“ЗАТВЕРДЖУЮ”
Начальник СДПЧ – 25
майор внутрішньої служби
С.О. Каганець
“ ” ______ 2007 року
ПЛАН КОНСПЕКТ
на проведення занять з технічної підготовки
з водійським складом СДПЧ-25.
Тема: ТО стояночного гальма.
Навчальна мета: Вивчити з водійським складом порядок проведення технічного обслуговування стояночного гальма.
Час: 0,5 хв.(семінар).
0,5 хв. (практично)
Місце проведення: навчальний клас, гараж.
Матеріальне забезпечення: плакати, АЦ-40(130)63Б.
Література: “Автомобіль ЗІЛ-130”, “Автомобіль ЗІЛ-433362”..
Порядок проведення зайняття:
1. Організаційний момент 5 хв.
- перевірка присутніх:
- оголошення теми і мети занять, питань, які мають вивчатися.
2. Контроль знань 5 хв.
- перевірка засвоєння раніше пройденого матеріалу.
3. Викладання матеріалу теми 30 хв.
1. ТО стояночного гальма.
СДПЧ-25
2007 рік
№
з\п
|
Питання та їх короткий зміст
|
Методичні вказівки
|
1.
2.
|
Автомобіль обладнаний незалежними одна від іншої гальмовими системами - робочої і стояночной. Гальмовий механізм стояночной гальмової системи – барабанного типу, із двома внутрішніми колодками і механічним приводом, установлений на валу роздавальної коробки. Стояночную гальмову систему можна використовувати для гальмування при русі тільки в аварійних випадках. Користуватися нею при звичайній їзді не дозволяється, тому що в цьому випадку сильно навантажуються механізми трансмісії, а при тривалому притормаживании автомобіля гальмовий механізм надмірно нагрівається і може відмовити.
Варто пам'ятати, що при гальмуванні стояночной гальмовою системою сигнал гальмування не включається.
Гальмові механізми робочої гальмової системи - барабанного типу, установлені на всіх колесах автомобіля. Привід гальмового механізму пневматичний
При натисканні на педаль стиснене повітря з повітряного балона надходить через гальмовий кран у гальмові камери. Під тиском повітря штоки гальмових камер переміщаються, повертаючи розтискних куркулів, що притискають колодки до гальмових барабанів. При відпусканні педалі гальмовий кран перекриває доступ повітря з повітряного балона і повітря з гальмових камер виходить в атмосферу. Пневмосистема забезпечує також приведення в дію гальмової системи причепа з пневматичним одно провідним приводом.
ТО стояночної гальмівної системи
Гальмовий механізм стояночной гальмової системи має дві симетричні колодки із прикріпленими до них фрикційними накладками і сухарями, що шарнірно спираються на одну опорну вісь, закріплену в кронштейні. У середній частині колодки спираються бобышками на виступи кронштейна й утримуються від бічних зсувів шайбами, установленими на втулках і затиснутих болтах. Відтяжні пружини повертають колодки в розгальмоване положення, притискаючи їх до розтискного куркуля й осі. На розтискному куркулі встановлений регулювальний важіль, до якого приєднується тяга приводу. Барабан із фланцем насаджений на шлицевой кінець вала роздавальної коробки і закріплений гайкою.
Для запобігання гальмового механізму від влучення в нього олії в кронштейні встановлена манжета, а на фланці - маслоотражатель, що скидає мастила через спеціальний отвір у кронштейні назовні. Щиток, прикріплений до кронштейна, захищає механізм від влучення в нього бруду.
Регулювання гальмового механізму необхідні для зменшення зазорів між колодками і барабаном, що збільшуються внаслідок зношування накладок. Наявність великих зазорів виявляють по збільшенню ходу важеля приводу. Зазор регулюють тягою і регулювальним важелем
Регулювання - варто проводити на холодному гальмовому механізмі в такому порядку.
Від’єднати різьбову вилку тяги приводу від важеля .
2. Відвести важіль у переднє крайнє положення до упора.
3. Змінюючи довжину тяги різьбовою вилкою , до битися такого положення, щоб після приєднання тяги до важеля повне загальмування відбувалося при переміщенні стопорної засувки на 2...6 зубів сек. тора , а при поверненні важеля у переднє положення барабан вільно обертався, не зачіпаючи за колодки.
Якщо укорочена до межі тяга не забезпечує гальмування при переміщенні стопорної засувки на шістьох зубів сектора, необхідно перенести палець, до якого приєднаний нижній кінець штанги, у наступне отвір регулювального важеля, над їжак але затягти і за шплінтувати гайку.
Після цього варто провести регулювання гальмового механізму в послідовності, зазначеної в пп. 2 і 3. Обслуговування гальмового механізму і приводу полягає в огляді, очищенні від бруду і перевірці кріплень. Якщо від поверхні гальмових накладок до голівок заклепок залишається менш 0,5 мм, накладки треба перемінити.
Необхідно охороняти накладки колодок від улучення на них олії, тому що можуть змінитися фрикційні властивості накладок. Тертьові поверхні шарнірних з'єднань гальмового механізму і приводу треба змазувати відповідно до вказівок карти змазування. При розбиранні гальмового механізму неправильне зняття відтяжних пружин 6 і 12 колодок може привести до поломки гачків на них. Найбільше зручно знімати пружини спеціальними щипцями, які можна виготовити в автогосподарстві. При відсутності щипців рекомендується знімати колодки в наступному порядку: вивернути болт 8, зняти обмежувальні шайби. Потім зняти одночасно обох колодок з осі, після чого пружини легко звільняться. Установлювати колодки випливає в зворотному порядку, тобто зачепити пружини за гачки на обох колодках, розсунути колодки і надягти їх на вісь і куркуля, а потім закріпити.
|
дати під запис та пояснити
Дати під запис та пояснити
|
4. Закріплення вивченого матеріалу – 3 хв.:
- ТО стояночного гальма?
5. Підведення підсумків – 2 хв.:
вказати на питання, які вимагають підвищеної уваги;
оголосити оцінки;
відповісти на запитання.
Конспект склав:
Старший водій СДПЧ-25
прапорщик вн. сл. А.Ю. Нимировський
|