ЗАТВЕРДЖУЮ
Начальник Жовтневого
ЗМПО
С.І. Черніков
“_____” _____________ 2006р.
ПЛАН-КОНСПЕКТ
проведення заняття з службової підготовки
з водійським Жовтневого ЗМПО.
Тема № 1.4. Безпека руху
Навчальна мета: ознайомити та попередити особовий склад водіїв про недопущення ДТП.
Час: 1 година.
Місце проведення: клас БДР
Навчально-матеріальне забезпечення: план-конспект.
Література: правила дорожнього руху в Україні, наказ № 628 від 28.06.2002. “Настанова з технічної служби”
Порядок проведення заняття:
Організаційний момент –3 хвилин.
перевірка присутніх;
оголошення теми і мети заняття, питань, які мають вивчатися.
Контроль знань –5 хвилин.
перевірка засвоєння раніше пройденого матеріалу.
Викладення матеріалу теми –30 хвилин.
Питання які вивчатимуться:
Класифікація ДТП.
Розслідування пригод з пожежними автомобілями
3. Облік і звітність про дорожньо-транспортні пригоди в пожежній охороні
Питання та його короткий зміст
|
Методичні вказівки
|
Класифікація дорожньо-транспортних пригод за участю транспортних засобів пожежної охорони, причини і заходи щодо їх попередження
До дорожньо-транспортних пригод належить пригода, що сталася під час руху транспортного засобу, внаслідок якої загинули або поранені люди чи завдані матеріальні збитки.
Дорожньо-транспортні пригоди (ДТП) з пожежними автомобілями поділяються на такі види: зіткнення, перекидання, наїзди (на транспортні засоби, перешкоди, на пішоходів, велосипедистів, гужовий транспорт, тварин, що трапились на шляху), інші пригоди.
Робота із запобігання дорожньо-транспортним пригодам у пожежній охороні МНС України організовується командирами відділень, начальниками караулів, начальниками (заступниками начальників) частин і загонів, начальниками ГУ МНС і їх заступниками, а у відділі (відділенні) пожежної техніки і засобів зв'язку — керівним і інженерно-інспекторським складом згідно з функціональними обов'язками.
Основними заходами для попередження дорожньо-транспортних пригод є:
— дотримання у підрозділах пожежної охорони належної дисципліни, організованості і високої відповідальності всього особового складу за експлуатацію закріпленої техніки;
— забезпечення безумовного дотримання Правил дорожнього руху і рекомендацій щодо керування машинами в особливих умовах;
— вивчення водіями маршрутів руху, а також розташування вододжерел у районі виїзду пожежної частини;
— якісний інструктаж водіїв перед заступанням на чергування (проводиться за підписом водія та особи, яка проводила інструктаж у журналі обліку інструктажу водіїв з техніки безпеки та правил дорожнього руху ;
— ретельне розслідування причин і вжиття конкретних заходів за кожним випадком дорожньо-транспортної пригоди, виявлення і усунення причин, що їм сприяють;
— своєчасне і якісне обслуговування автомобілів, ретельний огляд їх під час зміни караулів;
— регулярні заняття з водіями з вивчення правил дорожнього руху, матеріальної частини автомобілів і підвищення практичних навичок з їх керування в складних дорожніх та погодних умовах;,
— проведення конкурсів на кращий підрозділ з безпеки руху та оглядів-конкурсів пожежної техніки та швидкісного маневрування.
Річний план заходів із попередження дорожньо-транспортних пригод із штатними транспортними засобами пожежної охорони розробляється відділом, відділенням (групою) пожежної техніки і засобів зв'язку, затверджується керівником ГУ МНС і надсилається в підрозділи, що мають на озброєнні пожежну техніку та оперативно-службовий автотранспорт.
Виконання заходів із запобігання дорожньо-транспортним пригодам штатними транспортними засобами здійснюється підрозділами пожежної охорони спільно з відділом, відділенням (групою) пожежної техніки і засобів зв'язку, іншими структурними підрозділами пожежної охорони ГУ МНС, державтоінспекціями та іншими підрозділами МНС.
Відсутність в підрозділах пожежної охорони пригод із транспортними засобами не виключає необхідність профілактичної роботи щодо їх попередження.
Розслідування пригод з пожежними автомобілями
Службове розслідування здійснюється згідно з Інструкцією з проведення службових розслідувань дорожньо-транспортних пригод за участю транспортних засобів органів внутрішніх справ України. Копії висновків з матеріалами службових розслідувань направляються до МНС України в термін не більше 2 днів після їх завершення.
Облік і звітність про дорожньо-транспортні пригоди в пожежній охороні
Усі дорожньо-транспортні пригоди, незалежно від місця виникнення, їх наслідків і вини водія, а також поломки і відмови в роботі пожежних автомобілів повинні обліковуватися.
Облік дорожньо-транспортних пригод ведеться:
— ГУ МНС і загонах пожежної охорони та технічної служби в журналі обліку дорожньо-транспортних пригод;
— у пожежних частинах — у формулярі пожежного автомобіля.
Відомості про дорожньо-транспортні пригоди, внесені до журналу обліку, звіряються з відомостями Державтоінспекції.
Про всі дорожньо-транспортні пригоди, поломки і відмови пожежної техніки начальники підрозділів зобов'язані повідомляти в ГУ МНС негайно.
ГУ МНС про кожний випадок ДТП за участю транспортних .засобів підрозділів доповідає в ГУМВС, МВС, а при яких загинули або травмовані люди негайно доповідає телетайпом, телеграфом в МНС України.
Річний звіт про ДТП, звірений з ДАІ, з пояснювальною запискою про скоєні ДТП, заходи щодо їх попередження та покарання винних надсилається щороку до 10 січня в МНС України
4.3.6. ДТП з транспортом, що належить особовому складу підрозділів, відносяться до надзвичайних пригод з особовим складом і розслідуються у встановленому порядку керівництвом підрозділів, оргстройовим відділом (відділенням)МНС.
|
Час 30 хвилин Дати під запис пояснити
|
4. Закріплення вивченого матеріалу -5 хвилин
Питання для закріплення:
1.Розслідування пригод з пожежними автомобілями
2. Класифікація дорожньо-транспортних пригод
5. Підбиття підсумків – 2 хвилини
вказати на питання, які вимагають підвищеної уваги;
оголосити оцінки;
відповісти на запитання.
План –конспект склав:
Ст. механік Жовтневого
ЗМПО М.Д. Мельник
|