Лекція ЛIТЕРАТУРА : Закон України «Про боротьбу з коррупцією»


Скачати 210.85 Kb.
Назва Лекція ЛIТЕРАТУРА : Закон України «Про боротьбу з коррупцією»
Дата 23.04.2013
Розмір 210.85 Kb.
Тип Лекція
bibl.com.ua > Право > Лекція
ЗАТВЕРДЖУЮ:

Заступник начальника ГУ МНС України

в Миколаївській області –

начальник управління по роботі з персоналом

підполковник внутрішньої служби

С.В. Коновалов

«____» ________________2007 року
План-лекції

для проведення занять з функціональній підготовки

з особовим складом чергових караулів ПДПЧ-16
Тема 1.18: Про законодавче врегулювання питання боротьби з корупцією в Україні
НАВЧАЛЬНА МЕТА: Вивчити з особовим складом чергових караулів основні положення Закону України «Про боротьбу з коррупцією»
ЧАС: 45 хв.
МIСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ : учбовий клас
МЕТОД ПРОВЕДЕННЯ : лекція
ЛIТЕРАТУРА:

1. Закон України «Про боротьбу з коррупцією» від 24 червня 2004 року 356/95-ВР (Офіційне опублікування)

2. Наказ МНС України № 455 від 27.11.03р. «Тимчасова настанова з організації професійної підготовки працівників органів управління та підрозділів МНС України».
ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТЬ.
I.Органiзацiйний момент - 5 хв.

- перевірка присутнiх ;

- оголошення теми i мети занять, питань, які мають вивчатись;
ІІ. Перевірка знань – 5 хв.

- перевірка знань матеріалу раніше викладеної теми
ІІІ. Викладення матеріалу теми - 25 хв.

Питання якi вивчатимуться:

1. Загальні положення Закону.

Питання та їх короткий зміст


Методичнi вказiвки

1

2

Корупцiя є одним з основних чинникiв, якi створюють реальну загрозу нацiональнiй безпецi та демократичному розвитку держави, вона негативно впливає на всi сторони суспiльного життя: економiку, полiтику, управлiння, соцiальну i правову сфери, громадську свiдомiсть, мiжнароднi вiдносини.

Незважаючи на вжитi останнiм часом органiзацiйно-правовi заходи щодо протидiї корупцiї, масштаби її не зменшилися. Через невиконання низки заходiв, передбачених Нацiональною програмою боротьби з корупцiєю, не вiдбулося вiдчутного скорочення кiлькостi корупцiйних дiянь.

Таке становище є наслiдком того, що дотепер не з'ясовано всiх соцiальних передумов корупцiї, цiлеспрямовано не здiйснювалась дiяльнiсть щодо їх обмеження та нейтралiзацiї. Поширенню корупцiї сприяє гальмування демократичних та економiчних перетворень. Не розроблено основ адмiнiстративної реформи. Не визначено хоча б на концептуальному рiвнi стратегiї запобiгання та протидiї корупцiї. Дiяльнiсть щодо боротьби з корупцiєю не стала прiоритетною для багатьох державних органiв. Вона здiйснюється без певної системи i належної вимогливостi, достатнього iнформацiйного забезпечення, додержання принципу розподiлу функцiй та вiдповiдальностi.

Корупцiя є вкрай негативним явищем, її суспiльна небезпечнiсть полягає у тому, що вона:

пiдриває авторитет держави, завдає шкоди утвердженню демократичних основ управлiння суспiльством, побудовi та функцiонуванню державного апарату;

суттєво обмежує конституцiйнi права i свободи людини i громадянина, особливо пересiчних громадян, якi найбiльше потерпають вiд корупцiї i не в змозi уникнути корупцiйного тягаря, втрачають при цьому вiру в демократичнi засади суспiльства i держави;

порушує принципи верховенства права;

призводить до гальмування та викривлення соцiально-економiчних реформ, перешкоджає розвитку ринкових вiдносин, передусiм середнього та малого пiдприємництва, а також надходженню iноземних iнвестицiй;

грубо порушує встановлений порядок здiйснення повноважень посадовими i службовими особами органiв державної влади, мiсцевого самоврядування, управлiнських структур приватного сектора;

надає незаконнi привiлеї корумпованим угрупованням i кланам, пiдпорядковує державну владу їхнiм iнтересам;

сприяє кримiналiзацiї та тiнiзацiї економiчних вiдносин, легалiзацiї доходiв, одержаних незаконним шляхом;

живить органiзовану злочиннiсть, насамперед економiчну, стає неодмiнною умовою її iснування;

порушує принципи соцiальної справедливостi, невiдворотностi покарання;

нищить духовнi, моральнi та суспiльнi цiнностi;

ускладнює вiдносини з iншими державами i всiєю мiжнародною спiльнотою, унеможливлює надання iноземної допомоги.

У правовому вiдношеннi корупцiя становить сукупнiсть рiзних за характером та ступенем суспiльної небезпеки, але єдиних за своєю суттю корупцiйних дiянь, iнших правопорушень (кримiнальних, адмiнiстративних, цивiльно-правових, дисциплiнарних), а також порушень етики поведiнки посадових осiб, пов'язаних iз вчиненням цих дiянь.

Корупцiйнi дiяння мають такi форми (види):

  • - зловживання владою або посадовим становищем, перевищення влади або посадових повноважень та iншi посадовi злочини, що вчиняються для задоволення корисливих чи iнших особистих iнтересiв або iнтересiв iнших осiб;

  • розкрадання державного, колективного або приватного майна з використанням посадового становища;

  • незаконне одержання матерiальних або iнших благ, пiльг та iнших переваг;

  • одержання кредитiв, позичок, допомоги, придбання цiнних паперiв, нерухомостi або iншого майна з використанням пiльг чи переваг, не передбачених законодавством, або на якi особа не має права;

  • хабарництво;

  • здiйснення безпосередньо та через посередникiв або пiдставних осiб пiдприємницької дiяльностi з використанням влади чи посадових повноважень, а також пов'язаних з ними можливостей;

  • сприяння з використанням посадового становища фiзичним i юридичним особам у здiйсненнi ними пiдприємницької та iншої дiяльностi з метою незаконного одержання за це матерiальних або iнших благ, пiльг та iнших переваг;

  • неправомiрне втручання з використанням посадового становища у дiяльнiсть iнших державних органiв чи посадових осiб з метою перешкоджання виконанню ними своїх повноважень чи домагання прийняття неправомiрного рiшення;

  • використання iнформацiї, одержаної пiд час виконання посадових обов'язкiв, у корисливих чи iнших особистих iнтересах, необгрунтована вiдмова у наданнi вiдповiдної iнформацiї, або несвоєчасне її надання, або надання недостовiрної чи неповної службової iнформацiї;

  • надання необгрунтованих переваг фiзичним або юридичним особам шляхом пiдготовки i прийняття нормативно-правових актiв чи управлiнських рiшень;

  • протегування з корисливих або iнших особистих iнтересiв у призначеннi на посаду особи, яка за дiловими i професiйними якостями не має переваг перед iншими кандидатами.

  • Корупцiйнi дiяння можуть бути вчиненi також в iнших формах, у тому числi в таких, що потребують додаткового визначення законодавством.

  • Боротьба з проявами корупцiї має грунтуватися на поєднаннi профiлактичних, правоохоронних i репресивних заходiв. При цьому прiоритет повинен надаватися профiлактичним заходам загальносоцiального i спецiального кримiнологiчного спрямування.

  • Заходи запобiгання та протидiї корупцiї подiляються на невiдкладнi короткостроковi, в тому числi надзвичайного характеру, довгостроковi та постiйного характеру.

  • Основною метою державної полiтики у галузi боротьби з корупцiєю є створення дiйової системи запобiгання i протидiї корупцiї, виявлення та подолання її соцiальних передумов i наслiдкiв, викриття корупцiйних дiянь, обов'язкової вiдповiдальностi винних у їх вчиненнi.

Суб'єкти боротьби з корупцiєю подiляються на такi основнi групи:

  • суб'єкти безпосередньої правоохоронної дiяльностi, в тому числi спецiально утворенi для запобiгання корупцiйним дiянням, їх викриття i розслiдування;

  • суб'єкти, якi в межах виконання iнших своїх функцiй забезпечують правоохороннi органи iнформацiєю, що мiстить вiдомостi про корупцiйнi дiяння;

  • суб'єкти, дiяльнiсть яких спецiально або внаслiдок виконання iнших функцiй спрямована на здiйснення упереджувального та обмежувального впливу на соцiальнi передумови корупцiї, запобiгання причинам та умовам, що безпосередньо сприяють корупцiйним дiянням;

  • суб'єкти, якi здiйснюють координацiю боротьби з корупцiєю.

  • Вiдповiдно до загальних положень i мети дiяльнiсть щодо боротьби з корупцiєю повинна здiйснюватися на таких основних принципах:

  • демократизацiї управлiння суспiльством, побудови та органiзацiї державної влади i мiсцевого самоврядування, що забезпечує оптимальну вiдкритiсть для населення дiяльностi посадових осiб;

  • верховенства права;

  • прiоритету та захисту прав людини;

  • змiцнення доброчесностi у вiдносинах державного апарату i службовцiв усiх категорiй з населенням;

  • системностi;

  • комплексностi, що передбачає здiйснення невiдкладних короткострокових, довгострокових, постiйних заходiв економiчного, соцiально-полiтичного, органiзацiйно-управлiнського, правового, соцiально-психологiчного та iншого характеру;

  • взаємодiї владних структур з iнститутами суспiльства i населенням;

  • удосконалення порядку та нормативного регулювання органiзацiї працi посадових осiб;

  • практичної спрямованостi та радикальностi заходiв;

  • наукової обгрунтованостi;

  • входження до мiжнародної системи боротьби з корупцiєю та розвитку всебiчного спiвробiтництва з iноземними державами.

Дiяльнiсть щодо боротьби з корупцiєю має здiйснюватись у таких напрямах:

  • запобiгання соцiальним передумовам корупцiї та усунення причин i умов, що сприяють вчиненню корупцiйних дiянь;

  • удосконалення законодавства про вiдповiдальнiсть за корупцiйнi правопорушення;

  • контроль та нагляд за виконанням законодавства у сферi боротьби з корупцiєю;

  • активiзацiя дiяльностi державних органiв щодо виявлення, розслiдування, розгляду фактiв корупцiйних дiянь, притягнення винних у їх вчиненнi до вiдповiдальностi.


Основою законодавства про боротьбу з корупцією є Закон України “Про боротьбу з корупцією”. Крім того, діє ще ряд законів та підзаконних актів тобто Указів Президента України, постанов Кабінету Міністрів України відомчих та міжвідомчих наказів. Це Закон України “Про державну службу”, “Про службу в органах місцевого самоврядування”, “Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю”, Указ Президента України “Про концепцію боротьби з корупцією на 1998-2005 роки”, і тому подібне. Нещодавно Президентом України підписано ще один Указ “Про систему заходiв щодо усунення причин та умов, якi сприяють злочинним проявам i корупцiї”, який торкається практично всіх сфер життя держави від виготовлення підакцизних горілчаних виробів та його реалізації до митних справ у державі.

З метою виконання цього законодавства на всіх рівнях держави, щорічно затверджуються та виконуються плани заходів з боротьби з корупцією, так наприклад Постановою Кабінету Міністрів України від 18 березня 2002 року, затверджено План заходів спрямованих на боротьбу з корупцією, на 2002 рік. Звісно такі плани діють і на нижчому рівні в державних установах, організаціях областей, районів.
З А К О Н У К Р А Ї Н И

Про боротьбу з корупцією
Цей Закон визначає правові та організаційні засади запобігання корупції, виявлення та припинення її проявів, поновлення законних прав та інтересів фізичних і юридичних осіб, усунення наслідків корупційних діянь.

Боротьба з корупцією здійснюється на основі чіткої правової регламентації діяльності державних органів, служб і осіб, уповноважених на виконання функцій держави, забезпечення гарантій прав та інтересів фізичних і юридичних осіб.
Р о з д і л I
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Поняття корупції та корупційних діянь
Під корупцією в цьому Законі розуміється діяльність осіб, уповноважених на виконання функцій держави, спрямована на протиправне використання наданих їм повноважень для одержання матеріальних благ, послуг, пільг або інших переваг.

Корупційними діяннями є: а) незаконне одержання особою, уповноваженою на виконання функцій держави, у зв'язку з виконанням таких функцій матеріальних благ, послуг, пільг або інших переваг, у тому числі прийняття чи одержання предметів (послуг) шляхом їх придбання за ціною (тарифом), яка є істотно нижчою від їх фактичної (дійсної) вартості; б) одержання особою, уповноваженою на виконання функцій держави, кредитів або позичок, придбання цінних паперів, нерухомості або іншого майна з використанням при цьому пільг чи переваг, не передбачених чинним законодавством.

Подарунок (винагорода), отриманий зазначеними особами за обставин, передбачених пунктом "а" частини другої цієї статті, у тому числі такий, що надійшов без їх відома, а також вартість незаконно одержаних послуг підлягають стягненню (відшкодуванню) в доход держави.

Примітка. Під діяльністю осіб, уповноважених на виконання функцій держави, слід розуміти і діяльність посадових осіб місцевого самоврядування, що спрямована на здійснення повноважень місцевого самоврядування. ( Статтю 1 доповнено приміткою згідно із Законом N 90-IV ( 90-15 ) від 11.07.2002 )
Стаття 2. Суб'єкти корупційних діянь та інших правопорушень, пов'язаних з корупцією
За корупційні діяння та інші правопорушення, пов'язані з корупцією, на підставі цього Закону несуть відповідальність такі особи, уповноважені на виконання функцій держави:
а) державні службовці;
б) Прем'єр-міністр України, Перший віце-прем'єр-міністр, віце-прем'єр-міністри, міністри;
в) народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутати сільських, селищних, міських, районних у містах, районних, обласних рад;
г) посадові особи місцевого самоврядування;
ґ) військові посадові особи Збройних Сил України та інших військових формувань (крім військовослужбовців строкової служби). { Стаття 2 із змінами, внесеними згідно із Законами N 171/97-ВР від 03.04.97, N 90-IV ( 90-15 ) від 11.07.2002; в редакції Закону N 3490-IV ( 3490-15 ) від 23.02.2006 }
Стаття 3. Межі дії Закону
Суб'єкти, зазначені у статті 2 цього Закону, за вчинення корупційних діянь та інших правопорушень, пов'язаних з корупцією, несуть адміністративну відповідальність на підставі цього Закону. Питання про кримінальну, цивільно-правову та матеріальну відповідальність за корупційні діяння та правопорушення, пов'язані з корупцією, вирішуються відповідно до вимог чинного законодавства. ( Частина перша статті 3 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2459-IV ( 2459-15 ) від 03.03.2005 )

Військовослужбовці та інші особи, які згідно з чинним законодавством притягаються до відповідальності за адміністративні правопорушення відповідно до дисциплінарних статутів, у разі вчинення корупційних діянь та інших правопорушень, пов'язаних з корупцією, несуть відповідальність, передбачену цим Законом.
Стаття 4. Органи, які ведуть боротьбу з корупцією
Боротьбу з корупцією ведуть відповідні підрозділи: а) Міністерства внутрішніх справ України; а-1) податкової міліції; ( Статтю 4 доповнено пунктом "а-1" згідно із Законом N 85/98-ВР від 05.02.98 ) б) Служби безпеки України; в) органів прокуратури України; г) Військової служби правопорядку у Збройних Силах України; ( Статтю 4 доповнено пунктом "г" згідно із Законом N 743-IV ( 743-15 ) від 15.05.2003 )

інші органи та підрозділи, що створюються для боротьби з корупцією згідно з чинним законодавством.
Р о з д і л II

ПОПЕРЕДЖЕННЯ КОРУПЦІЇ
Стаття 5. Спеціальні обмеження щодо державних службовців та інших осіб, уповноважених на виконання функцій держави, спрямовані на попередження корупції
Державний службовець або інша особа, уповноважена на виконання функцій держави, не має права: а) сприяти, використовуючи своє службове становище, фізичним і юридичним особам у здійсненні ними підприємницької діяльності, а так само в отриманні субсидій, субвенцій, дотацій, кредитів чи пільг з метою незаконного одержання за це матеріальних благ, послуг, пільг або інших переваг; б) займатися підприємницькою діяльністю безпосередньо чи через посередників або підставних осіб, бути повіреним третіх осіб у справах державного органу, в якому вона працює, а також виконувати роботу на умовах сумісництва (крім наукової, викладацької, творчої діяльності, а також медичної практики); в) входити самостійно (крім випадків, коли державний службовець здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі, та представляє інтереси держави в раді товариства (спостережній раді) або ревізійній комісії господарського товариства), через представника або підставних осіб до складу правління чи інших виконавчих органів підприємств, кредитно-фінансових установ, господарських товариств тощо, організацій, спілок, об'єднань, кооперативів, що здійснюють підприємницьку діяльність; ( Пункт "в" частини першої статті 5 із змінами, внесеними згідно із Законом N 622-XIV ( 622-14 ) від 05.05.99 ) г) відмовляти фізичним та юридичним особам в інформації, надання якої передбачено правовими актами, умисно затримувати її, надавати недостовірну чи неповну інформацію.

Обмеження, передбачені у пунктах "б" і "в" частини першої цієї статті, не поширюються на депутатів сільських, селищних, міських, районних у містах, районних, обласних рад, які здійснюють депутатські повноваження, не пориваючи з виробничою чи службовою діяльністю. ( Статтю 5 доповнено частиною другою згідно із Законом N 171/97-ВР від 03.04.97; із змінами, внесеними згідно із Законом N 3490-IV ( 3490-15 ) від 23.02.2006 }

Державний службовець, який є посадовою особою, не має також права: а) сприяти, використовуючи своє посадове становище, фізичним та юридичним особам у здійсненні ними зовнішньоекономічної, кредитно-банківської та іншої діяльності з метою незаконного одержання за це матеріальних благ, послуг, пільг або інших переваг; б) неправомірно втручатися, використовуючи своє посадове становище, у діяльність інших державних органів чи посадових осіб з метою перешкодити виконанню ними своїх повноважень; в) бути повіреним третіх осіб у справах державного органу, діяльність якого він контролює; г) надавати незаконні переваги фізичним або юридичним особам під час підготовки і прийняття нормативно-правових актів чи рішень.

Особи, які претендують на зайняття посади в системі державної служби або на виконання інших функцій держави, попереджаються про встановлені щодо них обмеження.
Стаття 6. Фінансовий контроль
Декларування доходів осіб, уповноважених на виконання функцій держави, здійснюється в порядку і на підставах, передбачених статтею 13 Закону України "Про державну службу" ( 3723-12 ).

В разі відкриття валютного рахунку в іноземному банку державний службовець або інша особа, уповноважена на виконання функцій держави, зобов'язана у десятиденний строк письмово повідомити про це податкову службу із зазначенням номера рахунку і місцезнаходження іноземного банку.

Відомості про доходи, цінні папери, нерухоме та цінне рухоме майно і вклади у банках посадових осіб, зазначених у частині першій статті 9 Закону України "Про державну службу", та членів їх сімей підлягають щорічній публікації в офіційних виданнях державних органів України. До обрання або призначення кандидата на відповідні посади ці відомості попередньо подаються органу чи посадовій особі, які здійснюють обрання або призначення на ці посади. ( Частина третя статті 6 із змінами, внесеними згідно із Законом N 171/97-ВР від 03.04.97 )
Р о з д і л III
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА КОРУПЦІЙНІ ДІЯННЯ ТА ІНШІ

ПРАВОПОРУШЕННЯ, ПОВ'ЯЗАНІ З КОРУПЦІЄЮ
Стаття 7. Відповідальність за вчинення корупційних діянь
Вчинення особою, уповноваженою на виконання функцій держави, за винятком осіб, зазначених у частині другій цієї статті, будь-якого з передбачених у статті 1 цього Закону корупційних діянь, якщо вони не містять складу злочину, тягне за собою адміністративну відповідальність у вигляді штрафу від двадцяти п'яти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Вчинення корупційних діянь, передбачених цим Законом, народним депутатом України, депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатом місцевої ради або сільським, селищним, міським головою, головою районної, обласної, районної у місті ради (у разі її створення), їх заступниками або секретарем відповідної сільської, селищної, міської ради, у разі здійснення ними згідно із законом повноважень сільського, селищного, міського голови, якщо вони не містять складу злочину, тягне за собою адміністративну відповідальність у вигляді штрафу від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. ( Стаття 7 із змінами, внесеними згідно із Законом N 171/97-ВР від 03.04.97; в редакції Закону N 2459-IV ( 2459-15 ) від 03.03.2005 )
Стаття 8. Відповідальність за порушення спеціальних обмежень, встановлених для осіб, уповноважених на виконання функцій держави
Порушення особою, уповноваженою на виконання функцій держави, будь-якого із зазначених у статті 5 цього Закону обмежень, якщо воно не містить складу злочину, тягне за собою адміністративне стягнення у вигляді штрафу від п'ятнадцяти до двадцяти п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Повторне протягом року порушення будь-якого із зазначених у статті 5 цього Закону обмежень тягне за собою адміністративну відповідальність у вигляді штрафу від двадцяти п'яти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. ( Частина друга статті 8 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2459-IV ( 2459-15 ) від 03.03.2005 )
Стаття 9. Відповідальність за порушення вимог фінансового контролю
Порушення особою, уповноваженою на виконання функцій держави, вимог щодо декларування доходів (неподання або подання неповних чи неправдивих відомостей про доходи та зобов'язання фінансового характеру) тягне за собою адміністративну відповідальність у вигляді штрафу від п'ятнадцяти до двадцяти п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а також є підставою для відмови у призначенні на посаду та для позбавлення права балотуватись у депутати або на виборні посади в державні органи.

Неподання або невчасне подання державним службовцем або іншою особою, уповноваженою на виконання функцій держави, відомостей про відкриття валютного рахунку в іноземному банку тягне за собою адміністративну відповідальність у вигляді штрафу від п'ятнадцяти до двадцяти п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. ( Стаття 9 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2459-IV ( 2459-15 ) від 03.03.2005 )
Стаття 10. Відповідальність керівників за невжиття заходів щодо боротьби з корупцією
Керівники міністерств і відомств, державних підприємств, установ та організацій чи їх структурних підрозділів у разі виявлення чи отримання інформації про вчинення підлеглим корупційного діяння або порушення спеціальних обмежень, встановлених статтею 5 цього Закону, в межах своєї компетенції зобов'язані вжити заходів до припинення таких діянь та негайно повідомити про їх вчинення будь-який з державних органів, зазначених у пунктах "а", "а-1" і "б" статті 4 цього Закону. ( Частина перша статті 10 із змінами, внесеними згідно із Законом N 148-IV ( 148-15 ) від 12.09.2002 )

Умисне невжиття такими керівниками заходів, передбачених частиною першою цією статті, тягне за собою адміністративну відповідальність у вигляді штрафу від двадцяти п'яти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Повторне протягом року вчинення діяння, передбаченого частиною другою цієї статті, тягне за собою адміністративну відповідальність у вигляді штрафу від двадцяти п'яти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. ( Частина третя статті 10 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2459-IV ( 2459-15 ) від 03.03.2005 )
Стаття 11. Відповідальність за умисне невиконання своїх обов'язків по боротьбі з корупцією
Умисне нескладення або невчасне складення протоколу про вчинення корупційного діяння чи іншого правопорушення, пов'язаного з корупцією, за наявності для цього підстав, або умисне неподання до суду протоколу про вчинення корупційного діяння чи іншого правопорушення, пов'язаного з корупцією, особою, на яку покладено ці обов'язки, тягне за собою адміністративну відповідальність у вигляді штрафу від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. (Стаття 11 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2459-IV ( 2459-15) від 03.03.2005)
Стаття 12. Підстави і порядок адміністративного провадження у справах про корупційні діяння або інші правопорушення, пов'язані з корупцією
Порядок адміністративного провадження у справах про корупційні діяння або інші правопорушення, пов'язані з корупцією, а також виконання постанов про накладення адміністративних стягнень визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення ( 80731-10, 80732-10 ), за винятком положень, встановлених цим Законом.

Протокол про вчинення корупційного діяння або іншого правопорушення, пов'язаного з корупцією, складається органами, зазначеними у пунктах "а", "а-1" і "б" статті 4 цього Закону, а у разі, коли факт вчинення корупційного діяння або іншого правопорушення, пов'язаного з корупцією, що не містить складу злочину, встановлено прокурорською перевіркою чи попереднім слідством, - також слідчим або прокурором. ( Частина друга статті 12 із змінами, внесеними згідно із Законом N 148-IV ( 148-15 ) від 12.09.2002 )

Підставою для складання протоколу є достатні дані, які свідчать про наявність в діянні особи ознак корупційного діяння або іншого правопорушення, пов'язаного з корупцією.

Орган дізнання в разі відмови в порушенні кримінальної справи або закриття кримінальної справи з підстав, передбачених чинним законодавством, за наявності в діянні особи ознак корупційного діяння або іншого правопорушення, пов'язаного з корупцією, зобов'язаний у триденний строк надіслати матеріали перевірки або попереднього розслідування, що стосується корупційного діяння чи іншого правопорушення, пов'язаного з корупцією, до органу, зазначеного у пунктах "а", "а-1" і "б" частини першої статті 4 цього Закону. ( Частина четверта статті 12 із змінами, внесеними згідно із Законом N 148-IV ( 148-15 ) від 12.09.2002 )

Протокол про вчинення корупційного діяння або іншого правопорушення, пов'язаного з корупцією, разом з матеріалами перевірки у триденний строк з моменту його складення надсилається до районного (міського) суду за місцезнаходженням органу, який склав про це протокол. Адміністративне стягнення за корупційні діяння або інші правопорушення, пов'язані з корупцією, може бути накладено не пізніш як через шість місяців з дня його вчинення. Розгляд адміністративних справ про корупційні діяння або інші правопорушення, пов'язані з корупцією, здійснюється відповідними судами у п'ятнадцятиденний строк з часу їх надходження до суду. Строк розгляду адміністративних справ про корупційні діяння призупиняється судом у випадках, коли особа, на яку складено адміністративний протокол про корупційні діяння, умисно ухиляється від явки до суду чи з поважних причин не може туди з'явитися (захворювання, від'їзд у відрядження чи на лікування, перебування у відпустці тощо). ( Частина п'ята статті 12 із змінами, внесеними згідно із Законом N 148-IV ( 148-15 ) від 12.09.2002 )

Постанова суду про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу за корупційні діяння або інші правопорушення, пов'язані з корупцією, у триденний строк направляється відповідному державному чи виборному органу для вирішення питання згідно з чинним законодавством. ( Частина шоста статті 12 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2459-IV ( 2459-15 ) від 03.03.2005 )
Р о з д і л IV
УСУНЕННЯ НАСЛІДКІВ КОРУПЦІЙНИХ ДІЯНЬ ТА ІНШИХ

ПРАВОПОРУШЕНЬ, ПОВ'ЯЗАНИХ З КОРУПЦІЄЮ
Стаття 13. Відшкодування збитків
Збитки, заподіяні державі, підприємству, установі, організації незаконним використанням приміщень, засобів транспорту і зв'язку, іншого державного майна або коштів, підлягають відшкодуванню винними особами, уповноваженими на виконання функцій держави, на загальних підставах і умовах матеріальної відповідальності працівників та військовослужбовців.

У разі відмови добровільно повернути незаконно одержані особою, уповноваженою на виконання функцій держави, кредити, позички, цінні папери, нерухомість та інше майно вони чи їх вартість підлягають стягненню (вилученню) в доход держави у судовому порядку за заявою прокурора.

Одержання субсидій, субвенцій, дотацій, кредитів та пільг у результаті дій, передбачених пунктом "а" частини першої статті 5 цього Закону, тягне за собою визнання укладеної угоди недійсною з наслідками, передбаченими Цивільним кодексом України ( 1540-06 ).
Стаття 14. Скасування неправомірних нормативно-правових актів та рішень, прийнятих внаслідок корупційних діянь
Прийняті внаслідок корупційних діянь неправомірні нормативно-правові акти та рішення підлягають скасуванню органом або посадовою особою, уповноваженими на прийняття чи скасування відповідних актів та рішень, або визнаються незаконними в судовому порядку.
Стаття 15. Поновлення прав та відшкодування збитків фізичним та юридичним особам
Фізичні та юридичні особи, права яких порушено внаслідок корупційних діянь і які зазнали моральної чи матеріальної шкоди, мають право на поновлення цих прав і відшкодування шкоди у встановленому законом порядку.
Р о з д і л V
КОНТРОЛЬ І НАГЛЯД ЗА ВИКОНАННЯМ ЗАКОНІВ

У СФЕРІ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ
Стаття 16. Контроль за виконанням законів у сфері боротьби з корупцією
Контроль за виконанням законів у сфері боротьби з корупцією здійснюється Верховною Радою України безпосередньо, а також Комітетом Верховної Ради України з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією. ( Стаття 16 із змінами, внесеними згідно із Законами N 460-XIV ( 460-14 ) від 02.03.99, N 1594-III ( 1594-14 ) від 23.03.2000 )
Стаття 17. Прокурорський нагляд
Нагляд за виконанням законів у сфері боротьби з корупцією здійснюється Генеральним прокурором України й уповноваженими ним прокурорами.
Президент України Л. КУЧМА
м. Київ, 5 жовтня 1995 року

N 356/95-ВР

Прочитати





4. Закріплення вивченого матеріалу - 5 хв.

Питання для закріплення:

4.1. Загальні положення. Закону України «Про боротьбу з коррупцією»

4.2. Основні положення, принципи та завдання .

5. Підведення підсумків - 5 хв.:

вказати на питання, які вимагають підвищеної уваги;

оголосити оцінки;

відповісти на запитання.

План-конспект склав:

Начальник ПДПЧ-16

капітан вн.сл. М.В. Іщенко

«_____»______________2007 р.

Схожі:

ЛЕКЦІЯ З КУРСУ РОЗГЛЯД ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ
Закон України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (надалі – Закон про банкрутство)
План-конспект для проведення додаткових занять з о/с ДПЧ-21 ВОННПР...
Конституція України, Закони України «Про державну службу», «Про боротьбу з корупцією», із змінами та доповненнями
Закон №889 Закон України «Про податок з доходів фізичних осіб»
КпАП — Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07. 12. 84р. №8073-Х
Закон України про бібліотеки і бібліотечну справу
Закон вводиться в дію Постановою Верховної Ради України №33/95-ВР від 27. 01. 95 р
Закон України „Про місцеве самоврядування в Україні”, Закон України...
Керуючись ст ст. 142,143 Конституції України, п п. 22 ст. 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, п. 9 ст. 91 Бюджетного...
ПОСАДОВІ ОБОВ'ЯЗКИ учителя зарубіжної літератури та російської мови
Закон України «Про освіту», Закон України «Про загальну середню освіту», інші законодавчі й нормативно-правові акти та документи...
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з функціональної підготовки з начальницьким складом частини
ТЕМА: Закон України “ Закон України “Про аварійно-рятувальні служби” від 14. 12. 99 №1281-ХІV
Закон України "Про здійснення державних закупівель" (зі змінами)...
Рахунковою палатою України, Міністерством внутрішніх справ України, Національним банком України, Головним контрольно-ревізійним управлінням...
Закон України “Про Державний бюджет України на 2013 рік
Закон України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" №835-VI від 26. 12. 2008 р. (стаття 55)
Закон України „Про оренду державного та комунального майна” від 10....
Підготовка та видача додаткових угод до договору оренди про зміни в договорі оренди комунального майна
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка