Лексичні ігри на уроках англійської


Скачати 59.79 Kb.
Назва Лексичні ігри на уроках англійської
Дата 14.12.2013
Розмір 59.79 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Психологія > Урок
Лексичні ігри на уроках англійської

На початку двадцять першого століття іноземна мова стала важливим засобом міжнародного спілкування, і настав час, коли українське суспільство відчуває гостру потребу у фахівцях різних галузей, які активно б володіли іноземною мовою для вирішення своїх професіональних та персональних проблем. Це означає, що школа повинна підготувати своїх випускників до спілкування в реальних життєвих ситуаціях, навчити здобувати знання самостійно з метою вдосконалення в галузі обраної майбутньої професії.

Ефективність навчання іноземної мови значною мірою залежить від чіткої та гнучкої організації навчального процесу на уроці, від уміння вчителя враховувати психофізіологічні особливості дітей тієї чи іншої вікової групи. Особливе значення для підвищення ефективності навчання та посилення мотивації вивчення іноземної мови має цілеспрямований вплив на емоційну сферу учнів. У цьому випадку використання ігор є найбільш доцільним. Гра є одним з методів, який застосовується в комунікативному підході як українськими так і зарубіжними педагогами. Щоб зацікавити учнів, підвищити рівень знань з іноземної мови, вчителі пропонують гру як найефективніший метод у досягненні мети, яка полягає в розвитку навичок і вмінь використовувати мовленнєві функції для реальних комунікативних цілей спілкування в ситуаціях, що наближені до життєвих.

Використання гри під час іноземної мови сприяє мимовільному запамятовуванню мовного матеріалу й формуванню міцних навичок усного мовлення. Вона, з одного боку, сприяє активізації емоцій та емоційної памяті, з іншого  містить необхідні для навчання одиниці монологічного та діалогічного мовлення. Гра може бути гарним матеріалом для введення, закріплення та подальшої активізації роботи учнів з навчальним матеріалом, але обовязково повинна бути невідємною частиною методичної організації навчального процесу. Навчальні ігри відрізняються від розважальних тим, що мають вузьку методичну ціль.

Але для учнів навчальна гра залишається розвагою, тренування відкладається на другий план.

Для вчителя навчальна граце по-перше вправа. Заздалегідь вчитель повинен визначити, яку навчальну ціль матиме та чи інша гра, але вчитель не повинен в жодному разі показувати учням, що його цікавить другий план, бо гра перейде в звичайну вправу.

Гра сприяє виконанню важливих методичних задач:

- створення психологічної готовності дітей до мовного спілкування;

- забезпечення природньої необхідності багаторазового повторення учнем мовного матеріалу;

- тренування учнів у вигляді потрібного мовного варіанта, що є підготовкою до непередбачуваних ситуацій спілкування взагалі.

Граце особливе емоційне заняття, яке потребує напруження емоційних та розумових сил.

Цілі гризасвоїти найпростіші мовленнєві зразки на всіх етапах навчання. Гра дає можливість учням багаторазово повторити тренуємі словосполучення, вислови, приказки тощо.

Але в грі важливо те, як вчитель зуміє зацікавити і захопити грою учнів. Це одна з найважливіших рис гри.

У процесі дослідження гри різні методисти визначали її різноманітні цілі.

Наприклад, Є.І.Пассов підкреслює шість головних цілей використання гри на уроках іноземної мови:

1)формування певних навичок;

2)розвиток певних умінь;

3)навчання умінню спілкуватись;

4)розвиток необхідних здібностей та психологічних функцій;

5)пізнання в сфері лінгвокраєзнавства та мови;

6)запамятовування мовного матеріалу; .

Таким чином, спираючись на все вищезазначене, ми можемо сказати, що гра це:

1)мовна діяльність;

2)вмотивованість,прояв ініціативи у дітей;

3)індивідуальний підхід;

4)навчання і виховання у колективі;

5)розвиток психічних функцій та здібностей;

6)”навчання із задоволенням”(за словами С.Л.Соловейчика).

Форми ігор надзвичайно різноманітні: використовується увесь арсенал, накоплений людьми. У шкільній практиці вже давно використовуються різноманітні навчальні ігри. Різні вчені класифікують ігри за різними аспектами, але разом з тим, всі вони виділяють такий вид як лексичні ігри.

Лексичні ігри переслідують такі цілі:

  • Тренувати учнів у використанні лексики у ситуаціях наближених до реальності;

  • Активізувати мовленнєву та мислительну діяльність учнів;

  • Розвивати мовленнєву реакцію учнів;

  • Познайомити учнів з співвідносністю слів;

Ряд ігор направлені на тренування учнів в використанні окремих частин мови, наприклад числівників чи прикметників. Інші ігри відповідають певним темам( «Тварини», « Зовнішність», « Одяг»).
Варіанти ігор

Number snatch”

Учитель приносить до класу гарні кольорові олівці, марки, етикетки, листівки та кладе все це на стіл.

Команди розташовуються один напроти одного. Кожний учасник отримує номер від 1 до 10. Посередені ставимо стільчик, на який кладемо всі вищезазначені предмети. Як тільки вчитель називає англійською номер, учень з цим номером намагається першим схопити названий предмет.

How many pages?”

Учні звикли, що на вчительському столі досить багато різноманітних книжок. Щоб засвоїти числівники учням пропонується гра вгадати кількість сторінок у книзі.

Teacher: How many pages are there in the book?

Oleh: There are one hundred and fourty

Teacher: No more

Sashko: Five hundred

Teacher: Less

Natalka: Two hundred and fifty

Teacher: That’s right

Memory game”

Перш за все потрібно визначити коло лексики для гри, наприклад, з теми «Великобританія». Можна використовувати географічні назви, які є у тексті. Починаючи гру, учитель говорить слово, учень повторює попередню географічну назву та називає власну, Кожен учень називає слова у тому ж порядку, в якому вони включалися у гру і називає нове. Якщо хтось забув слово або сплутав порядок, його оголошують «Sheep head» ( бараняча голова) і він вибуває з гри.

Перемагає той, хто не зробив жодної помилки.
Варіант

Цей варіант рекомендується при вивченні теми « Покупки». Тут також потрібно звернути увагу на використання неозначеного артикля та займенника some. Починаючи гру, учитель говорить: ”I went to the market and bought some milk”

Olya: I went to the market and bought some milk, butter………….”

Гра виконується за вищезазначеними правилами
Інші варіанти

  • I went to the zoo and saw……………….

  • I went to the field and picked some (flowers…)


This is my nose”

Дітям подобається, коли хтось помиляється або робить вигляд, що помиляється. Це і використовується у наступній грі. Вчитель говорить фразу і вказує помилково на іншу частину тіла, а учні його виправляють.

Інший варіант: учитель звертається до одного з учнів, говорячи неправильну інформацію, а учень має його виправити, тим часом інші діти рахують до десяти, якщо до кінця рахунку учень не відповідає, то він вибуває з гри.
Список використаної літератури.

1. Василенко М., Щеголь В. Граючисьвиграємо. \\ Іноземні мови.2003.№3.С.104106.

2. Концепція навчання іноземних мов у середній загальноосвітній 12-ти річній школі. \\ English. 2004.№6(198).С.36

3. Пассов Е.И.Урок иностранного языка в средней школе.2-е изд., и дораб. М.:Просвещение,1988.223с. (Б-ка учителя иностр. языка).

4. Рогова Г.В. Верещагина И.Н.. Методика обучения английскому языку на начальных этапах в средней школе. Пособие для учителей.М.:Просвещение,1988.С.5.

5. Роман С.В.Психологічні особливості навчання іноземної у початковій школі. \\ Іноземні мови.2002.№1.С.35-38.

6. Стронин М.Ф.Обучающие игры на уроках английского языка: (Из опыта работы). Пособие для учителя.Изд.2-е.М.:Просвещение,1984.112с.

7. Фічора Т.Навчаємось із задоволеннямвивчаємо з успіхом. \\ Іноземні мови в навчальних закладах.2003.№3.С.80-83.

8. Эльконин Д.Б. Психология детской игры. М., 1978.244с.

9. Яніна В.М.Навчаємо спілкуватись іноземною мовою через рольові ігри і драматизації. \\ Іноземні мови.2003.№3.С.17-18.

Схожі:

Пізнавально розважальна програма з англійської мови Вчитель англійської...
Обладнання – таблиці та картинки по темі, роздатковий матеріал ( ігри та завдання), костюми, призи, прикраси для святкового оформлення...
Комп‘ютер на уроках англійської мови
Використання комп‘ютерів в навчальній та позакласній діяльності сприяє підвищенню мотивації та індивідуалізації навчання, розвитку...
План-конспект уроку з англійської мови на тему «Number six, Hill Street!»
Мета: практична: закріпити вже вивчені лексичні одиниці, активізувати їх вживання у мові, вдосконалювати граматичні знання учнів...
«Розстріляного відродження» Головань Н. М
Літературні ігри на уроках української літератури під час вивчення творчості письменників
Міжнародні телекомунікаційні проекти як ефективний засіб формування...
Спорт”, “Свята і традиції Британії” на уроках англійської мови. Матеріали розробки можуть бути використані учителями і викладачами...
Урок узагальнення й систематизації
Мотивація навчання шлях до підвищення рівня мовленнєвої компетентності учнів на уроках англійської мови
Ігри на уроках географії під час вивчення теми
Паливна промисловість. Галузева структура паливної промисловості. Сировинна база. Вугільна, нафтова, газова, нафтопереробна, торфяна...
На уроках англійської мови в початковій школі
...
Уроках англійської мови в 5-11 класах Вступ
Серед проблем, які теоретично та експериментально вирішує методика іноземних мов, однією з найактуальніших є комунікативна компетенція...
ЗАТВЕРДЖЕНО
Учні на уроках фізичної культури виконують стройові, гімнастичні, легкоатлетичні вправи, елементи футболу, волейболу, баскетболу,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка