Програма розвитку психологічної компетентності педагогів та батьків Чернівецької області у 2014-2015 р. Укладачі


Скачати 256.16 Kb.
Назва Програма розвитку психологічної компетентності педагогів та батьків Чернівецької області у 2014-2015 р. Укладачі
Дата 21.02.2016
Розмір 256.16 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи


Департамент освіти і науки

Чернівецької облдержадміністрації

Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області

Кафедра педагогіки, психології та теорії управління освітою

Науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи

Програма розвитку психологічної компетентності педагогів та батьків Чернівецької області у 2014-2015 р.


Укладачі:

Д. Д. Романовська, завідувач науково-методичного центру

практичної психології і соціальної роботи ІППОЧО,

О.В. Ілащук, методист-психолог науково-методичного центру

практичної психології і соціальної роботи ІППОЧО;

Боярин Л.В., викладач кафедри педагогіки,

психології та теорії управління освітою ІППОЧО

Драпака А.В., викладач кафедри педагогіки,

психології та теорії управління освітою ІППОЧО,

Руда Г.В., викладач кафедри педагогіки,

психології та теорії управління освітою ІППОЧО,

кандидат психологічних наук,

Чернівці 2014

Пояснювальна записка
Постановка проблеми. На сучасному етапі соціально-економічного розвитку нашої країни особливої актуальності набуває проблема виховання та навчання дітей в умовах, що постійно змінюються. Успішна реалізація завдань, що стоять перед системою освіти в Україні, неможлива без належної психологізації навчально-виховного процесу. У цьому контексті важливим є утвердження освітньої парадигми, орієнтованої на особистість, розкриття її здібностей, спрямованої на захист інтересів дитини, уникання усереднення.

Стратегічним завданням реформування освітньої галузі, визначеним Національною доктриною розвитку освіти України, є впровадження мобільної системи підвищення професіоналізму педагогів, спрямованої на розвиток інтелектуального потенціалу, психологічної компетентності педагогічних працівників навчальних закладів та батьків з метою регулювання і формування здорової соціально-психологічної атмосфери в освітній установі.

Актуальність проблеми зумовлена численними зверненнями та скаргами батьків до органів управління освітою, а також результатами досліджень мікроклімату педагогічних колективів, які здійснювали фахівці науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи ІППОЧО у 2010-2014 рр. За допомогою сформованого спеціального комплексу методик було вивчено психологічні аспекти діяльності педагогічних колективів 33 загальноосвітніх навчальних закладів Чернівецької області. Аналіз результатів дослідження психологічного клімату педагогічних колективів показав, що у 13 (40%) педагогічних колективах взаємостосунки є нестабільними. У 5 (15%) педагогічних колективах переважає несприятливий соціально-психологічний мікроклімат. Сприятливий позитивний мікроклімат визначено лише у 15 (45%) педагогічних колективах.

Про необхідність розвитку психологічної компетентності в питаннях навчання та виховання свідчить аналіз тематики звернень до працівників психологічної служби у 2013/2014 н.р. від педагогів, батьків та учнів.

Педагоги зверталися по допомогу до психологів щодо таких проблем:

  • проблеми у стосунках «учитель-учень», «учитель-учитель» – 893 звернення;

  • покращення соціально-психологічного клімату у класних колективах – 316 звернень;

  • індивідуальні і вікові особливості учнів ­– 209 звернень;

  • покращення соціально-психологічного клімату у колективі (міжособистісні, професійні стосунки з колегами, адміністрацією) – 104 зверення;

  • особливості спілкування з девіантними підлітками – 77 звернень;

Звернення батьків стосувалися таких проблем:

  • проблеми спілкування із дітьми, труднощі у вихованні дитини – 611;

  • проблеми, пов’язані з навчальною діяльністю, зниження успішності –759;

  • міжособистісні стосунки учнів (дітей) з однолітками, проблеми лідерства – 502.

Крім того, зафіксовано 55 звернень від батьків до психологів щодо ефективності методів батьківського впливу на поведінку­­ дітей та тільки 9 – щодо вікових, характерологічних особливостей дітей.

Звернення дітей стосувалися таких проблем:

  • стосунки з батьками, в сім’ї (дефіцит уваги з боку батьків, розлучення, сварки батьків, втрата одного із батьків тощо) – 1117;

  • налагодження міжособистісних стосунків з дорослими (вчителями, батьками) – 444.

Актуальність цієї проблеми, її соціальна значущість, зумовлена необхідністю поглиблення знань, вмінь та навичок з практичної психології, й визначили мету програми вдосконалення психологічної складової фахової майстерності педагогів та батьківської компетентності.

Метою програми є розвиток психологічної компетентності педагогічних працівників та батьків, удосконалення навиків ефективної взаємодії в системі стосунків «учитель-учень-батьки».

Завдання програми:

  1. Виявлення рівня професійної компетентності педагогів, психологічної культури батьків за допомогою психологічної діагностики та самодіагностики.

  2. Розширення знань педагогів про чинники, які впливають на формування стилю навчання та виховання учнів, конструктивної взаємодії з дітьми та їх батьками.

  3. Формування особистісно-орієнтованої моделі взаємодії та взаєморозуміння у системі стосунків «вчитель-учень-батьки».

  4. Формування адекватних очікувань батьків від педагогічних працівників.

  5. Розвиток особистісних якостей педагогічних працівників навчальних закладів, стимулювання професійного зростання.

  6. Формування у педагогічних працівників позитивного ставлення до діяльності психологічної служби в закладі освіти та готовності до співпраці у вирішенні проблем навчально-виховного процесу.

Компетентність (з лат. competentia – коло питань, у яких людина добре обізнана, має знання та досвід) – здатність кваліфіковано провадити діяльність, виконувати роботу або завдання. Компетенція – об’єктивний, рівневий опис ділових якостей, необхідних для успішного виконання роботи. Компетенція – одна з описових характеристик, що слугує для визначення ступеня відповідності співробітника поставленим завданням. Найчастіше компетенція є номінальною шкалою, за якою виявляється наявність або відсутність потрібної для роботи складової, а не ступінь її вираженості.

Сучасному вчителеві недостатньо володіти лише своїм предметом. Важливо розуміти особливості засвоєння учнями знань, формувати в них потребу в оволодінні метазнаннями (знаннями про знання) та ін. Тому особливо важливою на сучасному етапі розвитку освіти постає проблема психологізації методики навчання і виховання і розвиток психологічної компетентності педагогічних працівників, зокрема йдеться про розширення знань із загальної, вікової, педагогічної, соціальної психології та психофізіології, в тому числі й у контексті вже набутого досвіду.

Для здійснення навчально-виховного процесу вчитель повинен уміти оперувати знаннями про психіку школяра, розуміти його психічний стан, уміти добирати для уроків і заходів відповідну вікові дітей інформацію, контролювати свою діяльність і поведінку.

Дослідження психологів засвідчують, що психологічна культура вчителя є інтегративною особистісно-професійною якістю, розвиток якої в процесі його педагогічної діяльності зумовлюється дією детермінуючих факторів, серед яких найважливішими є:

  • розуміння рушійних сил особистісного розвитку учня;

  • потреба у психологічній культурі як необхідній складовій професійної компетентності;

  • зовнішні соціально-психологічні та внутрішні особистісні передумови, що сприяють становленню психологічної культури.

Психолого-педагогічна культура батьків – основа збагачення виховного потенціалу сімї, найважливіший ресурс розвитку особистості дитини. З одного боку, для того, щоб сімя було стабільною, могла виконувати свої соціально значущі функції, потрібне серйозне і усебічне сприяння сімї, відповідна допомога і підтримка.  Педагогічна культура батьків – компонент загальної культури, який акумулює в собі накопичений попередніми поколіннями досвід виховання дітей у сім’ї.  Виявляється вона в розумінні та усвідомленні батьками своєї відповідальності за виховання дітей, у ставленні до них, в оцінюванні їхньої поведінки, у реальній діяльності та спілкуванні з ними, а також у здійсненні продуктивних зв’язків з іншими виховними інститутами (дошкільними закладами, школою, позашкільними закладами). Для цього дорослі мають бути не лише належно вихованими, а й педагогічно освіченими. Педагогічна культура батьків є складною і динамічною системою. Її утворюють такі компоненти:

  1. Педагогічні знання – уявлення батьків про вікову динаміку розвитку дитини, самоцінність періоду дошкільного дитинства, про основні завдання виховання. Виявляються вони у ставленні до дитини, в оцінюванні її поведінки, реальній діяльності та спілкуванні з нею.

  2. Педагогічна і психологічна компетентність – здатність зрозуміти потреби дітей, раціонально спрямувати зусилля і засоби на уміння бачити перспективи розвитку дитини.

  3. Педагогічна рефлексія – вміння батьків аналізувати, критично оцінювати власну виховну діяльність, знаходити причини своїх педагогічних помилок.

  4. Педагогічна емпатія – співпереживання, адекватна реакція на вчинки й почуття дітей.

Терміни реалізації Програми: грудень 2014 – 2015 рр.

Форма проведення та види роботи. Розвиткові психологічної компетентності педагогічних кадрів і батьків та покращенню ефективності взаємодії стосунків «вчитель-учень-батьки» сприятимуть такі форми роботи:

  • психолого-педагогічні семінари, присвячені проблемі особистісного зростання педагогів та батьків (для вчителів, заступників директорів з навчально-виховної роботи та батьків);

  • лекторії з питань психологічного навчання для молодих вчителів;

  • тематичні виступи працівників психологічної служби на шкільних методоб’єднаннях, консиліумах, класних та загальношкільних зборах, присвячених актуальним питанням навчально-виховного процесу, особливо з попередження конфліктів у системі «учень-учитель», «учитель-батько», «учитель-учитель»;

  • профілактичі заходи, спрямовані на збереження психічного здоров’я педагогічних працівників;

  • спільне планування (вчитель – практичний психолог) та проведення шкільних уроків, індивідуальних психолого-педагогічних консультацій, участь у роботі гуртків, секцій, учнівських клубів, підготовка учнів до олімпіад, іспитів;

  • релаксації або розвантажувальні хвилини для вчителів та учнів під час перерв за відповідним графіком, що проводитимуться працівниками психологічної служби;

  • планування лекцій, семінарів, тренінгів з організації психолого-педагогічної освіти батьків, присвячених формам виховання, характерологічних особливостей дітей та стилів співпраці з вчителями;

  • семінари-тренінги, які передбачають інтенсивне навчання практичного спрямування з такими видами роботи: практикум, інтерактивна лекція, інтерактивні вправи – мозковий штурм, дискусія, робота в парах, виконання практичних завдань у групах, розгляд ситуацій та випадків, рольова гра, аналіз власного життєвого випадку, «домашнє завдання»;

  • психологічне консультування батьків, педагогів у формі індивідуальної співбесіди, під час якої актуалізуються психологічні та соціальні проблеми учнів/педагогів/батьків в школі та визначаються стратегії їх розвитку із залученням працівників психологічної служби, інших фахівців.

  • інформування батьків через неспеціалізовані засоби масової інформації про проблеми психології виховання дітей;

  • інформування представників педагогічної спільноти через спеціалізовані засоби масової інформації та інформаційно-комунікаційні технології про проблеми психології виховання дітей;

  • індивідуальне консультування педагогів-слухачів курсів підвищення кваліфікації (за запитом);

Для досягнення поставленої мети і завдань необхідно реалізувати План заходів щодо розвитку психологічної компетентності педагогічних працівників та батьків (додається).

План заходів з розвитку психологічної компетентності усіх учасників навчально-виховного процесу на 2014/2015 н.р.




Завдання

(заходи, що необхідно вжити)

Виконавці

Терміни

Очікуваний результат

1

2

3

4

5

1. Підвищення психологічної компетентності педагогічних працівників закладів і установ освіти

1.1.

Проведення діагностики наступних тем:

  • Діагностика емоційних бар’єрів у міжособовому спілкуванні

  • Діагностика соціально-психологічних характеристик суб’єкта спілкування

  • Визначення рівня взаємодії педагогів та учнів у шкільному колективі

  • Опитувальник з вирізнення загального типу орієнтованості педагогів на навчально-дисциплінарну чи особистісно-орієнтовану моделі взаємодії з дітьми

  • Виявлення особистісного рівня професійної компетентності педагогів

Працівники психологічної служби системи освіти Чернівецької області

2014

Методичні рекомендації щодо формування позитивного мікроклімату


1.2.

Розробка тематики, плану і програми навчальних семінарів з питання «Психолого-педагогічна компетентність вчителя». До програми включити розвиток всіх підструктур професійної самосвідомості:когнітивної (уточнення, конкретизація і розширення систими знань про себе, Я- образу як особистості так професіонала); афективної (формування позитивного самовідношення, адекватної оцінки своїх можливостей і потенціалів та учнів); поведінкової (закріплення власної Я-концепції в конкретних шкільних ситуаціях взаємодії і спілкування, відпрацювання навиків саморегуляції).

Методисти РМК/ММК, що відповідають за психологічну службу

2014-2015

Навчально-тематичний план програми

1.3.

Організація проведення навчальних семінарів з питання «Психолого-педагогічна компетентність вчителя»

Працівники психологічної служби системи освіти Чернівецької області;

Методисти РМК/ММК, що відповідають за психологічну службу

2015

100 % охоплення педагогічних працівників

1.4.

Проведення психолого-педагогічних консиліумів щодо вирішення проблемних (кризових) ситуацій у шкільному середовищі, зокрема:

  • Вплив інформаційного поля на внутрішній світ і поведінку дитини

  • Психолого-педагогічна профілактика суїцидальної поведінки підлітків

  • Стрес: профілактика та подолання

  • Асертивність: способи взаємодії з батьками

  • Як діяти в конфліктній ситуації

Працівники психологічної служби системи освіти Чернівецької області

2015

Підвищення ефективності взаємодії із педагогічними працівниками, батьками



Підготовка методичних рекомендацій:

  • Психологічні рекомендації щодо вирішення проблеми емоційного благополуччя учнів

  • Профілактика та подолання конфліктів у педагогічному середовищі

  • Соціально-педагогічні аспекти професійного вдосконалення вчителів

  • Методичні рекомендації молодим вчителям щодо створення психологічного мікроклімату на уроці

  • Особистісні стратегії професійної діяльності педагога

Науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи ІППОЧО, методисти РМК/ММК, що відповідають за психологічну службу

2015


Підвищення якості надання соціально-психологічних послуг та ефективності взаємодії із педагогічними працівниками, батьками



Проведення навчально-методичного майстер-класу для працівників психологічної служби з теми «Духовно орієнтована стратегія діяльності психолога в навчальному закладі»

Науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи ІППОЧО

2015

Формування знаннієвої компетентності щодо понятійного апарату психології духовного зростання



Створення «Школи молодого педагога» за програмою психологічного тренінгу-супроводу адаптації та професійного становлення молодих педагогів «Школа виживання»

Працівники психологічної служби системи освіти Чернівецької області;

Методисти РМК/ММК, що відповідають за психологічну службу

2014-2015

Успішна адаптація та професійне становлення молодиих педагогів



Проведення профілактичих тренінгів для збереження психічного здоров’я педагогічних працівників


Працівники психологічної служби системи освіти Чернівецької області

2015

Профілактика професійного вигорання педагогів, оволодіння навичками психологічної саморегуляції.



Спільне планування (вчитель – практичний психолог) та проведення шкільних уроків, індивідуальних психолого-педагогічних консультацій, участь у роботі гуртків, секцій, учнівських клубів, підготовка учнів до олімпіад, іспитів

Працівники психологічної служби системи освіти Чернівецької області; педагоги

2014-2015

Налагодження співпраці практичний психолог-педагог



Проведення релаксацій або розвантажувальних хвилин з педагогами під час перерв за відповідним графіком

Працівники психологічної служби системи освіти Чернівецької області

2014-2015

Зняття напруги, втоми; позитивне налаштування на наступні заняття



Психолого-педагогічний практикум «Сучасний педагог очима учнів»

Працівники психологічної служби системи освіти Чернівецької області

2015

Підвищення ефективності взаємодії педагогів з учнями



Аукціон педагогічних думок «Самоосвіта – шлях до зростання професійної майстерності практичного психолога»

Працівники психологічної служби системи освіти Чернівецької області

2014-2015

Побудова власного алгоритму самоосвіти



Цикл тренінгових занять «Я люблю свою професію»

Працівники психологічної служби системи освіти Чернівецької області

2014-2015

Актуалізація внутрішніх ресурсів, фомування мотивації на успіх

ІІ. Підвищення психологічної компетентності батьків



Проведення діагностики наступних тем:

  • Вивчення системи взаємного впливу членів сім’ї

  • Вивчення стилю виховання

  • Вивчення ставлення до роботи навчального закладу




Працівники психологічної служби системи освіти Чернівецької області

2014

Методичні рекомендації щодо формування позитивних стосунків з дитиною та конструктивної взаємодії з педагогами



Організація та проведення лекторіїв з тем:

  • Стилі батьківського виховання. Типи неправильного виховання в сім’ї

  • Форми прояву порушень поведінки

  • Моральне виховання дитини

  • Батьки як вихователі та вчителі

Працівники психологічної служби системи освіти Чернівецької області

2014

Переоцінка стилю виховання, згуртованість батьківського колективу



Організація та створення консультативного пункту (фокус групи) для батьків на базі навчального закладу. Затвердити наказом склад фахівців-експертів та відповідний графік роботи

Працівники психологічної служби системи освіти Чернівецької області; Методисти РМК/ММК, що відповідають за психологічну службу

2014

Надання комплексної фахової допомоги у вирішення складних ситуацій з урахуванням індивідуального підходу



Оформлення куточку для батьків з метою суспільно-педагогічної спрямованості життя сім’ї. Щомісячно оновлювати стенд за актуальними проблемами закладу та запитами батьків, враховуючи специфіку навчання та виховання молодших школярів, підлітків, старших школярів

Заступники з навчально-виховної роботи; Працівники психологічної служби системи освіти Чернівецької області

2015

Підвищення життєвої компетенції батьків



Проведення сімейно-педагогічної конференції «Роль ефективної взаємодії батьків і вчителів як запорука розвитку гармонійної особистості учня»

Працівники психологічної служби системи освіти Чернівецької області, заступники з навчально-виховної роботи

2015

Розробка та впровадження у практику діяльності алгоритму взаємодії педагогічних працівників та батьків



Проведення тренінгу батьківської ефективності у стосунках з дітьми для батьків, які мають потребу в підвищенні своєї батьківської компетентності

Працівники психологічної служби системи освіти Чернівецької області

2015

Підвищення ефективності батьківсько-дитячих стосунків



Тематичні виступи працівників психологічної служби на шкільних методоб’єднаннях, консиліумах, класних та загальношкільних зборах, присвячених актуальним питанням навчально-виховного процесу, особливо

Працівники психологічної служби системи освіти Чернівецької області

2014-2015

Попередження конфліктів у системі учень-учитель, учитель-батько, учитель-учитель



Проводення психолого-педагогічних семінарів щодо особистісного зростання суб’ктів навчально-виховного процесу (батьків, педагогів)

Працівники психологічної служби системи освіти Чернівецької області

2014-2015

Переоцінка форм виховання та навчання дітей, отримання інформації щодо характерологічних особливостей дітей та стилів співпраці з вчителями



Цикл тренінгових занять для батьків з дітьми « Пізнай свою дитину»

Працівники психологічної служби системи освіти Чернівецької області

2014-2015

Підвищення рівня ефективності взаємодії з дітьми, розуміння потреб дітей



Проведення батьківської конференції «Психологічна безпека під час літніх канікул»

Працівники психологічної служби системи освіти Чернівецької області

2015

Безпечна організація дозвілля під час літніх канікул


Завідувач НМЦ практичної психології і соціальної роботи Д.Д. Романовська
План заходів кафедри педагогіки, психології та теорії управління освітою,
спрямованих на розвиток психологічної компетентності педагогів та батьків на 2014/2015 н.р.





Заходи

Виконавці

Терміни

Очікуваний результат

1

2

3

4

5

Підвищення психологічної компетентності педагогічних працівників закладів і установ освіти

1.1.

Запровадити в газеті «Освіта Буковини» щомісячну рубрику «Психолог – класному керівнику».

Викладачі кафедри педагогіки, психології та теорії управління освітою ІППОЧО (Боярин Л.В., Драпака А.В., Руда Г.В.)

2015

Попередження (профілактика) конфліктів в освітньому середовищі та формування позитивного мікроклімату у системі «батьки-учень -вчитель», підвищення рівня психологічної компетентності класного керівника у роботі з батьками у системі «учень-учитель». Підвищення психологічної компетентності педагогів з питань інклюзивного навчання, гендерної рівності та професійних деформацій.




Запровадити на курсах підвищення кваліфікації для педагогічних працівників проблемні курси, спецкурси, спрямовані на розвиток психологічної компетентності педагогів області.

Викладачі кафедри педагогіки, психології та теорії управління освітою ІППОЧО (Боярин Л.В., Драпака А.В., Руда Г.В.)

2015

Підвищення психологічної компетентності педагогічних працівників.

«Освітній гандикапізм в умовах інклюзивного навчання»

Драпака А.В

2015

Подолання явища освітнього гандикапізму в шкільному середовищі.

«Психологія попередження та вирішення конфліктів у закладах освіти»

Боярин Л.В.

2015

Попередження та вирішення конфліктів у закладах освіти; актуалізація потреби у учасників освітньо-виховного процесу до самопізнання та самоаналізу щодо власних особливостей вирішення конфлікту; осмислення змісту та значень основних парадигм конфліктології та їх ролі в діяльності закладів освіти.



«Психологічна компетентність педагога»


Руда Г. В.

2014-2015

Підвищення рівня психологічної компетентності педагога

«Психологія важковиховуваності»

Руда Г. В.

2014-2015

Удосконалення методів роботи педагогів з важковиховуваними учнями

«Розвиток готовності практичного психолога до взаємодії з педагогічним колективом школи»

Руда Г. В.

2014-2015

Оптимізація взаємодії шкільних практичних психологів з педагогічними колективами закладів освіти

«Психологічні засади управління закладом освіти»

Руда Г. В.

2014-2015

Підвищення рівня психологічної компетентності керівників закладів освіти




Розробити і запровадити на курсах підвищення кваліфікації педагогічних працівників тренінгові заняття:

Викладачі кафедри педагогіки, психології та теорії управління освітою ІППОЧО (Боярин Л.В., Драпака А.В., Руда Г.В.)

2015

Підвищення рівня психологічної компетентності педагогів

Тренінг-курс ефективного педагогічного спілкування та взаємодії

Драпака А.В.

2014-2015

Усвідомлення особливостей педагогічного спілкування, навчання технік ефективного спілкування в різних ситуаціях, врахування факторів соціально-перцептивних викривлень в навчальному процесі

«Використання методів тілесно-зорієнтованої психотерапії у діяльності педагога»

Боярин Л.В.


2015

Гармонізація емоційної сфери педагога, підвищення рівня самореалізації та самоусвідомлення, зменшення впливів посттравматичних стресових розладів та депресій, зменшення психосоматичних проявів, удосконалення комунікативних навичок.

«Формування позитивного мікроклімату та безпечного освітнього середовища»

Боярин Л.В.


Лютий

2015


Підвищення рівня психологічної компетентності педагогів, ступеня довіри між вчителем і учнем, формування навичок толерантного спілкування, активного слухання, оволодіння прийомами саморегуляції в стресових ситуаціях.




«Психологічні прийоми саморегуляції в стресових ситуаціях»

Руда Г.В.

Лютий

2015

Підвищення рівня саморегуляції в стресових ситуаціях




«Коучинг у вирішенні проблем виховного процесу» для заступників директорів з виховної роботи

Руда Г.В.

Лютий

2015

Підвищення рівня професійної компетентності заступника директора з виховної роботи.




Участь у семінарах, пов’язаних із проблемами виховання (згідно з планом роботи ІППОЧО), в тому числі:

Викладачі кафедри педагогіки, психології та теорії управління освітою ІППОЧО (Боярин Л.В., Драпака А.В., Руда Г.В.)

2015

Підвищення рівня професійної компетентності педагогів.

Семінар начальників відділів освіти на базі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів з проблеми «Психологічний супровід навчально-виховного процесу»

Драпака А.В.

грудень 2014

Психологізація навчально-виховного процесу.




Індивідуальне психологічне консультування педагогів краю – слухачів курсів підвищення кваліфікації (за запитом).

Викладачі кафедри педагогіки, психології та теорії управління освітою ІППОЧО (Боярин Л.В., Драпака А.В., Руда Г.В.)

2015

Розширення сфери самосвідомості особистості та вироблення умінь ефективного вирішення проблем особистісного та професійного характеру.




Підготувати до видання посібник «Психологічні межі особистості та методи їх корекції»

Кафедра педагогіки, психології та теорії управління освітою

Драпака А.В.

2014-2015 (грудень-лютий)

Підвищення суб’єктивного благополуччя та оптимізація психологічного здоров’я учнівської молоді; подолання кола проблем пов’язаних з освітнім гандикапом.




Підготувати до видання посібник «Готовність практичного психолога до взаємодії з педагогічним колективом школи»

Кафедра педагогіки, психології та теорії управління освітою,

Руда Г.В.

2015

червень

Розширення та поглиблення теоретичних знань практичних психологів та майбутніх шкільних психологів про взаємодію з педагогами, розвиток умінь та особистісних якостей, що забезпечують успішність зазначеної взаємодії.

Підвищення психологічної компетентності батьків




Висвітлення проблем психології виховання у неспеціалізованих засобах масової інформації.

Кафедра педагогіки, психології та теорії управління освітою

2015

Підвищення психологічної компетентності батьківської громади, розвиток відповідального ставлення до виховання дітей, ознайомлення з основними психологічними прийомами виховного впливу, попередження конфліктів у системі дитина-батьки.



Завідувач кафедри педагогіки,

психології та теорії управління освітою І.Б.Черкез


Схожі:

План інструктивно-методичної наради-семінару методистів РМК(ММК),...
«Основні завдання діяльності психологічної служби системи освіти Чернівецької області у 2013/2014 н р.»
ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
Схвалено Вченою радою Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області 11. 06. 2014 (протокол №2)
Районної програми Назва Програма економічного і соціального розвитку...
Розпорядження голови Донецької обласної державної адміністрації від 03. 10. 2014 №625 Про розробку проекту Програми економічного...
РАЙОННА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ АГРОПРОМИСЛОВОГО КОМПЛЕКСУ НОВОМИРГОРОДСЬКОГО...
Районна програма розвитку агропромислового комплексу Кіровоградської області до 2015 року (далі – Програма) розроблена відповідно...
Про забезпечення фахівцями та пріоритетні напрями діяльності психологічної...
Одеським обласним центром практичної психології і соціальної роботи ООІУВ було опрацьовано інформації про стан розвитку психологічної...
ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
Конференція відбудеться 27–28 березня 2014 року на базі Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області (вул. Івана...
Середньострокова програма промислового розвитку чернігівської області ДО 2015 року
Заходи, спрямовані на підвищення ефективності господарської діяльності промислових підприємств області
РОЗДІЛ Якісна позашкільна освіта та відповідність її сучасним життєвим потребам розвитку країни
НАУКОВО-МЕТОДИЧНА РОБОТА У ПОЗАШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІВ
Про підсумки діяльності психологічної служби системи освіти
України за період з 2008 по 2012 р та з метою підведення підсумків роботи психологічної служби системи освіти за 2011/2012 навчальний...
4. Наказ розмістити на інформаційному сайті Інституту післядипломної...
Чернівецької області та з метою висвітлення науково-практичних результатів щодо сучасного стану та напрямів розвитку інноваційної...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка