Освітні округи як чинники модернізації управління освітою регіону


Скачати 491.99 Kb.
Назва Освітні округи як чинники модернізації управління освітою регіону
Сторінка 1/3
Дата 18.03.2013
Розмір 491.99 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Географія > Документи
  1   2   3

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ
ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ


ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ




Освітні округи як чинники модернізації управління освітою регіону

(за матеріалами обласного семінару начальників відділів освіти райдержадміністрацій, міськвиконкомів;

завідувачів районними, міськими методичними кабінетами;

районних координаторів упровадження єдиної інформаційної системи управління освітою)





Черкаси

2012

.

ЗМІСТ

1. Управління розвитком освітніх округів у контексті підвищення якості регіональної системи освіти.

Шарапа Іван Дмитрович, начальник Головного управління освіти і науки Черкаської облдержадміністрації.
2. Використання регіонального інформаційно-комунікаційного освітнього простору як умова підвищення ефективного функціонування освітніх округів. Чепурна Наталія Миколаївна, ректор Черкаського ОІПОПП, кандидат педагогічних наук.
3.Управлінські аспекти створення освітніх округів на базі районного МНВК. Супрунець Оксана Анатоліївна, начальник відділу освіти Уманської райдержадміністраці.
4.Потенційні можливості освітнього округу для якісної підготовки учнів сільської місцевості до зовнішнього незалежного оцінювання. Глоба Лариса Іванівна, начальник відділу освіти Золотоніської райдержадміністрації.
5.Організаційно-педагогічні умови надання якісної освіти та розвитку творчих здібностей учнів у сільському освітньому окрузі. Лобова Світлана Василівна, завідувач Тальнівського районного методичного кабінету.
6.Освітній округ як простір для ефективного розвитку учнів через гурткову роботу та діяльність Малої академії наук. Хронік Тетяна Євгеніївна, завідувач Городищенського районного методичного кабінету.
І.Д.Шарапа, начальник

Головного управління освіти

і науки Черкаської ОДА
УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ОСВІТНІХ ОКРУГІВ В КОНТЕКСТІ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ РЕГІОНАЛЬНОЇ СИСТЕМИ ОСВІТИ

Зростаючі вимоги з боку держави і суспільства до якості, доступності та ефективності освітніх послуг сприяють формуванню нових умов розвитку регіональної системи освіти, яка повинна забезпечувати доступ до максимально широкого комплексу якісних освітніх послуг; при цьому кількість тих чи інших освітніх закладів має відповідати реальним потребам місцевої громади, зокрема дітей шкільного віку.

З огляду на це, проблема якості і доступу до середньої освіти розв’язується через формування ефективної мережі навчальних закладів – освітніх округів. Особливої актуальності цей процес набуває у сільській місцевості, де більшість шкіл – з малою наповнюваністю. Але це зовсім не означає, що таке завдання не постає перед міськими відділами (управліннями) освіти, оскільки саме в освітньому окрузі забезпечується кооперація діяльності різноманітних навчальних закладів, оптимальне  використання   їх матеріально-технічних, фінансових та  кадрових   ресурсів. 

Проблему створення освітніх округів вкрай важко зрушити з місця без перенесення акценту з окремого навчального закладу - на організацію взаємозв’язків між школами, між навчальним закладом та громадою. Це питання має багато організаційних, правових та фінансових аспектів, на яких зупинюсь більш докладно.

Передусім, хочу нагадати, що функціонування освітніх округів з серпня 2010 року законодавчо  унормовано статтею 9 Закону України «Про загальну середню освіту». Крім цього, Постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня  2010 р. № 777 затверджено «Положення про освітній округ», відповідно до якого утворення освітнього округу здійснюється на підставі установчої угоди про спільну освітню діяльність, яка укладається між навчальними закладами та установами, що входять до його складу. Суб’єктами освітнього округу можуть бути дитячі садочки, загальноосвітні, музичні, спортивні школи, культурно-освітні заклади, професійно-технічні училища і навіть вищі навчальні заклади. За необхідності, в освітньому окрузі можливе створення  ліцеїв, гімназій, колегіумів, шкіл з поглибленим вивченням окремих предметів та  навчально-виховних комплексів. Як правило, саме вони й стають опорними закладами, на базі яких можна отримати якісну освіту.

Приорітетним критерієм підбору територій для об'єднання в освітні округи має бути саме критерій повноти освітніх послуг. Тобто на території округу повинно бути все, що потрібно для освітньої системи, починаючи від дошкільних установ і закінчуючи можливістю тісної взаємодії з вищими навчальними закладами ІІ, ІІІ, ІV рівнів акредитації. Метою такої взаємодії є підвищення якості освіти та її відповідності сучасним стандартам на основі ефективного використання потенціалу ресурсів кожного навчального закладу, координації та консолідації зусиль усіх суб'єктів освітнього округу. При цьому звільнення та перерозподіл ресурсів між освітніми закладами – суб’єктами освітнього округу сприятиме створенню нових освітніх можливостей, зокрема розвитку матеріально-технічної бази відповідно до сучасних вимог.

Іншими словами, налагодження ефективної діяльності освітнього округу сприятиме створенню належних умов для забезпечення учасникам навчально-виховного процесу рівного доступу до якісної дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти, довузівської, допрофесійної підготовки; координації взаємодії суб'єктів округу з питань реалізації законодавства в галузі освіти, ефективного використання кадрового потенціалу, навчально-методичної та матеріально-технічної бази. А найголовніше - створюється послідовна, багатоступенева система надання учням якісних освітніх послуг. Так, здобуваючи освіту у школі за місцем проживання, дитина за особистим розкладом може відвідувати заняття з поглибленого вивчення окремих предметів в опорному навчальному закладі та брати участь в освітніх, спортивних, культурних програмах інших установ, що входять до складу освітнього округу. Таким чином, формується цілісна освітня система, яка дозволяє  розвивати індивідуальні здібності кожної дитини та сформувати індивідуальну траєкторію її особистісного становлення.

Хочу наголосити на тому, що при визначенні опорних шкіл має бути врахована динаміка демографічних показників району (міста), перспективність населених пунктів (інфраструктура, дороги, зв’язок, доступ до Інтернету), проектна потужність приміщень навчальних закладів. Водночас чи не вирішальним критерієм для визначення опорних шкіл є врахування якісного складу педагогічних колективів. Адже лише висококваліфікований кадровий склад опорного закладу у повній мірі зможе об’єднати зусилля всіх суб’єктів освітнього округу задля вирішення завдань:

  • забезпечення єдиного освітнього простору у межах округу;

  • створення належних умов для навчання обдарованих та інших категорій учнів;

  • забезпечення реалізації профільного навчання;

  • раціонального використання навчально-методичної літератури, матеріально-технічної бази суб’єктів округу, її зміцнення та модернізації;

  • впровадження в освітній процес сучасних навчальних та виховних технологій.

Вивчення стану становлення й розвитку освітніх округів у Черкаській області дає підстави зробити висновок про те, що станом на сьогодні на Черкащині нараховується 46 освітніх округів. Із них на базі МНВК створено 6 освітніх округів, на базі сільських шкіл – 24, на базі міських закладів освіти – 16.

Найбільш активно здійснюють діяльність щодо налагодження функціонування освітніх округів відділи освіти Городищенської (4 округи), Маньківської (5 округів), Монастирищенської (5 округів), Тальнівської (3 округи) та Чигиринської (4 округи) райдержадміністрацій.

Натомість жодного освітнього округу не створено у м.Ватутіному, м.Смілі, Катеринопільському, К.-Шевченківському, Лисянському та Чорнобаївському районах.
У Жашківському, Золотоніському, Маньківському, Чигиринському, Драбівському, Монастирищенському, Тальнівському, Смілянському районах маємо позитивний досвід створення міжшкільних методичних центрів, основним завданням діяльності яких є науково-методичне забезпечення якісної освіти в освітніх округах.

Разом з тим, під час діагностування на методичній сесії у квітні цього року завідувачі РМК, ММК зазначили, що в організації діяльності освітніх округів існують і певні проблеми, а саме:

  • недостатня кількість автобусів;

  • низька якість шляхосполучення;

  • недостатня кількість виділених коштів на паливні матеріали.

До цього переліку можемо додати цілком об’єктивні труднощі, які зумовлені недосконалим законодавством, браком коштів, негативним суспільним сприйняттям певних управлінських дій, а саме:

  • питання працевлаштування вивільнених учителів та обслуговуючого персоналу;

  • витрати на ремонт автобусів, заробітну плату водіїв.

Ці питання постійно знаходяться у полі зору Головного управління освіти, піднімаються на найвищому рівні і будуть поступово вирішуватись по мірі вгамування світової фінансової кризи та збільшення бюджетного фінансування освітньої галузі.

Однак, в очікуванні покращення матеріально-фінансових умов ми повинні (і маємо для цього всі можливості) вирішити організаційно-педагогічні питання функціонування освітніх округів. Так, предметом прискіпливої уваги відділів освіти, методичних кабінетів має стати створення єдиного навчального плану освітнього округу (позитивним досвідом у цьому аспекті можуть поділитись освітяни Золотоніського, Христинівського, Чигиринського, Черкаського, Тальнівського, Кам’янського, Уманського, Смілянського районів та м.Золотоноші).

Потребує вирішення питання перерозподілу годин для суб’єктів освітнього округу. На належному рівні проводиться робота з цього питання в Уманському, Кам’янському, Монастирищенському, Тальнівському, Черкаському, Золотоніському, Христинівському, Шполянському районах та м.Золотоноші.

Значних зусиль педагогічних колективів-суб’єктів освітнього округу вимагає вирішення таких проблем, як:

  • апробація різних моделей профільного навчання у старшій школі та до профільної підготовки;

  • розробка та апробація моделі управління та сервісного забезпечення мережі освітніх установ у рамках освітнього округу;

- визначення й застосування механізмів суспільної участі в управлінні освітою в межах освітнього округу.

Крім цього, у кожному районі, місті необхідно чітко продумати можливість вирішення таких важливих проблем, як:

  • розроблення механізмів фінансування закладів освіти у складі округу;

  • визначення способів формування бюджету освітніх округів;

- налагодження механізму взаємодії бюджетів різних рівнів при фінансуванні освітніх установ округу;

- залучення додаткових надходжень, не заборонених законодавством, а також ефективне використання наявних державних коштів для забезпечення якісного та ефективного освітнього процесу.

На часі й таке важливе питання, як оцінювання діяльності освітнього округу. Для цього лабораторії-центру моніторингу якості освіти Черкаського ОІПОПП необхідно розробити критерії та діагностичний інструментарій для оцінки ефективності управління освітнім округом та якості навчально-виховного процесу в освітньому окрузі. Це дозволить на основі даних моніторингу розробляти стратегію розвитку освітнього округу з урахуванням інтересів і ресурсів різних учасників освітнього процесу.

Думаю, не зайвим буде нагадати про необхідність налагодження в межах освітнього округу локальної Інтернет-мережі для здійснення не лише профільної освіти, а й дистанційного навчання всіх учнів округу на випадок несприятливих погодніх умов або карантину.

За кожним освітнім округом з метою підвищення ефективності його діяльності необхідно закріпити куратора округу – відповідального працівника відділу освіти. Предметом прискіпливої уваги кураторів округів, крім інших питань, має стати проведення не рідше одного разу на рік спільних засідань педагогічної ради суб’єктів округу (протоколи таких засідань вносяться до книги протоколів засідань педагогічних рад кожного суб’єкта округу). Необхідно також розробити (якщо це ще не зроблено) Паспорт функціонування та розвитку освітнього округу, який містить інформацію про назву укругу, правовий статус суб’єктів освітнього округу, модель освітнього округу, опис учнівського контингенту та складу педагогічного колективу; опис потенційних можливостей опорного закладу для здійснення якісної освіти; відомості про Раду округу та зміст її діяльності; особливості організації навчання та виховання учнів в освітньому окрузі: міжшкільні факультативи, гуртки, взаємодія з міжшкільним навчально-виробничим комбінатом, позашкільними навчальними закладами, професійно-технічними навчальними закладами тощо); особливості організації методичної роботи в освітньому окрузі (форми методичної роботи та їх керівники); матеріально-технічні умови функціонування освітнього округу (підвіз учнів, підвіз учителів; автобуси; маршрути; графік їх руху; комп’ютерна техніка; навчальні кабінети та їх обладнання; бібліотечний фонд; дистанційність навчання тощо).

Для тих відділів освіти, які до сьогоднішнього дня не спромоглись створити хоча б один освітній округ у своєму районі (місті), пропонуємо усвідомити, що стало їм на заваді: брак управлінських навичок чи низький рівень організаційної культури кадрів відділу освіти. Усвідомити і, безумовно, вжити заходів щодо вирішення проблеми створення освітніх округів у своєму регіоні.

На сьогоднішньому семінарі відбудеться предметна розмова про шляхи удосконалення діяльності освітніх округів у різних аспектах: використання інформаційно-комунікаційних технологій, співпраця з МНВК, якісна підготовка до ЗНО в межах освітнього округу, розвитку творчих здібностей учнів.

Сподіваюсь, результатом семінару стане підвищення якості навчально-виховного процесу в уже створених освітніх округах та збільшення кількості освітніх округів на Черкащині.

Чепурна Н.М., ректор Черкаського ОІПОПП, кандидат педагогічних наук, доцент
Використання регіонального інформаційно-комунікаційного освітнього простору як умова підвищення ефективності діяльності освітніх округів.
У час переходу української держави від індустріального – до інформаційного суспільства особистість, освіту, інформацію й теоретичне знання визнано стратегічними ресурсами й значущими цінностями нашої країни. У нормативно-правових документах з питань освітньої діяльності зазначається, що для реалізації інтелектуального потенціалу нації та міжнародної конкурентоспроможності держави рівень комп’ютерної та інформаційної грамотності, впровадження сучасних ІКТ, наукоємних й інформаційних технологій в навчально-виховний та управлінський процес є завданням особливої важливості.

Серед національних пріоритетів державної освітньої політики інформатизації визначено створення інфраструктури, інформаційних ресурсів, інформаційно-комунікаційних технологій, інформаційних систем, автоматизованих баз даних і використання засобів ІКТ з метою підвищення якості змісту, форм, методів, засобів і технологій навчально-виховної та управлінської діяльності шляхом забезпечення вільного доступу до ресурсів комп’ютерних мереж.

Усвідомлюючи той факт, що сучасні інформаційно-комунікаційні технології надають нові перспективи для розвитку освіти та якісно і принципово змінюють дидактичні підходи, а також самі методологічні засади організації освітнього процесу, спільними зусиллями науково-педагогічного колективу Черкаського ОІПОПП протягом 6 останніх років створюється інформаційно-комунікаційний освітній простір для розвитку професійної компетентності педагогів, який ми розуміємо як систему методів, процесів та інформаційних ресурсів, що функціонують у професійному інформаційно-комунікаційному просторі післядипломної освіти й забезпечують збір, обробку, зберігання, розповсюдження, відображення інформації та підвищення результативності, інтенсивності й інструментальності інформаційно-комунікаційної діяльності педагогічних працівників щодо підвищення власної професійної компетентності на основі використання ІКТ та можливостей мережевих форм методичної роботи.

Ми розглядаємо інформаційно-комунікаційний освітній простір Черкаського ОІПОПП як багатоаспектну, цілісну, соціально-педагогічну реальність, що надає сукупність необхідних організаційно--педагогічних умов, сучасних освітніх технологій й програмно-методичних засобів, побудованих на основі сучасних ІКТ, які забезпечують супровід пізнавальної діяльності й доступ педагогічних працівників до інформаційних ресурсів.

Всі можливості Черкаського освітянського порталу наполегливо рекомендуємо використовувати як у методичній, так і в навчально-виховній діяльності освітніх округів.

Значну допомогу педагогам у підвищенні їхньої професійної компетентності можуть надати інформаційно-методичні матеріали з досвіду реалізації актуальних проблем навчально-виховної діяльності, узагальнені під час проведення 38 Інтернет-заходів та розміщені на Черкаському освітянському порталі. Це матеріали вебінарів «Сучасний шкільний методичний кабінет – центр інформаційно-методичного забезпечення регіональної системи освіти», «Профілактика професійного вигорання та професійної деформації педагогічного працівника», «Організаційно-методичні засади стимулювання професійного саморозвитку педагогічних працівників», «Формування життєвої компетентності дошкільника через провідну діяльність - гру», «Взаємодія педагога дошкільного навчального закладу з сім’ями вихованців», «Формування інтелектуальної культури молодшого школяра», «Розвиток компетенцій молодших школярів в умовах групи продовженого дня», «Інтеграція знань з предметів природничо-математичного циклу», «Сучасні форми контролю знань з предметів природничо-математичного циклу», «Організація профільного навчання в 10-х класах різних типів шкіл», «Особливості диференціації в умовах профільного навчання» та інші. Значний інформаційно-методичний потенціал містять матеріали міжнародних і обласних Інтернет-конференцій, розміщених на сайті: «Інноваційна діяльність в сучасних освітніх закладах: досвід, проблеми», «Створення позитивного іміджу спеціаліста психологічної служби», «Використання інноваційних педагогічних технологій в освітньому процесі», «Формування здоров’язбережувальної компетентності у дітей дошкільного віку», «Гурткова робота у початковій школі як засіб розвитку обдарованості молодшого школяра», «Використання ІКТ у викладанні предметів суспільно-гуманітарного циклу», «Використання хімічних знань при викладанні шкільних предметів», «Проблеми виховання патріотизму в умовах модернізацій них суспільних змін», «Використання ІКТ у розвитку учнівського самоврядування», «Інноваційні форми роботи у діяльності позашкільного навчального закладу» та інші.

Крім цього, зазначимо, що архів новин сайту містить інформацію про хід та результати 42 обласних та всеукраїнських конференцій і семінарів, проведених в очному режимі, а це може бути допомогою для методичних служб опорних навчальних закладів освітніх округів для здійснення аналогічної роботи, оскільки тематика таких заходів є надзвичайно актуальною.

Хочу також звернути вашу увагу на потенційні можливості педагогічного форуму як розділу сайту, який не лише дає змогу налагодити з педагогічними працівниками зворотній зв’язок, дізнатись про їхні думки й освітні потреби, а й слугує інструментом для формування професійної позиції педагогів з різних питань реформування освітньої галузі. Станом на сьогодні на Черкаському освітянському порталі діє 10 форумів, де обговорюються 176 освітянських тем; 2923 користувача у педагогічній дискусії залишили 2166 повідомлень.

Значною допомогою методичним службам освітніх округів є розділ сайту «Науково-методичне забезпечення педагогічної діяльності закладів освіти», де розміщені повнотекстові документи: наукові статті, методичні рекомендації та посібники, інформаційні матеріали, методичні розробки на різноманітну актуальну освітню тематику: «Шляхи підвищення педагогічної майстерності вчителів», «Психологічний супровід учасників освітнього процесу», «Система індивідуального супроводу педагога», «Шляхи розвитку творчої особистості вчителя», «ПсихолHYPERLINK "http://oipopp.ed-sp.net/component/option,com_metod/metodTask,metodDetails/catid,957/metodId,392/Itemid,51/"оHYPERLINK "http://oipopp.ed-sp.net/component/option,com_metod/metodTask,metodDetails/catid,957/metodId,392/Itemid,51/"гічний супровід HYPERLINK "http://oipopp.ed-sp.net/component/option,com_metod/metodTask,metodDetails/catid,957/metodId,392/Itemid,51/"діяльності молодого учителя», «Підготовка кадрів до здійснення наукової та дослідно-експериментальної роботи в системі післядипломної освіти», «Психологічна готовність до шкільного навчання», «Формуємо екологічну культуру дошкільника», «Як навчити дитину любити читати», «Кризи розвитку дітей 6-7 років», «Дитячі страхи», «Дитина та комп`ютер», «Гуманізація навчально-виховного процесу в початковій школі» та інші.

На квітневій методичній сесії завідувачів РМК, ММК була презентована Віртуальна академія методичної освіти Черкаського ОІПОПП як регіональна мережева система неперервного підвищення кваліфікації педагогічних працівників області.

Сьогодні я хочу наголосити на необхідності якнайповнішого використання потенційних можливостей Віртуальної академії в організації діяльності методичних служб освітніх округів для забезпечення індивідуальної траєкторії професійного зростання вчителів, адже метою створення цього розділу Черкаського освітянського порталу є задоволення індивідуальних освітніх потреб педагогічних працівників у розвитку професійної компетентності на основі використання інформаційно-комунікаційних технологій.

Так, вчителі, які мають педагогічний стаж до трьох років, вже сьогодні мають змогу скористатись освітньо-методичними послугами «Віртуальної школи професійного становлення молодого педагога». Структурними компонентами цієї дистанційної форми роботи з учителями-початківцями є: Інтернет-скринька корисної інформації; дистанційний консультпункт з різних питань освітньої діяльності; віртуальний майстер-клас; експрес-опитування з різних проблем педагогічної діяльності; Інтернет-заходи в режимі он-лайн для молодих педагогів; дискусійний форум та ін.

З серпня цього року у повному обсязі розпочне функціонування «Інтернет-школа педагогічної майстерності», яка надасть можливість педагогам на вибір (відповідно до їхніх фахових уподобань та рівня професійної компетентності) в дистанційному режимі опанувати сертифіковані Вченою радою Черкаського ОІПОПП спецкурси та отримати відповідний документ (сертифікат) про додаткову спеціалізацію. Станом на сьогодні завершується технологічна реалізація цього розділу Віртуальної академії методичної освіти.

На черзі – забезпечення діяльності «Школи психологічної грамотності», яка має на меті здійснення різних форм дистанційної психологічної освіти педагогів області та розділу «Дистанційна школа педагога-дослідника», що створюється з метою навчання творчо працюючих педагогів здійсненню дослідницької та дослідно-експериментальної роботи.

Крім зазначених вище форм дистанційного сприяння розвитку професійної компетентності педагогічних працівників, структурними компонентами Віртуальної академії методичної освіти є віртуальні спільноти та Інтернет-клуби як дистанційна форма методичної роботи для всіх категорій педагогічних працівників.

Ми наполегливо рекомендуємо методичним службам освітніх округів популяризувати названі форми мережевої методичної роботи з тим, щоб кожний вчитель мав змогу скористатись ними відповідно до особистих освітніх потреб та рівня професійного розвитку.

Хочу також нагадати про розділи сайту інституту, які допоможуть педагогам налагодити в освітніх округах більш ефективну роботу з учнями.

Передусім, це розділ сайту «Зовнішнє незалежне оцінювання та моніторинг якості освіти», створений на допомогу абітурієнту. Тут розміщено нормативні документи, демонстраційні варіанти тестів, зразки тестових завдань, програми, алгоритм оцінювання відповідей на завдання тестів, специфікація тестів та правильні відповіді ЗНО минулих років, висвітлено порядок реєстрації на пробне тестування. Можна знайти інформацію про пункти реєстрації, лідерів ЗНО Черкаської області, телефони гарячої лінії Київського регіонального центру оцінювання якості освіти, Черкаського центру моніторингу якості освіти ОІПОПП, Українського центру оцінювання якості освіти.

Це й обласна очно-дистанційна олімпіадна школа
«Інтелектуальний резерв Черкащини», завданнями діяльності якої є проведення дистанційних Інтернет-олімпіад з базових навчальних дисциплін, інтелектуальних конкурсів, змагань, турнірів з базових дисциплін, очно-дистанційних занять та консультацій, а також пошук та відбір інтелектуально обдарованих учнів.

Продовжують працювати Інтернет-проекти виховного спрямування «Ми – патріоти Черкащини», «Подорож Золотою підковою Черкащини» та «Мій рідний край – Черкащина».

З метою підвищення якості процесу профілізації старшої школи (в межах освітніх округів – у тому числі) нашою спільною турботою має стати започаткування на Черкаському освітянському порталі «Дистанційної профільної школи для старшокласників», яка надавала б можливість старшокласникам за допомогою мережевих ІКТ опановувати елективні курси відповідно до обраного профілю. Особливо актуальною ця школа є для сільських шкіл, де вчителі іноді викладають 2, а то й 3 навчальних предмета. Ми очікуємо від методичних служб області пропозиції кандидатур вчителів-методистів, вчителів вищої кваліфікаційної категорії, які б за сприяння науково-методичних працівників інституту змогли би розробити різноманітні дистанційні елективні курси зі свого навчального предмета та після затвердження вченою радою Черкаського ОІПОПП здійснювати навчання старшокласників області.

Цілком зрозуміло, що передумовою активного використання педагогічним працівником інформаційно-комунікаційного освітнього простору як для особистого професійного вдосконалення, так і для організації роботи з учніми, є його ІКТ-компетентність.

Під ІКТ-компетентністю вчителя розуміємо його спроможність і готовність використовувати ІКТ у професійно-педагогічній діяльності та здійснювати інформаційну взаємодію між усіма учасниками освітнього процесу.

Як системне особистісне утворення, ІКТ-компетентність містить такі складові:

  • володіння основами роботи на комп’ютері;

  • володіння основами роботи в Інтернет;

  • знання можливостей шкільної, районної (міської) та обласної інформаційної мережі; уявлення про наявні ресурси дистанційної підтримки освітнього процесу;

  • уміння створювати дидактичні та методичні матеріали засобами ІКТ;

  • володіння основами запровадження ІКТ у навчально-виховний процес;

  • володіння способами застосування ІКТ у проектній та дослідницькій діяльності учнів;

  • вміння налагоджувати та підтримувати мережеву взаємодію з учнями, батьками та колегами;

  • позитивна мотивація до поглиблення та поширення знань у галузі ІКТ.

Ці питання мають бути під постійним контролем відділів (управлінь) освіти та предметом пильної уваги методичних служб області, адже все це сприятиме як поліпшенню якості профільної освіти у старших класах, так і підвищенню ефективності діяльності освітніх округів в цілому.
Супрунець О.А., начальник

відділу освіти Уманської РДА
  1   2   3

Схожі:

НАКАЗ
На виконання статті 65 Закону України "Про загальну середню освіту", з метою надання організаційної допомоги керівникам загальноосвітніх...
Л. В. Буймістер Магістр управління, завідувач науково-методичного
Державно-громадське управління освітою в умовах формування її інноваційного типу
Стаття до збірника наукових статей
«Нова модель системи управління сферою освіти має бути відкритою і демократичною. У ній передбачається забезпечення державного управління...
Системний підхід до управління інноваційним освітнім процесом
Україні, інтенсивно впливають на діючу освітню систему: змінюються ціннісні орієнтири, застосовуються нові педагогічні технології,...
Конкурс дитячого малюнку «Право у казках»
Керівникам органів управління освітою, завідуючим районними, міськими методичними кабінетами
Достатньо навчальних закладів з якісною освітою
Сприймати та реалізувати всі інноваційні процеси, які відбуваються в освіті, це завдання Управління освіти
Кафедра управління персоналом і регіональної економіки
Розділ Характеристика регіону та його місце в господарському комплексі України
1. Виникнення та особливості суспільного і державного устрою Франції в ІХ – ХІІ ст
Місцеве управління в королівському домені представляли прево (очолювали округи королівського домену, мали адміністративну, військову,...
Комплексному експерименті Академії педагогічних наук України «Освітній...
Т.І. Шамової та інших, при тісному співробітництві та науковому керівництві Південноукраїнського регіонального інституту післядипломної...
«Затверджено» Директор ТСШ №29 Ятищук А. В. Наказ № від Посадова інструкція психолога
Психолог призначається і звільняється з посади відповідним органом управління освітою за поданням директора школи
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка