|
Скачати 152.93 Kb.
|
Завдання для 6 класу
Розпочніть розповідь словами: А це було так. Одного літнього (осіннього, зимового, весняного) дня (ранку, вечора) я йшов (сидів, біг, їхав)…
Однокімнатна (двокімнатна, трикімнатна) квартира, п’ятиповерховий (дев’яти-, шістнадцятиповерховий) будинок, ліфт, коридор, передпокій, кухня, ванна кімната обкладена кахлем, туалет, вітальня, спальня, дитяча кімната, вікна виходять на південь (північ, схід), підлога, паркет, лінолеум, стеля, шпалери, балкон, лоджія, антресолі, є всі вигоди.
Нове помешкання Моя сестра одержала квартиру, і в суботу ми ходили до неї в гості. Квартира двокімнатна, затишна й світла. Просторий коридор, велика кухня, ванна, облицьована зеленим кахлем, балкон-лоджія. Є також зручна комірчина та антресолі. Нам дуже сподобалося планування квартири. Крім того, висока стеля і паркетна підлога. Я дуже рада за свою сестру.
1. – Добрий день, Олено Іванівно! Ми прийшли привітати вас у новій квартирі. Бажаємо, щоб щастя й злагода ніколи не покидали вашої нової оселі.
2. – Привіт, Оксано! Я чула, ви купили нові меблі?
Меблевий гарнітур, м’які меблі, крісла з оксамитовою оббивкою, крісло-ліжко, шафа для книг, книжкові полиці, стелаж, сервант, комбінована шафа, обідній стіл, письмовий стіл, скатертина і серветки, вишукана люстра, абажур, світильник, торшер, бра, портьєри, штори, гардини, фіранки, горщики (вазони) з квітами, кашпо, пухнастий килим, програвач, магнітофон, електрична плита, табурет, кухонний посуд, розміщені дуже вдало.
“У театрі”13
Драматичний театр, Національна опера, театр юного глядача, театр оперети, театр ляльок, фойє, гардероб, пролунав перший дзвінок, перша дія, антракт, буфет, оплески, овація, гастролі, репертуар, афіша, завіса, сцена, оркестрова яма, диригент, соліст, хор, статист, партер, балкон, декорації, грим, актор.
Скільки ще залишилося до початку вистави? …………………………………………………………………………..………. Чи ти знаєш, хто виконує головні ролі? …………………………………………………………………………..………. Може, варто взяти напрокат бінокль? ………………………………………………………………………..…………. Де тут буфет? Дуже хочеться пити. ………………………………………………………………………..…………. А коли ми оглянемо фойє? ……………………………………………………………………………………
На платформі стояв готовий до відправлення поїзд. Посадка на нього закінчувалась. Мій батько подав квитки провіднику і ми пройшли до третього купе, в якому мали їхати. У купе вже сиділи попутники…
Каса попереднього продажу, розклад відправлення та прибуття поїздів, зал для чекання, валіза, камера для схову, загальний вагон, плацкартний вагон, поїзди далекого слідування, товарні поїзди.
Родинний етикет українців Українська сім’я відзначалась рівноправністю чоловіка й дружини. Це пояснювалося вимушеною тривалою відсутністю чоловіка-воїна в домі. На час такої відсутності жінка перебирала на себе обов’язки глави сім’ї. Крім того, рівноправ’я було закріплене традицією, за дотриманням якої стежила громада. Громаді відводилася суттєва роль у вихованні дітей. Та основна відповідальність у цій справі була покладена на сім’ю. Про здоров’я дитини, прищеплення їй працелюбності найперше дбала мати. Найбільшу увагу приділяли вихованню дитини від одного до п’яти років, тому що у цьому віці вона інтенсивно росте і розвивається. У вихованні брала участь вся родина. Малу дитину не карали, аж поки вона не починала осмислювати власних вчинків. Коли дитя вчилося говорити, вся родина підтримувала його за допомогою фольклорних творів: казок, пісень, скоромовок. З молодшого віку дітей залучали до праці, тому саме працелюбність вважалася за найвищу чесноту. Уже з чотирьох-п’яти років дитину поступово включали в сімейні роботи, у шість вона мала чітко визначені трудові обов’язки. Молоді віком з шістнадцяти років працювала нарівні з дорослими. Дитина змалку ставала свідком шанобливого ставлення молодших до старших. Над усе в родині ставилися такі чесноти, як доброзичливість, щирість, чуйність. Величезного значення надавали вихованню любові до рідної землі. Родинний етикет українців визначався народними традиціями. За О. Ковальчуком Для довідок. Етикет – правила та норми поведінки. Традиція – ідеї, звичаї, норми, що передаються з покоління в покоління. Інтенсивно – посилено.
В універмазі24 У магазині готового одягу Сукня (шовкова, шерстяна), спідниця, костюм, кофтинка, светр, піджак, зимові й демісезонні пальта, дублянки, комір з хутра, головні убори, капелюх, рукавички, шарф, черевички босоніжки, пасувати, смак, коштувати, відрізнятися, зріст, колір, чи маєте в продажу? Де у вас на вітрині? Скільки коштує? До якої каси мені треба платити?
Мама запропонувала мені зайти до універмагу, щоб купити татові подарунок до дня народження. Ще мама хотіла купити дещо з одягу собі та мені. Добре знаючи смак батька, ми вирішили купити білу сорочку і неяскраву краватку. Після того, як ми придбали подарунок, пішли в секцію взуття. Мама запитала продавця, чи є в них зимові чоботи на високих підборах тридцять шостого розміру. Продавець запропонувала кілька пар, і мама почала їх приміряти. Купивши чоботи, ми піднялися на поверх вище до секції дитячого одягу. Там купили мені смугасту чорно-білу сукню з блискучими ґудзиками. Задоволені покупками, ми вийшли з універмагу.
ЧайЧай – вічнозелений кущ, що походить із тропічних лісів Південного Китаю, Індії, Бірми та острова Тайвань. У дикому вигляді досягає 3 м заввишки. Ученими виведено багато видів культурного чаю. З молодого листя чаю виготовляється ароматний та корисний напій, що відновлює та зміцнює сили людини. У нашій мові напій одержав назву “чай”, тому що населення Китаю називало його “ча”. Ось чому в українській, російській та білоруській мовах затвердилася саме така назва.
Доповни словничок28
Сонце Для українця сонце завжди було святим і праведним, тому що зігрівало землю, в яку сівач кидав зерно. Сонце шанували, бо до нього тягнувся зелений паросток, тому що під його промінням він перетворювався на хлібний колос. Сонце прокидалося рано-рано, починало свій невпинний рух над степами і горами, ополудні воно трохи відпочивало, потім знову котилося небесною дорогою, яка приводила його в затишне надвечір’я. Наступного дня все повторювалося. Так було завжди. Сонце шанували і літні люди, і діти. Гріхом було показувати на нього пальцем, бо око виколеш. Не можна було кидати каміння, бо Бог хліба не дасть. Не можна було ставати до сонця спиною. Якщо збиралися молитися і не було ні образа, ні хреста, то із святими словами зверталися до сонця. За кольором сонця люди визначали погоду. Дощова вітряна днина чекала селянина, якщо сонце заходило за хмару або навколо цього з’являлося бліде колесо з червоними плямами. Якщо сонце сходило в тумані, мало бути тихо й душно. Споконвіку сонце уособлювало для українця сили добра. За В. Супруненком
Прислівники уведіть у склад самостійно придуманих речень32. 1 Литвин І.В. Українська мова. Тести, вправи, творчі завдання: 5-11 кл. навч. посібн. – К., А.С.К., 2002. – 271 с. – С. 160, 164 (завдання подаються вибірково). 2 Глазова О., Косян Т. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 6 клас. К., Магістр-S, 1997, 71с. – С. 50. 3 Глазова О., Косян Т. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 6 клас. К., Магістр-S, 1997, 71с. – С. 50. 4 Глазова О., Косян Т. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 6 клас. К., Магістр-S, 1997, 71с. – С. 51. 5 Глазова О., Косян Т. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 6 клас. К., Магістр-S, 1997, 71с. – С. 51-52. 6 Глазова О., Косян Т. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 6 клас. К., Магістр-S, 1997, 71с. – С. 52. 7 Литвин І.В. Українська мова. Тести, вправи, творчі завдання: 5-11 кл. навч. посібн. – К., А.С.К., 2002. – 271 с. – С. 176-177. 8 Литвин І.В. Українська мова. Тести, вправи, творчі завдання: 5-11 кл. навч. посібн. – К., А.С.К., 2002. – 271 с. – С. 160, 164 (завдання подаються вибірково). 9 Литвин І.В. Українська мова. Тести, вправи, творчі завдання: 5-11 кл. навч. посібн. – К., А.С.К., 2002. – 271 с. – С. 160, 164 (завдання подаються вибірково). 10 Литвин І.В. Українська мова. Тести, вправи, творчі завдання: 5-11 кл. навч. посібн. – К., А.С.К., 2002. – 271 с. – С. 176-177. 11 Литвин І.В. Українська мова. Тести, вправи, творчі завдання: 5-11 кл. навч. посібн. – К., А.С.К., 2002. – 271 с. – С. 176-177. 12 Литвин І.В. Українська мова. Тести, вправи, творчі завдання: 5-11 кл. навч. посібн. – К., А.С.К., 2002. – 271 с. – С. 160, 164 (завдання подаються вибірково). 13 Глазова О., Косян Т. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 6 клас. К., Магістр-S, 1997, 71с. – С. 13. 