|
Скачати 91.47 Kb.
|
Відділ освіти Бородянської районної державної адміністрації Загальцівське навчально-виховне об`єднання “Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок” виховна година на тему: «Буду я природі другом» З досвіду роботи вчителя початкових класів Войналович Людмили Павлівни спеціаліста «вищої кваліфікаційної категорії» 2013 р. Тема: «Буду я природі другом» Мета: підсумувати пізнавальні інтереси учнів, прияти вихованню в них почуття прекрасного; формувати вміння встановлювати взаємозв`язок між природними об`єктами; виховувати любов до природи, бажання охороняти й примножувати її багатства і красу Обладнання: малюнки учнів, плакати, наочні посібники «Тварини Червоної книги», «Рослини Червоної книги», маски тварин. Хід заняття 1. Вступне слово вчителя Шановні друзі, батьки, вчителі і всі присутні. Сьогодні ми проводимо відкриту виховну годину «Буду я природі другом» Мабуть, найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю, до життя викликає природа. Вона завжди чарує і чарувала, хвилювала і хвилює людину. Шепіт голубої води, зелених дібров, спів дзвінкоголосих пташок, запах і розмаїття квітів – усе це дорога серцю, не з чим незрівнянна природа рідного краю. Є багато квіток запашних, Кожна квітка красу свою має. Та гарніший завжди поміж них Ті, що квітнуть у Рідному Краю. Є багато пташок голосних, Любі – милі нам співи пташині. Та завжди наймилішими з них Будуть ті, що у Рідній Країні. Рідний край – наш дім, вишенька біля хати, вулиця, де ми бігаємо, річка, де купаємося, ліс, в якому відпочиваємо. І ось сьогодні діти підсумують свої знання про природу, розкажуть і покажуть як вони вболівають за її майбутнє. На сцену виходить дівчинка (матінка – природа) Усе моє, все зветься Україна Буває часом, сліпну від краси Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, - Оці степи, це небо, ці ліси, Усе так гарно, чисто, незрадливо, Усе як є – дорога, явори, Усе моє, все зветься Україна, Така краса висока і нетлінна, Що хоч спинись і з Богом говори. Здавна люди вірили в богів – покровителів усього живого на Землі. Такою покровителькою рослин була богиня Флора, а покровителькою тварин була – богиня Фауна. Тому рослинний світ називають флорою, а тваринний – фауною. (Виходять на сцену «Флора» і «Фауна») звучить «Вальс квітів» П.І. Чайковського Дівчинка в костюмі богині Флори: Були у матері-природи Дві донечки такої вроди: Хто їх побачить хоч на мить, - Не міг забути й розлюбити. Голубооку звали Флора У неї очі, наче зорі; Завжди замріяна, тендітна, Ласкава, ніжна та привітна. Дівчинка в костюмі богині Фауни говорить такі слова: А Фауна – швидка як вітер, Могла за птахами летіти, І за оленями стрибати Та з білочками пустувати, Обидві світ живий любили, Відтак його боготворили, Тож вирішила мудра мати В придане їм дарунки дати. Мрійливій Флорі – світ рослинний, А жвавій Фауні – тваринний, Щоб берегли і доглядали, Від всього злого захищали. Вчитель - Діти, сьогодні ми разом з нашими казковими героями завітаємо до лісу, побачимо, що там відбувається, зустрінемося з лісовими мешканцями, та побачимо чи вміють діти поводитися в природі. - А також дізнаємося, що потрібно зробити, щоб бути справжнім другом природі. (На передній план виходить хлопчик) Вже весна прийде в оселі, Розцвіте рясний садок. Тож летіть, летіть веселі Зграї радісних пташок. Швидше любі прилітайте Ми вже бачимо здаля, Із весною привітайте І лісочки і поля Ми хатинки вам збудуємо На деревах, в гілочках, Щоб ви нам пісні співали, Щоб ловили ви комах. Учні загадують дітям загадки 1. Вірно людям я служу, Їм дерева стережу, Дзьоб міцний і гострий маю, Шкідників ним добуваю. (Дятел) 2. Швидко скрізь цей птах літає, Безліч мошок поїдає, За вікном гніздо будує, Тільки в нас він не зимує. (Ластівка) 3. Хто гнізда свого не має, Яйця іншими підкидає. Та у лісі в холодку Все кує: «Ку-ку!, Ку-ку!»? (Зозуля) 4. Які ноги заввишки, Такий ніс завдовжки. Хату на хаті має, Жабам рахунок знає. (Лелека) 5. В мене є великий хист, Я співаю, як артист. Спів мій радісний усюди Дуже люблять слухать люди. (Соловей) 6. Я ловлю комах, жучків, Їм біленьких черв`яків. В теплий край я не літаю, Цвірінь – сів я на хлівець. Зовуть мене … (Горобець) Діти! Хто з вас відгадає: Що за пташка так співає? Як горобчик цвірінчить, Мов сорока, скрекотить, Наче качка, кряче, Мов дитина плаче, Вимовляє, як захоче, Навіть деякі слова, То, мов курочка, сокоче, То регоче, мов сова… Хто ж виспівує отак? Та то ж так співає (Шпак) Живе лише влітку він, Шовкові крила має. Із квіточки на квіточку Він весело літає. (Метелик) - Діти, а зараз ми покажемо вам сценку «Як Дениско відпочивав» За книжками не сидиться хлопчику малому. На прогулянку біжить до парку біля дому. І рогатку прихопив велику з собою. За птахом бігає, стріляє по ньому. Ось горобець, шпак, дятел і синиця. - Ось де влучність моя пригодиться. Набігалось, наганялось, під дубом крилатим бідне задрімало. Злетілись птахи на пташину раду, Стали думати, гадати, шукати розраду. Довго гомоніли та придумали кару: - Налякати його треба, Щоб покликав маму. Заліз лелека до дупла та як дзьобне в лоба. Покотились сльози як горох у хлопця малого. Став він плакати й кричати та на поміч рідну маму звати. - Мамо! Рятуйте! Відтоді рогатки не бере до рук, Рідній природі став він вірний друг. - А зараз ми продовжимо мандрувати лісовими стежками. (Діти загадують загадки про тварин) Сонечко в траві зійшло, Усміхнулось, розцвіло, Потім стало біле-біле. І за вітром полетіло. (Кульбаба) Гострі голки стирчать із клубочка. Не пошиєш ти ними сорочку, Бо гуляє по лісі клубочок Та шукає смачненький грибочок. Цей клубочок з голочок Має назву… (Їжачок) Червонясту шубку має, По гілках вона стрибає. Хоч мала сама на зріст, Та великий має хвіст. Як намисто, оченята… Хто це? Спробуй відгадати. (Білочка) Сірий, зубатий, По полю блукає, Ягнят шукає. (Вовк) Влітку сіренький, а взимку біленький, Довгі вуха має, швидко в лісі стрибає. (Заєць) Я руда, низького зросту, Хитра я і довгохвоста. - На курей я вельми ласа - В них таке смачненьке м`ясо. Вовку-брату я сестриця А зовуть мене… (Лисиця) Буркотливий, вайлуватий, Ходить лісом дід мохнатий. Одягнувся в кожушину, Мед шукає та ожину. Влітку любить полювати, А зимою – в лігві спати, Як зачує він весну – Прокидається від сну. (Ведмідь) (Інсценізація вірша А. Терилюн «Ялинка») У лісі на галяві Ялиночка стояла Всіх вабила до себе, Всім око милувала. Прийшли у ліс хлоп`ята, Ялиночку хвалили, Коли прощались з нею, По гілці відломили. А потім милувались Ялинкою дівчатка І теж по добрій гілці Взяли собі на згадку. Прибіг сіренький зайчик, Від жалю ледь не плаче: - Була така красуня, Тепер лише деркачик. Вірш «Літній ранок» Літній рако. Червнева пора Вже достигли солодкі суниці, Тож заповнила ліс дітвора І дорослі прийшли, як годиться Тільки чути: «Егей!» та «Ау!» О, природо, ховай свої чари: Топчуть папороть, квіти, траву - Тільки б швидше наповнити тару. Ніби мамонтів стадо пройшло, Або кінна ворожа навала – Все, що квітло, буяло, росло, Полягло, почорніло, пов`яло. Недопиті й порожні пляшки, Тут і там із яєць шкарлупи, Скрізь паперу брудного шматки, Ще й консервні бляшанки на купі. Та мовчить зачудований ліс, Лиш засмучено, тихо зітхає, Без докірливих слів та без сліз Своїм виглядом він промовляє: Якщо хочеш сюди ще прийти, Щоб суниць чи грибів назбирати, То навчися мене берегти І красу мою вмій шанувати. Сценка «Якби звірі вміли говорити» (Звучать пташині голоси) До лісу діти завітали, Пташині співи слухали, Квіти рвали, На зеленій галявині вогнище розклали. Смачно їли, пили, співали і грали, Після себе сміття залишали. На всі боки пляшки летіли. Стаканчики, банки, папір всю галявину вкрили. Звірі із кущів за ними дивились, Довго слухали, терпіли, а тоді враз усі заговорили: (звірі підходять до дітей, на них надягають банки, стаканчики, плашки, брудний папір) - Слухайте уважно: Шановні друзі! - Ліс – це наш лім. - А в домі треба поводитися чемно і охайно! - Приберіть усе негайно! А хто буде смітити, ми того будемо бити, колоти і кусати та до лісу не пускати. (На сцену виходять Флора і Фауна) - Якось я стала помічати, що у моїх володіннях стало менше рослин. - А я теж помітила, що стали зникати тварини? - Діти, чому стає менше рослин? - Діти, чому менше тварин? - Що потрібно робити? (Відповіді учнів) Вчитель: У ст. 66 Конституції України записано: «Кожен зобов`язаний не заподіяти шкоду природі, культурний спадщині, відшкодовувати завдані ним збитки» У нашій країні прийнято ряд законів: «Червона книга» - документ-звинувачення, пред`явлений людству природою. До «Червоної книги» України занесено 923 види рідкісних і зникаючих тварин і рослин. Хвилинка цікавинок Пам`ятники птахам Горобцям – у Бостоні (США) за врятування від гусені, яка загрожувала людям знищити врожай. Гусям – у Римі, за те, що врятували місто від ворога, зчинивши галас і цим попередили мешканців. Голубам – у Парижі, за те, що принесли звістку про аварію англійського підводного човна під час Другої світової війни. Запам`ятай: Гниє в грунті: папір – від 2 місяців до 1,5 року; синтетичний папір – до 40 років; консервна бляшанка – до 50 років; поліетиленовий пакет – до 200 років; скло – понад 1000 років; пластикові пляшки – 180-300 років. - Учні нашого класу виготовили заборонні знаки, які можна розмістити на лісових доріжках. - Давайте їх прочитаємо. (Читання знаків) Вірш Надії Майстренко «Бережіть комашок» Бережіть комашок, діти: Всі вони повинні жити, Як не стане в нас комах, То загине кожен птах. Як підемо на лужок, Не побачимо квіток. Йтиму садом, полем, а чи лугом, Буду я природі вірним другом. Зупинімося – останній є шанс, Оглянімося – благаємо вас, Все задумано мудро в природі, Жити в усьому в мирі і в згоді. Метелика ловити я не хочу Він квітка неба, хай живе собі! Хай крильцями барвистими тріпоче, Щоб радісно було мені й тобі І квітку лісову не стану рвати, Її додому я не понесу, Бо вдома їй джмеля не погойдати, І не попити ранками росу. І не стеблинку, гілку чи травинку Я не ображу – це страшенний гріх! Бо в кожній з них живе тремка живинка, Що світиться довірою до всіх. Підсумок заняття - Діти, що потрібно робити, щоб бути другом природі? - Що вам найбільше запам`яталось? - Що сподобалось? Подарунки від Флори і Фауни. |
Урок з читання 3 клас Тема. Буду я природі другом Розвивати мислення, уяву, фантазію, діалогічне і монологічне мовлення, навички читання. Виховувати любов до природи, бережливе ставлення... |
«Будь природі другом» Мета: розширити знання учнів про природу; виховувати інтерес до пізнавальної діяльності, любові до природи та бережливого ставлення... |
Я третім не буду, я зайвим не буду |
Першого уроку Працюючи над минулим, важливо ошляхетнювати майбутнє. Кардинал Йосип Сліпий казав: «Я буду таким кардиналом, яким ви будете народом.... |
1 Известно, что клеточный цикл включает в себя несколько следующих... Известно, что клеточный цикл включает в себя несколько следующих друг за другом |
Урок у 7 класі Тема: Різноманітність голонасінних рослин. Роль голонасінних... Мета: ознайомити учнів із багатоманітністю хвойних рослин, розкрити їх значення в природі та житті людини |
СПИСОК студентів прийнятих в НТУ «ХПІ» в 201 2 році які не стоять... |
Урок з курсу «Я і Україна» України, про способи орієнтування на місцевості за різними ознаками в природі; формувати вміння користуватися фізичною картою і картою... |
Тема уроку: Механічний рух Мета уроку Мета уроку: дати означення механічного руху; показати прояви механічного руху в природі, відносність руху; навчити спостерігати різні... |
Тема Глюкоза. Будова та властивості. Поширення в природі Девіз: «Робота... Навчальна: вивчити будову глюкози, її властивості, як представника речовин з подвійними властивостями з позицій причинно-наслідкової... |