|
Скачати 44.4 Kb.
|
ПЛАН УРОКУ з предмету Екологія Тема програми: Проблема забруднення природного середовища та стійкості геосистем до антропогенних навантажень. Тема уроку: Основні антропогенні джерела забруднення навколишнього середовища. Мета уроку: сформувати знання учнів про категорії забруднення, основні джерела забруднення навколишнього середовища; повторити та узагальнити знання учнів з теми: «Природні ресурси»; виховувати екологічну культуру та формувати екологічну свідомість учнів Тип уроку: комбінований Методи та прийоми проведення: розповідь, бесіда, самостійна робота Комплексно методичне забезпечення уроку: презентація, мультимедійний комплекс, роздатковий матеріал ХІД УРОКУ1 Організаційна частина (перевірка:наявності учнів, чергових, готовності учнів до уроку) 2 Повторення та узагальнення попередньої теми (самостійна робота учнів з карткам) 3 Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація теми. 4 Основна частина. 4.1 Вивчення фактичного матеріалу. Запис теми, плану. План уроку 1 Визначення поняття екологічна криза, небезпека та катастрофа 2 Джерела забруднення навколишнього середовища 1 Кризи, катаклізми та інші порушення не були рідкістю впродовж історії цивілізації. Одна із перших екологічних криз була тоді, коли в результаті інтенсивного полювання були виснаженні запаси основної дичини – мамонтів, носорогів, гігантських оленів, степових зубрів. Люди зрозуміли свою помилку і перейшли від полювання як основного способу отримання їжі до землеробства та скотарства. При значному спустошенні земель в минулі століття – люди просто змінювали центр господарювання. Але сьогодні екологічна криза має якісно іншу природу, яка стала основою загальної деградації природного середовища. Тут значну роль відіграють технолого-виробничі причини, а також складний соціальний фон з розколом людського суспільства на конкуруючі блоки, які намагаються випередити один другого, нарощуючи виробництво, послуги, торгівлю. Прягнення досягти більш високого рівня за будь-яку ціну ведуть до ігнорування глобальних екологічних проблем. Як елементи тиску цивілізації на природне середовище виступають технології, що застосовуються в промисловості та сільському господарстві, автомобільний транспорт та урбанізація, атомні електростанції і військово-промислові комплекси розвинутих країн світу, які є найбільшими споживачами ресурсів та енергії. Техногенний тип розвитку цивілізації в умовах швидкого росту населення вимагає залучення до виробничих процесів все більшої кількості природних ресурсів, що значно змінює ландшафт величезних територій. У світі зареєстровано більше 9 млн. видів штучно отриманих хімічних речовин, які смертельні для живих організмів. Широкомасштабне споживання ресурсів та матеріалів веде до зростання кількості відходів в промисловості і сільському господарстві.
Екологічна криза кінця 20 ст. виявилася наслідком спільної дії багатьох факторів, які разом тягнуть суспільство в безодню. В Україні головним фактором екологічної кризи являється фактор економічний. У держави і підприємств немає коштів для розбудови промисловості, сільського господарства, транспорту і інших сфер людської діяльності. А про екологічні проблеми, здійснення природоохоронних заходів та контролю за забрудненням приділяється вкрай мала увага. 2 Сучасне виробництво – це, перш за все, гігантський споживач, після діяльності якого розрізняють такі види і джерела забруднення навколишнього середовища: 1. Хімічне, що призводить до надходження до навколишнього середовища різноманітних отруйних речовин. 2. Фізичне, до якого відносять знищення територій, шумові перешкоди та електромагнітне випромінювання. 3. Термічне, яке спостерігається при скидах у водойми нагрітої води з промислових підприємств, особливо, з ТЕЦ. 4. Радіоактивне, що пов’язане з надходженням в природне середовище штучних ізотропів. 5. Засмічення, що проявляється в надходженні до навколишнього середовища різного роду твердих відходів. 6. Біологічне, при якому в природі з’являються не властиві їй організми. Одним із видів такого виду забруднення є мікробіологічне, пов’язане з розвитком у навколишньому середовищі паразитичної мікрофлори. 5 Узагальнення та систематизація знань Які види антропогенних забруднень і їх джерела ви можете назвати в нашій області, місті, у вашому мікрорайоні? 6 Підбиття підсумків, аналіз та оцінка роботи учнів на уроці. 7 Домашнє завдання. Державний навчальний заклад «Черкаський професійний автодорожній ліцей» Методична розробка уроку з екології Тема програми: Проблема забруднення природного середовища та стійкості геосистем до антропогенних навантажень Тема уроку: Основні антропогенні джерела забруднення навколишнього середовища Розробила: викладач Соболевська О.М. Черкаси 2012 |
Уроку: Тема. ЕКОЛОГІЯ ЯК НАУКА ПРО ДОВКІЛЛЯ Цілі уроку: розглянути визначення, предмет і завдання екології як науки; розвивати навички застосування матеріалів інших курсів... |
УРОКУ ТЕМА ПРОГРАМИ: Технології комп'ютерної обробки інформації ТЕМА УРОКУ: Тема уроку: Створення, завантаження та збереження файлів-документів. Введення, редагування та форматування інформації.... |
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.» |
Тема уроку Виховувати пізнавальну зацікавленість до предмету, та привчати працювати творчо |
Тема уроку Виховувати пізнавальну зацікавленість до предмету, та привчати працювати творчо |
Н ІКОПОЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА Програми ''Екологія 2013-2017'', затвердженої рішенням міської ради від 28. 12. 2012 №6-26/VІ |
УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ Тема програми: Механічна кулінарна обробка овочів та грибів ... |
План-конспект уроку Тема: “Будова довідників програми та робота з ними” Мета: навчити основних прийомів роботи з довідниками програми «1С: Торгівля+Склад» |
План-конспект уроку Тема: “Інтерфейс програми. Константи” Мета: розглянути призначення та інтерфейс програми «1С: Бухгалтерия». Сформувати поняття константи в програми «1С: Бухгалтерия» |
Завдання для тематичного оцінювання складені у відповідності до програми... Тести розраховані для учнів загальноосвітніх навчальних закладів та вчителів з предмету «Музика» 1-4 класи та «Музичне мистецтво»... |