|
Скачати 451.71 Kb.
|
Невідкладні стани в хірургії 1 Як називається відчуття болю при натискуванні пальцями у лівому реберно-хребетному куті: A *Симптом Мейо-Робсона B Симптом Холстеда C Симптом Куплена D Симптом Керте E Симптом Лагермфа 2 Чаші Клойбера виявляють при: A *Оглядовій рентгенографії черевної порожнини B УЗД органів черевної порожнини C Лапароскопії D Пальпації E Фіброгастроскопії 3 Грижа Майдля це: A *Ретроградне защемлення B Пристінкове защемлення C Защемлення дивертикула D Ковзна грижа E Несправжнє защемлення 4 Фельдшера викликали в цех з приводу нещасного випадку. Зі слів робітників виявлено, що їх товариш крикнув, впав, почалися судоми. До моменту приходу фельдшера судоми припинились. При огляді: видно, затиснутий в руці оголений електричний провід, що звисає зі станка. Свідомість відсутня. Шкіра бліда. Зіниці на світло не реагують. Першочерговість дій фельдшера. A *Припинити дію тока, розпочати серцево-легеневу реанімацію B Дати вдихнути нашатирний спир C Ввести протигестамінні препарати. D Знеболити, транспортувати в хірургічне відділення E Дефібриляція 5 До здорвпункту принесли робітника К. 40р., рука якого потрапила до транспортеру. Права верхня кінцівка відірвана до ліктьового суглобу. Свідомість збережена, але хворий загальмований. Стан дуже важкий. АТ-80/30 мм.рт.ст. Тони серця чисті, приглушені. Надати невідкладну допомогу. A *Покласти хворого, накласти джгут на плече, ввести знеболююче B Накласти на культю асептичну пов’язку, ввести знеболююче C Розпочати протишокову терапію D Накласти пов’язку на культю E Покласти хворого, розпочати протишокову терапію 6 Потерпілий доставлений на ФАП, скаржиться на біль в ділянці правого стегна, стати на ногу не може, кровотеча, яку зупинив, натиснувши пальцем руки. Об’єктивно: хворий блідий, загальмований. Пульс 120 пошт. за 1 хв., ниткоподібний. АТ 60/80 мм рт. ст. В нижній третині правого стегна сильно кровоточива рана, кров світла. Стегно деформоване, укорочене. Активні рухи неможливі. По черговість дій фельдшера. A *Накласти джгут, ввести знеболююче, накласти асептичну пов’язку, транспортна іммобілізація B Транспортна іммобілізація, ввести знеболююче, асептична пов’язка C Асептична пов’язка, ввести знеболююче, транспортувати в хірургічне відділення D Ввести знеболююче, транспортувати до хірургічного відділення E Транспортувати в хірургічне відділення 7 Фельдшер прибув машиною “швидкої допомоги” до пацієнта В., 45 років, який отримав опік полум’ям паяльної лампи лівого плечового суглобу. Пацієнт не спокійний, жаліється на біль у руці, просить допомоги. На лівому плечовому суглобі, на зовнішній поверхні частково зірвані пухирі. Окремі ділянки білуватого, мармурового відтінку. Почерговість дій фельдшера. A *Негайно охолодити уражену ділянку водою, знеболити, накласти асептичну пов’язку B Транспортувати хворого в хірургічне відділення C Знеболити накласти пов’язку з маззю D Накласти асептичну пов’язку, транспортувати в хірургічне відділення E Накласти мазеву пов’язку порекомендувати звернутися 8 Молодий чоловік під час прийому їжі раптово схопився за шию, рот відкритий, дихання неможливе, ціаноз, відсутні голос та кашель. Які міроприємства необхідно провести в першу чергу. A *Використати метод черевних поштовхів B Розпочати серцево-легеневу реанімацію C Ввести зонд в шлунок D Придати хворому горизонтальне положення E За прокинути голову доверху 9 У хворого відкритий перелом плеча, із рани пульсуючим струменем витікає кров яскраво-червоного кольору. З чого слід розпочати невідкладну допомогу? A * Накладання джгута B Введення серцево-судинних засобів C Введення кровоспинних засобів D Проведення транспортної іммобілізації E Накладання тиснутої пов'язки 10 Фельдшера терміново викликали до хворого. Родичі відмітили, що вже 3-4 хвилини як не дихає. Шкіра бліда з ціанотичним відтінком. Серцебиття нема. Зіниці розширені. Як називається такий стан? A Клінічна смерть. B Термінальна пауза. C Біологічна смерть. D Агонія. E Соціальна смерть. 11 Бригада ШМД прибула у навчальний заклад. Студент зі страхом в очах тримався за шию.Шкіра ціанотична. Дихання свистяче, затруднене. Запідозрено стороннє тіло гортані. Які дії слід виконати в першу чергу? A Застосувати прийоми Хеймліка. B Ввести знеболюючі. C Вставити товсту голку в трахею. D Провести трахеостомію. E Ввести спазмолітики. 12 На ФАП доставили потерпілу, яка при падінні поранила собі руку склом. Бліда. В середній третині плеча невелика рана, з якої струменем б’є яскравочервона кров. Назвіть першочергові заходи. A Накласти кровозупинний джгут вище місця кровотечі. B Накласти давлячу пов’язку після знеболення. C Накласти кровозупинний джгут нище місця кровотечі. D Ввести заспокійливі і зробити ревізію рани. E Провести тампонаду рани стерильною серветкою. 13 Під час роботи будівельник впав з риштування і вдарився грудною кліткою в дошку, яка стирчала. Негайно викликали фельдшера здоровпункту. Потерпілий стогне. Наявна рана в проекції 4 ребра справа по аксілярній лінії, яку потерпілий прикриває рукою. Задишка. Запідозрено відкритий пневмоторакс. Які негайні дії фельдшера? A Накласти оклюзійну пов’язку в напівсидячому положенні. B Негайно налагодити інфузійну протишокову терапію. C Провести знеболення і накласти асептичну пов’язку. D Покласти потерпілого горизонтально і чекати ШМД. E Зосередитись на збиранні скарг і анамнезу життя. 14 Фельдшер ШМД прибув на місце вибуху газу. Протягом 2 діб потерпілого не могли дістати з-під завалу. Балка стіни придавила ліве стегно. При огляді фельдшер відмітив важкий стан потерпілого. Ліва ступня ледь тепла, пальцями рухає. Запідозрено синдром тривалого здавлення. Яка послідовність невідкладної допомоги? A Звільнити потерпілого, накласти еластичний бинт на ногу, протишокова терапія, холод місцево. B Звільнити потерпілого, вкласти на ноші і транспортувати в лікувальний заклад. C Після звільнення потерпілого дати йому гарячого чаю, обкласти ногу грілками. D Звільнити потерпілого, накласти джгут вище здавлення і провести знеболення. E Після звільнення потерпілого обкласти ноги міхурами з льодом, ввести спазмолітики, накласти шини. 15 Ви фельдшер ШМД и надавали першу допомогу потерпілому чоловіку, 50років, від ураження електрострумом в стані електролатергії: припинив дію електроструму, виконав тривалу елементарну серцево-легеневу реанімацію, викликав реанімаційну бригаду швидкої медичної допомоги. Оцінити ефективність дій медичного працівника A *Поява ознак життя B Стан залишився біз змін C Поява асістолії D Поява фібріляції E Зміна кольору шкіри 16 Ви фельдшер ШМД. Хворий після ДТП має відкритий перелом стегна. Догоспітальні дії фельдшера полягають в : A *Зупинці кровотечі, знеболюванні, транспортній іммобілізації B Виклику швидкої допомоги C Знеболенні, введенні антибіотиків D Накладанні джгута, транспортуванні в лікарню E Зупинці кровотечі, проведенні іммобілізації 17 Ви фельдшер ФАПу.У пацієнта 50 років гідраденіт у лівій пахвинній ділянці. Шкіра ділянки гіперемійована, пальпується інфільтрат з розм’якшенням в центрі. Першочергові дії фельдшера: A *Терміново направити пациєнта до лікаря B Поставити компрес з маззю C Призначити антибіотики D Дати знеболююче E Призначити сухе тепло 18 Ви фельдшер ФАПу. До вас звернувся пациєнт. Скаржиться на переймоподібний біль у животі, нудоту, блювання, затримку газів, стулу. При огляді ви запідозрили перитоніт. Яку надати долікарську допомогу? A *Покласти холод на живіт , викликати швидку допомогу B Знеболити , покласти холод на живіт C Знеболити, покласти грілку на живіт D Знеболити , спостерігати за пациєнтом E Обмежити прийом їжі та води 19 Ви фельдшер здоровпункту промислового підприємства, до вас звернувся хворих з опіком. Вкажіть та сплануйте найефективніший елемент першої медичної допомоги на місці події при обмежених опіках 1-2-го ступеня A *Охолодження обпеченої ділянки протягом 8-10 хвилин під проточною водою B Накладання сухої асептичної пов'язки C Обробка опікової поверхні вазеліновою олією D Застосування масляно-бальзамічної емульсії за А.В.Вишневським E Накладання пов'язки з розчином антисептика 20 Ви фельдшер ШМД, оглядаєте хворого з відкритим переломом кістки стегна та артеріальною кровотечею. Визначити першочерговий обсяг втручань при наданні невідкладної допомоги на догоспітальному етапі: A *Накласти джгут, знеболити B Знеболити, транспортувати до лікарні C Накласти джгут, транспортувати до лікарні D Ввести гемостатики , накласти асептичну пов’язку E Ввести антибіотики, накласти асептичну пов’язку 21 Чоловік випадково випив 100 мл метилового спирту. Через 2 години відчув нудоту, головний біль, блимання в очах, наростаючу спрагу. Було блювання. Слизові оболонки гіперемійовані, з ціанотичним відтінком, зіниці розширені. Який антидот Ви застосуєте? A Етиловий спирт B Вікасол C Магнію оксид D Атропіну сульфат E Унітіол 22 Фельдшер діагностував клінічну смерть та розпочав