Матеріали педагогічного практикуму для батьків першокласників


Скачати 56.27 Kb.
НазваМатеріали педагогічного практикуму для батьків першокласників
Дата28.04.2013
Розмір56.27 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Психологія > Документи
Матеріали педагогічного практикуму для батьків першокласників

з теми „Батьківський супровід адаптації першокласника до навчання у школі”
Л.В.Жеребньова, практичний психолог,

завідувач обласного центру

практичної психології

і соціальної роботи ЧОІПОПП
В навчально-виховному процесі важливою ланкою психолого-педагогічного супроводу є просвіта батьків з питань організації сімейного виховання, батьківської підтримки дітей у період їх адаптації до шкільного навчання.

Саме з цією метою для батьків організуються ряд заходів, де вони можуть поповнити свій досвід компетенціями з актуальних питань. Пропонуємо проводити систему заходів з батьками.

Починати можна з батьківських зборів на початку навчального року, де йдеться про загальні вимоги та правила навчання, особливості організації перебування учнів у школі, надається можливість батькам отримати відповіді на питання організації шкільного режиму, харчування.

Наступним етапом роботи з батьками є батьківська конференція, яка проводиться в кінці адаптаційного періоду, коли у вчителя та дітей з’являються перші враження один від одного. Тут батькам можна запропонувати результати малювання дітьми проективних малюнків „Я у школі”, „Я в колі сім’ї”, „Я-учень”, представити перші дитячі проекти „Наш клас”. Вчитель має можливість повідомити батькам свої перші враження про клас, спираючись на позитивну основу, та запропонувати батькам висловити свої побажання щодо перебування дитини в школі, відповісти на питання, що цікавлять батьків. Конференція проводиться у формі, яка дозволяє батькам вільно та відкрито висловлювати власні міркування та задає перспективу на подальшу співпрацю з учителем, психологом, адміністрацією.

Надалі проводиться практикум для батьків на матеріалах заявлених ними питань. В нашому випадку інтерес для батьків представляли питання, що стосувалися переважно того, як правильно організувати режим дня школяра вдома, та як надати підтримку дитині в період соціальної адаптації в дитячому колективі, як сприяти розв’язанню конфліктів в дитячому середовищі. Нами було взято основні правила батьківської педагогіки та запропоновано батькам у жвавій формі обговорити та отримати з допомогою психолога практичні висновки по дотриманню даних правил.

Практичну частину ми узагальнили у вигляді поданої нижче таблиці, яку пропонуємо для використання в роботі з батьками


1.Режим дня

Правила батьківської педагогіки

Практичні висновки

Дитина 6-річного віку повинна спати не менше 10 годин ( 21.00-6.30 + 30 хв. на поступовий підйом)

Дитина, яка не досипає вночі і не має денного сну „відключається” вдень, що призводить до хронічної втоми, роздратування, розбалансованості

Дитина потребує чергування видів діяльності

  1. Дисбаланс у видах діяльності примушує дитину компенсувати недоотримуване в неадекватний спосіб, що призводить до „важковиховуваності”

  2. При специфіці шкільного життя дитині необхідно створювати умови для урізноманітнення видів діяльності: килимки, танці, спорт

Види діяльності повинні відповідати природним потребам шестирічок:

  • ігрова діяльність (сюжетно-рольова);

  • наочно-практична (побачити-відчути);

  • предметно-перетворювальна (самому зробити);

  • дослідницька (дізнатись, як влаштовано);

  • навчальна (на кінцевому етапі)

  1. Дитина набуває сенсорного (чуттєвого) досвіду, формуючи основу інтелекту

  2. Неприродні види діяльності гальмують розвиток (телевізор, комп’ютер, читання на швидкість)

  3. Неможливість реалізувати природні види діяльності у сприятливий період заважає повному становленню пам’яті, мислення, уваги, логіки, уяви, волі тощо

Дитина 6 років має природну потребу в русі, здорову терморегуляцію і обмін речовин

  1. Одяг має бути з натуральних тканин, вільним та зручним

  2. Ні в якому разі не сваріть дитину за м’ятий чи брудний одяг, краще хваліть за чистий одяг

  3. Дитина повинна вміти переодягатись, поправити одяг, користуватись туалетом, умивальником за призначенням

Домашні завдання не задаються в 1-му класі

  1. Вдома шестирічка має бути дитиною (сином чи донькою), а не учнем. Її спілкування з батьками не повинно опосередковуватися школою

  2. Вчитель може просити батьків про допомогу ( підготувати роздатковий матеріал, вирізати), а дитину – лише доробити вдома те, що не встигла в школі ( до 35 хв.)

За дітей в школі відповідає вчитель-класовод, чи вихователь продовженої групи. Вдома – батьки.

  1. Інші дорослі крім батьків відповідають за дитину лише тоді, якщо їхня діяльність офіційно оформлена

  2. Сурогатне (підмінне) батьківство – няні, репетитори, ті, хто виконує домашні завдання – різновиди компенсації батьківської турботи і часу. Відповідають за дитину все одно батьки



Алгоритм рекомендованого режиму дня шестирічки:

Поступовий підйом – гігієнічні процедури – сніданок – школа – прихід до дому – їжа – короткий відпочинок – робота (заняття) – гра – самообслуговування – спокійний вид діяльності – сон

2.Пристосування дитини до життя в шкільному колективі

Правила батьківської педагогіки

Практичні висновки

Вимоги до дитини мають бути постійними і однаковими ( не суперечливими) вдома і в школі

Суперечність у вимогах між домом і школою вчить дитину маніпулювати дорослими

Дитина повинна поважати дорослих (рахуватись з їх думкою)

  1. У висловлюваннях батьки та вчителі мають використовувати позитивні міркування, етично припустимі вирази про батьків, учителя, інших дітей, школу. Лише позитив та повага – основа спілкування

  2. Будь-яке намагання виявити неповагу різко припиняється дорослим і вимагає негайного вибачення

  3. Поважайте дитину, схвалюйте її

Дитина повинна вміти бути слухняною:

  • реагувати на зауваження;

  • виконувати прохання та інструкції;

  • робити доручене з першого разу

  1. Дорослі мають висловлювати лаконічні й тактовні зауваження ( уникати публічного приниження)

  2. Вимагайте від дитини лише посильних речей ( того, з чим дитина може впоратися реально, не „видавлюйте” з неї порожні обіцянки)

  3. Вимагайте реагувати на інструкцію дорослого з першого разу, контролюйте, чи виконала дитина Вашу вимогу; уникайте умовлянь

  4. Схвалюйте і слухняність, і самостійність

Дитина повинна вміти рахуватися з потребами інших людей, дітей

  1. Увага і турбота не повинні концентруватися лише на дитині, а й на всіх членах родини:

  • вмій почекати своєї черги;

  • вмій поділитися;

  • вмій попросити про допомогу;

  • вмій приділити увагу і турботу

2. Не вимагайте того, чого не робите самі

Дитина повинна вміти пояснити, чого хоче, спокійно й аргументовано

Конкретизуйте свої очікування від дитини в діях („Я хочу, щоб ти робив...)

Привчайте дитину до того, що з дорослим завжди можна порадитися, але вирішувати проблему має вона сама

Не кидайтесь самі вирішувати проблеми дитини, дорослі лише сприяють, прояснюють, спонукають

3.Поведінка батьків у випадках конфліктів між дітьми

В колективі конфлікти неминучі, але дитина має не захищатись від них, а вміти вирішувати.

1. В конфлікті страждають обидві сторони – погано і вашій дитині, і чужій, співчувайте обом.

2. Всякий конфлікт має закінчитись примиренням і взаємним (!) вибаченням.

3. Вдома посередник у конфліктах – батьки, а в школі – лише вчитель

Схожі:

Урок-мандрівка
День знань особливий день не тільки для першокласників, а й для їхніх батьків, тому перший урок повинен стати справжнім святом для...
АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ
Мета. Довести до свідомості батьків, що дитина – це індивідум, який потребує з їхнього боку великої уваги і поваги, як до особистості,...
Практичний психолог Торезької ЗШ І-ІІІ ст. №11
Пропонуються матеріали роботи з вчителями, батьками та учнями, авторська корекційно-розвивальна програма Попередження неуспішності...
ХХ століття: Методичні матеріали для організації самостійної роботи...
Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди Ушкалов Л. В
Словник термінів соціального педагога Авторитет батьків
Авторитет батьків визнаний вплив батьків на переконання й поведінку дітей, який грунтується на глибокій повазі до батьків, довірі...
Лекція для батьків
Першим університетом життя для дитини є та сім'я, в якій народилася дитина. Завдання обох батьків полягає в тому, щоб створити в...
ТЕСТ «ПІДЛІТКИ ПРО БАТЬКІВ» (за методикою Шафера)
Мета: виявити установки, поведінки й методи виховання батьків так, визначити, як бачать своїх батьків діти підліткового віку
Особистий приклад у сімейному вихованні. Лекція для батьків
Першим університетом життя для дитини є та сім'я, в якій народилася дитина. Завдання обох батьків полягає в тому, щоб створити в...
І Всеукраїнська конференція молодих учених і студентів
Для учасників з інших міст України конференція буде проходити в заочній формі. Всі матеріали будуть розміщені на сайті Він-ницького...
Матеріали для євролубів
В рамках Проекту до кінця року будуть надруковані корисні матеріали для Євроклубів та постери
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка