|
Скачати 43.01 Kb.
|
Розділ. Візуальні види мистецтва. Тема уроку. Художні засоби живопису. Види та жанри живопису. Мета: визначити роль живопису в житті людини; вчитися відрізняти засоби художньо-образної мови, характеризувати художньо-образний зміст живописних творів, формулювати власні враження, отримані під час спілкування з мистецтвом ; розвивати колористичну грамостість, почуття ритму, просторове мислення, глядацьку візуальні культуру, здатність давати естетичну оцінку художнім творам; виховувати духовність засобами живопису. Тип уроку. Урок засвоєння нових знань, узагальнення та закріплення вивченого. Обладнання: ілюстративний матеріал, таблиці, слайд-шоу. Ключові слова: живопис, станковий і монументальний живопис, жанри: пейзаж, портрет, натюрморт,анімалістичний, міфологічний, батальний, побутовий, історичний. Хід уроку. I. Організація пізнавальної діяльності учнів. II. Оголошення теми та мети уроку. (слайд 1-4) ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Кросворд «Мистецтво»
ІІІ. Викладання нового матеріалу. Слово вчителя.
Живопис – один з видів образотворчого мистецтва – не дарма називають «царем мистецтв». Живописець не лише зображає видимий світ природи, він прагне показати ледь помітні стани природи, приховані рухи людської душі, виразити свої думки, дати оцінку подіям. Художник може повно розкрити характер однієї людини та розповісти про долі людей. Живописні образи створюються за допомогою малюнка, світлотіні, колориту й перспективи. Важливу роль відіграє й композиція — побудова художнього твору, його внутрішня структура, що виражається співвідношенням окремих частин і елементів, зумовленим ідейно-образним змістом, характером і призначенням. Водночас найважливішим зображальним засобом живопису є колір, без якого неможливо уявити живописну мову. Використовуються фізичні властивості світла, що дає можливість створювати колорит — загальне кольорове звучання, сполучення кольорів та їх відтінків у творі. Якщо в живопису переважають сині, зелені, фіолетові відтінки, колорит називають холодним, а коли домінують жовті, червоні, оранжеві — теплим. Техніка живопису різноманітна, фарби відрізняються одна від одної характером речовин, що сполучають барвники. Застосовують фарби олійні, клецові, керамічні, силікатні, воскові, темпера, акварель, гуаш. Основою, частіше за все слугує полотно, що спеціально заґрунтоване особливою сполукою. Іноді основою стає картон, дерев’яна дошка, деякі метали, лінолеум. За своїм практичним призначенням живопис поділяється на види:
(слайд 6) Станковий - експонується у музеях, прикрашає середовище існування людини, оселі, суспільні місця тощо, виконується на станковому мольберті, полотні, картоні, деревині(слайд 7) Монументальний – вид живописних творів великого масштабу, що прикрашають стіни і стелі архітектурних споруд (Слайд 8)
Театрально-декораційний – декорації, ескізи костюмів, грим; використовується у театральних виставах (спектаклі, опері, опереті, мюзиклі, балеті) (Слайд 13) Декоративний застосовується для прикрашання будівель, інтер’єру у вигляді кольорових панно, які змінюють візуальне сприйняття приміщення (Слайд 14) Формуванню розмаїтої жанрової тематики сприяло зростання інтересу до зображення людини, природи, історичних подій, розпочате ще в добу Відродження. Саме тоді склалася традиція реалістичного відтворення зображуваного, поширилася техніка олійного живопису, було відкрито закони лінійної і повітряної перспективи. ЖАНРИ ЖИВОПИСУ:
ІV. Підсумок уроку.
V. Домашнє завдання. Виконайте живописну композицію в одному з малярських жанрів (за ви- бором). |
Тема. ВИДИ І ЖАНРИ ЖИВОПИСУ Мета Мета: викликати живий інтерес та прищепити любов учнів до творів живопису, навчити розуміти їх ідейний зміст та засоби художньої... |
ТЕМА: ЕКРАННІ ВИДИ МИСТЕЦТВА. КІНО Учитель. Наш попередній урок був присвячений театру. Ми з вами розглядали основні художні засоби театрального мистецтва, ознайомились... |
Чудові барви природи. Пейзаж «Зимова казка» Мета: Познайомити з нетрадиційною технікою малювання Виховувати любов до природи, вміння бачити прекрасне, розвивати інтерес до пейзажного живопису |
Урок з предмету «Мій Київ», 5 клас Тема : Софія Київська Дидактична: ознайомити учнів з архітектурною пам’яткою київської Русі Софією Київською, з’ясувати причини і дату побудови, дослідити... |
Тема Домашнє завдання Екранні мистецтва: кіно, відео. Телебачення як мистецтво і засіб комунікації. Художні засоби кінематографу |
І. КУЛЬТУРА: ПОНЯТТЯ, ТЕОРІЇ, ПІДХОДИ Ренесансу, культура Бароко та ін Нарешті, по-четверте, слово "культура" вживається як абстрактна, узагальнююча назва для різноманітних... |
ТЕНІСОН ОЛЬГА ЮРІЇВНА Вільне володіння графічними програмами Adobe Photoshop,CorelDraw, Adobe After Effects. Володіння навичками академічного малюнку та... |
Тема уроку: Золотий фонд світової літератури. Мета уроку Обладнання: світова література 8 клас; роздатковий матеріал, малюнки учнів, художні ілюстрації |
RETRO 2012 < 11 — 16. 06. 12 < U У такий спосіб, базовим критерієм визначення чи є відношення між знаками інтерсеміотичними є відмінність знаків за їх субстанцією... |
Краснополянської ЗОШ І-ІІІ ступенів Великоновосілківського району Донецької області Кі знання з мови та літератури, виховати мислячу людину, прищепити любов до мови, літератури, живопису, виховати справжнього патріота... |