|
Скачати 79.53 Kb.
|
УКРАЇНСЬКЕ ЧИТАННЯ УРОК №_____ ДАТА _____ Тема. Ганна Чубач «Повернулися гусоньки рано…». Павло Грабовський «Веснянка». Іван Франко «Гріє сонечко». Мета: удосконалювати техніку читання й уміння визначати головну думку творів; розвивати образне мислення, уяву; виховувати в учнів бережнее ставлення до природи. Створити умови для збагачення індивідуального досвіду дітей про народні звичаї та традиції українців. Спонукати до пошуково-дослідницької роботи по збору та обробці інформації. Розвивати пізнавальну активність, допитливість, комунікативні здібності. Виховувати любов до рідного краю, бажання вивчати минуле, берегти та примножувати традиції українського народу. Обладнання: малюнки із зображенням пейзажів весни, птахів; шапочки з дзвіночками для закликачів,костюми Весни, Веснянок ,Сонця; різнокольорові стрічки для надягання на зап'ястки; макет Сонця на палиці; 5-6 зображень пташок-ластівок на палиці; штучні квіти на дротиках (кожній дитині по 2 штуки); маленькі дзвіночки для всіх дітей та для Весни; дитячі малюнки, аплікації тощо - подарунки для Весни від дітей, розвішані на стінах класа; колесо із різнокольоровими стрічками; "оживлені" гілочки дерев (із наклеєним зеленим листячком); діти в стилізованих українських костюмах; дитячі музичні інструменти: бубни, сопілки, дзвіночки, свистки ХІД УРОКУ І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ Учитель Вітаємо, вас, наші любі, У світлій затишній оселі. Нехай наш урок для вас буде, Як пісня – дзвінкий та веселий. Учні Продзвенів дзвінок Починається урок. З маминої ласки З бабусиної казки Отож, всі-всі сідаймо Й «12» заробляймо! Девіз уроку На землі великій є одна країна: Гарна, неповторна, красна, як калина. І живуть тут люди, Добрі, працьовиті І скажу, до речі Ще й талановиті! ІІ. Підготовка до читання 1.Комплекс вправ на дихання. Гра «Подорож» Давайте поїдемо до лісу. Поспішаємо на поїзд. Сіли зручно. Ось і гудок, (імітація складів гу-гу-гу ). Поїзд їде все швидше (імітація складів чух-чух-чух). Наша зупинка. Пересядемо на коників (імітація складів цок-цок-цок). Ось і ліс. Коники хай відпочинуть, а ми з вами підемо на галявину. Які гарні навколо квіти! Не рвіть,а тільки понюхайте (імітація). Але ось з’явилися бджілки-трудівниці (імітація звуків дж-дж-дж), а за ними прилетіли мухи (імітація звуків дз-дз-дз).. Та що це? Комарі (імітація звуку які з-з-з). Відженіть їх. А ось і жабки,які полюють на комарів імітація складу /кулі/. Втомились? Відпочинемо. Яскраво світить сонечко і ми йому посміхаємось. Але набігли хмарки і стало сумно. Знову сонце, посміхніться йому. Повернемося до класу на мотоциклі (імітація звуків др.-др-др). 2. Весняна розчитанка (читання складів приголосні +голосний) ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ. 1.Прочитайте вірш і назвіть головне слово для перевірки домашнього завдання Зима ще злиться, бідолаха, а вже весна бере своє, і березень бурульки з даху, немов цукерочки, жує. 2.Робота з текстом за В. Скаратівським «Березень» (фронтально) Тест за текстом В. Скуратівського «Березень» 1.День видався а) теплим б) гарним в) сонячним 2.Бабуся перевіряла розсаду для того,щоб а) продати її б) поділитися із сусідами в) перевірити, чи гарно вона проростатиме 3.Теплий Олексій наступає а) 30 березня б) 14 березня в) 18 березня 4.У своїй розмові дідусь та бабуся використовували а) загадки б) вірші в) прислів’я та приказки 5.Коли починався Новий рік для наших пращурів а) в січні б) в березні в) в лютому 6.Кого «закликали» обрядовим печивом у березні а)весну б) сонце в) птахів 3. Вибіркове читання - Прочитайте, чому бабуся готувала насіння заздалегідь. - Прочитайте приказки, які згадували дідусь і бабуся. - Знайдіть і прочитайте, як жінки готувалися до зустрічі 20 березня (астрономічної весни). - Зачитайте, як в Україні називали перший місяць весни. - Який обряд виконували діти у березні? 4. Повідомлення дітей про обряд зустрічі весни ( самостійно підготовлена презентація учениці) ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ 1. Гра «Додайте слово». (робота в парах) Всюди чути …. … в небі. Солов’їний …. З глибини гаїв. Ллється, не змовкає … голосна, Весело, весело Гомонить … ! (Жайворонок, спів, щебет, весна, пісня.) 2.Технологія «Асоціативний кущ» (робота в малих групах) Подумайте, що на вашу думку весна? З чим у вас асоціюється це слово? сонце тепло квітень проліски краса жайворонок ВЕСНА ластівка бруньки свято березень заклички усмішка Обговорення асоціацій. 3. Перегляд відеоролика «Весна» V. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ - Що вам нагадує цей запис «А вже весна, а вже красна». Так, це велика тема, над якою ми уже працюємо багато уроків Весна — це життя, молодість і краса. Це чудова пора року, якій завжди радіють. Багато поетів відобразили красу цієї пори року у своїх творах. Сьогодні на уроці ми познайомимося з віршами Ганни Чубач, Павла Грабовського та Івана Франка. VІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Підготовка до читання нового матеріала « Весняна розчитанка» (читання складів приголосні +голосний) 2. Робота над віршем Ганни Чубач «Повернулися гусоньки рано…» (с. 116). а) Читання вірша вчителем. б) Бесіда за змістом твору. — Коли прилетіли гусоньки додому? — Чому вони так рано прилетіли? — Яка основна думка вірша? — Знайдіть рядки, у яких вона виражена. — Чим вірш нагадує народну пісню? — Яких вісників весни ви знаєте? (Граків, шпаків, жайворонків, гусей, ластівок та ін.) в) Читання вірша учнями мовчки. г) Словникова робота. Голосять — плачуть. Квилять — жалібно стогнуть, стиха плачуть. д) Аналіз поетичних особливостей вірша. — Прочитайте, якою була земля, коли прилетіли гусоньки? — Чому гусоньки мовчки голосили? — Що у вірші є реальним, а що — казковим? е) Підготовка до виразного читання. (Учні самостійно роблять розмітку: визначають темп, паузи, логічні наголоси.) ж) Виразне читання вірша учнями «ланцюжком». 3. Робота над віршем Івана Франка «Гріє сонечко» (с. 117). а) Виразне читання вірша вчителем. — Чи сподобався вам цей вірш? б) Читання вірша учнями напівголосно в) Словникова робота. Кришталевий — хрустальный. г) Виразне читання вірша учнями. д) Аналіз поетичних особливостей вірша. — Яким настроєм сповнений цей вірш? — Чому «усміхається небо яснеє»? — Де співає жайворонок? — Як ви уявляєте собі «кришталевий океан»? Що мав на увазі автор? е) Словесне малювання. — Яку картину ви намалюєте в уяві? — Які фарби використаєте? — Яку музику можна написати до прочитаного вірша? ж) Повторне виразне читання вірша учнями. 4. Робота над віршем П. Грабовського «Веснянка» (с. 116—117). а) Самостійне читання вірша учнями. — Яким настроєм сповнений вірш? Чому? б) Читання вірша учнями вголос. в) Аналіз вірша. — Як зображено у вірші прихід весни? — Який місяць весни описує автор? — Які зміни в природі змальовано? — Як ви розумієте вислів «все мертве ожива»? — Які образи постають в уяві? — Чому так зраділи і сонечко, і гайок, і струмочок? г) співвіднести малюнки із текстом «Веснянки» П. Грабовського 4. Творча робота а) Слово учителя Діти, а як ви думаєте, що означає вислів «Народні свята українців»? Чи хотіли б ви дізнатися більше про свято зустрічі весни та як його святкували в Україні 1 учень Коли починали танути сніги й наставала тепла пора, виконувалися обряди зустрічі весни. Мета цих обрядів – прискорити її прихід. По вулицях і в полі носили зображення сонця ,водили хороводи тощо. 2 учень Один з обрядів був дитячий. За давнім повір’ям вважалося, що весну з вирію приносять на своїх крилах птахи. Щоб прискорити приліт птахів, діти, співаючи пісень, носили по селу випечених з тіста «жайворонків». Пташок викликаю З теплого краю. Летіть, соловейки, На нашу земельку, Спішіть, ластівоньки, Пасти корівоньки. (Відеоклип «Веснянка» ) 3 учень Веснянки співалися майже завжди під час танців та ігор. (Діти танцюють «Подоляночку») б) Промовляння заклички Прийди, весно красна! Принеси нам радість та щастя! Щоб квітки розквітали! Щоб птахи прилітали! Щоб всі радісно весну стрічали! VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 116—117 підручника. Виразно читати вірші. Вірш Г. Чубач«Повернулися гусоньки рано…» вивчити напам’ять. Підготувати ілюстрацію до вірша, який найбільше сподобався. VІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ — У нас сьогодні був урок поезії. Які поетичні твори ми читали? — Хто їх автори? Які почуття в них передано? — Що об’єднує прочитані вірші? - Весна красна іде по всій землі, прикрашає нашу землю квітами. Тож бережім красу кожної квітки. кожної рослинки, кожної травинки. І буде наша українська земля квітуча і завжди прекрасна. Дорогі діти! Ось закінчився урок, І дзвенить для вас дзвінок! Працювали добре друзі, Відпочиньте по заслузі! Учениця Шановні гості! Спасибі, що знайшли час, Прийшли до нас. Якщо ваша ласка, То приходьте до нас ще будь ласка. |
Іван Франко Франко (псевдоніми Джеджалик, Живий, Кремінь, Мирон та ін.) Іван Франко (псевдоніми Джеджалик, Живий, Кремінь, Мирон та ін.) Іван (27 серпня 1856 р.—28 травня 1916 р.), письменник, поруч Шевченка... |
1. Розвиток літ жанрів на поч. 20 ст. Нові імена в укр літературному процесі Продовжували писати Іван Франко, Михайло Старицький, Панас Мирний, Іван Нечуй-Левицький, Іван Карпенко-Карий і поруч з ними на сцену... |
Франко Іван Біографія |
Франко (псевдоніми Джеджалик, Живий, Кремінь, Мирон та ін.) Іван Ван Франко народився в селищі Нагуєвичі (тепер селище Івана Франка) Дрогобицького повіту, в родині селянина-коваля. У 1875 році закінчив... |
Іван Франко «Іван Вишенський» Діяльність, самостійно опрацьовувати матеріал підручника, вибирати необхідну інформацію, узагальнювати, систематизувати прочитане,... |
«Шевченківське у Василя Симо-ненка» я обрала слова з поеми Т. Г.... Біївців од станції Вила. Коли глядь: нас наздоганяє підвода, де сидять… Тарас Шевченко, Іван Фран-ко і Леся Українка. Шевченко зупиняє... |
Глуха Ганна Яківна Глуха Ганна Яківна директор навчально-методичного центру ДУЕП імені Альфреда Нобеля |
Іван Франко Семітизм і антисемітизм в Галичині Та не менш цікаве також становище, яке супроти тих голосів заняла жидівська преса та часть преси польської. З польської преси, скільки... |
© Іван Франко. Сотвореннє Cьвіта, 1905 Для зручності читання тексту в електронному вигляді, усі виноски (коментарі) Автора зроблено у верхньому індексі, взято у квадратні... |
Тема уроку День знань. Знайомство зі школою, учителькою, однокласниками. Перша книжка буквар. Розгляд обкладинки букваря. Читання вірша Г. Чубач... |