ПЛАН КОНСПЕКТ на проведення дня водія з водійським складом СДПЧ-1


Скачати 116.06 Kb.
Назва ПЛАН КОНСПЕКТ на проведення дня водія з водійським складом СДПЧ-1
Дата 16.04.2013
Розмір 116.06 Kb.
Тип Конспект
bibl.com.ua > Спорт > Конспект
ЗАТВЕРДЖУЮ”

Начальник СДПЧ-1

капітан внутрішньої служби

Ю.С. Лосяк


27лютого 2007 року
ПЛАН КОНСПЕКТ

на проведення дня водія

з водійським складом СДПЧ-1.
Тема: Попереджувальні сигнали, початок руху та зміна напрямку. Розташування транспортних засобів на дорозі, швидкість руху
Навчальна мета: вивчити попереджувальні сигнали, початок руху та зміна напрямку, порядок розташування транспортних засобів на дорозі, швидкість руху.

Час: 30 хвилин.



Місце проведення: учбовий клас.
Навчально-матеріальне забезпечення: план-конспект.
Література: “правила дорожнього руху”
Порядок проведення заняття:


  1. Організаційний момент –2 хвилин.

перевірка присутніх;

оголошення теми і мети заняття, питань, які мають вивчатися.


  1. Контроль знань –3 хвилин.

перевірка засвоєння раніше пройденого матеріалу.


  1. Викладення матеріалу теми –20 хвилин.


Питання які вивчатимуться:

  1. Попереджувальні сигнали.

  2. Початок руху та зміна напрямку.

  3. Розташування транспортних засобів на дорозі.

  4. Швидкість руху.



СДПЧ-1

2007 рік

Питання та його короткий зміст


Методичні вказівки

ПОПЕРЕДЖУВАЛЬНІ СИГНАЛИ

Попереджувальними сигналами є :

а) сигнали, що подаються світловими покажчиками повороту або рукою;

б) звуковi сигнали;

в) перемикання свiтла фар;

г) увiмкнення ближнього свiтла фар у свiтлу пору доби;

г) увiмкнення аварiйної сигналiзацiї, сигналiв гальмування, лiхтаря заднього ходу, розпiзнавального знака автоnоїзда;

д) увiмкнення проблискового маячка оранжевого кольору.

9.2. Водiй повинен подавати сигнали свiтловими покажчиками повороту відповіднoгo напрямку:

а) перед початком руху i зупинкою;

б) перед перестроюванням, поворотом або розворотом.

9.3. У разi відсутності або нecnpaвнocтi свiтлових покажчикiв пово­роту сигнали початку руху від правого краю проїзної частини, зупинки злiва, повороту лiворуч, розвороту або перестроювання на смугу руху лiворуч nодаються лiвою рукою, витягнутою вбiк, або лравою рукою, витягнутою вбiк i зiгнутою у лiктi niд лрямим кутом угору.

Сигнали початку руху від лiвого краю проїзної частини, зупинки слра­ва, повороту праворуч, перестроювання на смугу руху праворуч пода­ються правою рукою, витягнутою вбiк, або лiвою рукою, витягнутою вбiк i зiгнутою у лiктi під лрямим кутом угору. у разi відсутності або несправності сигналiв гальмування такий сигнал подається лівою або правою рукою, пiднятою вгору.

9.4. Подавати сигнал покажчиками повороту або рукою належить завчасно до початку маневру (з урахуванням швидкостi руху), але не менш як за 50-100 м унаселених пунктах i за 150-200 м поза ни­ми, i припиняти негайно лiсля його закiнчення (подавання сигналу ру­кою слiд закiнчити безпосередньо перед початком виконання маневру).

Сигнал забороняється лодавати, якщо він може бути не зрозумiлим для iнших учасникiв руху.

Подавання попереджувального сигналу не дає водієві пере ваги i не звiльняє його від вжиття запобiжних заходiв.

9.5. Подавати звуковi сигнали унаселених пунктах забороняеється, крім випадкiв, коли без цього неможливо запобiгти дорожньо-транс­портнiй пригодi.

9.6. Для привертання уваги водiя транспортного засобу, який обганя­ється, можна застосовувати перемикання свiтла фар, а поза населени­ми пунктами - i звуковий сигнал.

9.7. Забороняе:ться користуватися дальнiм свiтлом фар як попереджувальним сигналом в умовах, коли це може призвести до заслiплен­ня iнших водіїв, у тому числi через дзеркало заднього виду.

9.8. Під час руху механічних транспортних засобів у світлу пору доби з метою позначення трагнспортного засобу, що рухається, ближнє світло фар повинно бути увімкнене:

а) у колоні;

б) на маршрутних транспортних засобах, що рухаються по смузі, позначеній дорожнім знаком 5.8, назустріч загальному потоку транспортних засобів;

в) на автобусах, що перевозять організовані групи дітей;

г) на транспортних засобах, що перевозять великогабаритні, великовагові,небезпечні вантажі або незнешкоджену тару з-під них;

г) на транспортному засобі, що буксирує;

д) у тунелях.

В умовах недостатньої видимості на механічних транспортних засобах можна ввімкнути дальнє світло фар або додатково протитуманні фари за умови, що це не буде засліплювати інших водіїв.

9.9. Аварійна світлова сигналізація повинна бути ввімкнена:

а) у разі вимушеної зупинки на дорозі;

б) у разі засліплення водія світлом фар;

в) на механічному транспортному засобі, що рухається з технічними несправностями, якщо такий рух не заборонено цими Правилами;

г) на механічному транспортному зособі, що буксирується;

д) на механічному транспортному засобі, позначеному розпізнавальним знаком “Діти”, що перевозить організовану групу дітей, під час їх посадки чи висадки;

е) на всіх механічних транспортних засобах колони під час їх зупинки на дорозі;

ж) у разі скоєння дорожньо-транспортної пригоди.

  1. Разом з увімкненням аварійної світлової сигналізації слід установити знак аварійної зупинки або миготливий червоний ліхтар на відстані, що забеспечує безпеку дорожнього руху, але не ближче 20 м до транспортного засобу в населених пунктах і 40 м поза ними, у разі:

а) скоєння дорожньо-транспортної пригоди;

б) вимушеної зупинки в місцях з обмеженою оглядовістю дороги хоча б в одному напрямку менше 100 м .

  1. Якщо транспортний засіб не обладнано аварійною світловою сигналізіцією або вона несправна, треба встановити знак аварійної зупинки або миготливий червоний ліхтар:

а) ззаду на транспортному засобі, зазначеному в пункті 9.9 ( в,г,г) цих Правил;

б) з боку гiршої видимостi для iнших учасникiв дорожнього руху у ви­падку, зазначеному в підпункті «б» пункту 9.10 цих Правил.

  1. Миготливе червоне свiтло, випромiнюване лiхтарем, який засто­совусться відповідно до вимог пунктiв 9.10 i 9.11 цих Правил, повинно бути добре видно як удень за сонячної погоди, так i в умовах недостат­ньої видимостi.


10. ПОЧАТОК РУХУ ТА ЗМIНА ЙОГО НАПРЯМКУ
10.1. Перед початком руху, перестроюванням та будь-якою эмiною напрямку руху водiй повинен переконатися, що це буде безпечним i не створить перешкод або небезпеки iншим учасникам руху.

10.2. Виїжджаючи на дорогу з житлової зони, дворів, мiсць стоянки, автозаправних станцiй та iнших прилеглих територiй, водiй повинен пе­ред проїзною частиною чи тротуаром дати дорогу пiшоходам i транс­портним засобам, що рухаються по нiй, а з'їжджаючи з дороги - вело­сипедистам i пiшоходам, напрямок руху яких він перетинає.

10.3. У разi перестроювання водiй повинен дати дорогу транспорт­ним засобам, що рухаються в попутному напрямку по тiй смузi, на яку він мае намір перестроїтися. За одночасного перестроювання транспортних эасобiв, що руха­ються в одному напрямку, водiй, який знаходиться лiворуч, повинендати дорогу транспортному засобу, що энаходиться праворуч.

10.4. Перед поворотом праворуч, лiворуч або розворотом водiй мае завчасно зайняти вiдпоаiдне крайне положення на проїзнiй частинi, признеченій для руху в цьому напрямку, крім випадкiв, коли здійснюєеться поворот у разі вїзду на перехрестя, де організовано круroвий рух, напрямок руху визначено дорожнiми знаками чи дорожньою розмiткою або рух можливий лише в одному напрямку, встановленому конфiгура­цiею проїзної частини, дорожнiми знаками чи розмiткою.

Водiй, що виконуе поворот лiворуч або розворот поза перехрестям з відповідного крайнього положення на проїзнiй частинi даного напрям­ку, повинен дати дорогу зустрiчним транспортним эасобам, а при вико­нaнi цих маневрів не з крайнього лiвого положення на проїзнiй части­ні - i попутним транспортним засобам.

За наявностi трамвайної колii посерединi проїзної частини водiй нерейкового транспортного засобу, що виконує поворот лiворуч або розворот поза перехрестям, повинен дати дорогу трамваю.

10.5. Поворот необхiдно виконувати так, щоб при виїздi з пере­хрещення проїзних частин транспортний засiб не опинився на смузi зустрічного руху, а у разі повороту праворуч слід рухатися ближче до правого краю проїзної частини, крім випадку виїзду з перехрестя, де організовано круговий рух, де напрямок руху визначено дорожніми знаками чи дорожньою розміткою або де рух можливий лише в одному напрямку.

10.б. Якщо транспортний засiб через свої габарити або iншi причини не може виконати поворот чи розворот з відповідного крайнього поло­ження, дозволяється вiдступити вiд вимог пункту 10.4 цих Правил, якщо це не суперечить вимогам заборонних чи наказових дорожнiх знакiв, дорожньоi розмiтки та не створить небезпеки чи перешкод iнщим учас­никам руху. У разi потреби, для забезпечення безпеки дорожнього руху, слiд звернутися за допомогою до iнших осiб.

10.7. Розворот забороняеться:

а) на залiзничних переїздах; .

б) на мостах, шляхопроводах, естакадах i під ними;

в) у тунелях;

г) за видимостi дороги менше 100 м хоча б в одному напрямку;

д) на пiшохiдних переходах i ближче 10 м вiд них з обох бокiв, крім ви­падку дозволенного розвороту на nepexpecтi;

е) на автомагiстралях, а також на дорогах для автомобiлiв, за винят­ком перехресть i мiсць, позначених дорожніми знаками 5.26 чи 5.27.

10.8. Якщо в мiсцi з"їзду з дороги є смуга гальмування, водiй, який мае намір повернути на iншу дорогу, повинен своєчасно перестроїтися на цю смугу i знижувати швидкiсть тiльки на нlй.

Якщо в мисці в’їзду на дорогу є смуга роз гону, водій має рухатися по нiй i вливатися в транспортний потік, даючи дорогу транспортним за­собам, що рухаються по цiй дорозi.

10.9. Пiд час руху транспортного засобу заднiм ходом водiй не по­винен створювати небезпеки чи перещкод iншим учасникам руху. Для забезпечення безпеки руху він у разi потреби повинен звернутися за допомогою до iнших осiб.

10.10. Забороняеться рух транспортних засобiв заднiм ходом на ав­томагiстралях, дорогах для автомобiлiв, залiзничних переїздах, пiшо­хiдних переходах, перехрестях, мостах, шляхопроводах, естакадах, у тунелях, на в'їздах i виїздах з них, а також на дiлянках дopir з обме­женою оглядовiстю чи недостатньою видимiстю.

Дозволяеться рух заднiм ходом на дорогах з одностороннім рухом за умови дотримання вимог пункту 10.9 цих Правил та неможливостi пiд'їхати до об'екта iншим чином.

  1. У разі, коли траєкторії руху транспортних засобів перетинаються, а черговість проїзду не обумовлена цими Правилами, дати дорогу повинен водій, до якого транспортний засіб наближається з правого боку.


11. РОЗТАШУВАННЯ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБIВ НА ДОРОЗI

11.1. Кiлькiсть смуг на про"їзнiй частинi для руху нерейкових транс­портних засобiв визначається дорожньою розмiткою або дорожнiми знаками 5.16, 5.17.1, 5.17.2, а за їх вiдcутності - самими водiями з урахуванням ширини про"їзно"ї частини відповіднoгo напрямку руху, габаритiв транспортних засобiв i безпечних iнтервалiв мiж ними.

11.2. Нерейковi тpaнcnopтнi засоби повиннi рухатися якнайближче до правого краю проїзної частини.

11.3. На дорогах iз двостороннім рухом, якi мають по однiй смузi для руху в кожному напрямку, за відсутності суцiльної лiнiї дорожньої роз­мiтки чи вiдповiдних дорожнiх знакiв виїзд на смугу зустрiчного руху можливий лише для обгону та обїзду перешкоди або зупинки чи стоян­ки бiля лiвого краю проїзної частини в населених пунктах у дозволених випадках, при цьому водії зустрiчного напрямку мають перевагу.

11.4. На дорогах з двосторонім рухом, якi мають щонайменше дві смуги для руху в одному напрямку, забороняється ви"iжджати на при­значений для зустрiчного руху бiк дороги.

11.5. На дорогах, якi мають двi i бiльше смуги для руху в одному на­прямку, ви"iзд на крайню лiву смугу для руху в цьому ж напрямку дозво­ляється, якщо npaвi зайнятi, а також для повороту лiворуч, развороту або для зупинки чи стоянки на лiвому боцi дороги з одностороннім рухом у населених пунктах, коли це не суперечить правилам зупинки (стоянки).

11.6, На дорогах, якi мають три i бiльше смуги для руху в одному напрямку, вантажним автомобiлям з дозволеною максимальною масою понад 3,5 т, тракторам, самохiдним машинам i механiзмам дозволяєть­ся ви"iжджати на крайню лiву смугу лише для повороту лiворуч та роз­вороту, а у населених пунктах на дорогах з одностороннім рухом, крім цього, - для зупинки злiва, в дозволених випадках, з метою завантаження чи розвантаження.

11.7. Tpaнcnopтнi засоби, швидкiсть руху яких не повинна перевищу­вати 40 км/год або якi з технiчних причин не можуть розвивати таку ,швидкiсть, повиннi рухатися якнайближче до правого краю проїзної час­тини, крім випадкiв, коли виконується обгiн, об'"їзд або перестроювання перед поворотом лiворуч чи розворотом.

11.8. По трамвайнiй колiї попутного напрямку, розташованiй на одно­му piвнi з проїзною частиною дпя нерейкових транcnортних засобiв, дозволяеться рух за умови, що це не заборонено дорожнiми знаками чи дорожньою розмiткою, а також під час випередження, об''їзду, коли ширина проїзної частини недостатня дпя виконання об'їзду, без виїзду на трамвайну колiю.

На перехрестi дозволяється виїжджати на трамвайну колiю попутного напрямку в тих самих випадках, але за умови відсутності перед пере­хрестям дорожнiх знакiв 5.16-5.19. Поворот лiворуч або розворот повиннi виконуватися з трамвайноiї колiї попутного напрямку, розташованої на одному piвнi з проїзною час­тиною дпя нерейкових транспортних

засобiв, якщо iнший порядок руху не передбачено дорожнiми знаками 5.16, 5.18 або розмiткою 1.18.

В ycix випадках не повинно створюватися перешкод дпя руху трам­вая.

11.9. 3абороняеться ви'iжджати на трамвайну колiю зустрiчного на­прямку, вiдокремленi від проїзної частини трамвайнi колii та роздiлю­вальну смугу.

11.10. На дорогах, про'iзна частина яких подiлена на смуги руху лiнi­ями дорожньої розмiтки, забороняеться рухатися, займаючи одночасно двi смуги. Наїжджати на переривчастi лiнiї розмiтки дозволяеться лише під час перестроювання.

11.11. При iнтенсивному pyci змiнювати смугу дозволяеться лише дпя об"iзду перешкоди, повороту, розвороту або зупинки.

11.12. Водiй, який здiйснюс поворот на дорогу, що мае смугу дпя ре­версивного руху, може перестроюватися на нeї тiльки пiсля проїзду реверсивного свiтлофора з сигналом, що дозволяе рух, i якщо це не су­перечить пунктам 11.2, 11.5 та 11.6 цих Правил.

11.13. 3абороняеться рух транспортних засобiв по тротуарах i пiшо­хiдних дорiжках, крім випадкiв, коли вони застосовуються дпя вико­нання робiт або обслуговування торговельних та iнших пiдприемств, розташованих безпосередньо бiля цих тpoтyapiв або дорiжок, за вiдcyт­нocтi iнших пiд"iздiв i за умови виконання вимог пунктiв 26.1-26.3 цихПравил. .

11.14. Рух по про'iзнiй частинi на велосипедах, мопедах, гужових возах (санях) i вершникам дозволяеться лише в один ряд по правiй крайнiй смузi якомога правiше, за винятком випадкiв, коли виконується об'їзд. Поворот лiворуч та розворот дозволяеться на дорогах з однiею смугою дпя руху в кожному напрямку i без трамвайної колiї посерединi. Дозволясться рух по узбiччю, якщо це не створить перешкод пiшо­ходам.



Дати під запис

Прочитати та пояснити, вибірково дати під запис

Прочитати та пояснити, вибірково дати під запис

Прочитати та пояснити, вибірково дати під запис

Прочитати та пояснити, вибірково дати під запис

Прочитати та пояснити, вибірково дати під запис

Прочитати та пояснити, вибірково дати під запис



4. Закріплення вивченого матеріалу -3 хвилин
Питання для закріплення:
4.1. Що відноситься до попереджувальних сигналів?

4.2. Назвіть порядок початку руху та зміни напрямку?

4.3. Яким повинно бути розташування транспортних засобів на дорозі?

4.4. Як регулюється швидкість руху, в залежності від чого?

5. Підбиття підсумків – 2 хвилини


  • вказати на питання, які вимагають підвищеної уваги;

  • оголосити оцінки;

  • відповісти на запитання.


конспект склав:

Ст. водій СДПЧ-1


прапорщик вн. сл. Є.Б. Півненко

« 27 » лютого 2007 року

Схожі:

ПЛАН КОНСПЕКТ на проведення занять з технічної підготовки з водійським складом СДПЧ-25
Навчальна мета: Вивчити з водійським складом порядок проведення технічного обслуговування стояночного гальма
ПЛАН КОНСПЕКТ на проведення занять зі спеціальної підготовки з водійським складом СДПЧ-3
Навчальна мета: Вивчити з водійським складом устрій та порядок проведення технічного обслуговування пневматичного приводу гальм
ПЛАН КОНСПЕКТ на проведення зайняти зі спеціальної підготовки з водійським складом СДПЧ-25
Навчальна позначка: Вивчити з водійським складом можливі несправності та порядок проведення технічного обслуговування карданних передач,...
ПЛАН КОНСПЕКТ на проведення занять зі спеціальної підготовки з водійським складом СДПЧ-3
НАВЧАЛЬНА МЕТА: вивчити з особовим складом водіїв систему електроживлення пожежних автомобілів
ПЛАН КОНСПЕКТ на проведення занять зі спеціальної підготовки з водійським складом СДПЧ-1
НАВЧАЛЬНА МЕТА: вивчити з особовим складом водіїв систему електроживлення пожежних автомобілів
ПЛАН КОНСПЕКТ на проведення занять зі спеціальної підготовки з водійським складом СДПЧ-1
Навчальна мета: вивчити з особовим складом водіїв основні вимоги при проведені ТО електроживлення пожежних автомобілів
ПЛАН КОНСПЕКТ на проведення занять зі спеціальної підготовки з водійським складом СДПЧ-3
Навчальна мета: вивчити будову та порядок проведення технічного обслуговування системи охолодження двигуна
ПЛАН КОНСПЕКТ на проведення занять зі спеціальної підготовки з водійським складом СДПЧ-1
Навчальна мета: вивчити будову та практично відпрацювати проведення технічного обслуговування системи охолодження двигуна
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з технічної підготовки з водійським складом частини
МЕТА: вивчити з водійським складом порядок організації експлуатації пожежної техніки
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з технічної підготовки з водійським складом частини
МЕТА: вивчити з водійським складом основні заходи що забезпечують безпеку дорожнього руху
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка