|
Скачати 30.48 Kb.
|
Методичні рекомендації щодо організації тематичної зміни в пришкільному таборі з денним перебуванням Бугайчук Н.В. – методист лабораторії виховної роботи ЧОІПОПП. Коли закінчується навчальний рік, для школярів починається весела і яскрава пора — канікули! Але провести всі сонячні дні вдома перед телевізором і комп’ютером — це залишитися без казкових емоцій, нових друзів, різноманітних розваг. Канікули - період, вільний від навчання або основної діяльності (шкільні канікули, студентські канікули, парламентські і т. д.). На відміну від відпустки, що надається кожному працівникові в індивідуально визначені терміни, канікулами називається відпочинок, що надається всьому відповідному контингенту (школярам, студентам, членам парламенту і т. д.) одночасно.(1) Організація літнього відпочинку дітей є складовою частиною безперервного та послідовного процесу виховання. Дитячі заклади оздоровлення і відпочинку створюють умови для педагогічно обґрунтованого, змістовного та цікавого дозвілля дітей, дають можливість їм творчо розвиватися, духовно та інтелектуально збагачуватися, розширювати світогляд. У більшості пришкільних таборів розробляють план роботи на табірну зміну, який включає в себе широкий спектр виховних і оздоровчих заходів, свят, екскурсій і т.п., не об’єднаних одним сюжетом, однією темою чи напрямком. Пришкільний табір діти відвідують кілька років підряд, тому більш цікавими, пізнавальними і соціально значущими в літньому таборі з денним перебуванням є тематичні зміни. Вони не просто мають красиву назву, а передбачають наявність спеціальної програми, об’єднаної однією ідеєю і метою. Тематичні зміни можуть бути екологічними, історичними, патріотичними, краєзнавчими, технічними, літературознавчими тощо. Навіть якщо вибрана програма тематичної зміни вже проводилась в якомусь дитячому оздоровчому закладі, то вона буде зовсім іншою, модифікованою, адаптованою і унікальною в даних умовах і з даними учасниками. Основним критерієм ефективності і корисності програми можна вважати її зосередженість на розвитку дитини. Чим більше можливостей закладено в програмі, тим вона краща. Досвід показує, що успішними є тільки ті програми, які однаково цікаві і для дорослих, і для дітей. Але слід пам’ятати: сама корисна, актуальна і інноваційна програми втрачає свій сенс, якщо вона не просякнута духом романтики і можливих пригод. Реалізація програми обов’язково ґрунтується на логічному розвитку зміни і враховує особливості роботи з дітьми в залежності від періоду зміни (організаційного, основного, заключного). Неповторна пригода розпочинається на відкритті зміни. У театралізованій формі або в формі гри дітям розповідають легенду зміни, в світлі якої будуть мати логічний зміст всі заходи, свята, змагання, конкурси і т.д. Далі по ходу зміни загони наближаються до цілі. Якщо програма сюжетно-рольова то в кінці основного періоду наступає кульмінація гри - фінальний, масштабний захід, на якому спільними зусиллями досягається основна ціль. Всі тематичні табірні зміни мають інтенсивну програму, несуть високе емоційне і інтелектуальне навантаження. Для того щоб не перевантажувати дітей, необхідно в план роботи табору включати фізкультурно-оздоровчі і спортивно-масові ігри, вільний час для занять по інтересах, роботу гуртків. Щоб кожен день був насичений новими подіями, враженнями, почуттями і для створення «єдиного тематичного ігрового світу», педагогічним працівникам необхідно проявити талант, фантазію, видумку, щоб визначити:
Велика літня перерва у школярів – це період зміцнення їхнього здоров`я, пізнання цікавого, нових знайомств та пригод; це пора морального загартування, духовного збагачення, пора яскравих вражень, творчості, активного пізнання світу та себе в ньому. Використанні джерела: 1). http://ru.wikipedia.org 2) Организация воспитательного процесса в лагере с дневным пребыванием: сборник методических материалов для начальников лагерей с дневным пребыванием / сост.: Старобубцева И.В., Смирнова Л.Г. – Севастополь: Рибэст, 2013. - 208 с. |
Методичні рекомендації щодо організації виховної роботи у таборах... Дитячі заклади оздоровлення і відпочинку створюють умови для педагогічно обґрунтованого, змістовного та цікавого дозвілля дітей,... |
УКРАЇНА ВІДДІЛ ОСВІТИ КРИВОРІЗЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ... Творча характеристика діяльності виховної роботи в оздоровчому таборі з денним перебуванням “ Шкільна родина” |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо організації Матеріали до серпневих конференцій педагогів області (методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в закладах... |
Методичні рекомендації щодо організації с истем и діловодства в загальноосвітньому... Методичні рекомендації щодо організації системи діловодства в загальноосвітньому навчальному закладі |
Загальні методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного... З метою організованого переходу на новий Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти Міністерство освіти і науки... |
Методичні рекомендації Щодо дотримання вимог до оформлення протоколу м. Луцьк 2013 р Методичні рекомендації розроблені з метою підвищення ефективності управлінської діяльності головного та територіальних управлінь... |
План роботи табору з денним перебуванням „Едельвейс” Спортивно-ігрові естафети біля річки, дефіле в пляжному вбранні та пляжних костюмах; конкурс «Боді Арт» |
Методичні рекомендації щодо організації та здійснення професійної... ... |
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ НІКОПОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ Організувати протягом червня у загальноосвітніх навчальних закладах міста роботу пришкільних таборів відпочинку з денним перебуванням... |
Методичні рекомендації щодо організації та проведення ярмарків з... |