. А її друзі залишалися усе такі ж поважні й ніжно дивилися на білявку-красуню. « Давайте танцювати!»- гукала Берізка, погойдуючись на вітрові. Але сосни тільки посміхалися й розправляли свої голочки. 9.У майстерні художника Розфарбування Альонушки-принцеси під супровід твору М. І. Глинки « Вальс-фантазія». Література. 1. Красоткіна Н. Г. Виховні бесіди у початкових класах.- Тернопіль: Мандрівець,2008р. 2. Лопатіна О. О., Скребцова М. В. 50 уроків про чесноти.- Харків: Основа, 2008 р. .Лопатіна 3О. О. Скребцова М. В. 500 ігор в школі і дома.-Москва: Вятка, 2001 р. 4.Фесюкова Л. Б. Зустрічі з великими педагогами та художниками.-Харків 2008р. |
Уроку з художньої культури на тему: НАРОДНА КАРТИНА «КОЗАК МАМАЙ» На попередньому уроці ми розпочали розмову про український живопис ХVІІ – ХVІІІ ст |
Краш—синдром. Політравма. Комбіновані радіаційні та хімічні ураження.... |
Урок – дослідження Обладнання: портрет письменниці, збірка її творів, картина І. Репіна «Запорожці пишуть листа турецькому султану», ілюстрації до твору;... |
Реферат Наукова картина світу, поняття, структура, функції Картини світу окремих наук, своєю чергою, містять у собі відповідні численні концепції — певні способи розуміння і трактування будь-яких... |
Пам’ятник – це тільки зовнішній символ. Ми надіємося, що біля пам’ятника... Скульптурна картина буде обрамлена каплицею у вигляді півкулі, на яких у мозаїці оживе Богородиця Оранта. Пам’ятник буде споруджено... |
Книга цікава багатьма маловідомими фактами й свідченнями одного з... Депутат Верховної Ради України 12 і 13 скликань, заступник голови постійної Комісії Верховної Ради України з питань фінансів і банківської... |
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.» |
УРОКУ ТЕМА ПРОГРАМИ: Технології комп'ютерної обробки інформації ТЕМА УРОКУ: Тема уроку: Створення, завантаження та збереження файлів-документів. Введення, редагування та форматування інформації.... |
Опорні поняття Концептуальний рівень художнього твору (Тематика,... Співзвучна Чи тема основних питань свого часу? Чи пов'язано з темою назву? Кожне явище життя це окрема тема; сукупність тем тематика... |
Тема Вступ до економічної теорії Тема Економічні цілі і проблеми... Зародження економіко-теоретичних знань. Економіка як об'єкт вивчення економічної теорії. Загальні засади економічного розвитку. Мікроекономіка.... |