|
Скачати 59.88 Kb.
|
Розробка сценарію "Осінь золотава"(для учнів 5-6 класів) Мета: розширювати знання учнів про характерні ознаки осені у природі; викликати естетичні переживання, захоплення красою природи; збагачувати словниковий запас дітей; розвивати спостережливість, уміння бачити й чути красу осінньої пори; розвивати мислення учнів; виховувати любов до природи, до рідного краю. (Зал прикрашений гірляндами з осіннього листя. Скрізь у вазочках осінні квіти, кетяги калини, гілочки клена, горобини, колоски... Вчитель: Доброго ранку! Ми зібралися сьогодні, щоб побачити та почути красу природи нашої рідної Батьківщини, яка називається Україною, адже вона така чарівна, багата, неповторна. Україна завжди прекрасна! (Звучить пісня про Україну) Вчитель: Мабуть, найбільшу насолоду та радість, найпалкішу любов до рідної землі, до життя викликає спілкування з природою. Вона завжди зачаровувала людину. Шепіт води, зелених дібров, спів пташок, запах квітів - усе це дорога серцю природа. Природа і Вітчизна невіддільні. Тож сьогодні ми зібралися, щоб побачити її красу в цю прекрасну пору року.А як називається вона, ви відповісте, коли відгадаєте загадку. Хто вона, ота красуня В золотім намисті, Що без пензля і без барвів Скрізь малює листя? На деревах листя те Так блищить, мов золоте. Вчитель: Як ви гадаєте, про яку пору року піде мова на нашому сьогоднішньому заході? Так, правильно, про цю дивовижну пору року красуню осінь. Саме нею найбільше захоплювався відомий російський поет О. С. Пушкін, багато його віршів було присвячено саме їй. (Демонструється слайд з портретом О.С. Пушкіна та звучить уривок вірша "Осінь ". Вчитель: Тож давайте запросимо до нас осінь- чарівницю під гучні оплески. Учениця: Я-Золота красуня — осінь-чарівниця! По землі ступаю, золотом вся сяю В жовте і червоне листячко фарбую І картини дивні, чарівні малюю! Небо синє-синє, листя кольорове, А яке довкілля радісне, чудове! А які в жоржини, наче сонце, квіти! Світ наш неповторний, гарний, розмаїтий! Світ наш незбагненний, дивний, загадковий І такий прекрасний, і такий чудовий! Вчитель: Ми раді тебе вітати у нас на святі. Для тебе, наша дорога госте, ось ця пісенька. (Звучить пісня про осінь) Вчитель: Так, ця прекрасна пора року приваблює нас не лише своїми яскравими фарбами, а й обдарює нас щедрими подарунками. Учениця- осінь: Я ж бо є справжньою господинею! Я найбагатша пора року. Все маю в городі, в полі, у лісі . Шикуйтесь в рядочок, мої милі сини й дочки! Розкажіть гостям, чого ви варті. (В рядок стають: Урожай, Картопля, Помідор, Морква, Часник, Груша, Яблуко) Ось вони її милі сини і дочки. Розкажіть нам, чого ви варті? (Виходять "учні- овочі", демонструється слайд з зображенням осінніх овочів): Урожай: Яскажу такі слова: Хліб – усьому голова – Жнуть і жито, і пшеницю На рум’яну паляницю Хліб на білім рушнику – Ніби сонце у вінку. Картопля: Куштуйте усі бараболю, Варіте і смажте із сіллю й без солі, Сто страв господиня з картоплі зготує, Картопля, як хліб, вона – всіх нагодує. Помідор: Беріть помідори, вони – пречудові До вашого столу хоч зараз готові. Морква: Я морква, під сонечком щедрим зросла. Земелька водою мене напувала Тому-то я завжди смачна й соковита Морквяного соку всім треба попити. Часник: Хто гострого хоче – часник хай придбає – Він всякі мікроби вогнем випікає! Груша: Скуштуйте цю грушку солодку, духмяну,- У роті, немовби медок, вона тане. Яблуко: Лоточків із яблуками не минайте, Які до смаку вам, такі вибирайте. Сортів тут багато, усі вони – різні. Ось