Систематично вправляйтеся в одночасному спостереженні декількох об’єктів. Робити це треба так, щоб загальне сприйняття кожного об’єкта збереглося дуже добре, і в той же час увагу потрібно концентрувати на головному, виділяючи його із другорядного


Скачати 77.19 Kb.
Назва Систематично вправляйтеся в одночасному спостереженні декількох об’єктів. Робити це треба так, щоб загальне сприйняття кожного об’єкта збереглося дуже добре, і в той же час увагу потрібно концентрувати на головному, виділяючи його із другорядного
Дата 27.03.2013
Розмір 77.19 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Спорт > Документи




Розвиваємо увагу

  1. Привчайте себе уважно працювати в найрізноманітніших умовах і навіть у шумній і відволікаючій обстановці. Треба намагатися не помічати того, що заважає роботі.

  2. Систематично вправляйтеся в одночасному спостереженні декількох об’єктів. Робити це треба так, щоб загальне сприйняття кожного об’єкта збереглося дуже добре, і в той же час увагу потрібно концентрувати на головному, виділяючи його із другорядного.

  3. Тренуйтеся в переключенні уваги. Ці тренування повинні йти за трьома напрямками:

- швидко переключати увагу з об’єкта на об’єкт;

- виділяти найважливіші об’єкти за рахунок другорядних;

- змінювати порядок переключення.

4. Розвивайте в себе вольові якості – це сприяє й розвитку стійкості уваги. Змушуйте себе зосереджувати навіть тоді, коли цього робити не хочеться. Частіше додержуйтесь принципу «треба», а не «хочу». Починайте роботу з важкого і нецікавого, намагайтеся виконувати ті справи, які хочеться відкласти на потім. Чергуйте легкі і важкі справи, цікаві й нецікаві.

5. Частіше вдавайтеся до різних ігор: шахів, головоломок, спортивних ігор. Самі по собі вони не розвивають увагу. Це створює з їх допомогою ваше прагнення.




  1. Важливою умовою того, щоб навчальний матеріал запам’ятовувався швидко й надовго, є наявність інтересу до того, що запам’ятовуєш, і уваги в процесі засвоєння і відтворення матеріалу.

  2. Велике значення для запам’ятовування мають почуття. Усе, що пов’язане з радістю, сумом, гнівом. як правило, запам’ятовується краще, ніж те, до чого людина ставиться байдуже.

  3. Важливою умовою гарного запам’ятовування є розуміння того, що треба засвоїти.

  4. Дуже важливо поставити перед собою завдання – міцно й надовго засвоїти.

  5. Велике значення для засвоєння навчального матеріалу має поєднання запам’ятовування з діяльністю людини, що вимагає мислення, активності.

  6. Наявність знань з того навчального предмета, з якого засвоюється матеріал, також є сприятливою умовою для запам’ятовування, тому що при цьому нове легше і грунтовніше пов’язується з тим, що вже відомо.

  7. Необхідно пам’ятати, що запам’ятовування – це робота іноді нелегка, тому важливою умовою засвоєння навчального матеріалу є наполегливість, завзятість у роботі, уміння не кидати її на середині, а домагатися повного і міцного запам’ятовування. Це – вольові якості, без яких неможлива серйозна розумова робота.

  8. Зрідка використовуйте мнемотехніку – штучні прийоми полегшуючого запам’ятовування.





1.Ррозвивати мислення – означає насичувати свій розум знаннями. Джерела знань можуть бути найрізноманітнішими: школа, книга, заняття в гуртках і т. д.

2. Розум визначає єдність знань і дій. Знань неможливо набути без зусиль думки, без розумової праці.

3. Став перед собою різні питання. Адже мислення починається з питання. Питанням «Чому?» і «Як?» людство зобов’язане більшістю відкриттів. Тому вчіться ставити питання до кожної події, явища, з яким зустрічаєтеся.

4. Властивість помічати в предметі або явищі кілька найбільш явних ознак – спільна властивість розуму. Це вміння бачити можна тренувати в іграх на кмітливість у розв’язанні різного роду логічних задач, головоломках.

5. Виконуйте різні завдання на порівняння.

6. Мислення і мовлення нерозривні. Тому для розвитку мислення можна використовувати і такий прийом: те, що не до кінця розумієте самі, спробуйте викласти іншому.

7. Активно використовуйте письмове мовлення (написання твору, ведення особистого щоденника), тому що письмове мовлення сприяє розвитку мислення.

8. Практикуйте вільний виклад прочитаного друзям і близьким, беріть участь у дискусіях, виконуйте нестандартні завдання.



Н.Є. Введенський сформулював наступні основні умови, що сприяють ефективності розумової праці, які лежать в основі виконання домашнього завдання:

1. Поступове входження в роботу. Розумову діяльність треба починати з підготовки робочого місця, із простих елементів, поступово збільшувати обсяг і труднощі виконуваних психічних навантажень.

2. Дотримання суворої систематичності й послідовності в розумовій роботі, ретельне її планування.

3. Вироблення й дотримання оптимального ритму і темпу розумової діяльності.

4. Оптимальне чергування праці й відпочинку.
Вчені визначили, що найпродуктивніший час із 9 до 14 години (тобто той час, коли ви перебуваєте в школі) і з 16 до 19 години (час найбільш оптимальний для виконання домашніх завдань). Не рекомендується ніч напередодні відповідального уроку цілком відводити під зубріння, адже вранці голова повинна бути повною знань і залишатися ясною і світлою. Крім того, для того, щоб навчальний матеріал ґрунтовно засвоївся, необхідно, щоб пройшло 6-8 годин після його вивчення. Тому вивчений вночі, перед іспитом, матеріал не встигає укластися в голові.





Червоному кольору відповідають імена: Аркадій, Борис, Кирило, Семен, Станіслав, Юрій, Олександр, Аліна, Валерія, Єлизавета, Зоя. Це колір життя, символізує активність і енергію, силу і рішучість, любов і гнів. Діти з червоними іменами відкриті, дуже активні, їх важко виховувати. Ставши дорослими, вони сягають видатних успіхів у житті.

Рожевому кольору відповідають імена: Анастасія, Дарина, Єва, Ія, Михайлина, Оксана, Поліна. Це колір оптимізму, він уособлює витонченість, любов, ніжність, слабкість, сентиментальність. Він покращує настрій, заспокоює, стимулює апетит, спонукає до мріяння і розвиває уяву.

Жовтому кольору відповідають імена: Ганна, Віра, Вікторія, Денис, Дмитро, Михайло, Надія, Петро. Це колір науки, спостережень. Він символізує багатство, юність, мрії, фантазії, радість, а також заздрощі та ревність. Діти з жовтими іменами схильні до творчості, граються самі, зростають свободолюбивими, оригінальними і самобутніми особистостями.

Оранжевому кольору відповідають імена: Анжела, Станіслава, Святослав, Юлія. Цей колір означає святість і здоров’я, символізує енергію, зрілість, теплоту, радість. Оранжеві діти легко збуджуються, але їхня енергія часто не знаходить гідного застосування.

Зеленому кольору відповідають імена: Віталій, Григорій, Євген, Катерина, Костянтин, Наталя. Це - колір здоров’я. Люди з іменами цього кольору прагнуть влади, мають тверді переконання, вважають себе носіями істини і високих принципів. Зелена дитина почувається забутою і потребує материнської підтримки й любові, в ній слід розвивати інтерес до навколишнього світу.

Носіями голубого кольору є такі імена: Василь, Веніамін, Ірина, Христина, Леонід, Любов, Марія, Тамара. Цей колір символізує космічність, істину. Люди цього кольору йдуть дорогою свободи. Їм притаманні безтурботність, схильність часто змінювати спосіб життя.

Імена синього кольору: Андрій, Геннадій, Георгій, Ніна, Ольга, Роман. Цей колір означає мудрість, вірність, безпристрасність. Сині діти – прекрасні, надійні друзі, врівноважені, люблять читати, розмірковувати. З них виростають філософи.

Фіолетовому кольору відповідають імена: Олексій, Анатолій, Валерій, Майя, Раїса. Це люди дуже чутливі, їх легко образити, вони потребують підтримки й заохочення. У них багатий внутрішній світ.


Кожному кортить дізнатися, а який же я? Запишіть свої ініціали. Наприклад, Галина Іванівна Кондратюк – Г.І.К. А тепер дивіться, які риси характеру притаманні цим літерам.

А – владність

Б – чутливість

В – непостійність

Г – таємничість

Д – контактність

Є – життєвість

І (Й) – вразливість

К - вимогливість

Л – поміркованість

М – працелюбність

Н – енергійність

О – емоційність

П – скромність

Р неврівноваженість

С – нервозність

Т – мрійливість

У – допитливість

Ф – ніжність

Х – слабкість

Ц – різкість

Ч – вірність

Ш – ревнивість

Щ – мудрість

Ю – зарозумілість

Я – талановитість
Отож, Галина Іванівна Кондратюк – людина таємнича, вразлива, вимоглива.







Якщо ви хочете про це дізнатися, у запропонованому болгарському тесті позначте із трьох відповідей, на ваш погляд, одну найбільш вдалу (якщо жоден варіант вам не подобається, не позначайте нічого).

Якщо хтось іде в ліс за грибами на ходулях, він ходить так:

-щоб було цікаво;

-бо боїться змій;

-щоб краще бачити гриби.

Якщо людина, яка торгує бочковим пивом, раптом просить когось із черги принести їй лимонаду, вона чинить так:

- бо хоче за свої гроші випити чогось кращого;

-щоб розсмішити чергу;

- бо встала на шлях тверезості.

Ваша колега заснув на роботі. Ви:

- покличете начальника розбудити його;

-поки він спить, підете пити каву;

- голосно ляснете дверима.

У трамваї ви познайомилися із симпатичною дівчиною (юнаком). Вона (він) відмовляється від побачення з вами. Ви відповідаєте:

- приємно було познайомитися;

-добре, іншим разом;

- а чому?

Випадковий перехожий просить вас дати йому 50 тисяч, ви відповідаєте:

- ви читаєте мої думки;

- на жаль, у мене зарплата тільки через 10 днів;

- навіщо вони вам потрібні?

Вам на очі потрапило оголошення: «Міняю «Волгу», байдуже на що». Вважаєте, що людина, яка дала це оголошення:

- чекає, щоб подивитися, хто попадеться на цей гачок;

- напевно, не знає, куди гроші приткнути;

-з глузду з’їхала.

Якщо в переповненому трамваї хтось наступив вам на ногу й не збирається з неї сходити, ви йому говорите:

- нога, на якій ви стоїте, - моя;

- може, ми з вами поміняємося місцями?

- будь ласка, відсуньтеся.

У кульмінаційний момент телевізійного детективного фільму раптом гасне екран. Ви вважаєте це:

- прекрасним шансом кожному придумати свою версію;

- інколи трапляється;

-поганою роботою технічного персоналу на телебаченні.

Якщо у «Спортлото» виграли цифри, закреслені вами у квитку, який ви забули відправити, - це:

- втрачений шанс;

- вам завжди не щастить;

-… і взагалі життя не склалося…

У гостях господарі пригощають вас тим, що ви дуже не любите. А ви:

- з посмішкою з’їсте і скажете, що господиня – просто «ас» у кулінарії;

- будете їсти з таким виглядом, що всі зрозуміють: ви робите це через силу;

- відмовитеся.
Інтерпритація результатів

За кожну першу відповідь нараховується 3 бали, за другу – 2, за третю – 1. Якщо жодна з відповідей вас не задовольняє – не одержуєте жодного бала.

21-30 балів: гумор у вас просто вирує, навіть виплескує через край. так що будьте стриманішими, інакше вашу поведінку можна витлумачити не так, як би вам хотілося.

11-20 балів: маєте здорове, реальне почуття гумору, у жартах не перебираєте міри. Ваша дотепність не зачіпає й не стомлює інших.

6-10 балів: навіть у гарному настрої ви занадто практичні, а це нікого не розвеселить, а скоріше, стомить.

0-5 балів: ви похмура людина, і від цього вам невесело, і друзям також. не дивуйтеся, якщо вашого товариства інколи уникають.

Схожі:

Звучить дуже гучно і пафосно. Таке враження, що це щось таке надзвичайне,...
Ро сенс мого життя, я б сказала одне слово – Щастя. Я так готова була відповісти колись, і зараз моя думка не змінилась. Але колись...
Гіперактивна дитина, що робити?
Дуже часто від батьків, вчителів, взагалі дорослих лунають слова: «В наш час такого не було», «Ми так себе не поводили», «Ну і діти...
Чи знаємо ми, яке буде життя через 20 років?
А дитині треба, щоб її бачили і розуміли у цю хвилину, щоб вчитель дихав разом з нею, підтримував, вселяв віру, дарував світло. Щоб...
В ИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ВПРАВ ТА АКТИВНИХ ФОРМ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ
Найкращий вчитель той, хто обміркував, організував, передбачив так, що його роль на уроці непомітна, а учні творчо працюють, опановуючи...
Мотиваційна готовність дітей до школи
Дитина скоро піде до школи Як зробити так, щоб навчання дитини було не просто відвідуванням дошкільного закладу, а дійсно продуктивною...
«Математика розум до порядку приводить» ці слова належать великому...
Це дійсно так. Адже однією з найбільш важливих характеристик мислення є його логічність, можливість робити правильні висновки, аналізуючи...
Тема. Заспіваймо
Мета. Поглибити знання про українську народну культуру, вчити співати веснянки, народні ігри, розвивати пам'ять і увагу. Виробляти...
Як можна допомогти дитині добре поводитись?
Звичайно, нема ідеальних батьків. Усі вони мають труднощі й іноді не впевнені, чи добре виховують своїх дітей. Однією з проблем,...
Слухання та спілкування у християнському житті
Господь хоче нам сказати, він не говорить у буревіях, як вважається, але в «тихому легенькому вітерці». Отож треба прислуховуватись...
Фізкультхвилинки на уроках англійської мови в 5 -8 класах
Діти 10 –14 років, підлітки, особливо мають потребу в рухах. Вони ростуть, розвиваються, їм важко відсидіти цілий урок, не рухаючись,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка