|
Скачати 66.11 Kb.
|
«Сірничок маленький, а біда велика» Виховний захід для учнів 2 класу Підготувала: Опанасенко В. М., вчитель початкових класів ЗОШ №17 м. Миколаєва Мета: продовжити формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; вчити учнів правильно діяти у випадку виникнення пожежі ; розвивати навички самозахисту; виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки. Хід заняття I. Організаційний момент.
Продзвенів уже дзвінок – Починається урок! Один одному всміхніться, Пильно в очі подивіться. Бо усміхнена людина – Це здоров’я половина! II. Повідомлення теми заняття. 1. Гра «Шифрувальник» -Яка тема заняття дізнаєтесь, коли розкодуєте речення. 5 а 6 бі 1 Сір 7 да 3 малень 4 кий, 2 ничок 9 ка 8 вели Відкрити тему заняття. Мета нашого заняття: продовжимо формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті, вчитися правильно діяти у випадку виникнення пожежі, виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки. III. Актуалізація опорних знань. 1. Вправа «Асоціативний кущ» - Ваші асоціації до слова «Вогонь». Газплита Запальничка Небезпека Сльози Страх Тепло Піч Рятувальники ВОГОНЬ Сірники Руїни Горе Біда Полум’я IV. Вивчення нового матеріалу. До нас на урок завітали казкові герої. Давайте їх послухаємо. 1.Інсценізація казки (вчитель готує учнів напередодні уроку). Ведучий: Не за горами високими, Не за морями глибокими, А біля лісу на лузі Зустрілися двоє друзів : Зайченя - Хвалько і їжачок – Трудівничок. Зайченя :- Їжачку, та встигнеш ти ще ті уроки зробити, краще побігли до озера, покупаємося. Їжачок : - А таблицю множення хто буде вчити? Зайченя: - Та що там її вчити. Шість на 6 - 36, 7 на 7- 47. Їжачок : - Зажди. Ти, зайчику, поспішаєш. А тому і помиляєшся. 7 на 7 буде 49. А ще на завтра треба оповідання прочитати з цікавою назвою ”Вогонь:наш друг чи ворог?”. Зайченя: - Я не знаю. Можливо нам допоможуть діти. Адже вони ходять до школи і багато знають. 2. Давайте допоможемо нашим героям відповісти на це запитання. Послухайте віршики і скажіть навіщо людині вогонь. 1 учень: Якщо холоди настали – Допоможе нам вогонь. Він розтопить піч у хаті, Але ти стій осторонь. (Топити піч, щоб у приміщені було тепло.) 2 учень: На вогні готують їжу, Пиріжки мама пече. (Гортувати їжу.) 3 учень: Якщо раптом світло гасне, Свічку ми запалимо. В цьому випадку вогню Ми подякуємо. (Освітлювати приміщення.) 4 учень: А в печі велетенській – у домні – Плавлять сталь сталевари невтомні. (Плавити метал.) 5 учень: Летить ракета в небесах, Вогонь із сопла рветься - ах! Такий він сильний, мудрий, дужий. Вогонь потрібний людям, друже. (Для роботи ракет, літаків.)
Вогонь завжди потрібний людині, бо він дає тепло і світло. Без вогню людині жилося б важко. Жодного дня ми не можемо обійтися без нього. Тому людина приручає його. - Чому люди його бояться? (Відповіді учнів) Вчитель: Дійсно, вогонь – найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися. Вогонь – це ворог людини. 3. Створення проблемної ситуації Ось послухайте історію про одного хлопчика. Мама вранці йшла на роботу і сказала синові: «Не бери до рук сірники». Але хлопчик забув мамин наказ. Він ще не знав, що вогонь може бути злим. Василько дістав сірника і почав черкати ним по коробці, як це робила мама. Він грався, поки не обпік пальці. Малюк скрикнув від болю і впустив сірничка. -Що може статися від маленького сірничка? (Відповіді дітей). -Так, від маленького сірничка може статися велика біда. -Щоб такого не трапилося ми згадаємо про причини виникнення пожеж у побуті. Робота в групах: «Причина виникнення пожежі у побуті» (5 груп) 4. Завдання За поданим віршем встановити причину виникнення пожежі. Група №1 а) На роботі мама й тато. Сірники знайшли малята. І не знає дітвора, Чим скінчитись може гра. (Недбале поводження з сірниками). Група №2 б) Електропраска – кожен знає – У побуті допомагає. Та пам’ятати має кожний: Лишать без нагляду її не можна. (Залишені без нагляду працюючі електроприлади). Група №3 в) Наказали мама й тато Всі електроприлади разом не вмикати, Бо нагріється розетка, Спалахне вогнем умить, І від того дім згорить. (Несправна електропроводка або перевантаження електророзетки). Група №4 г) Калорифер не вмикати При фіранці, - каже мати. Мама вийшла і не знає, Що вікно уже палає. (Електрокамін, що стоїть близько до тюлю чи скатертини). Група №5 r) Новий рік! Зійшлись малята, Щоб ялинку прикрашати. Та свічкам – прикрасам – зась! Ялинка щоб не зайнялась. (Запалені свічки на новорічній ялинці, бенгальські вогні, хлопавки, петарди). Презентація роботи. 5.Фізкультхвилинка . На галявині вогнище, (показують) Полум'я стелиться низько-низько (присідають), Далі вогнище розгоряється, (піднімаються) І полум'я коливається (показують руками). Ми взяли водичку прямо із кринички (нахиляються). Полили, загребли (імітація руками) І з галявини пішли (крокують). 6. Вчитель: Щоб зберегти своє життя, потрібно добре знати правила протипожежної безпеки. а)Робота в парах: « Правила протипожежної безпеки» . Утворіть і речення, з’єднавши правильно ліву та праву частини та складіть правила протипожежної безпеки. 1 ряд: Для розваги і для гри а не в лісі, а ні в хаті. Не розпалюй сам багаття, сірників ти не бери. (1.Не можна гратися сірниками. 2.Не можна самому розпалювати багаття.) 2 ряд: З грубки жару не беріть користуйся ліхтариком. Плитку, праску жар в собі вогонь таїть. Не бери запальничку, умикати нам не слід. (3. Не можна брати жар з печі. 4. Не вмикай самостійно праску та плиту. 5. Користуйся ліхтариком .) 3 ряд: Не грайся з вогнем - то вимкни всі електроприлади. Коли йдеш з квартири, це небезпечно. (6. Не гратися з вогнем. 7. Вимикати всі електроприлади, коли йдеш з квартири.) Презентація роботи. 7. Вчитель. Якщо виникла пожежа - рахунок часу йде на секунди. Не панікуйте та остерігайтеся: задимленості та загазованості, обвалу к будинків , вибухів, падіння обгорілих дерев і провалів. Знайте де знаходяться засоби пожежегасіння та вмійте ними користуватися. Тож складемо правила поведінки під час пожежі. - Не лякайся, не панікуй. - Не ховайся від вогню в шафі чи під ліжком. - Негайно телефонуй 01. - Швидко виходь з квартири на вулицю. -Якщо в квартирі дим, пересувайся до виходу плазуючи та закривши органи дихання хусточкою. Один вогонь можна залити склянкою води. Другий – відром води, а до третього вогню треба викликати пожежників, бо сам не впораєшся. Тоді обов’язково телефонуйте за номером…..? Будьте уважніші і до інших людей. Якщо ви будете йти по вулицях і побачите, як з вікон чужого будинку йде дим або блискає полум`я, телефонуйте за номером… (Відповіді учнів). 