14 Глазова О., Косян Т. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 6 клас. К., Магістр-S, 1997, 71с. – С. 13. 15 Глазова О., Косян Т. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 6 клас. К., Магістр-S, 1997, 71с. – С. 14. 16 Глазова О., Косян Т. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 6 клас. К., Магістр-S, 1997, 71с. – С. 14. 17 Глазова О., Косян Т. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 6 клас. К., Магістр-S, 1997, 71с. – С. 26. 18 Глазова О., Косян Т. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 6 клас. К., Магістр-S, 1997, 71с. – С. 26. 19 Глазова О., Косян Т. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 6 клас. К., Магістр-S, 1997, 71с. – С. 26-27. 20 Глазова О., Косян Т. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 6 клас. К., Магістр-S, 1997, 71с. – С. 57-58. 21 Литвин І.В. Українська мова. Тести, вправи, творчі завдання: 5-11 кл. навч. посібн. – К., А.С.К., 2002. – 271 с. – С. 176-177. 22 Литвин І.В. Українська мова. Тести, вправи, творчі завдання: 5-11 кл. навч. посібн. – К., А.С.К., 2002. – 271 с. – С. 160, 164 (завдання подаються вибірково). 23 Литвин І.В. Українська мова. Тести, вправи, творчі завдання: 5-11 кл. навч. посібн. – К., А.С.К., 2002. – 271 с. – С. 176-177. 24 Глазова О., Косян Т. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 6 клас. К., Магістр-S, 1997, 71с. – С. 64. 25 Глазова О., Косян Т. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 6 клас. К., Магістр-S, 1997, 71с. – С. 65. 26 Глазова О., Косян Т. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 6 клас. К., Магістр-S, 1997, 71с. – С. 55. 27 Деленко М. Кольорова пісня слова. Дидактичні матеріали. 5 клас. – Львів: Євросвіт, 2003. – 76с. – С.18. 28 Деленко М. Кольорова пісня слова. Дидактичні матеріали. 5 клас. – Львів: Євросвіт, 2003. – 76с. – С.19. 29 Литвин І.В. Українська мова. Тести, вправи, творчі завдання: 5-11 кл. навч. посібн. – К., А.С.К., 2002. – 271 с. – С. 160, 164 (завдання подаються вибірково). 30 Литвин І.В. Українська мова. Тести, вправи, творчі завдання: 5-11 кл. навч. посібн. – К., А.С.К., 2002. – 271 с. – С. 160, 164 (завдання подаються вибірково). 31 Глазова О., Косян Т. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 6 клас. К.: Магістр-S, 71 с. – С.56-57. 32 Литвин І.В. Українська мова. Тести, вправи, творчі завдання: 5-11 кл. навч. посібн. – К., А.С.К., 2002. – 271 с. – С. 160, 164 (завдання подаються вибірково). |
1. Правила техніки безпеки при роботі на ПК Виберіть один, вірний на Ваш погляд, варіант відповіді у перерахованих нижче запитаннях |
Назвіть усіх членів своєї родини: дорослих на ім’я та по батькові,... Назвіть усіх членів своєї родини: дорослих – на ім’я та по батькові, дітей – зменшувальним іменем. Використайте подані нижче слова... |
Тематична контрольна робота №5 Завдання 1-4 мають чотири варіанти відповідей, із яких тільки одна є правильною. Виберіть правильну, на ваш погляд, відповідь і позначте... |
11² = тому, що… Ви для себе обираєте… Об е рете week end в апартаментах... Долучайтесь до ексклюзивної читацької аудиторії, подаруйте собі свято разом «EXCLUSIVE style» |
Книжечка публіцистичних поезій Вас переконують, що немає з кого вибирати і Ваш голос нічого не вирішує. Вибирати є з кого, і Ваш голос вирішує все! |
Д айте волю своїй фантазії. Пам’ятайте, що ваш твір уже є особливим... Дайте волю своїй фантазії. Пам’ятайте, що ваш твір уже є особливим і заслуговуватиме на увагу. Це ваша уява і ніхто не має права... |
1. Напишіть твір-мініатюру на одну з поданих тем. У тексті твору... Напишіть твір-мініатюру на одну з поданих тем. У тексті твору використайте речення, ускладнені відокремленими членами, однорідними... |
О. О. Селіванова МЕТОДОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ ДОСЛІДЖЕННЯ ДІАЛОГУ На четвертому етапі відбувається членування діалогу на реплікові кроки, комунікативні ходи та секвенції, встановлюються їхні типи,... |
ЯКИЙ ВІН НЕТРАДИЦІЙНИЙ УРОК? Що взагалі криється під терміном «нетрадиційний урок»? Мода, бажання бути оригінальним чи пошуки ефективних форм навчання? Пропонуємо... |
Тема: Зв’язне мовлення. Усний твір-роздум про вчинок людини на основі власних спостережень Лю і типу мовлення, аналізувати явища життя, встановлювати причинно-наслідковий зв’язок; розвивати вміння здійснювати змістово-композиційний... |