Таблиця 2
Характеристика дорожньо- транспортної ситуації
|
Типові варіанти дорожньо-
транспортної ситуації
|
Час
реакції,
сек
|
І. Небезпечні ДТС.
1. ДТС з великою вірогідністю свідчила про виникнення ДТП.
Водій мав об'єктивну можливість завчасно виявити ознаки можливого виникнення перешкоди, достатньо точно визначити місце, де з'явиться перешкода, момент виникнення перешкоди, її характер, а також
вчасно вжити необхідних заходів для
відвернення ДТП.
Водій повинен приділяти особливу увагу до ДТС. Він повинен постійно стежити за місцем можливого виникнення перешкоди і бути готовим для відвернення ДТП.
|
Вихід пішохода з-за об'єкту, який обмежує оглядовість безпосередньо за першим
пішоходом.
Початок чи зміна руху в напрямку смуги руху транспортного засобу пішохода, який знаходиться в полі зору водія на проїзній
частині.
Початок руху дитини, яка знаходиться на дорозі в полі зору водія, в напрямку смуги руху транспортного засобу.
Виїзд транспортного засобу, водій якого мав право на першочерговий рух.
|
0,6
|
2. ДТС з великою вірогідністю
свідчила про виникнення ДТП.
Водій мав об'єктивну можливість завчасно виявити явні ознаки
вірогідності виникнення перешкоди,
але міг не мати можливості завчасно
досить точно визначити місце, де
з'явиться перешкода, момент її виник-
нення, характер перешкоди, а також
виконанати необхі дії для уникнення
ДТП.
Від водія вимагалась постійна
увага до ДТС. Він не повинен відволікатись від стеження за ДТС.
|
Вихід пішохода на регульований пішохідний перехід чи проїзну частину на сигнал
світлофора (регулювальника), що дозволяє рух.
Вихід на проїзну частину пішохода (з тротуару, узбіччя, роздільної смуги та ін.), який до цього рухався у тому ж напрямку в полі зору водія.
Вихід пішохода на проїзну частину на ділянці дороги, де дозволено перехід (якщо до виходу
на проїзну частину пішохід рухався в іншому напрямку, стояв чи вийшов із групи людей).
Поява пішохода на проїзній частині на ділянці дороги, де дозволено перехід, з-за нерухомого
об'єкту, що обмежує оглядовість чи з-за групи людей, яка знаходилась на проїзній частині.
Вихід пішохода на «врегульований пішохідний перехід чи на проїзну частину на перехресті, де дозволено перехід.
Поява пішохода на проїзній частині на ділянці дороги, де перехід дозволено, з-за транспортного засобу, що рухається не по крайній смузі.
Рух пішохода до зупинки транспорту загального користування чи від нього.
Виникнення небезпеки, про яку водій був попереджений відповідним дорожнім знаком.
Виїзд транспортного засобу, водія якого вимусили до цього дорожні обставини.
Рух транспортного засобу у напрямку, що є протилежним до дозволеного.
Зміна траєкторії руху чи екстренне гальмування транспортного засобу, що рухається попереду, під час його обгону.
|
0,8
|
3. ДТС не мала явних ознак
вірогідності виникнення ДТП. Однак в полі зору водія знаходились (чи могли з'явитися з великою вірогідністю) об'єкти, які могли створити небезпечну ситуацію.
Водій не міг не мати об'єктивної можливості завчасно
визначити місце, де могла з'явитись
перешкода, момент її виникнення, її
характер, а також вжити необхідних
заходів для уникнення ДТП.
Від водія вимагалась увага до ДТС. Він не повинен був відволікатись
від стеження за нею.
|
Раптовий вихід пішохода на проїзну частину на ділянці дороги, де перехід заборонено, якщо до нього він рухався в іншому напрямку, стояв або вийшов з групи людей.
Раптовий вихід пішохода на проїзну частину на ділянці дороги, де перехід заборонено, з-за нерухомого об'єкту, який обмежує
оглядовість чи з групи людей, що знаходилась на проїзній частині.
Раптова поява пішохода на проїзній частині на ділянці дороги, де перехід заборонено з-за транспортного засобу, що рухався по
крайній смузі.
Поява пішохода на проїзній частині дороги на ділянці дороги, де перехід дозволено з-за транспортного засобу, що рухається не по крайній смузі.
Виїзд транспортного засобу, водій якого не мав переваги на рух.
Поворот транспортного засобу на перехресті без подачі сигналу поворота.
|
1,0
|
4. ДТС не мала явних ознак виникнення небезпеки для руху. Однак у полі зору водія знаходились об'єкти, які могли створити небезпеку.
Водій не мав об'єктивної можливості завчасно визначити місце,
де могла з'явитися перешкода, а також
не міг вчасно застосувати необхідні
заходи для уникнення ДТП.
Від водія не вимагалась підвищена увага до ДТС і постійного стеження за нею.
|
Раптова поява пішохода на проїзній частині на ділянці дороги, де перехід заборонено, з-за транспортного засобу, що рухається не по крайній смузі.
Раптовий вихід пішохода на проїзну частину з узбіччя поза населеним пунктом при відсутності руху пішоходів, якщо до цього
пішохід рухався в іншому напрямку чи стояв.
Рух по проїзній частині (в напрямку смуги руху транспортного засобу) пішохода, який вийшов на проїзну частину при сигналі
світлофора (регулювальника), що забороняє рух.
Виїзд транспортного засобу при сигналі світлофора (регулювальника), що забороняє рух.
Раптова поява транспортного засобу на проїзній частині дороги в населеному пункті (з-за об'єкту, що обмежує оглядовість).
Раптова зміна напрямку руху зустрічного чи попутного транспортного засобу поза перехрестям (коли признаки можливості вико-
нання маневру були відсутні).
Гальмування транспортного засобу, що рухається попереду, без вмикання стоп-сигналу із сповіль ненням 3-6 м/с2.
|
1,2
|
5. ДТС мала ознаки мінімальної
вірогідності виникнення ДТП.
У полі зору водія не було об'єктів, які могли стати перешкодою для руху.
Водій не мав об'єктивної можливості завчасно визначити місце, де могла з'явитися перешкода, момент її появи і характер цієї перешкоди, а також вжити необхідних заходів для уникнення ДТП.
Водій міг подивитися на контрольні прилади чи навколишнє середовище.
|
Раптова поява пішохода чи транспортного засобу на проїзній частині поза населеним пунктом з-за об'єкта, що обмежує оглядовість.
Гальмування транспортного засобу, що рухається попереду без вмикання стоп-сигналу із сповільненням до 3 м/с2.
Нерівність і пошкодження проїзної частини дороги, об'єкти, які знаходяться на проїзній частині (люди, тварини, нерухомі предмети), що не передбачені в попередніх типових варіантах ДТС.
|
1,4
|
ІІ. Вільні ДТС
Всі ДТС, при яких не виникає перешкод для руху і сам водій не створює небезпечних ситуацій (його
автомобіль не є перешкодою для руху) для інших учасників
|
Раптовий відказ (несправність) фар транспортного засобу, перемикання жовтого сигналу світлофора на червоний.
|
0,6
|
Те ж
|
Раптове відкривання капоту
чи кришки багажника, що розта-
шований попереду.
|
0,8
|
Те ж
|
Раптове засліплення водія світлом фар зустрічного ТЗ
|
0,8
|
Те ж
|
Раптовий відказ(несправність) чи неефективність органу керування ТЗ, поява інших несправностей, що загрожують безпеці руху.
Фізичне втручання пасажира в процес керування ТЗ
|
1,2
|
ІІІ. Будь-які ДТС
Оцінка водієм дорожніх умов і обстановки
|
Вибір водієм швидкості за умов видимості елементів дороги в напрямку руху.
Вибір водієм дистанції під час руху за ТЗ-лідером.
|
0,3*
|
* Для розрахунку максимально допустимій швидкості мінімально допустимої дистанції
|