МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ :
«МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ВИХОВНОЇ РОБОТИ В ГУРТОЖИТКУ»
Методичні рекомендації з досвіду роботи вихователя гуртожитку Державного навчального закладу «Запорізьке машинобудівне вище професійне училище»
Григорян Ірини Вазгенівни
Запоріжжя
2013
ЗМІСТ
РОЗДУМИ ПРО СЕБЕ…………………………………………………………...3
ВСТУП
І. Методи та форми виховної роботи в гуртожитку
1.1. Основні методи виховної роботи в гуртожитку……………………....6
1.2. Основні форми виховної роботи в гуртожитку……………………….7
ІІ. Основні вимоги до виховної роботи в гуртожитку
2.1. Специфіка виховної роботи в ПТНЗ…………………………………...8
2.2.Сутність, зміст і завдання виховної роботи в гуртожитку…………….9
2.3.Виховна робота вихователя гуртожитку………………………………10
ІІІ. Опис особистого досвіду роботи…………………………………………12
ДОДАТКИ:
1.Зразок плану виховної роботи в гуртожитку…………………………….17
2.План роботи учнівської ради гуртожитку………………………………...21
3.Напрямки роботи учнівської ради гуртожитку………………....................23
4.Тематичний сценарій вечору відпочинку «Шанс для
молодих»……………………………………………………………………..24
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
РОЗДУМИ ПРО СЕБЕ…
Григорян Ірина Вазгенівна
Посада: вихователь - методист
Загальний стаж роботи: 39 р.
Стаж роботи в гуртожитку: 21р.
МОЯ СІМ'Я
Я дуже люблю свою сім'ю. У нас з чоловіком три чудових сини, які мають достойну освіту і працюють на радість людям. Ми з чоловіком намагались виховувати в них риси відповідальності, людяності, чесності та порядності.
Фото 1. Моя сім'я
Я не могла обрати іншу професію, бо моя мама все життя працювала в гуртожитку, і я змалечку знаходилась в атмосфері вічної молодості, життєрадісного, бурхливого та неспокійного життя. Мені завжди допомагає приклад моєї матері. Я постійно відчуваю опору, підтримку і допомогу усіх членів моєї дружної сім'ї. Вони хоча і не педагогічні працівники, але добре
розуміють усі мої виховні проблеми. Дуже важливо відчувати постійну підтримку.
Чи маю я право на виховання чужих дітей??? Вважаю, що маю! Разом з чоловіком ми виховали гідних членів суспільства. Мені однаково: мої діти або онуки, чужі діти… Я радію за успіхи наших учнів, разом з ними переживаю їх біль, допомагаю їм знайти шляхи вирішення питань у важких життєвих ситуаціях.
Моє педагогічне кредо:
Я хочу, щоб гуртожиток для наших учнів став життєвим зразком гідності та честі, гуманізму та людяності, порядності та відповідальності за свої вчинки.
Мій девіз:
Якщо хочеш бути щасливим – будь ним!
Мої пристрасті
Музика та робота, робота, робота…
Моє педагогічне завдання:
● Зрозуміти особистість кожного учня та виявити до нього повагу.
● Допомогти кожному учню у створенні та формуванні своєї свідомості.
● Розвивати в кожному учневі неповторну індивідуальність, прагнення до самостійності.
ВСТУП
Виховання — велика справа:
воно вирішує долю людини.
В. Бєлінський
Народження людини – велика подія !!! Своїм появленням на світ Божий дитина змінює уклад та життєвий стиль кожної родини. Маленька людина стає центром великої уваги усіх членів сім'ї: її люблять, дбайливо піклуються про неї, кожен з членів родини займається її вихованням. Причому, це - природне виховання, яке витікає з сімейних традицій та правил, за якими живе сім'я, в якій народилася малеча. Виховання - організований і цілеспрямований процес формування особистості. У сімейному напрямку виховання є своєрідною передачею досвіду, який накопичений родиною від старшого покоління до молодшого.
Виховання має різноманітні напрямки, і де б не перебувала молода людина, вона всюди буде знаходитись під виховним впливом суспільства, громадських організацій, навчальних закладів, гуртожитків. Не залишають без своєї уваги молодих спеціалістів і громадські організації підприємств, де вони мають працювати після здобуття свої професії. Їх з перших днів підтримують, направляють та вказують на основні напрямки вирішення проблем, які можуть виникати під час роботи на підприємстві.
Для здобуття вищої освіти або робітничої професії багато майбутніх студентів та учнів вимушені залишати свої домівки та їхати в інше місто. Але вони тут не самотні. Їх оточують одногрупники, класні керівники, студентські ради, виховна робота в тому чи іншому виховному закладі. Учні, які проживають у гуртожитку, знаходяться під пильною увагою всіх учасників виховного процесу: директора навчального закладу, його заступника з виховної роботи, коменданта, вихователів. Основна виховна роль лягає на плечі вихователя гуртожитку, так як більше часу саме він проводить з учнями та студентами в гуртожитку. Отже, від моральних якостей вихователя, рівня його культури, педагогічного досвіду залежить якість виховного процесу в гуртожитку.
І. Методи та форми виховної роботи в гуртожитку
1.1. Основні методи виховної роботи в гуртожитку
До основних методів виховної роботи в гуртожитку належать: метод переконання, метод стимулювання, метод оцінки та самооцінки.
Схема 1. Методи роботи вихователя
За допомогою методу переконання вихователь має можливість формувати уявлення своїх вихованців, їх поглядів та основних понять на рівні обміну інформацією. Вихователь враховує можливість впливу на учня масової та соціальної культури, соціальної мобільності.
Метод стимулювання використовується при організації діяльності учнів, які мешкають у гуртожитку, на виконання доручень, завдань, при організації різноманітних змагань.
Метод оцінки та самооцінки, завдяки якому проводиться оцінювання вчинків учнів, надає їм допомогу в саморегуляції їх поведінки, яка замикається в заохоченні, зауваженнях, в створенні ситуації довіри, самоконтролю і контролю, самокритики.
1.2. Основні форми виховної роботи в гуртожитку
Основними формами виховної роботи в гуртожитку є організаційна, пізнавальна та моральна.
Схема 2. Організаційна форма виховної роботи
Схема 3. Пізнавальна форма виховної роботи
Схема 4. Моральна форма виховної роботи
У своїй діяльності вихователь гуртожитку допомагає учням в їх особистісному розвитку, у засвоєнні та нормальному прийнятті суспільних норм та цінностей, у дотриманні засад морально та духовно повноцінного буття. Форми та методи виховання – це основні способи взаємодії вихователя зі своїми вихованцями, у процесі яких відбуваються якісні зміни у розвитку особистості.
ІІ. Основні вимоги до виховної роботи в гуртожитку
2.1. Специфіка виховної роботи в ПТНЗ
Виховна робота в професійно – технічних навчальних закладах є специфічною тому, що значна частина учнів, які мешкають у гуртожитку, «відірвані» від своєї сім'ї. Вплив батьків на учнів різко знижується, підвищується самостійність та незалежність, з’являються перші самостійні гроші, які учні отримують у вигляді стипендії та зарплати під час проходження виробничої практики. Ось чому основним напрямком виховної роботи в гуртожитку повинно стати створення для своїх вихованців зручних та комфортних умов для проживання: культурних та житлово – побутових. Гуртожиток має бути затишним та привабливим, у ньому повинні бути створені умови для задоволення основних потреб учнів: вільне спілкування, умови для виконання домашніх завдань, для занять улюбленими справами та захопленнями. В гуртожитку обов’язково створені умови для фізичних занять, для корисного і змістовного відпочинку. Одним із найважливіших завдань педагогічних колективів ПТНЗ є допомога своїм учням раціонально використовувати та розвивати свій потенціал для подальшого розвитку моральних, естетичних і фізичних якостей особистості.
2.2. Сутність, зміст і завдання виховної роботи в гуртожитку
Виховний процес у гуртожитку тільки тоді може з успіхом здійснюватись, коли будуть виконуватись основні умови, а саме:
здійснення виховної роботи з учнями на основі комплексного підходу до самоорганізації учнів, виховання в них уміння мати та відстоювати власну точку зору, свої права, вміння захищати себе та своїх друзів від прояв насильства та грубості;
створення позитивного морально-психологічного мікроклімату;
здійснення допомоги учням у самопідготовці до занять, оволодінні обраною професією;
активна співпраця з батьками, громадськістю;
сприяння формуванню в учнів здорового способу життя, організації дозвілля та змістовного відпочинку мешканців, робота щодо наближення умов проживання в гуртожитку до домашніх.
Для того, щоб виконати всі ці завдання, необхідно правильно та змістовно планувати роботу всього колективу гуртожитку, завдяки якій можна буде забезпечити цілеспрямовану роботу на всіх напрямках: і для працівників, і для мешканців створити умови для проживання та діяльності. Досвідчені вихователі перспективний план роботи гуртожитку складають разом із Радою гуртожитку. При такій взаємодії з учнями вихователю легше враховувати інтереси учнів та здійснити комплексний підхід для реалізації виховного процесу, який складається з єдності морального, трудового, економічного, правового, фізичного та естетичного виховання. План виховної роботи в гуртожитку складається на рік та на місяць. Він повинен допомагати орієнтуватись на проведення спільних корисних справ, виховних заходів, розваг та діяльності всього учнівського колективу протягом року та місяця. На початку нового навчального року першочерговим завданням є створення та формування нового учнівського колективу. Цей процес є довготривалим та складним. Він здійснюється тільки через кропітку повсякденну роботу.
2.3. Виховна робота вихователя гуртожитку
Виховна робота з мешканцями гуртожитку є органічною складовою єдиного навчально – виховного процесу ПТНЗ і здійснюється на основі комплексного підходу. До активної та різноманітної виховної діяльності залучаються учні з урахуванням їх індивідуальних особливостей. В цілому, життя колективу гуртожитку повинно опиратись на принципи самоврядування та самообслуговування, а вихователь при цьому повинен проявити вміле педагогічне керівництво. Вихователь гуртожитку з початку нового навчального року починає свою діяльність з детального вивчення та складання психолого – педагогічної характеристики учнів першого курсу.
Схема 5. Складання вихователем психолого – педагогічної характеристики
При вивченні загальних відомостей про учнів вихователь дізнається його прізвище, ім’я та по батькові, вік, стан здоров’я, загальну характеристику його фізичного розвитку, умови проживання в сім'ї, основні дані про батьків учня, їх зайнятості та дані про склад сім'ї: відомості про сестер, братів та інших членів родини.
Основними інтересами учня є його, перш за все, пізнавальні інтереси та наявність творчих здібностей, які учень може проявляти в інтелектуальних, художньо – естетичних, трудових, спортивних та інших видах творчої діяльності.
У графі «Особливості характеру» можна відзначити позитивні та негативні риси характеру, вираження поведінки учня в емоційній сфері, наявність деяких відхилень від норм поведінки.
Соціальна поведінка – це відношення учнів до своїх обов’язків, режиму гуртожитку. До соціальної поведінки також відносяться культура спілкування учня, правова, екологічна, трудова культура, адаптація до сучасного життя, самостійний рівень поведінки учня, наявність асоціальних вчинків.
Фото 2. Свято в гуртожитку
ІІІ. ОПИС ОСОБИСТОГО ДОСВІДУ РОБОТИ
Працюючи вихователем у гуртожитку нашого навчального закладу, намагаюсь використати всі можливості виховного поля діяльності для максимального створення комфортних умов, які сприятимуть всебічному розвитку вихованців, максимальному розвитку їх талантів та здібностей.
Фото 3. З учнями в кімнаті вихователя
У своїй роботі керуюсь такими державними документами:
♦ Конституція України [3]
♦ Закон України «Про освіту»
♦ Закон України «Про професійно-технічну освіту» [2]
♦Закон України «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді»
♦ Конвенція ООН про права дитини.
♦ Положення про організацію виховної роботи в гуртожитках ПТНЗ та інші.
Початок нового навчального року для мене починається із поселення учнів у гуртожиток та вивчення особових справ учнів. Намагаюся поспілкуватись із кожним учнем для виявлення особистих анкетних даних, відомостей про батьків та інших членів сім'ї. Ознайомлююся з характеристиками, наданими класними керівниками зі школи, вивчаю індивідуально – психологічні особливості фізичного стану, рівень соціального та духовного розвитку кожного вихованця. Володіючи такою інформацію про кожного учня, планую виховну діяльність вихователя таким чином, щоб зберегти особисті дані кожного учня та надати їм можливість для подальшого розвитку.
Вважаю, що особистий приклад поведінки вихователя , спосіб його життя, його відношення до моральних цінностей суспільства також впливають на розвиток наших мешканців. У своїй роботі намагаюсь не примушувати, не керувати поведінкою учнів, а організувати процес прибирання, змагання між кімнатами, спортивні змагання, заняття художньої самодіяльності. Учні в гуртожитку дуже люблять організовувати концерти, бо велика частина з них гарно співають, танцюють і бажають виступати якомога частіше. Для них ми організовуємо конкурси краси, тематичні заходи та конкурси художньої самодіяльності.
Фото 4. Конкурс краси
Особливою популярністю у вихованців користуються тематичні зустрічі з нашими видатними земляками: ветеранами Великої Вітчизняної війни, видатними спортсменами та передовиками виробництва. Мною розроблені виховні голини та тематичні заходи, тренінгові заняття, які, сподіваюсь, формують у наших учнів свідоме ставлення до свого життя, здоров’я та свідоме ставлення до навчання, отримання обраної робітничої професії.
У 2011 навчальному році наш гуртожиток відвідав уповноважений при Президенті України по правах дітей. Він оглянув майже кожну кімнату гуртожитку, пройшовся по його поверхах, заглянув у бібліотеку та читальний зал, відвідав кімнату відпочинку та кімнату для індивідуальних занять. Залишився задоволений комфортними умовами розміщення та проживання наших учнів, відзначив високий рівень оформлення поверхів гуртожитку, де на стінах розміщені картини, а на підлозі знаходяться м’які килимові доріжки.
Фото 5. В гостях нашого гуртожитку – уповноважений при Президенті України по правах дітей, 2011 н.р.
Фото 6. Фото на пам'ять з працівниками гуртожитку. Уповноважений при Президенті України по правах дітей, 2011 н.р.
У проведенні виховних заходів намагаюсь застосовувати сучасні активні та інтерактивні методи виховання, новітні технології партнерства та педагогічної підтримки, що дає позитивні кінцеві результати.
Працюючи вихователем протягом 21 року, все більше переконуюсь у тому, що, тільки розуміючи душу дитини, її переживання, почуття, зможу займатись глибинним вихованням. У своїй роботі я намагаюсь підтримувати тісний зв'язок з батьками своїх вихованців. Співробітництво вихователя з батьками є запорукою успішної виховної діяльності, зі які навчаються, оскільки сім'я надає значний вплив в розвитку дитині. Така форма спілкування дає можливість направити діяльність вихователя на:
• вивчення сімей учнів;
• педагогічне просвітництво батьків;
• індивідуальна роботу з батьками;
• інформування батьків про перебіг і результатах навчання, виховання та розвитку учнів.
Вивчення сімей учнів дозволяє мені краще пізнати дітей і батьків, зрозуміти стиль життя сімей, ознайомитися із домашніми умовами розвитку особистості студента.
Головне у роботі вихователя - сформувати людину з великої букви, яка була б упевнена в собі та в своїх здібностях і можливостях.
ДОДАТОК 1
ЗРАЗОК ПЛАНУ ВИХОВНОЇ РОБОТИ В ГУРТОЖИТКУ
ВЕРЕСЕНЬ
№ п/п
|
ЗАХОДИ
|
Дата проведення
|
Відповідальні
|
Організаційна робота
|
1
|
Провести заселення учнів у гуртожиток
|
29-31
|
Комендант, майстри в/н, вихователі
|
2
|
Скласти список учнів по кімнатах
|
до 10.09.
|
вихователь
|
3
|
Провести загальні збори учнів-мешканців гуртожитку «Правила внутрішнього розпорядку в гуртожитку»
|
до 10.09.
|
адміністрація училища,
вихователь
|
4
|
Провести вибори активів поверхів, староста, учнівської ради гуртожитку. Скласти і затвердити плани роботи учнівської ради
|
25.09.
|
вихователь
|
5
|
Скласти графік чергування учнів, графіки проведення санітарних днів на поверхах
|
до 10.09.
|
вихователь
|
6
|
Вивчити особисті справи кожного учня, виявити їх сімейний стан, положення та соціальний статут, індивідуальні психологічні можливості кожного учня
|
до 10.09.
|
Вихователь,
соціальний педагог
|
7
|
Поновити та оформити ділову документацію
|
протягом місяця
|
вихователь
|
8
|
Оформити поверхи, оновити інформаційні стенди, таблички з прізвищами учнів на дверях кожної кімнати
|
протягом місяця
|
вихователь
|
9
|
Завести зошит по роботі з важковиховуючими підлітками та учнями, схильними до правопорушень
|
до 15.09.
|
вихователь, соціальний педагог
|
НАЦІОНАЛЬНЕ ТА ГРОМАДСЬКЕ-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ
|
1
|
Організувати перегляд та обговорення запорізьких телевізійних передач «Алекс-інформ», «Город и горожане», «Новини ТВ-5», «Город Z»
|
кожного дня
|
учнівська рада
|
МОРАЛЬНО-ЕТИЧНЕ ВИХОВАННЯ
|
1
|
Провести диспут «У людини все повинно бути прекрасним»
|
25.09.
|
вихователь
|
2
|
Круглий стіл «Уміння жити в колективі»
|
22.09.
|
вихователь
|
3
|
Організувати та провести дискотеку
«Вечір знайомств»
|
кінець місяця
|
вихователь
учнівська рада
|
4
|
Організувати допомогу учням в естетичному оформленні кімнат
|
15.09.
|
вихователь
|
5
|
Провести бесіду «Про шкідливість тютюнопаління »
|
20.09.
|
медичні працівники по запрошенню
|
ПРАВОВЕ ВИХОВАННЯ
|
1
|
Оформити куточок правових знань
|
до 15.09.
|
вихователь
|
2
|
Організувати перегляд та обговорення телепередачі «Час правосуддя»
|
щонеділі
|
вихователь
|
ТРУДОВЕ ВИХОВАННЯ
|
1
|
Організувати вирощування квітів на кожному поверсі
|
до 30.09.
|
комендант,вихователь
|
2
|
Організувати змагання на кращий стан кімнат
|
|
вихователь
учнівська рада
|
3
|
Організувати чергування на кожному поверсі
|
|
вихователь
учнівська рада
|
ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ
|
1
|
Організувати спортивне дозвілля учнів
|
постійно
|
керівник фізичного виховання,
вихователь
|
2
|
Організувати наявність у кімнаті відпочинку спортивних ігор - шашки, шахи
|
постійно
|
керівник фізичного виховання,
вихователь
|
ДОДАТОК 2
Затверджую
Вихователь гуртожитку
Григорян І.В.
ПЛАН
роботи учнівської ради гуртожитку
ВЕРЕСЕНЬ
1.Надання допомоги коменданту та вихователю по поселенню учнів першого курсу.
2.Організаційні збори учнівської ради, складання плану роботу на рік.
3.Організація та проведення вечора відпочинку «Давайте познайомимося »
Надання допомоги музичному керівнику з організації дискотеки.
ЖОВТЕНЬ
1.Робочі збори учнівської ради.
2.Участь у роботі штабу з профілактики правопорушень.
3.Організація конкурсу-огляду на кращу кімнату та ознайомлення з його умовами всіх мешканців гуртожитку.
ЛИСТОПАД
1.Контроль за чергуванням учнів у гуртожитку.
2.Оформлення екрану чистоти.
3.Робочі збори учнівської ради.
ГРУДЕНЬ
1.Робочі збори учнівської ради.
2.Підготовка до Новорічних свят. Надання допомоги музичному керівнику по організації дискотеки.
3.Упорядкування території біля гуртожитку.
СІЧЕНЬ-ЛЮТИЙ
1.Організація та проведення вечора - відпочинку «Ну-мо, хлопці»
2.Робочі збори учнівської ради.
3.Участь у роботі штабу з профілактики правопорушень.
4.Підведення підсумків конкурсу-огляду «Краща кімната гуртожитку»
БЕРЕЗЕНЬ
1.Робочі збори учнівської ради.
2.Організація та проведення тематичної бесіди «Ненароджені хочуть жити».
3.Рейди по кімнатах.
4.Організація та проведення вечора відпочинку
« Ну - мо, дівчата»
КВІТЕНЬ
1.Робочі збори учнівської ради.
2.Організація мешканців гуртожитку на упорядкування території гуртожитку.
3.Організація та проведення вечора відпочинку «Шанс для молодих».
ТРАВЕНЬ-ЧЕРВЕНЬ
1.Робочі збори учнівської ради.
2.Організація циклу бесід «Ми живемо завдяки Вам, ветерани ВВВ».
3.Підведення підсумків конкурсу-огляду «Краща кімната гуртожитку».
4.Організація допомоги коменданту та вихователю по здачі кімнат виїжджаючим учням, які закінчили навчання.
5.Підведення підсумків роботи гуртожитку за рік.
ДОДАТОК 3
НАПРЯМКИ РОБОТИ УЧНІВСЬКОЇ РАДИ ГУРТОЖИТКУ
- УРГ виражає інтереси мешканців гуртожитку.
-УРГ дбає про забезпечення прав мешканців гуртожитку, визначених нормативними документами училища, та про задоволення соціально-побутових, оздоровчих та культурних потреб учнів.
- Голову УРГ обирають на зборах мешканці гуртожитку (представників кімнат) та на його пропозицію затверджують склад УРГ.
-УРГ бере участь у поселенні в гуртожиток учнів, спільно з адміністрацією училища вирішує питання пропускного режиму.
- Слідкує за дотриманням адміністрацією гуртожитку санітарних норм.
- Спільно з адміністрацією гуртожитку визначає та організує кімнати для самостійних занять.
- Погоджує правила внутрішнього розпорядку проживання в гуртожитку, контролює дотримання мешканцями цих правил
- Разом з адміністрацією виносить рішення про стягнення за порушення правил внутрішнього розпорядку та проживання, завдання матеріальних збитків
- Ухвали УРГ приймаються звичайною більшістю голосів за наявності не менше половини його членів.
- Засідання УРГ є відкритими для всіх мешканців гуртожитку
ДОДАТОК 4
ТЕМАТИЧНИЙ СЦЕНАРІЙ ВЕЧОРУ ВІДПОЧИНКУ
Ш А Н С Д Л Я М О Л О Д Ы Х
(В.1, В.2 - Ведущий 1, Ведущий 2)
В.1
Добрый вечер, дорогие гости!
Сегодня прекрасный день. Я вижу, что у всех у вас хорошее настроение. И это правильно- ведь сегодня у нас праздник. Мы рады приветствовать вас на нашей шоу- программе « Шанс для молодых».
У наших конкурсантов есть шанс- показать нам свои способности: женственность и мужество, красоту и галантность. Сегодня впервые мы проводим этот конкурс. В первый раз, как в первый класс… Конечно же волнуются наши участники- для них это первое публичное выступление.
Давайте же поприветствуем наших конкурсантов аплодисментами.
В.2 Сегодня мы выберем самую лучшую пару в нашем клубе, а в этом нам поможет наше объективное жюри :
1.Директор училища
2.Зам.директора по УВР
3.Социальный педагог
4.Учащиеся училища
5.Родители
Каждый конкурс будет оцениваться по 5-ти балльной системе. В перерывах между конкурсами, вашему вниманию будет представлены номера художественной самодеятельности.
ИТАК, МЫ НАЧИНАЕМ (аплодисменты)
КОНКУРС № 1 «ЗНАКОМСТВО»
Каждая пара проводит свое представление, рассказывая в интересной форме о себе, своих увлечениях, интересах, талантах, жизненных целях.
После представления всех пар и музыкальной паузы слово предоставляется жюри
КОНКУРС № 2 « НЕСТАНДАРТНАЯ СИТУАЦИЯ»
В.1
Во все времена воспитанность очень ценилась. Каждый, уважающий себя человек, должен знать, в какой руке держать вилку, а в какой котлету. Что нужно сказать даме, если вы случайно пролили ей на платье суп или кофе. Это, конечно, шутка, а сели серьезно, то в жизни случаются ситуации, в которых на выручку приходят хорошее воспитание и хорошие манеры поведения.
В.2
Уважаемые молодые люди, этот конкурс для вас. Вам необходимо будет в считанные минуты найти выход из ситуации, которые мы вам сейчас предложим.
ПРИЛОЖЕНИЕ К КОНКУРСУ «ШАНС ДЛЯ МОЛОДЫХ»
«НЕСТАНДАРТНАЯ СИТУАЦИЯ»
СИТУАЦИЯ 1.
Вы едете в автобусе. Рядом с вами стоит симпатичная девушка. Как вы с ней познакомитесь, не используя стандартную фразу: «Мы с вами где-то встречались»
СИТУАЦИЯ 2.
Ожидая девушку на свидание, вы присели на окрашенную лавочку. До ее прихода осталось мало времени. Что вы будете делать?
СИТУАЦИЯ 3.
Какие слова вы будете говорить девушке, когда будете дарить ей цветы ?
СИТУАЦИЯ 4.
Вы впервые пришли в гости к вашей девушке. Что вы будете делать, чтобы завладеть симпатией ее матери?
СИТУАЦИЯ 5.
Вы привели девушку в кафе и сделали заказ. Через некоторое время вы собираетесь уходить, официант приносит вам счет. Какой ужас! вас не хватает денег. Как выйти из такого трудного положения?
СИТУАЦИЯ 6.
Вы договорились с девушкой о встрече. Но в день встречи у вас появились важные дела и вы не сможете ей уделить внимание. Как ей это объяснить, чтобы она не обиделась?
КОНКУРС № 3 «ХОЗЯЙКА»
В.1
В предыдущем конкурсе наши участники проявили себя настоящими джентльменами. А теперь конкурс-испытание для прекрасных участниц.
В.2
Дорогие юные господа! Говорят, что путь к сердцу человека лежит через желудок. Если это не так, то не нам судить. Но все – таки всем приятно наслаждаться любимыми блюдами. Сейчас наши девушки расскажут рецепт приготовления блюд, которые любят наши юноши.
КОНКУРС № 4 «РАСКРОЙ СВОИ ЧУВСТВА»
В.1
До наших дней сбереглись надписи на лавочках, на деревьях, на стенах домов такие записи как: «Алена+Андрей = ЛЮБОВЬ»
В.2
Мы предлагаем и нашим участникам передать свои чувства к девушке в виде плаката, рисунка, прекрасных стихов и песен.
КОНКУРС № 5 «ТАНЦЕВАЛЬНЫЙ»
В.1
Танцы- один из языков общения между людьми. В танцах можно проявить силу женственности и мужества, красоты и галантности.
В.2
Сейчас у каждой пары есть замечательная возможность продемонстрировать свои танцевальные способности
* * *
В.1
Наша шоу-программа заканчивается…И настал решающий момент вечера. Приглашаются все участники на сцену, чтобы наше уважаемое жюри смогло вынести окончательный приговор.
По решению жюри все пары были достаточны красивыми, мобильными, умными и танцевальными. Поэтому все пары награждаются почетными титулами и призами.
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
Бех І.Д. Особистісно-зорієнтоване виховання: Науково-методичний посібник. – К.: Либідь, 2003.
Закон України „ Про професійно-технічну освіту" // Вісник профтехосвіти: – К., 1998. – №3.
Конституція України. – К., 1997.
Лутошкин А.Н. Как вести за собой. – М., 1986.
Методи забезпечення виховного процесу // Завуч. – 2000. – №20-21.
Основні напрямки діяльності класного керівника // Завуч. – 1999. – №20
Рекомендації щодо планування роботи класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти // Директор школи. – 2005. – №4.
8.Рожков М.И. Организация воспитательного процесса в школе: Учебное пособие. – ВЛАДОС, 2001.
9.Сухомлинський В.О. Проблеми виховання всебічно розвинутої особистості. Методика виховання колективу. – К.: Радянська школа, 1976.
Ульина Г.В. Педагогическое планирование в образовательных учреждениях. – Ярославль, 1995.
Хон Р.Л. Педагогическая психология. Принципы обучения. – М.: Деловая книга, 2002.
|