Тема : “Живопис на пленері із застосуванням мольберта. Передача форми і кольору при зображенні квітів”


Скачати 146.64 Kb.
Назва Тема : “Живопис на пленері із застосуванням мольберта. Передача форми і кольору при зображенні квітів”
Дата 16.04.2013
Розмір 146.64 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
Майстер-клас

Тема : “Живопис на пленері із застосуванням мольберта. Передача форми і кольору при зображенні квітів”.

Мета : ознайомити з живописом на пленері із застосуванням мольберта, навчити передавати форму і колір при зображенні квітів, закріпити навички роботи з фарбами, виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу.

Обладнання : мольберти, стільці, пензлі, фарби (акварельні, гуашеві), прості олівці, палітри, гумки, зубочистки, поролон, скло, ємкість для води, серветки для витирання рук та пензлів

Хід проведення

І. Релаксація.

Звучить мажорна музика П.Чайковського “Вальс квітів”, яка символізує пробудження природи після довгої зими і народження перших квітів. Презентація «Весняні квіти»

- Людина не може жити без краси і без пісні. Вона ніколи не буде по-справжньому щасливою, якщо не навчилася милуватися природою, зачаровуватися мелодією пісні, якщо її душа не озивається трепетно на красу поезії чи витвору мистецтва.

Неповторне диво — квіти! Вони цвітуть для щастя, для радості і для добра, приносять у світ красу, ніжність, мовою квітів можна висловити свої почуття. А їх цвітіння починається з ранньої весни.

Що найчарівніше буває,
Що може душу розбудити?
Скажіть мені, хто відгадає:
Ви правильно назвали — квіти.

Вони, як усмішка привітна,
Як дотик сонечка, як казка,
Червона, жовта чи блакитна

І в кожній з них – тепло і ласка

Любов і ніжність струменіє,
Чарівність, неповторне диво.
І кожна квітка серце гріє,
Щоб на землі жилось щасливо,

Земля мережана стежками.
По них до школи ходять діти.
Рясніє стежечка квітками,

Щоб люди їм могли радіти .

У квітах щире сонце квітне
І чистота душі дитина,
І небо зоряне, привітне,
І матері любов первинна.

Музика звучить тихіше. Презентація «Весняні квіти» продовжується.

ІІ. Елемент тренінгу

- Наше життя пов’язане з квітами. Ми їх бачимо повсюди: вони ростуть на клумбах, нам дарують чудові пахучі букети, художники пишуть картини. А ми з вами передамо свої риси характеру через квіти…

“Мене звати Ольга Дмитрівна. Як би я була квіткою, то була б хризантемою, тому що вона витривала до природніх умов.”

Всі учасники семінару по черзі передаючи квітку зі своїми висловлюваннями.

- Дякую за відверту розмову і в знак того прийміть квіткові вітання, щоб вам краще співпрацювалося зі мною.

Презентація квітковий гороскоп ( знаки зодіаку). Слайди 1-13
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- З повагою та шанобливим ставленням до квітів ставляться різні народи світу. Про це учні дізнаються на уроках світової літератури, художньої культури, музичного мистецтва та образотворчого мистецтва. Пропоную переглянути презентацію про шанування квітів у різних народів.

Перегляд презентації “Різні квіти – різні світи.” Слайди 1-17.

ІV. Повідомлення теми та завдань

- Отже, тема сьогоднішнього семінару-практикуму «Виховання ціннісного ставлення учнів до природи засобами мистецтва» І ми детально зупинемося на темі “Живопис на пленері із застосуванням мольберта. Передача форми і кольору при зображенні квітів”

V. Вивчення нового матеріалу.

1)Вступне слово про живопис на пленері. Презентація . Слайди 1-15.

-Отже, сьогодні ми з вами спробуємо навчитися передавати форму і колір при зображенні квітів.

Малювання квітів за тематикою є не лише 5-7 класах, а й у початковій школі. Тому необхідно знайомити учнів з будовою квітки.

Зараз ми звернемося у довідкове бюро і детально познайомимося з будовою квітки та відмінність між ними.

2) Розповідь вчителя біології за ілюстраціями (з якого класу вивчається будова, сама будова квітки , порівняння квітів)

3) Розповідь « Передача форми і кольору при зображенні квітів”

- Незважаючи на передавання пропорційних колірних співвідношень, зображення може бути недостатньо правдивим, якщо не буде враховано одну умову – значення та вплив загального світлового й колірного стану, або, як кажуть художники, загального тону.

Якщо придивитися до полотен художників, що зображують різний стан часу дня або погоди, можна помітити, що в усіх картинах, які зображують природу при сонячному світлі, фарби ясніші й яскравіші, ніж у картинах, що зображують похмурі дні, схід або захід сонця.

Осітлений сонцем пейзаж ясніший за вечірній або ранковий. У сутінку всі предмети відповідно темнішають, контрасти між найяскравішим і найтемнішим зменшуються.

Пейзаж для художника – не фотографічне відображення побаченого, а можливість передати своє ставлення, настрій , враження.

На сьогоднішньому занятті ми намалюємо квітку, яка називається ірис. Ми розглянемо, як її зображали художники, користуючись різними техніками виконання та різними фарбами.

Презентація. Слайди 1-10

4) Інтерактивна вправа “Квітка запитань

  • Що називається пейзажем ?

  • Що таке симетрія?

  • Лінійна перспектива- це…

  • Назвіть основні кольори. (червоний, жовтий, синій)

  • Хроматичні кольори – усі кольори спектра, крім…(білого та чорного)

  • Монотипія – це…

  • Назвіть будову квітки

  • Що називається пленером?

  • Колорит – це …(це загальна гармонія малюнка, коли кожний колір перебуває в узгодженому поєднанні з іншими)

VІ. Практична робота

Поради:

  • Спочатку робимо замальовку простим олівцем

  • Робота акварельними та гуашевими фарбами на природі вимагає швидкості

  • Намагайтеся завершити роботу за один раз: адже до наступного уроку ваш настрій зміниться

Робота в групах

(учасники об’єднуються в 6 груп за допомогою фішок )

(Завдання: описати техніку малювання та вказати обладнання)

1 група – виконання малюнка по сухому аркушу

Обладнання : вода, палітра, олівець, фарби, 2 пензлі, гумка, папір.

2 група – виконання малюнка по мокрому

Обладнання : вода, палітра, олівець, фарби,2 пензлі, гумка, папір, паралон.

3 група - виконання техніки монотипія

Обладнання : вода, палітра, олівець, фарби,2 пензлі, гумка, папір, скло.

4 група - крапковий живопис

Обладнання : вода, палітра, олівець, фарби, 2 пензлі, гумка, папір, зубочистки.

5 група - поролоновий живопис

Обладнання : вода, палітра, олівець, фарби гуашеві, 2 пензлі, гумка, папір, поролон.

6 група - вітражний живопис

Обладнання : вода, палітра, олівець, фарби гуашеві, 2 пензлі, гумка, папір.

Прехід учасників на пленер

Малювання на мольберті- 14 учасників (7 – малювання по мокрому, 7 – малювання по сухому)

Виконання робіт. Допомога у виконанні технік малювання
VІІ. Підведення підсумку заняття

VІІІ. Виставка робіт. Самоаналіз.

ІХ. Доцільність роботи на пленері.

малювання на мольберті- 14 учасників (7 – малювання по мокрому, 7 – малювання по сухому)

1 група – виконання малюнка по сухому аркушу

Обладнання : вода, палітра, олівець, фарби, 2 пензлі, гумка, папір.

ПРИЙОМИ РОБОТИ АКВАРЕЛЛЮ
Ми розглянули два головні методи роботи аквареллю. Проте у роботі акварельними фарбами є багато різних прийомів, які допомагають художникові досягати відповідно різноманітних ефектів і результатів.
Часто у природі зустрічаємо предмети, на котрих немає чітко визначених меж кольорів, а один колір поступово переходить в інший. Таке природне змішування кольорів можемо спостерігати на овочах, фруктах, листках рослин, квітах тощо. Кожен, напевно, бачив яблуко, з одного боку жовте, а з другого червоне. Але кольори не розмежовані різко, а злиті, й ми не можемо точно сказати, де закінчується жовтий і починається червоний колір. На огірках можна побачити жовтий із зеленим чи зелений з оранжево-коричневим кольорові поєднання.
На осінніх листках можна бачити поєднання двох або трьох кольорів. Призахідне небо має також ніжні переходи кольорів. Як зробити, щоб і на малюнку було видно цей непомітний перелив кольорів? Техніка акварелі – ідеальна для передачі поступового плавного переходу одного кольору в інший, адже акварель розводиться водою, а за допомогою води прекрасно може розчиняти і зміщувати фарби. Секрет у тому, щоб один колір вливати в інший, коли перший ще не засох. Намалюймо олівцем найпростіший пейзаж, на якому буде зображено небо і вода, в якій відбивається небо. Спробуємо передати передвечірній настрій, коли сонце уже сховалось, але на небі ще видно рожеві й оранжеві відблиски його останніх променів. Розведемо трохи синьої (кобальт), рожевої (краплак ясний) та жовто-оранжевої фарби.
Небо намалюємо синім кольором. На пензель набираємо трохи розчиненої сильної фарби (тут найкраще працювати великим пензлем). Мазки кладемо соковиті й швидко проводимо пензлем зліва направо. Стежимо, щоб фарба не засихала. Не допускаємо, щоб на пензлі не було зовсім фарби, тобто, щоб він став напівсухий. Тому часто вмокаємо його у розчин і набираємо фарбу. Намалювавши верхню синю частину неба, швидко прополіскуємо пензель і набираємо рожевої фарби. Поки синя фарба мокра (не напівмокра), додаємо до неї рожевої так, щоб вони разом злились і далі малюємо рожевим кольором. Недалеко від лінії горизонту у такий самий спосіб вливаємо у рожеву фарбу. Розчин жовто-оранжевої, доводимо до горизонту і напівсухим пензлем (витерти клаптиком тканини від фарби) збираємо зайву фарбу. При такому вливанні одного кольору в інший, вони рівномірно змішуються і непомітно переходять один в одний. Процесові змішування кольорів допомагає злегка похилена дошка. Перша фарба, спливаючи по похилій поверхні, натрапляє на другу і вже змішані спливають нижче. Потім, коли перша фарба закінчиться, залишається лише друга. Вона, спливаючи так само, змішується із третім кольором.
Рівномірно стікаючи, фарби поступово змішуються. При цьому не слід поправляти верхні шари фарби, коли вони за час роботи злегка підсохли. Тоді кожен новий дотик пензля даватиме пляму.
Деякі художники використовують прийом так званого промивання фарб. Наприклад, якщо під час малювання листків дерев із натури помітно тонкі світлі прожилки на темному фоні (або будь-які інші дрібні світлі плями на темному фоні), які важко обминути, роблять увесь листок так: замальовують, не залишаючи білих місць, а коли фарба висохне, кінчиком пензля, намоченого у чистій воді, легко дотикають тих місць, які мають бути ясні. Фарба від води розмокає і тоді її можна легко пензликом промити. При цьому треба мати під рукою клаптик тканини і промокальний папір, бо часто потрібно витирати пензель. Таким способом промивають не дуже різкі, тьмяні відблиски (на напівблискучих поверхнях).
Необхідно пам’ятати, що як би обережно ми не промивали, поруч розташовані місця трохи розмажуться і дадуть небажане змішання фарб. Промите місце ніколи не буде білим, а завжди небагато забарвленим, бо папір уже увібрав частину барвників.
Прийом промивання близький до прийому розмивання, який художники інколи застосовують з метою загладжування слідів від мазків. Коли малювати соковитими мазками (тобто набираючи багато води на пензель), то на малюнку після висихання видно сліди окремих мазків. Велика кількість розведеної фарби має у собі розчинену значну кількість клею, яка є у кожній фарбі. Коли такий повний мазок висихає, по краях утворюється неначе темніша лінія-пружок, так звана кромка, це слід від клею. Крім цього, соковитий мазок більше розмиває клей, яким просочений папір.
Він теж залишає слід у вигляді пружка. Таким чином, кожен мазок ніби відділений тоненькими лініями. Деякі художники не люблять цього, хочуть, щоб фарба лягала гладко, плавно й м’яко. Тоді вони звертаються до розмивання цих видимих меж окремих мазків. Легко намоченим пензлем вони розмивають чіткі краї мазків. Усі роботи, виконані таким способом (із змитими слідами мазків), виглядають загладженими, акуратними, з м’якими переходами тонів. Але водночас вони подібні одна до одної, як кольорові фотографії, бо у них втрачаються індивідуальні, характерні риси художника автора.


2 група – виконання малюнка по мокрому

Обладнання : вода, палітра, олівець, фарби,2 пензлі, гумка, папір, паралон.
АКВАРЕЛЬ “ПО МОКРОМУ”
Досі ми говорили про малювання аквареллю по сухому папері. Хоча перед малюванням художники часто змивають папір, щоб усунути забруднення, залишки графіту від малюнку олівцем і шару клею, який є на його поверхні, проте для роботи фарбами папір повинен бути просушений. Такий спосіб роботи називають малярством “по сухому”.
Назва “акварель” (водяна фарба) говорить про використання під час роботи води. Малярство “по мокрому” засноване на властивості води розчиняти у собі фарби і досягти їх великої “рухливості”.
Під час роботи “по мокрому” папір має бути мокрим. Отже, перед початком роботи аркуш паперу разом з малюнком, виконаним олівцем, злегка зволожуємо водою. Це можна робити великим пензлем або тампоном із вати. Зволожуємо обережно, ледь торкаючись тампо¬ном аркуша, щоб не пошкодити поверхні паперу. При невеликому форматі малюнка папір досить промити і, знявши зайву воду, почати малювати аквареллю. Але при великих розмірах малюнка може трапи¬тись, що ми в одному кінці малюємо по мокрому, а в іншому папір уже висох і фарба не розходитиметься. Отже, треба забезпечити воло¬гість паперу протягом тривалого часу. Робимо це так: на малювальну дошку натягуємо полотно так, щоб ніде не було складок. Полотно рівномірно змочуємо водою. На нього накладаємо папір малюнком униз і змочуємо увесь аркуш зліва. Тоді обережно повертаємо його мокрим боком на полотно і другий бік з малюнком теж акуратно змиваємо. Таким чином, папір буде промочений рівномірно з обох сторін і лежатиме на мокрому полотні. Це забезпечить тривалу затримку вологи. Замість тканини можна взяти газетний або промокальний папір, зрозуміло, що він буде придатний на один раз. Тепер можемо малювати, не боячись, що папір підсохне. Якщо папір надмірно воло¬гий, то фарба розпливатеметься у різні сторони, заважатиме надати кольоровій плямі бажаної форми. Для малювання по мокрому папір має бути вологий, але не залитий водою і не надто просушений, бо фарба тоді не розтікатиметься по краях плями. Погано, якщо папір змочений неохайно так, що є то сухі, то напівмокрі й мокрі місця. Буває так, що під папір (або полотно) заходить повітря. Такі повіт¬ряні пухирці шкодять малюнкові. У місцях пухирців папір стає сухі¬ший, повітря піднімає його угору. Отже, утворюється пагорбок, з якого спливає фарба. Треба пильно стежити за такими повітряними острівцями і відтягувати їх, погладжуючи рукою від центра дошки до країв, щоб повітря вийшло з-під паперу. Якщо повітря є під тканиною, то це легко зробити, бо погладжуванням не зіпсуємо її. Але, коли повітря є під самим папером, на якому маємо малювати, то погладжування його може пошкодити поверхню паперу. У такому випадку найкраще накласти другий аркуш сухого паперу і через нього “відганяти” повітря. Очевидно, пізніше треба ще раз рівномір¬но зволожити основний аркуш паперу. Акварель для малювання “по мокрому” розводять трохи густіше, ніж для роботи “по сухому”, бо частина води вже є в папері. Якщо фарба надто рідка, то кольорові плями, мазки розпливуться. Особливо, якщо треба малювати дрібні деталі, наприклад, гілочки дерев, тоді необхідно брати густішу фарбу на кінчик пензля і нею легко дотикатися потрібних місць. Буває так, що нахил дошки негативно впливає на малюнок, тобто фарба надто спливає і деформує потрібні форми. Тоді найкраще покласти дошку горизонтально без нахилу. Інколи кольорові затікання надають ори¬гінальності й неповторності акварельному малюнку.  Отже,  нахил дошки регулює сам художник.
Чим приваблює техніка акварелі “по мокрому”? Малярство, виконане по мокрому, дає можливість передавати ніжні, неповторні кольорові переходи. Краї кольорових плям завжди м’які, розпливчас¬ті, колір однієї плями плавно переходить в інший. Уся робота вигля¬дає повітряно-легкою і прозорою, а окремі оригінальні, самобутні затікання притаманні лише цій техніці або манері художника
Виконання техніки монотипія – 2 учасники

Обладнання : вода, палітра, олівець, фарби,2 пензлі, гумка, папір, скло. Монотипія.
Слово “монотипія” грецького походження. Воно складається з двох слів “монос” – один, єдиний і “типос” – слід, відбиток.
Монотипію можна виконувати аквареллю, олією, друкарською фарбою. Зображення друкують на різноманітному папері, який добре вбирає в себе воду. Для виконання монотипії потрібні: пластинка з металу, скла, кераміки, пластмаси, папір для чернетки і для чистого відбитка, олівець, фарби, фото валик, мило. Кілька газет, скипидар, ножиці, тканина. Папір треба на декілька годин помістити в посудину з водою для друкування папір повинен бути вологим. Для монотипії акварельними фарбами спочатку треба виконати на папері контурний рисунок олівцем. Акварельну фарбу розводимо з милом, вона повинна бути густа, потім на рисунок кладемо скло і по ньому малюємо задану композицію.
Якщо все готово – малюнок сухий і папір вологий – можна малювати.
Монотипію олійними фарбами виконуємо майже так як і аквареллю. Але буває, що фарби надто густі. Їх треба розбавити розчинником. На пензель не слід набирати багато фарби і класти їх дуже повним мазком, бо при відбиванні вона розмажеться. Папір для монотипії олійними фарбами готуємо так: як і для акварельних фарб, процес і прийоми друкування такі самі.
Проте папір можна зволожувати і не водою а розчинниками, він розбиває фарбу на дрібнесенькі краплиночки і здається, ніби відбиток виконано пульверизатором.
Є ще й фонограмна – однокольорова монотипія. Найчастіше її використовують чорним або коричневим кольором.Такий вид роблять друкарською або олійною фарбами, але останню треба обезжирити. Для цього фарбу потрібно видавити на папір, де вона залишає олію, тоді вона готова.

Крапковий живопис – 2 учасники

Обладнання : вода, палітра, олівець, фарби, 2 пензлі, гумка, папір, зубочистки.

Точковий малюнок

 
Дітям подобається все нетрадиційне. Періодично запрошуємо вас знайомити дітей з неординарними методами зображення предметів. Малювання крапками відноситься до незвичайних прийомів. Для реалізації можна узяти фломастер, олівець, поставити його перпендикулярно до білого листа паперу і почати зображати.
Але краще всього виходять точкові малюнки фарбами. От як це робиться. Сірник, очищений від сірки, туго замотується невеликим шматочком вати і занурюється в густу фарбу. А далі принцип нанесення крапок такий же. Головне, відразу ж зацікавити дитину. Ви підходите з сірником, вже обмотаною ватою, і говорите: «А хочеш, я тобі сьогодні покажу щось дуже цікаве?» Відмови, звичайно, не буде. Важливо потім обговорити з дошкільником, які краще всього предмети можна малювати методом точкового малюнка.




Поролоновий живопис – 2 учасники

Обладнання : вода, палітра, олівець, фарби гуашеві, 2 пензлі, гумка, папір, поролон. Поролоновые рисунки

Почему-то мы все склонны думать, что, если рисуем красками, то обязательно и кисточкой. Далеко не всегда. На помощь может прийти поролон. Советуем сделать из него самые разные разнообразные маленькие геометрические фигурки, а затем прикрепить их тонкой проволокой к палочке или карандашу (не заточенному). Орудие труда уже готово. Получается большая кисточка без волосков. Палочка держится строго перпендикулярно к поверхности листа, без наклона. Теперь его можно обмакнуть в краску и методом штампов рисовать красные треугольники, желтые кружки, зеленые квадраты (весь поролон в отличие от ваты хорошо моется). Вначале дети хаотично будут рисовать геометрические фигуры. А затем предложите сделать из них простейшие орнаменты - сначала из одного вида фигур, затем из двух, трех.

След, оставляемый такой «кисточкой» может имитировать шерсть животных, крону деревьев, снег. Палочка с поролоном обмакивается в краску (главное, чтобы не было большого количества воды), и малыш начинает ее следами покрывать лист. Пусть сначала он просто поймет, что с помощью «волшебной палочки» можно быстро и легко рисовать следы. Потом изобразите черным фломастером ветви дерева или кустик, пусть ребенок дорисует листву зеленой, желтой, красной или оранжевой краской. Нарисуйте карандашом незатейливый контур зайчика или лисицы, пусть малыш «затопчет» его своим «волшебным инструментом» — зайка и лиса получатся пушистыми, их шерстка будет казаться такой взъерошенной, что малышу непременно ее захочется потрогать.
Крайне интересно работать в этой технике с трафаретом. Вырежьте посередине плотного листа картона какое-либо изображение, например голову тигренка или медведя. Приложите картон с вырезанным трафаретом к альбомному листу и предложите малышу «затоптать» ту часть альбомного листа, который виден в отверстие трафарета. После того как ребенок сделает это, дайте работе высохнуть, после чего нарисуйте кисточкой глаза, рот, усы, полоски.

Вітражний живопис – 2 учасники

Обладнання : вода, палітра, олівець, фарби гуашеві, 2 пензлі, гумка, папір.

Кожна група учасників повідомляє про техніку виконання та потрібного обладнання.

Розприділення виконання робіт:

7 – малюнок по сухому

7 – малюнок по вологому

2 – монотипія

2- крапковий живопис

2 – поролоновий живопис

2- вітражний живопис

Прехід учасників на пленер

Виконання робіт. Допомога учителем.
Підведення підсумку заняття

Виставка робіт. Самоаналіз.

Доцільність малювання на пленері.

Схожі:

Тема уроку. Художні засоби живопису. Види та жанри живопису
Ключові слова: живопис, станковий і монументальний живопис, жанри: пейзаж, портрет, натюрморт,анімалістичний, міфологічний, батальний,...
Нашого уроку «Живопис в Україні у ХІХ столітті»
Поняття та терміни. Живопис, пейзаж, побутовий жанр, портрет, автопортрет, історичний жанр, колорит, репродукція
Нашого уроку «Живопис в Україні у ХІХ столітті»
Поняття та терміни. Живопис, пейзаж, побутовий жанр, портрет, автопортрет, історичний жанр, колорит, репродукція
Тема: Сатиричне зображення в повісті англійської дійсності XVIII...
Навчальна мета: показати використання Свіфтом фантастичних та сатиричних ефектів при зображенні англійської дійсності XVIII ст у...
Лекція: Графічні можливості: версія для друку і PDA Лекція присвячена...
Представлені можливості налаштування зображення, у тому числі зміни яскравості, контрастності кольору. Описані різні способи оформлення...
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення занять по спеціальній підготовці з особовим...
ТЕМА: Техніка безпеки і надання першої медичної допомоги постраждалим при роботі на об‘єктах, пов‘язаних з застосуванням СДОР
Інформація для вчителя Слайд Провести дослід «Як добувають нафту»
Ми знаємо, що вугілля чорного кольору, але в Естонії добувають вугілля жовтого кольору, він називається «сланець». На Південному...
"Я вражений красою. Дивний цвіт…" На столах – композиції з квітів....
К. Білокур та інших художників, дитячими малюнками, витинанками, вишивками, аплікаціями на тему "Я вражений красою. Дивний цвіт…"...
Година народознавства «Віночок вити – життя любити» Бібліотекар
Цей звичай був запозичений у арабів, де вінок з квітів апельсину /оранж/ символізував родючість. У греко-римській традиції вінок...
Тема 1 Образотворче мистецтво
Урок Художня культура Київської Русі : архітектура, монументальний живопис, ікони Київської Русі за межами України
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка