|
Скачати 35.77 Kb.
|
Організація профільного та допрофільного навчання на прикладі роботи освітніх округів Хотинського району Головна ціль профілізації старшої школи – це забезпечення навчання учнів з урахуванням індивідуальних нахилів і потреб, що визначає ведучу роль психологічної служби. В основі психологічного забезпечення допрофільної підготовки та профільного навчання передбачається найбільш раннє виявлення і розвиток здібностей, нахилів і потреб учнів, формування стійкої мотивації до навчання, сприяння свідомому вибору учнями галузі майбутньої професійної діяльності. Важливо допомогти учням визначити сферу, профіль, вибір якого буде бажаним, де дитина зможе проявити свої можливості, здібності, і це допоможе їй у подальшому профорієнтуватися і бути затребуваним на ринку праці. Інструктивні матеріали щодо психологічного супроводуосвітніх округів Хотинського району (для керівників навчальних закладів та працівників психологічної служби) Найбільшими перевагами діяльності освітніх округів є можливість створення умов для ранньої профілізації учнів старших класів, розширення можливостей для випускників шкіл, підвищення якості освіти посилення її орієнтації на вимоги регіонального ринку. Така форма навчання передбачає надання особистісно-орієнтованої освіти, що максимально враховує інтереси, запити та професійні наміри учнів. Важливе місце в організації та супроводі профільного навчання в умовах освітнього округу відводиться соціально-психологічній службі. Організація психологічного супроводу в освітніх округах Хотинського району здійснюється згідно Положення про діяльність мобільного соціально-психологічного пункту освітнього округу (далі МСПП) (додаток 1), затвердженого методичною радою РМК відділу освіти районної адміністрації. МСПП є складовою частиною освітнього округу та здійснюватиме психологічний супровід та соціально-педагогічний патронаж учасників навчально-виховного процесу в період допрофільної підготовки та профільного навчання. Працівниками МСПП є всі практичні психологи та соціальні педагоги загальноосвітніх шкіл, що входять до освітнього округу. Здійснювати діяльність мають згідно плану роботи МСПП, що затверджується Радою відповідного освітнього округу (орієнтовний зразок плану роботи МСПП додається – додаток 2 ). Завдання психологічно-педагогічного супроводу допрофільного навчання:
- інформування учнів про існуючі на ринку праці перспективні професії; - інформування учнів та їх батьків про існуючі у даній школі і даному освітньому окрузі переліку освітніх послуг, а також про можливості надання психологічної та педагогічної допомоги учням на шляху підготовки до профільного навчання; - консультування учнів та їхніх батьків з питань особистісної готовності до профільного навчання та проблемних зон професійного самовизначення; - психологічна просвіта батьків та педагогів щодо значення профільної підготовки для подальшого професійного самовизначення учнів, щодо особистісної готовності підлітків до профільного навчання та актуальних проблем на шляху формування такої готовності, щодо шляхів і способів допомоги, яку можуть надати підліткові дорослі; - проведення інтегральної оцінки здібностей школярів з урахуваннями усіх результатів комплексного дослідження для визначення того чи іншого профілю навчання, що рекомендується учню. - фіксування даних психодіагностичних результатів в індивідуальних картах учнів та узагальнення всіх психологічних моніторингів. Завдання психолого-педагогічного супроводу профільних класів: - ознайомлення учнів і їхніх батьків з основними й найважливішими вимогами нової системи навчання, з ефективними формами учіння, що сприятимуть оптимальній підготовці учнів; - здійснення моніторингу актуального стану учнів профільних класів з метою вчасного виявлення симптомів дезадаптації; - попередження та (за необхідності) корекція симптомів соціально-психологічної дезадаптації у старшокласників. - допомога учням 11 класу в напрямку конкретизації їх професійного вибору (консультування з питань професійного життєвого самовизначення; інформування учнів та їх батьків про можливості подальшої реалізації академічної підготовки з обраного профілю; психологічна просвіта з актуальних проблем пов’язаних із закінченням школи тощо). Рішення щодо переліку профілів навчання в 10-х класах та предметів для поглибленого вивчення в учнів 8-9 класів приймається з урахуванням діагностичних досліджень членами Ради округу. Вирішальною умовою в організації профільного навчання в освітньому окрузі є готовність до інноваційних нововведень складу педагогічних працівників, які мають забезпечувати профільну та допрофільни підготовку учнів. Тому важливим завданням працівників психологічної служби визначити рівень їх професійної та особистісної готовності та надати кваліфіковану допомогу адміністрації навчального закладу ефективно організувати методичну діяльність з педагогами. Ґрунтовний діагностичний фундамент в організації освітніх округів та системний психолого-педагогічний супровід допрофільних підготовки та профільного навчання зробить ефективним і результативним процес формування життєвої, професійної, інтелектуальної компетентності кожного учня, випускника школи. |
Методичні рекомендації щодо створення та функціонування освітніх округів Створення у сільській місцевості територіальних освітніх округів як нової організаційної форми шкільної освіти якнайкраще відповідає... |
Регіональний план формування освітніх округів та модернізації мережі... Координаційна рада з питань складення регіонального плану формування освітніх округів та модернізації мережі навчальних закладів |
Про регіональний план формування освітніх округів та модернізації... Про регіональний план формування освітніх округів та модернізації мережі навчальних закладів |
ТЕТІЇВСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ Про створення районної координаційної ради з метою розробки плану створення освітніх округів та модернізації мережі навчальних закладів”... |
Лекція Тема: Професійне самовизначення учнів у процесі профільного (професійного навчання) Система профорієнтаційної роботи в загальноосвітній школі в умовах профільного навчання |
Лекція Тема: Професійне самовизначення учнів у процесі профільного (професійного навчання) Система профорієнтаційної роботи в загальноосвітній школі в умовах профільного навчання |
ПРОФІЛЬНЕ НАВЧАННЯ: НАУКОВО-ДОПОМІЖНИЙ БІБЛІОГРАФІЧНИЙ ПОКАЖЧИК ЖУРНАЛ "УПРАВЛІННЯ ШКОЛОЮ" Нормативно-правове та методичне забезпечення профільного навчання, зразки робочих навчальних планів, освітніх маршрутів, програм... |
Щодо нормативно-правового, навчально-методичного, матеріально-технічного... Головна мета української системи освіти – створити умови для розвитку й самореалізації кожної особистості як громадянина України,... |
Освітні округи як чинники модернізації управління освітою регіону Управління розвитком освітніх округів у контексті підвищення якості регіональної системи освіти |
Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів Метою профільного навчання за спеціалізацією «Основи дизайну» є забезпечення загальноосвітньої проектно-технологічної підготовки... |