|
Скачати 77.19 Kb.
|
Розвиваємо увагу
- швидко переключати увагу з об’єкта на об’єкт; - виділяти найважливіші об’єкти за рахунок другорядних; - змінювати порядок переключення. 4. Розвивайте в себе вольові якості – це сприяє й розвитку стійкості уваги. Змушуйте себе зосереджувати навіть тоді, коли цього робити не хочеться. Частіше додержуйтесь принципу «треба», а не «хочу». Починайте роботу з важкого і нецікавого, намагайтеся виконувати ті справи, які хочеться відкласти на потім. Чергуйте легкі і важкі справи, цікаві й нецікаві. 5. Частіше вдавайтеся до різних ігор: шахів, головоломок, спортивних ігор. Самі по собі вони не розвивають увагу. Це створює з їх допомогою ваше прагнення.
1.Ррозвивати мислення – означає насичувати свій розум знаннями. Джерела знань можуть бути найрізноманітнішими: школа, книга, заняття в гуртках і т. д. 2. Розум визначає єдність знань і дій. Знань неможливо набути без зусиль думки, без розумової праці. 3. Став перед собою різні питання. Адже мислення починається з питання. Питанням «Чому?» і «Як?» людство зобов’язане більшістю відкриттів. Тому вчіться ставити питання до кожної події, явища, з яким зустрічаєтеся. 4. Властивість помічати в предметі або явищі кілька найбільш явних ознак – спільна властивість розуму. Це вміння бачити можна тренувати в іграх на кмітливість у розв’язанні різного роду логічних задач, головоломках. 5. Виконуйте різні завдання на порівняння. 6. Мислення і мовлення нерозривні. Тому для розвитку мислення можна використовувати і такий прийом: те, що не до кінця розумієте самі, спробуйте викласти іншому. 7. Активно використовуйте письмове мовлення (написання твору, ведення особистого щоденника), тому що письмове мовлення сприяє розвитку мислення. 8. Практикуйте вільний виклад прочитаного друзям і близьким, беріть участь у дискусіях, виконуйте нестандартні завдання. Н.Є. Введенський сформулював наступні основні умови, що сприяють ефективності розумової праці, які лежать в основі виконання домашнього завдання: 1. Поступове входження в роботу. Розумову діяльність треба починати з підготовки робочого місця, із простих елементів, поступово збільшувати обсяг і труднощі виконуваних психічних навантажень. 2. Дотримання суворої систематичності й послідовності в розумовій роботі, ретельне її планування. 3. Вироблення й дотримання оптимального ритму і темпу розумової діяльності. 4. Оптимальне чергування праці й відпочинку. Вчені визначили, що найпродуктивніший час із 9 до 14 години (тобто той час, коли ви перебуваєте в школі) і з 16 до 19 години (час найбільш оптимальний для виконання домашніх завдань). Не рекомендується ніч напередодні відповідального уроку цілком відводити під зубріння, адже вранці голова повинна бути повною знань і залишатися ясною і світлою. Крім того, для того, щоб навчальний матеріал ґрунтовно засвоївся, необхідно, щоб пройшло 6-8 годин після його вивчення. Тому вивчений вночі, перед іспитом, матеріал не встигає укластися в голові. Червоному кольору відповідають імена: Аркадій, Борис, Кирило, Семен, Станіслав, Юрій, Олександр, Аліна, Валерія, Єлизавета, Зоя. Це колір життя, символізує активність і енергію, силу і рішучість, любов і гнів. Діти з червоними іменами відкриті, дуже активні, їх важко виховувати. Ставши дорослими, вони сягають видатних успіхів у житті. Рожевому кольору відповідають імена: Анастасія, Дарина, Єва, Ія, Михайлина, Оксана, Поліна. Це колір оптимізму, він уособлює витонченість, любов, ніжність, слабкість, сентиментальність. Він покращує настрій, заспокоює, стимулює апетит, спонукає до мріяння і розвиває уяву. Жовтому кольору відповідають імена: Ганна, Віра, Вікторія, Денис, Дмитро, Михайло, Надія, Петро. Це колір науки, спостережень. Він символізує багатство, юність, мрії, фантазії, радість, а також заздрощі та ревність. Діти з жовтими іменами схильні до творчості, граються самі, зростають свободолюбивими, оригінальними і самобутніми особистостями. Оранжевому кольору відповідають імена: Анжела, Станіслава, Святослав, Юлія. Цей колір означає святість і здоров’я, символізує енергію, зрілість, теплоту, радість. Оранжеві діти легко збуджуються, але їхня енергія часто не знаходить гідного застосування. Зеленому кольору відповідають імена: Віталій, Григорій, Євген, Катерина, Костянтин, Наталя. Це - колір здоров’я. Люди з іменами цього кольору прагнуть влади, мають тверді переконання, вважають себе носіями істини і високих принципів. Зелена дитина почувається забутою і потребує материнської підтримки й любові, в ній слід розвивати інтерес до навколишнього світу. Носіями голубого кольору є такі імена: Василь, Веніамін, Ірина, Христина, Леонід, Любов, Марія, Тамара. Цей колір символізує космічність, істину. Люди цього кольору йдуть дорогою свободи. Їм притаманні безтурботність, схильність часто змінювати спосіб життя. Імена синього кольору: Андрій, Геннадій, Георгій, Ніна, Ольга, Роман. Цей колір означає мудрість, вірність, безпристрасність. Сині діти – прекрасні, надійні друзі, врівноважені, люблять читати, розмірковувати. З них виростають філософи. Фіолетовому кольору відповідають імена: Олексій, Анатолій, Валерій, Майя, Раїса. Це люди дуже чутливі, їх легко образити, вони потребують підтримки й заохочення. У них багатий внутрішній світ. Кожному кортить дізнатися, а який же я? Запишіть свої ініціали. Наприклад, Галина Іванівна Кондратюк – Г.І.К. А тепер дивіться, які риси характеру притаманні цим літерам. А – владність Б – чутливість В – непостійність Г – таємничість Д – контактність Є – життєвість І (Й) – вразливість К - вимогливість Л – поміркованість М – працелюбність Н – енергійність О – емоційність П – скромність Р неврівноваженість С – нервозність Т – мрійливість У – допитливість Ф – ніжність Х – слабкість Ц – різкість Ч – вірність Ш – ревнивість Щ – мудрість Ю – зарозумілість Я – талановитість Отож, Галина Іванівна Кондратюк – людина таємнича, вразлива, вимоглива. Якщо ви хочете про це дізнатися, у запропонованому болгарському тесті позначте із трьох відповідей, на ваш погляд, одну найбільш вдалу (якщо жоден варіант вам не подобається, не позначайте нічого). Якщо хтось іде в ліс за грибами на ходулях, він ходить так: -щоб було цікаво; -бо боїться змій; -щоб краще бачити гриби. Якщо людина, яка торгує бочковим пивом, раптом просить когось із черги принести їй лимонаду, вона чинить так: - бо хоче за свої гроші випити чогось кращого; -щоб розсмішити чергу; - бо встала на шлях тверезості. Ваша колега заснув на роботі. Ви: - покличете начальника розбудити його; -поки він спить, підете пити каву; - голосно ляснете дверима. У трамваї ви познайомилися із симпатичною дівчиною (юнаком). Вона (він) відмовляється від побачення з вами. Ви відповідаєте: - приємно було познайомитися; -добре, іншим разом; - а чому? Випадковий перехожий просить вас дати йому 50 тисяч, ви відповідаєте: - ви читаєте мої думки; - на жаль, у мене зарплата тільки через 10 днів; - навіщо вони вам потрібні? Вам на очі потрапило оголошення: «Міняю «Волгу», байдуже на що». Вважаєте, що людина, яка дала це оголошення: - чекає, щоб подивитися, хто попадеться на цей гачок; - напевно, не знає, куди гроші приткнути; -з глузду з’їхала. Якщо в переповненому трамваї хтось наступив вам на ногу й не збирається з неї сходити, ви йому говорите: - нога, на якій ви стоїте, - моя; - може, ми з вами поміняємося місцями? - будь ласка, відсуньтеся. У кульмінаційний момент телевізійного детективного фільму раптом гасне екран. Ви вважаєте це: - прекрасним шансом кожному придумати свою версію; - інколи трапляється; -поганою роботою технічного персоналу на телебаченні. Якщо у «Спортлото» виграли цифри, закреслені вами у квитку, який ви забули відправити, - це: - втрачений шанс; - вам завжди не щастить; -… і взагалі життя не склалося… У гостях господарі пригощають вас тим, що ви дуже не любите. А ви: - з посмішкою з’їсте і скажете, що господиня – просто «ас» у кулінарії; - будете їсти з таким виглядом, що всі зрозуміють: ви робите це через силу; - відмовитеся. Інтерпритація результатів За кожну першу відповідь нараховується 3 бали, за другу – 2, за третю – 1. Якщо жодна з відповідей вас не задовольняє – не одержуєте жодного бала. 21-30 балів: гумор у вас просто вирує, навіть виплескує через край. так що будьте стриманішими, інакше вашу поведінку можна витлумачити не так, як би вам хотілося. 11-20 балів: маєте здорове, реальне почуття гумору, у жартах не перебираєте міри. Ваша дотепність не зачіпає й не стомлює інших. 6-10 балів: навіть у гарному настрої ви занадто практичні, а це нікого не розвеселить, а скоріше, стомить. 0-5 балів: ви похмура людина, і від цього вам невесело, і друзям також. не дивуйтеся, якщо вашого товариства інколи уникають. |
Звучить дуже гучно і пафосно. Таке враження, що це щось таке надзвичайне,... Ро сенс мого життя, я б сказала одне слово – Щастя. Я так готова була відповісти колись, і зараз моя думка не змінилась. Але колись... |
Гіперактивна дитина, що робити? Дуже часто від батьків, вчителів, взагалі дорослих лунають слова: «В наш час такого не було», «Ми так себе не поводили», «Ну і діти... |
Чи знаємо ми, яке буде життя через 20 років? А дитині треба, щоб її бачили і розуміли у цю хвилину, щоб вчитель дихав разом з нею, підтримував, вселяв віру, дарував світло. Щоб... |
В ИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ВПРАВ ТА АКТИВНИХ ФОРМ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ Найкращий вчитель той, хто обміркував, організував, передбачив так, що його роль на уроці непомітна, а учні творчо працюють, опановуючи... |
Мотиваційна готовність дітей до школи Дитина скоро піде до школи Як зробити так, щоб навчання дитини було не просто відвідуванням дошкільного закладу, а дійсно продуктивною... |
«Математика розум до порядку приводить» ці слова належать великому... Це дійсно так. Адже однією з найбільш важливих характеристик мислення є його логічність, можливість робити правильні висновки, аналізуючи... |
Тема. Заспіваймо Мета. Поглибити знання про українську народну культуру, вчити співати веснянки, народні ігри, розвивати пам'ять і увагу. Виробляти... |
Як можна допомогти дитині добре поводитись? Звичайно, нема ідеальних батьків. Усі вони мають труднощі й іноді не впевнені, чи добре виховують своїх дітей. Однією з проблем,... |
Слухання та спілкування у християнському житті Господь хоче нам сказати, він не говорить у буревіях, як вважається, але в «тихому легенькому вітерці». Отож треба прислуховуватись... |
Фізкультхвилинки на уроках англійської мови в 5 -8 класах Діти 10 –14 років, підлітки, особливо мають потребу в рухах. Вони ростуть, розвиваються, їм важко відсидіти цілий урок, не рухаючись,... |