Фізкультурно – оздоровче свято
для учнів 5 - 7 – х класів
з використанням інтерактивних методик
«Подорож у країну Олімпія»
Мета заходу. Пропаганда здорового способу життя, розвиток олімпійського руху в Україні шляхом залучення якомога більшої кількості дітей до занять спортом, організація змістовного дозвілля. Формування в учнів свідомості щодо необхідності та корисності занять фізичною культурою і спортом. Збагачення учнів знаннями стосовно історії Олімпійських Ігор, видатних спортсменів. Формування уявлення учнів про Олімпійський рух у світі та зокрема в Україні. Розвиток та формування інтересу та позитивного відношення до фізичної культури, спорту олімпійського руху та здорового способу життя. Виховання почуття патріотизму, гордості за Україну.
Для проведення свята необхідно:
створити команди;
обрати капітана;
придумати представлення команди (назва, девіз, емблема);
обирати суддів із присутніх на святі батьків, вчителів;
змагання проходять у спортивному залі школи.
Хід свята
Зала прикрашений різнокольоровими кульками, стрічками, прапорцями, спортивними стендами. На стінах плакати з олімпійською символікою, видатними спортсменами України. побажання учасникам успіхів. Журі та вболівальники займають свої місця. У вказаний час під музику рівними колонами входять команди і шикуються на середині зали.
Ведуча1. Доброго, святкового дня, шановні гості, батьки та вболівальники. Дуже раді бачити вас. Сьогодні незвичайний день, тому що ми вирушаємо подорожувати до країни Олімпії де відбудеться велике святкування на честь Олімпійських ігор. А запрошує нас туди, маленький і вірний помічник Олімпійське лелеченя.
Ведуча2. Любі діти, а щоб ви не заблукали, маленьке лелеченя, прислало вам чарівну карту. Вона допоможе добратися до чарівного міста. Під час подорожі вам будуть зустрічатися найкращі друзі нашого здоров’я - сонце, свіже повітря, чиста вода, правильне харчування, гігієна, гарний настрій. Вони допоможуть пройти різні перешкоди та випробування, які будуть траплятися на дорозі завдяки нашим ворогам - забруднене повітря, брудна вода, лінощі, злість, переїдання, сутулість, страх.
Ведуча1. Правильно! Це найкращі друзі нашого здоров’я. Якщо ти здоровий – ти бадьорий і повний сил, у тебе нічого не болить, радуєш своїх батьків, у тебе все виходить в школі. І неодмінно вийде в житті. Добре здоров’я допоможе прожити цікаве життя.
Ведуча2. Але у нас на святі зібралися сміливі відважні, найрозумніші, найкмітливіші команди. Які нічого не бояться. Так діти! ( Діти кричать у відповідь…). Жодні перешкоди їх не зупинять – все здолають. Вони вражають своєю відвагою, винахідливістю, здатністю витримувати найтяжчі випробування.
Ведуча1. Але спочатку я хочу всіх присутніх познайомити з нашими командами
(Презентація команди, емблема, девіз). Команди, готові? (Команди кричать у відповідь…). Тоді рушаймо! Побачимо, яка з команд добереться бистріше до країни Олімпії і отримає подарунок - сюрприз від нашого товариша Олімпійського лелеченя.
Ведуча2. Та не встигли ми з вами опинитися у темному лісі , як перед нами перше випробування.
- Тихіше, тихіше, чуєте? (Звертається до дітей)
Вилітай дим, вилітай
Силоньки мені додай.
Потанцюю, покружляю,
З вітром заспіваю
Чадом посмакую
(Наспівує забруднене повітря)
Команди.
- Так, так. Та це ж наш ворог - забруднене повітря. Зараз ми його!
Гравці шикуються у похідному положенні. По сигналу вчителя перший гравець біжить до стільця, який стоїть у центрі зали, бере протигаз і швидко його одягає, потім у протигазі проповзає під п’ятьма поставленими у рядок стільцями і повертається назад до своєї команди. Передає естафету наступному.
Ведуча1. Молодці команди! Побороли забруднене повітря.
Ведуча2. Діти, в се живе на землі потребує води. Без неї в’яне квітка, страждає звір, змовкає пташка – без неї гине життя. Кожна краплина води – дорогоцінний дар природи. Вода напуває землю, а земля годує людину. Люди завжди розуміли важливість води та упродовж багатьох віків оспівували її як основу буття. Серед наших предків побутувало справжнє поклоніння воді. Обожнювалось усе – море, озеро, річка, джерело, криничка. Шанобливе ставлення наших предків до води виявилося і в обрядах її освячення, які відбувалися під час Водохреща та Стрітення.
Але зараз становище наших річок, озер не таке гарне. Забруднена вода багато шкоди завдає здоров’ю людини. Тож давайте всі разом боротися із злом, і тоді вода у водоймищах стане чистою і живою...
Ведуча1. А зараз давайте всі дружно закриємо оченята та перемістимось до великої річки. Знаєте, як багато в ній риби! Є й така, що вміє вистрибувати з води — хоч руками лови, коли спритний. От ми з вами і спробуємо рибки наловити. Тож наступний конкурс «Впіймай рибку».
Перед кожною командою стоїть по одній степ – платформі. На відстані 2—3 м від степ – платформи стоїть капітан з кожної команди тримає перед собою сачок. За командою учасники по черзі стають на степ – платформу і закидають у кошики м'ячі і стають у кінець колони, доки всі гравці не закинуть м’яч.
(Судді підраховують очки за кількість закинутих м’ячів.)
Ведуча2. Зараз я пропоную всім трохи відпочити та продемонструвати свої знання, вміння, кмітливість у грі-вікторині «Працьовитість та лінощі».
Продовж прислів’я :
Хочеш їсти калачі, …(не сиди на печі);
Праця годує а…(лінь марнує);
Б’ють не лежачого, а… (ледачого);
На цьому далеко не поїдеш – де сядеш, там і… (злізеш!);
Вчи лінивого не молотом, а…( голодом);
Лінивого і ноги не… (носять);
Робота гуртова творить… (діла);
Хто хоче більше мати, тому треба менше… (спати);
Людина красна не словами, а…(ділами);
Під лежачий камінь вода не…(біжить).
Ведуча1. Зрозуміло, отже всім відомо, що краще бути працьовитим та здоровим, бадьорим і завжди у гарному настрої, чим ледащо.
Ведуча2. Ну, а що ж нам далі підказує карта? Яке нове випробування на вас чекає?
- Діти, зверніть увагу, як яскраво і привітно сяє нам сонечко. Воно допоможе вам перебороти страх у наступному випробуванні « Переправа».
На стартовій лінії, в обручі, знаходяться перші два учасники з кожної команди. За сигналом вони біжать в обручі на протилежний бік до місця, де знаходиться загадкова скринька. Там один з учасників залишається, а другий з обручем повертається на лінію старту за третім гравцем. Разом вони теж переправляються до загадкової скриньки, де залишається другий гравець, а третій біжить за четвертим і так доти, доки до загадкової скриньки не дістануться всі гравці команди.
Після успішної переправи команда має право розкрити загадкову скриньку, щоб дізнатися, що в ній знаходиться. Кожна команда, розкривши скриньку, протягом 2-3 хвилин розв’язують завдання (продовжити прислів’я про здоров’я).
1 –й команді:
Сонце, повітря і вода - … ( наші найкращі друзі);
Хто день починає з зарядки, у того все буде… (в порядку).
2 –й команді:
Бережіть здоров'я — його в крамниці… (не купиш);
У здоровому тілі – здоровий…( дух).
Ведуча1. Добре і з цим завданням справилися наші відважні команди. Молодці!
Ви на крок до своєї мети. Ну що ж з гарним настроєм ми вирушаємо далі. Наступне, останнє випробування «Снайпери»:
Команда розташовується на лінії старту в колоні по одному. Для того, щоб зібрати «квітку з пелюстками», всі учасники команди, по черзі, повинні влучити м’ячиком в серединку «квітки». Якщо учасник влучив, то він має право принести команді одну пелюстку.
Ведуча2. Діти, погляньте, перед вами відкриваються ворота казкової країни Олімпії.
Вона бавить нас своєю чарівністю, неповторністю та казковістю. А на порозі нас зустрічає наш товариш, помічник відважне Олімпійське лелеченя.
Олімпійське лелеченя. Ви команди спритні дуже, а також кмітливі й дружні. Як одна вперед піде, друга зразу ж дожене. Що ж тут нам було робити? Треба всіх нагородити! Всім, що бігали, змагались, та стрибали залюбки.(Вручає шоколадні медальки) І запрошуємо вас на святкування Олімпійських ігор.
Вчитель. Вітаємо команди з перемогою. Бажаємо всім-всім здоров’я.
Бережіть і зміцнюйте його. Дружіть із фізкультурою та спортом. ■
Список джерел інформації
Єрмолова В.М. Олімпійська освіта в школі / В.М. Єрмолова. – К:,2009. – 85 с.
Свириденко С. формування в учнів умінь і навичок здорового способу життя засобами навчально-виховної роботи [Текст] // Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді : зб. наук. праць. — К. : Волинь, 2003.
Ященко, Л. досвід впровадження цільової комплексної програми «Крок за кроком до здоров'я» [Текст] // Початкова освіта. - 2005. — № 13.- 24 ; Ващенко О. години здоров'я в початковій школі [Текст]. — К.: Шкільний світ, 2007;
|