|
Скачати 79.83 Kb.
|
Тема родинного свята. Пісня – душа людини Мета: ознайомити учнів з пісенною творчістю українського народу;вивчити пісні різних жанрів;поповнювати знання учнів про народні пісні;розвивати пізнавальний інтерес до пісенної спадщини українців, мислення,мовлення учнів; виховувати любов до народної пісні,бажання їх вивчати. Обладнання: висловлювання видатних людей про пісню,прислів’я та приказки про пісню,аудіозаписи мелодій народних пісень. Хід свята Святково прибраний зал,стіни прикрашені вишитими рушниками, У кутку стоїть колиска з немовлям,батьки і учні одягнені в національний одяг. Вступне слово вчителя Україна з давніх-давен славилася народними піснями. Пісні,що створювалися у давнину – передавалися з уст в уста,від сім’ї до сім’ї, від села до села, від покоління до покоління. Все життя народне відтворене у піснях, легендах,думах. Українська пісня прирівнюється до молитви,її чує Бог. Пісні супроводжують людину від народження,все життя. І немає такого почуття, яке б не відгукнулося в народній пісні. Микола Гоголь писав: «Покажіть мені народ,у якого би більше було пісень». Виступ учнів
Підійшов до неї Господь і спитав: - Хто ти,дівчинко?Чому не підійшла до мене за дарунком? - Стидалася,Боже,бо маю бідну одіж. - А звідки ти,дівчино? - Я –українка. - Що ж я маю подарувати тобі,українко? 4. Задумався Господь і за мить мовить: - Я дам тобі, дівчинко,такий дар,який прославить тебе і твій народ на віки. Я дарую тобі пісню… 5. «Весь вік людину супроводжують пісні,від колиски до домовини,бо немає такого людського почуття,яке б не озвалося в українській пісні чи ніжністю струни,чи рокотом грому» - писав Михайло Стельмах. Дарунок матері 6. Тисячу пісень дала мені мама на дорогу, Дала пісень розмаїтих, Щоб була в житті я не убога. 7. Дала пісень розмаїтих, Веселих і сумовитих, І тужливих і журливих, Насмішливих й жартівливих. 8.Обжинкових,колискових, Калинових і вербових, І колядок, і щедрівок, І веснянок ,і гаївок. 9. І купальних,і плакальних, І любовних, і прощальних, І весільних,і похмільних, Дала в серце пісень вільних На майбутній день. Тисячу пісень дала мені мама на дорогу. 10. Народжувалася українська пісня під час праці й відпочинку, у хвилини радощів і смутку в серцях народу. 11. Тому й називається народною,тобто вічною і завжди сучасною. 12. Вона допомагала людям жити,вселяла віру в краще життя. (Учні виконують коломийки) 13. Пісня – справжній скарб українського народу. Живе пісня – живе Україна. (Учні виконують народну пісню «Ой, у лузі червона калина…») 14. Моя матусенька співає Пісні давноминулих днів. Самого серденька сягає Матусин чародійний спів. 15. Пісні хоч давні,невідомі, Як зазвучать вони лишень- Справжнісіньке свято в нашім домі Від прабабусиних пісень. 16.Заспівай мені,мамо, Колискову тихенько, Заспівай мені,мамо, Бо ж я ще маленький. 17.Заспівай мені,мамо Про край,про Карпати. Заспівай лиш для мене, Моя рідная мати. (Учні виконують колискову «Ой ти,дубе…») 18. Наймиліша для нас в світі Це пісня рідненька. Вона будить любов,діти, Чарує серденька. 19. І розважить, приголубить, І правду розкаже, Душу хвору,серце збудить, Ясний шлях покаже. 20. Не цурайтесь свого слова, Співайте усюди, То нас чужі пошанують, Скажуть,що ми люди. 21. Лечу від краю і до краю, Чарую дивними словами, Я вас на крилах підіймаю, Або сумую разом з вами. (Учні виконують пісню «Ой, летіли гуси…») 22. Пісня – душа народу. Як душу людини треба вміти розпізнавати, так і пісні треба вміти слухати і розуміти їх душу. 23. З прадідівських часів прийшли до нас пісні,а ми залишимо їх своїм нащадкам. І колись ,через багато років хтось заведе: (Учні виконують пісню «Чи видиш,миленька…») Заключне слово вчителя От і підійшло наше свято до закінчення. Шановні батьки! Співайте,вчіть пісень дітей і внуків. Шкода,що вже все рідше можна почути пісню про Довбуша,про Хмеля. Часто матусі навіть не знають пісень,які співали їхні бабусі своїм дітям. Співайте колискові пісні,адже вони вчать любити природу,виховують у дітей почуття поваги до старших,любові до ближнього,бережливого ставлення до природи. І виростуть ваші діти добрими,співчутливими людьми! Додаток 1 Коломийки Підійдемо до калини Виберемо гілку, А для нас мій батько зробить Новеньку сопілку. Навчимося на сопілці Ми чудово грати, Щоб усі пісні народні Українські знати. Сам я скрипочку зроблю, Сам смичок змайструю, Струни спритно причеплю І граю,як чую. Я скрипалю на свій смак Соло,як умію, Аж сороки на гіллях Від скрипу німіють. Хоч скрипаль я,самоук, Кажуть – самородок. Граю сам,без всяких мук, Для свого народу. Співаночки мої дрібні, Де я вас подіну? Мабуть піду в чисте поле, Тай там вас посію. А як будуть вівчарики В поле вівці гнати, Будуть мої співаночки По траві збирати. Додаток 2 Прислів’я та приказки
Додаток 3 Колискова пісня «Ой,ти, дубе…» Ой,ти,дубе (2 р.) А я яворонька , З тебе, дубе, ніц*не буде З мене колисонька. (2 р.) З тебе, дубе, ніц не буде, Тебе порубати. (2 р.) З мене буде колисонька- Дитя колисати (2р.) Ой, колишу дитиноньку , Колишу,колишу. (2 р.) Як виростеш,дитинонько, На кого тя лишу?(2 р.) Лишу тебе,дитинонько, На Бога святого, (2р.) Аби тебе застерігав Від усього злого. (2р.) Ой,повішу колисочку На дуба,на дуба, (2 р.) Тай буде ся колисати Дитинонька люба. (2 р.) Ніц (з діал.) – нічого. Додаток 4 «Українська народна пісня «Ой,летіли гуси…» Ой, летіли гуси З далекого краю Збили –сколотили Воду у Дунаю. А як сколотили- То заговорили, Що взяли в рекрути*, За нього не чути. Вийшла стара мати На високу гору: - Вернися, синочку, Із війська додому. Вернися ,синочку , З війська додомочку, Най я тобі змию Ще раз головочку. Як мені не мила, Як я був при тобі, Тепер не меш* мити, Бо я жовнір собі. Голову ми* змиють Дощі майовії, Кучері розчешуть Кулі стальовії. У неділю вранці Музиченьки грали. Штири* пари коней Сумний крок ступали. Штири* пари коней Сумний крок ступали. Військова музика Аж до гробу грала. Рекрути-солдати. Меш(з діал.)-будеш. Ми( з діал) - мене. Штири (з діал.)- чотири. Додаток 4 Українська народна пісня «Чи видиш,миленька?» Чи видиш, миленька, камінь над водою, Та як він попливе –вженюся з тобою(2 р.) Чи видиш, миленький, зірнички на небі, Як їх порахуєш-то піду за тебе.(2 р.) Де ти видів,милий,аби камінь поплив, Як мене не любив-чом до мене ходив?(2 р.) Я ходив до тебе на пожартування, Тай аби ти знала,що значить кохання. (2 р.) Ой,знаю я,знаю, кого я кохаю, Та тільки не знаю з ким жити маю.( 2р.) А чи з тим високим ,та ще й чорнооким, А чи з тим низеньким-тай чорнобровеньким.( 2 р.) Але той високий буде мене бити, Але той низенький буде мня* любити.(2 р.) Мня (з діал.) – мене. |
Сценарій родинного свята «Ми всі одна сім’я – єдина ми родина!» ... |
Тема. Це дівчина не просто так Маруся Це голос наш. Це пісня. Це душа. /Психологічно вірогідний портрет Марусі Чурай на тлі конкретної історичної дійсності через ставлення... |
Тема. Коли пісня жартує Музичний матеріал: українська народна пісня «Сіяв мужик просо»; українська народна пісня «Господарство»; українська народна пісня... |
Творча робота у номінації Важко не погодитися з поетом. Бо українське слово, в якому вмістилися історія народу, його душа і пісня, земля і піднебесся, дуже... |
Урок української літератури 10 клас Тема. «Лісова пісня». Проблема... «Лісова пісня» — прекрасна казка про любов і зраду, про силу лісову та водяну. Вона приваблює людей глибоким філософським змістом,... |
СЦЕНАРІЙ РОДИННОГО СВЯТА ДЛЯ УЧНІВ 5 КЛАСУ Доброго дня. Ми раді вітати вас на нашому святі. Давайте привітаємось один з одним. А для цього, станемо в коло, присядемо і будете... |
Сценарій свята «Українська пісня – єднає нас» Сцена прикрашена українськими рушниками та вінками. В залі лунають українські пісні |
Гармонійного єднання людини з природою. 63 Образи драми-феєрії «Лісова пісня». Неоромантичне утверд- ження духовно- естетичної сутності людини, її творчих можли |
Гармонійного єднання людини з природою. 63 Образи драми-феєрії «Лісова пісня». Неоромантичне утверд- ження духовно- естетичної сутності людини, її творчих можли |
Сценарій свята «ДОБРО ІДЕ ПО ЗЕМЛІ» Мета Мета. Продовжувати формувати уявлення про доброту, прищеплювати учням високі моральні цінності людини, вчити бути милосердними, чемними,... |