серцево-легеневу реанімацію. Яке повинно бути співвідношення ШВЛ до закритого масажу серця? A 2 до 15 B 1 до 5 C 1 до 10 D 1 до 15 E 2 до 5 23 Пацієнт 20 років годину тому відчув кинджальний біль в животі, було одноразове блювання. При огляді положення вимушене, блідий, живіт напружений, дошкоподібний, температура тіла підвищується. Що з пацієнтом? A Перфорація виразки B Гострий живіт (перитоніт) C Шлунково –кишкова кровотеча D Гострий гастрит E Загострення виразкової хвороби 24 Жінка захворіла 8 годин тому, коли відчула біль в епігастральній ділянці, нудоту. Через деякий час біль змістився в праву половину живота. Було одноразове блювання. При пальпації різкий біль в правій здухвинній ділянці, позитивний симптом Щоткіна-Блюмберга. Ця клінічна картина дозволяє запідозрити: A Гострий апендицит B Гострий холецистит C Гострий гастрит D Кишкову непрохідність E Гострий панкреатит 25 Швидка допомога викликана додому. Жінка, прибираючи туалет, випадково пролила собі на руку соляну кислоту. При огляді шкіра лівої китиці та передпліччя сірого кольору, місцями пухирі з прозорим вмістом. Надайте медичну допомогу. A * Промити шкіру передпліччя та китиці проточною водою протягом 10-15 хв. Асептична пов’язка. Госпіталізація. B Сполоснути кінцівку в розчині лузу. C Обробити кінцівку йодонатом. D Змастити лініментом Вишневського E Обробити синтоміциновою емульсією. 26 Вас викликали в цех до хворого, у якого 30 хв тому виник різкий “кинджальний” біль в епігастральній ділянці, блювання. Хворий лежить на правому боці з приведеними до живота ногами. Об’єктивно: блідий, пульс – 80, АТ 110/70 мм.рт.ст. Живіт втягнутий, різко болісний у верхніх відділах. Ваш діагноз? Ваші подальші дії? A * Перфорація виразки. Міхур з льодом на епігастральну ділянку живота. Викликати швидку допомогу. B Зробити в/м знеболююче. Грілку на живіт. C Знеболююче і промити шлунок. D Знеболююче і відправити додому. E Знеболююче і рекомендувати звернутись до цехового терапевта. 27 До Вас у здоров пункт звернулася жінка, яка тривалий час перебувала на морозі. Скаржиться на оніміння пальців обидних стоп. Ваш діагноз? Надайте першу медичну допомогу. A * Відмороження пальців стоп І ступеня. Обробити шкіру пальців 960 спиртом. Накласти на уражені кінцівки багатошарову теплоізоляційну пов’язку. Дати гарячий чай. Звернутись до хірурга. B Рекомендувати використати гарячі ніжні ванни. C Використати зігрівання з допомогою грілок. D Зігріти кінцівки з допомогою калорифера. E Нічого не робити. Спостерігати. |
Осип Турянський «Поза межами болю» Обладнання: портрет Осипа Турянського, текст твору«Поза межами болю»,кадри з кінофільму, терези |
3. Пізнавальні процеси. Відчуття. Сприймання. Увага Зміст понять... Зміст понять «відчуття», «чутливість», «пороги відчуття»; «рецептор», «синестезія»; «сприйняття», «спостереження», «апперцепція»,... |
Відчуття це відображення окремих властивостей предметів і явищ при... У відчуттях людині відкриваються кольори та звучання, пахощі і смак, вага, тепло чи холод речей, що її оточують. Крім того, відчуття... |
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття із рядовим та молодшим, середнім та старшим Зміст понять «відчуття», «чутливість», «пороги відчуття»; «рецептор», «синестезія»; «сприйняття», «спостереження», «апперцепція»,... |
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття із рядовим та молодшим, середнім та старшим Зміст понять «відчуття», «чутливість», «пороги відчуття»; «рецептор», «синестезія»; «сприйняття», «спостереження», «апперцепція»,... |
Перша допомога при НС Мета: поглибити знання учнів про наслідки НС; розвивати уміння і навички надання першої допомоги; виховувати почуття відповідальності,... |
Сукупність усіх галактик з їх зірками і пилом називається Мале небесне тіло, яке обертається навколо більшого і утримується на орбіті силою його тяжіння називається |
Тема. ВІДЧУТТЯ ЯК ПСИХІЧНИЙ ПІЗНАВАЛЬНИЙ ПРОЦЕС Основні поняття: відчуття, аналізатор, рецептор, верхній абсолютний поріг чутливості, нижній абсолютний поріг чутливості, адаптація,... |
Виступ починається піснею.
Пісня "Думи мої" (лихо мені з вами)
Учні зодягнені святково у вишиванки. Ведучі сидять при столику. Хор або група дітей які співають пісні постійно стоять на сцені,... |
Мета: вчити учнів відтворювати настрої пейзажних поезій, опи Сувати власні відчуття, викликані художнім словом, виразно читати поезії, знаходити в них епітети, порівняння МетаФори; виховувати... |