|
Скачати 73.82 Kb.
|
НВК «Балтська ЗОШ І – ІІІ ст. №2 – гімназія» Урок трудового навчання (2 кл.) Тема. Властивості паперу. Конструювання з нього площинних зображень Вчитель: Кулик С.М. Тема. Властивості паперу. Конструювання з нього площинних зображень Мста. Ознайомити учнів з папером як матеріалом для виготовлення виробів та його властивостями. Вчити конструювати із рваних шматочків паперу площинні зображення, виконувати операцію склеювання. Розвивати мислення, уяву, пам'ять, дрібну мускулатуру кистей рук. Виховувати акуратність, естетичний смак, бережне ставлення до дерев, прагнення до економного використання паперу. Обладнання: а) матеріали: кольоровий папір, аркуш альбомного паперу, клей ; б) інструменти і пристрої: щіточки для клею, серветки; в) наочні посібники: вироби з паперу, колекція паперу, зразок площинного зображення з паперу, таблиця послідовного виготовлення виробу. Об'єкт праці: площинні зображення з рваних шматочків паперу «Дерево», «Пташка», «Хмарка». Хід уроку: I. Організація класу Встали всі рівненько, Посміхнулися гарненько, Настрій на урок взяли, Працювати почали! - Дітки, перевірте, чи є у вас на партах клей, кольоровий папір, серветки і білі аркуші паперу. II. Виклад нового матеріалу 1. Актуалізація опорних знань - Подумайте, без чого не можна обійтись на уроках читання? (Без книги). -А в чому ми пишемо на уроках письма? (В зошита). - А в чому ми малюємо на уроках образотворчого мистецтва? (В альбомах). А хто скаже, з чого виготовляють зошити, книги, альбоми? (із паперу). - Правильно, діти, всі ці речі виготовляють із паперу. І на уроках трудового навчання ви теж будете працювати з папером, робити з нього цікаві вироби і саморобки. 2. Повідомлення теми і мети уроку - Сьогодні ми ознайомимося з папером, його виготовленням, властивостями, навчимося виготовляти зображення з рваних шматочків кольорового паперу. 3. Розповідь про папір - Слухайте уважно вірш і відповісте на запитання: з чого роблять папір? Був деревиною, був і рідиною, Перш ніж став він, діти, Стрічкою тонкою. Його і пиляли, його і дробили, У котлах гарячих, в розчинах варили. Його і цідили, його і давили. І повітрям теплим У печах сушили. Гладили катками, різали ножами, І тепер він, друзі, Завжди перед нами. Всі його цінують, люблять і шанують. І на нім друкують, Пишуть і малюють І виготовляють різні саморобки: Килимки, закладки, Кошики й коробки,
Деревина дуже цінна, бо треба дуже багато років, щоб виросло одне дерево. Тому крім деревини для виготовлення паперу використовують солому, очерет, ганчір'я, а також макулатуру - це старі, газети, журнали, книги зошити. Якщо їх здавати у спеціальні пункти, це допоможе зберегти лісові насадження. А на уроках ви повинні економно використовувати кольоровий папір, щоб не викидати у сміття великі шматки. Папір - це листовий матеріал. У магазинах він продається окремими аркушами або в пачках (писальний, кольоровий, креслярський) чи у рулонах ( шпалерний). Папір буває різних видів. Розглянемо колекцію паперу: писальний, друкарський, газетний, фотопапір, шпалерний, побутовий... Є також картон - цей листовий матеріал твердіший і важчий за папір. 4. Дослідження властивостей паперу
5« Інструктаж з виготовлення виробу а) аналіз зразків виробу
- Як закріплені шматочки кольорового паперу на аркуші білого паперу? (Клеєм) - Як виготовлені різнобарвні шматочки? (Нарвані руками). б) послідовність трудових дій - Слухайте уважно, як виконувати роботу: На аркуші білого паперу олівцем наведено зображення, яке ви будете виготовляти.
4. Наклеєні шматочки притискаємо серветкою, щоб прибрати зайвий клей. в) вибір об 'єкту праці - Діти, ви будете створювати різні зображення:
З ваших виробів створимо на дошці одну композицію і подивимося, який ряд найкраще впорається із завданням. г) планування трудових дій - Хто запам'ятав, що робимо в першу чергу? (Вибираємо напір і відриваємо від нього шматочки). ~ Що робимо далі? (Наклеюємо шматочки один біля одного). 5. Повідомлення правил склеювання - Пам'ятайте, що клеєм користуємося обережно, наносимо небагато, розмащуємо тонким шаром за допомогою щіточки, зайвий клей прибираємо серветкою. 6. Фізкультхвилинка Щось втомились ми сидіти, Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз, на сусіда подивись. Руки вгору, руки в боки . І зроби чотири скоки. Плесніть у долоньки раз, За роботу! Все гаразд! Ш. Самостійна робота учнів IV. Аналіз роботи учнів. Підсумок уроку 1. Виставка учнівських виробів Учитель кріпить на дошці зображення хмар і птахів, а нижче - зображення дерев; вказує на помилки учнів і шляхи їх виправлення, відзначає кращі роботи. 2. Підсумкова бесіда
3. Прибирання робочих місць |
Методичні рекомендації розроблено на допомогу студентам денної та... Вчитель трудового навчання і основ декоративно-ужиткового мистецтва; Вчитель трудового навчання і основ дизайну |
Урок Образотворче мистецтво Дата Тема Паперопластика. Конструювання... Мета Ознайомити учнів з можливістю створення художнього образу засобами конструювання; розвивати уяву, фантазію, образне мислення,... |
Урок 2 Тема: Створення нумерованих і маркерованих списків. Властивості... Навчальна мета: Познайомити учнів з основами роботи із текстовим редактором, поняттями створення нумерованих і маркерованих списків.... |
План-конспект з трудового навчання. Тема заняття: Види поясних виробів Теоретичні відомості: Види поясних виробів. Художнє конструювання. Технічне конструювання. Основні типи креслярських ліній. Розміри... |
План-конспект уроку трудового навчання Т Тема уроку. Пошук аналогів існуючих виробів та зображень для випалювання, їх аналіз |
Вчитель трудового навчання Насташської ЗОШ І-ІІІ ступенів Рокитнянського... Укладач: Корженко Валентина Анатоліївна, вчитель трудового навчання Насташської ЗОШ І-ІІІ ступенів Рокитнянського району |
Конспект уроку з інформатики Конструювання інтерфейсу користувача.... Конструювання інтерфейсу користувача. Надання значень властивостям елементів керування. Відтворення на формах зображень. Практична... |
ТЕМА: Фізичні та хімічні властивості Тип уроку: урок засвоєння нових знань (за методикою особисто орієнтованого навчання) |
Урок на тему: Підготувала: вчитель хімії Тема: Алюміній як хімічний елемент і проста речовина. Фізичні та хімічні властивості. Алюміній оксид й алюміній гідроксид. Застосування... |
НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ В ЗОШ Виховуючи особистість школяра вчитель повинен враховувати багатогранність навчального та виховного процесів |