яблука ранні, ось – яблука пізні. Город: Гей, шикуйтеся в рядки, Буряки та огірки, В лаву станьте, біб, квасоля, Помідори й бараболя! Кроком руш всі до комори, Бо зима настане скоро. Вчитель: Дякуємо, наші любі овочі та фрукти! З вами нам ніяка зима не страшна! Ну ж бо давайте проведемо конкурс та дізнаємося, чи добре ви знаєте наші місцеві дари осені? Конкурс1: У кошик складені овочі та фрукти. Діти із зав'язаними очима вгадують, який овоч чи фрукт вони дістали із кошовки. Дівчинка- осінь: Молодці! А тепер відгадайте мої загадки: ( демонструється слайд із зображенням грибів) Із своїх найперших днів Найбіліший із грибів. По властивостях він цінний, Лікар від хвороб відмінний. Обліпили всі пеньочки Мами - тата сини й дочки: Наче нитки всі тоненькі, Вишукані й чепурненькі. Красень гриб цей хоч куди, Та у руки не бери! Кожна муха його знає, Як побачить - геть втікає! Ці грибочки невеличкі, Із близнючок в них сестрички. По лісах мандрують пішки, Носять рижі босоніжки. Слизьку шапку одягнув, І під деревом заснув... З задоволенням збирають І на зиму закривають. Сирі шапки, сирі ніжки, Можна і сирими трішки... Видів безліч, всі смачні: Ласі, добрі, їстівні! Це справжнісінька актриса: В капелюсі, шапці, лиса... Різні ролі в лісі грає, Перевтілень безліч знає. (За правильну відповідь Осінь пригощає кожного фруктами з корзини) Вчитель: Так, щойно ми згадали про осінні подарунки лісу. Але чи знаєте ви, які два грибочки потрапили сюди без дозволу, так як вони є неїстівними? (відповіді дітей) Вчитель: Які розумні діти! А зараз подивіться на цю гарну наречену. Що в неї в руках? Правильно- букет із троянд. Але необовязково він повинен бути саме з цих квітів, адже осінні квіти також дозволяють створити різнобарвне оригінальне диво. Учень: Ось до осінньої теми Квіти якраз прийшлися — Це чарівні хризантеми В пору цю розцвілися. Формами й кольорами Квіти нас радують дивні. Світять для нас зірками Радісні і чарівні. Холодно стало ночами, Вже і сади роздяглися. То чарівні хризантеми Гарно так розцвілися. Осінь іде й на прощання Квіти останні дарує. Ними в холодні світання Серце людині чарує. Вчитель: Так осінні квіти насправді прекрасні. А чи знаєте ви що небудь про їх походження? Учень1: Я хочу розповісти вам про айстри. Айстра - символ любові, витонченості, вишуканості, ніжності й романтики. У Китаї айстра означає точність. Стародавні люди вірили, що запах листів айстри, коли їх спалювали, виганяв змій. Існує міф, згідно з яким, айстри були створені з космічного пилу, коли Діва дивилася з неба і плакала. Існує близько 600 видів айстр. Астра (біла) означає "Я люблю тебе більше, ніж ти мене!" Учень2: А моя розповідь про чудові гербери. Гербери - яскраво забарвлені квіти родом з Південної Африки. Вони дуже ефектні в букетах завдяки виразній формі і прекрасному забарвленні квітів: кремове, персикове, блідо-рожеве, жовте, темно-фіолетове, помаранчеве та пурпурове. Гербера - квітка парадоксів: символізує одночасно і таємницю, посмішку, флірт і відкритість світові. Гербера дуже популярна й за площею обробітку займає в квітникарських країнах (Голландія, Польща) друге місце після гвоздики. Учень3: Хризантема в нашій свідомості міцно пов'язана з Японією. У цій країні зображення цієї квітки помістили на національний герб і монети. Вища нагорода називається орденом Хризантеми. Восени в Японії відзначають свято цвітіння хризантем, під час якого японці підносять один одному чашечки саке з подрібненими пелюстками хризантем. Це є побажанням довголіття. Хризантема (біла) - правда Хризантема (жовта) - тендітна любов Хризантема (червона) - "Я люблю", удача, найкращі побажання Учень4: А я люблю жоржини. Батьківщина жоржин - Мексика і Гватемала. У наших широтах сприятливі умови для зростання жоржин - кінець літа і осінь до настання холодів. За різними даними налічується від 4 до 24 видів. Жоржини вирощували в королівських садах, на їхню честь влаштовували свята. А з виведенням у Франції жоржин незвичайного пурпурово-фіолетового кольору на початку XIX століття почалася «жоржинова лихоманка». Ціна на бульби і зрізані квіти досягала 3 гульденів за штуку, що було в ті часи значною сумою. Існує легенда про бідного англійської садівника, який за 25 років сколотив мільйонний статок. Жоржина - вираз вдячності, подяки. Вчитель: Мудра багата осінь подарувала світові багато видатних людей, серед яких відомі науковці, письменники, актори, адже саме в цю пру року народжуються талановиті, творчі, працелюбні особистості. Ось імена деяких з них. (демонструється слайд). У нашому класі є також осінні іменинники.(демонструється слайд). Хто знає, можливо, колись у майбутньому ми будемо пишатися тим, що колись були знайомі з ними, майбутніми акторами, поетами, науковцями... Вчитель: Так, осінь прекрасна пора року. І кожен з вас, напевно, любить і бачить її по-своєму. Тож поділіться, будь-ласка, зі своїми думками. (у чні зачитують свої твори) Вікторина: Діти знаходять закінчення прислів'їв, присвячених осені. Вчитель: Дякую, діти. Наш захід, присвячений цій прекрасній порі, завершуюється? Чи зробили ви якісь висновки, завдяки йому? Чого нового ви дізнались? (Діти діляться своїми враженнями) Вчитель: Тож давайте іще раз помилуємося її красою. (демонструються слайди із зображенням природи восени під супровід класичної музики) |
Ось і осінь надійшла Мета: розширити знання учнів про осінь, як пору року; формувати почуття краси рідної природи; розвивати мовленнєві здібності учнів,... |
Тема: Розробка сценарію та створення учнівської мультимедійної презентації Мета: з’ясувати шляхи використання мультимедійних презентацій в проектній діяльності; розробити учнівську презентацію і форми і... |
Брейн – ринг для учнів 10 – 11 класів Мета Мета: створити для учнів проблемну ситуацію, у якій дати їм можливість перевірити міцність знань з хімії, а також розширити науковий... |
Розробка сценарію виступу агітбригади Весна оновлення дарує, все сподівається, живе І по планеті вже крокує тисячоліття вже нове |
Для чого потрібні гроші? Розробка заняття нового економічного курсу «Фінансова грамотність», для учнів 10-их класів «Для чого потрібні гроші ?», Куриш Н.... |
Тест зовнішнього незалежного оцінювання з математики перевіряє: відповідність... Міністерством освіти і науки України для класів універсального, природничого, фізико-математичного профілів, а також для класів,... |
Поетичний вечір для учнів 10 -11 класів Поглибити знання учнів 10 -11 класів про синтез поетичного і музичного мистецтва |
Уроку з фізики для учнів 8 класів на тему Мета: ознайомити учнів з особливостями та фізичними характеристиками процесів випаровування і конденсації, сублімації |
Сценарій шкільного математичного вечора для учнів 5-9 класів Підготовка до вечора починається з формування команд. Складаємо команди з п’яти учнів 8-9 класів у виборі учасників команди беруть... |
Тренінгове заняття для учнів 5 – 8 класів Привіт! Я конфлікт Мета: створити умови для прагнення учнів бути неконфліктними людьми; ознайомити зі складовими конфлікту, стадіями його подолання;... |