8. Рольова гра: виклик рятувальної служби. - Це пожежна частина? - Виникла пожежа за адресою… - Я…… - Мій телефон… 9) Бесіда про професію пожежника (Демонструються малюнки). - Хто допоможе загасити вогонь? Професія пожежника - героїчна. Кожного дня ці люди готуються до подвигу, часто їм загрожує смертельна небезпека. Найкращий пожежник одягає бойове спорядження за 18 с., а через 30 с. він уже займає місце в машині і готовий рятувати людей. На допомогу пожежникам створені спеціальні машини, вертольоти, поїзди, кораблі. Пожежникам допомагають спеціально навчені собаки. І ми зараз будемо рятувати наших вірних друзів. 8) Гра “Врятувати вірних друзів”.( На підлозі розкладено 15-20 невеличких м’яких іграшок. 2 гравцям зав’язуються очі, і вони мають врятувати іграшкових друзів. Хто більше збере іграшок, той і є кращим пожежником). V. Підсумок. 1.Вчитель: підведемо підсумок за допомогою тесту. Тест – презентація. 2. Діти виконують пісню. Пісенька про вогонь.(музика з пісні «Улыбка», слова Левченко Г.М). І.Із вогнем ти обережний будь, Бо таїть він у собі велику силу. Руйнівник, палій і ворог він, Він і друг, - як користуєшся ти вміло. ПРИСПІВ Він і ворог твій і друг. Він тепло і світла круг. Знає кожен, що вогонь потрібен дуже. Хай в серцях горить вогонь, Хай буде тепло долонь, Пам’ятай про обережність, юний друже! ІІ.Вдома, в полі, в лісі, чи гаю, Із вогнем ти не жартуй, це-небезпечно. Пам’ятай всі правила завжди, Бо безпека це і вчасно,і доречно. Усі (разом). Не допустимо ми ніколи, Щоб в наш дім прийшла біда! 3.Вислів. Всі разом: ХАЙ ДИТИНА ЗНАЄ КОЖНА –ЖАРТУВАТЬ З ВОГНЕМ НЕ МОЖНА |
Казка про країну Морфологію Рибалили. Полювали. Розводили худобу. Заможно жили ці люди. Та була у них одна велика біда: не мали вони мови. Зовсім не могли розмовляти,... |
Спиридон Черкасенко «Маленький горбань» Упорядник: Капко Г.І. Запрошую на нетрадиційні уроки української літератури. – Озеряни, 2013, 48 ст |
Тема. Мудрим ніхто не вродився, а навчився Леся Українка «Біда навчить» Мета Обладнання: портрет Л. Українки, презентація «Леся Українка», картки для індивідуальної роботи, книжки з казками, кросворд |
1. В. Подивіться у вікно – сьогодні восьмий день весни. Надворі ще... В. Подивіться у вікно – сьогодні восьмий день весни. Надворі ще холодно і сніжно, але прислухайтеся до себе і відчуєте, як бринить... |
1. Пам’ятати, що стан дитини багато в чому залежить від емоційного клімату, що панує в їх сім'ї Усвідомити, що страхи – не каприз розпещеної дитини, не слабкість, а серйозна проблема, біда, з якою потрібно боротися, що в першу... |
Результативн ість – це що? Високий бал, міцні знання чи велика зацікавленість предметом Результативність – це що? Високий бал, міцні знання чи велика зацікавленість предметом |
План-конспект уроку Предмет зарубіжна література. Клас 6 (за програмою... Тема : «Розкриття основ духовно осмисленого життя. Проблема персональної відповідальності за вчинок в казці-притчі А. де Сент- Екзюпері... |
Урок-дослідження з елементами гри. Обладнання: портрет письменника,... Тема. Спиридон Черкасенко. «Маленький горбань» – твір про красу і незахищеність людської душі |
Люко Дашвар Село не люди Катю. Дівчина страждає. Та біда одна не ходить Куди подітися засудженій громадою, наляканій та самотній Каті? Чим завершаться поневіряння... |
ОХ ! Колись-то давно, не за нашої пам'яті,-мабуть, ще й батьків і дідів Увіходять у ліс, притомилися трохи, а так над стежкою стоїть обгорілий пеньок; батько й каже: Притомився я сяду, одпочину трохи.... |