|
Скачати 62.75 Kb.
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Мета: - ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом П. Верлена; з поняттями «імпресіонізм», «пейзажі душі» (на прикладі вірша П. Верлена «Осіння пісня»);
Обладнання - портрети П. Верлена різних років;
Тип уроку: - комбінований Хід уроку
Викладач: Перш ніж перейти до наступної теми, давайте згадаємо, з яким поняттям з теорії літератури ми познайомилися на минулому уроці. (відповідь учня)
IV. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу. Викладач: А зараз подивіться на дошку. (читання епіграфу) «Чи гість минулих я століть, Чи того віку, що прибуде? Але востаннє, добрі люди, За мене Господа моліть». (Поль Верлен)
Сьогодні на уроці спробуємо зрозуміти – хто ж він, Поль Верлен, «чи гість минулих століть, чи віку, що прибуде?» На нашому уроці присутні вчені, літературознавці, біографи, психолог. Саме біографи розкажуть про життєвий і творчий шлях П. Верлена. А під час їх розповіді, будьте уважні, ви заповнюєте анкету поета, яка вміщає коротенькі відповіді. ![]() (презентація біографії поета)
(відповіді учнів) Висновок викладача Життя П. Верлена було сповнене злетів і падінь, добропорядного існування й ув'язнення, захоплення Паризькою комуною і пошуками Бога, радощами богеми і безпритульного злидарювання. Він постійно шукав себе, вимиваючи щастя і біль, тугу і самотність у віршах. А зараз перейдемо до ознайомлення з поезією П. Верлена «Осіння пісня». Але спочатку звернемося до теорії літератури до поняття «імпрессіонізм», тому що риси цього напряму ви неодмінно побачите у цьому вірші. Запишіть у зошиті «Імпресіонізм – це …» (Презентація поняття «імпресіонізм» викладачем.) А зараз поговоримо про осінь.
Давайте складемо асоціативний кущ. сіре жовте відліт небо листя птахів поезія кохання Осінь туман дощ калюжі Прослухайте, будь ласка, вірш П. Верлена «Осіння пісня» в оригіналі та у перекладах Г. Кочури і В. Брюсова. Порівняйте свої уявлення про осінь з уявленнями П. Верлена та перекладачів. (Виходять учні) ![]() (Розповіді літературознавців про перекладачів) ![]() (Читання віршів учнями під музику М. Равеля)
Складання другого асоціативного куща вітер туга Осінь депресія поганий настрій сум
(відповіді учнів) Висновок викладача: Переклади виконані у різній манері, тому неможливо віддати перевагу якомусь із них. Обидва демонструють різні відтінки вірша.
(відповідь психолога) Аналіз вірша:
Струни – настрій Скрипка – душа Вітер – голос осені, відкритий простір, щось вороже людині Листя – прожите людське життя Годинник – нагадування людині про минущість усього сущого, зокрема її самої Таким чином, осінь у Верлена – журба, туга за втраченим прекрасним, символ приреченості, трагічної смерті. (запис у зошиті образів – символів та їх значення)
Висновок викладача: Ми бачимо, що вірші Верлена – це дійсно «пейзаж душі»; «зжовклий листок» - і природа, і ліричний герой. Все відноситься в безвість «вихоровим виром». Отже, зображення особистісних вражень, відчуттів та переживань – у цьому імпресіоністичність поезії П. Верлена. А образи – символи і настрій у вірші – це символізм у його поезії. Хоча сам Верлен ніколи ні символістом, ні імпресіоністом себе не вважав.
(малювання)
(відповідь психолога)
(читання двома, трьома учнями віршів)
Давайте перелічимо ознаки поезії П. Верлена. (схема – запис у зошитах) Живо- писність Змалювання «поезії душі» Імпресі-оністич- ність Символі-чність Сугес- тивність Музич- ність Ознаки поезії П.Верле- на
Викладач: - Хто такий П. Верлен – «гість минулих століть», чи того віку, що прибуде? (відповіді учнів) Викладач: П. Верлен повів за собою не тільки покоління французьких символістів. Його творчістю захоплювалися і відчували на собі його вплив Р. М. Рільке, О. Блок, Г. Лорка, П. Тичина, Л. Костенко. Мабуть він все ж таки «того віку, що прибуде». У Верлена багато красивих віршів. Я хочу, щоб у ваших душах назавжди залишився П. Верлен, його прагнення красою змінити світ. (читання вірша «Зелень») ![]()
Кінець уроку. Викладач:
(роздати листя) |
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ПТО В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ Гулакова С. А. викладач української мови і літератури Маріупольського професійного машинобудівного ліцею |
ПРАВИЛА ПРИЙОМУ ДО НІКОПОЛЬСЬКОГО ПРОФЕСІЙНОГО ЛІЦЕЮ До Нікопольського професійного ліцею (далі НПЛ) приймаються громадяни України, іноземці та особи без громадянства, що перебувають... |
Ніколаєнко О. М., Столій І. Л. Зарубіжна література: Підручник для 9 класу Тема уроку: Джордж Ноел Гордон Байрон (1788—1824) — англійський поет-романтик, фундатор течії байронізму. Провідні мотиви і домінуючі... |
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з професійно-психологічної підготовки... ТЕМА №2: Психологія особистості працівників МНС України. Поняття особистості в психології. Психологічна структура особистості. Психологія... |
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з професійно-психологічної підготовки... ТЕМА №2: Психологія особистості працівників МНС України. Поняття особистості в психології. Психологічна структура особистості. Психологія... |
О. А. Магденко Викладач Бердичівського професійного аграрного ліцею Викладач Бердичівського професійного аграрного ліцею Магденко О. А./ Лабораторно-практичні роботи з предмета «Основи діловодства»/... |
План-конспект уроку з англійської мови на тему «Number six, Hill Street!» Мета: практична: перевірити та оцінити активного граматичного та лексичного мінімуму з теми, закріплювати знання з данної теми, тренувати... |
Мотиви пам ’ яті, любові, природи у творчості Ліни Костенко Ліна Костенко – визначна постать в українській культурі. Великий творчий набуток поетеси важко переоцінити. В курсовій роботі ми... |
Протокол про підсумки голосування на чергових (річних) Загальних... Місце проведення: Україна, Донецька область, м. Горлівка, бул. Димитрова, буд. 74, 1 поверх, великий зал |
Тема. Дж. Байрон – англійський поет-романтик, фундатор течії байронізму.... |