|
Скачати 0.7 Mb.
|
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ВНУТРІШНІХ СПРАВ ФАКУЛЬТЕТ МІЛІЦІЇ ГРОМАДСЬКОЇ БЕЗПЕКИ Кафедра загально правових дисциплін ЗАТВЕРДЖУЮ Т.в.о. першого проректора з навчально-методичної та наукової роботи підполковник міліції О.М. Обушенко _______________ 2012 РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИАдміністративне право напрям підготовки_________________________________________________________ (шифр і назва напряму підготовки) спеціальність _____________________________________________________________ (шифр і назва спеціальності) спеціалізація______________________________________________________________ (назва спеціалізації) для студентів (студентів, слухачів) ________ курсу факультету __________________ Дніпропетровськ – 2012 Робоча програма навчальної дисципліни «Адміністративне право» для _______________, напряму підготовки _____________, спеціальності ______________, спеціалізації ______________. / Дніпропетровськ: Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ, 20__. - ____ с. РОЗРОБНИКИ: Доненко В.В. доктор юридичних наук, доцент, професор кафедри загально правових дисциплін. Розглянуто на засіданні кафедри загально правових дисциплін ___ ________2012, протокол № ___ Рекомендовано Науково-методичною радою університету __.__.20__, протокол №__ Начальник кафедри (завідуючий кафедрою)______________________________ _______________________ (__________________) (підпис) (ініціали та прізвище) «_____»___________________ 20___ року ©ДДУВС, 2012 рік ©Доненко, 2012 рік 1. Опис навчальної дисципліни
Примітка. Співвідношення кількості годин аудиторних занять до самостійної і індивідуальної роботи становить: 36/36 2. Мета та завдання навчальної дисципліни Мета дисципліни: навчальна - сприяти становленню сучасного всебічно-розвинутого висококваліфікованого фахівця-юриста для органів внутрішніх справ, здатного на достатньому рівні репрезентувати органи внутрішніх справ у відносинах з іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та громадянами; розвиваюча - формувати та розвивати правові знання студентів, уміння аналізувати нормативно-правові акти та інші документи; виробляти навички самостійного аналізу адміністративно-правових явищ, умінь застосовувати отримані знання при оцінці конкретної ситуації; виробляти настанови на оволодіння професійними вміннями та навичками; виховна - формувати ціннісні орієнтири студентів відповідно до ідеалів гуманізму, демократії, соціальної справедливості, поваги до особистості; виховувати активну громадянську позицію; сприяти усвідомленню ролі та значення юридичної діяльності в розбудові та зміцненні української держави; формувати в майбутніх працівників міліції високий рівень правової свідомості та правової культури, професійних та особистісних якостей Завдання: вивчення дисципліни спрямовується на формування у працівників міліції знань, вмінь та навичок, які відповідають професійно-кваліфікаційним характеристикам основних посад працівників Міністерства внутрішніх справ України (Наказ МВС України №301 від 24 березня 2006 р.) та завданням, які ставляться перед міліцією на конкретному етапі розвитку українського суспільства У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен: Знати: 1) на понятійному рівні: основні положення законодавства України, що регулює суспільні відносини, які виникають в процесі публічного управління, виконавчо-розпорядчої діяльності органів публічної адміністрації і регулюються адміністративно-правовими нормами. 2) на фундаментальному рівні: особливості змісту суспільних відносин, що виникають під час взаємодії органів внутрішніх справ з іншими органами, установами, громадянами при виконанні функцій у сфері охорони громадського порядку, безпеки та протидії правопорушенням; тенденції щодо подальшого розвитку суспільних відносин у сфері охорони громадського порядку та безпеки, а також напрями реформування органів внутрішніх справ у конкретний період часу. 3) на практично-творчому рівні: систему, структуру та основи організації діяльності підрозділів міліції; порядок застосування заходів адміністративного примусу для забезпечення громадського порядку і безпеки; форми взаємодії органів внутрішніх справ з іншими правоохоронними органами, місцевим самоврядуванням та громадськістю; зміст процесуальних документів, які складаються під час адміністративної діяльності ОВС. Вміти: 1) на репродуктивному рівні: відтворювати основні поняття та категорії, що відображають сутність адміністративно-правових відносин, в тому числі тих, які виникають за участю ОВС. 2) алгоритмічному рівні: довільно використовувати засвоєні знання для розв’язання типових ситуацій, що виникають під час професійної діяльності працівників міліції, а також організовувати свою діяльність на основі певного алгоритму; складати необхідні адміністративно-процесуальні та інші документи. 3) на евристичному рівні: орієнтуватися у процесі зміни професійних завдань та ускладнення оперативної обстановки, знаходити шляхи розв’язку нетипових задач, що виникають під час охорони громадського порядку і безпеки, спілкування з громадянами і правопорушниками. 4) на творчому рівні: переосмислювати наявні знання стосовно нових фактів; адаптувати раніше отриманий досвід до змінних умов та нестандартних ситуацій; варіативно розв’язувати професійні завдання; у вмінні самостійно вести експериментальну, науково-дослідницьку діяльність. 3. Програма навчальної дисципліни Змістовий модуль 1 (Загальна частина) ТЕМА 1. Поняття адміністративного права та його місце в системі права України. Роль і значення теми для діяльності працівників міліції. Вивчення теми спрямовується на формування у працівників міліції знань, вмінь та навичок, які відповідають професійно-кваліфікаційним характеристикам основних посад працівників Міністерства внутрішніх справ та завданням, які ставляться перед міліцією на конкретному етапі розвитку українського суспільства, що передбачає досягнення відповідного рівня підготовки курсанта. Ключові слова: «публічне управління», «публічна адміністрація», адміністрування», «адміністративне право як галузь права», «адміністративне право як наука», «адміністративне право як навчальна дисципліна», «предмет адміністративного права», «метод адміністративно-правового регулювання», «система адміністративного права», «адміністративно-правові інститути», «принципи адміністративного права». Обсяг знань, вмінь курсанта, студента, слухача після вивчення теми. Після вивчення теми курсант повинен: знати – основні наукові підходи до розуміння поняття адміністративне право як галузі права, науки та навчальної дисципліна, місце адміністративного права в системі права України, його роль та значення, предмет адміністративного права та методи адміністративно-правового регулювання публічних відносин, систему адміністративного права, основні адміністративно-правові інститути, принципи адміністративного права, основні положення адміністративного права зарубіжних країни; вміти – відтворювати основні поняття та категорії, що відображають сутність та зміст адміністративного права, використовувати засвоєні знання для розв’язання типових ситуацій, що виникають під час професійної діяльності працівників міліції, переосмислювати наявні знання стосовно нових фактів. Перелік нормативних актів МВС України до вивчення теми:
Перелік процесуальних та службових документів, які складаються під час вивчення теми:
Тема 2. Механізм адміністративно-правового регулювання суспільних відносин. Роль і значення теми для діяльності працівників міліції. Вивчення теми спрямовується на формування у працівників міліції знань, вмінь та навичок, які відповідають професійно-кваліфікаційним характеристикам основних посад працівників Міністерства внутрішніх справ та завданням, які ставляться перед міліцією на конкретному етапі розвитку українського суспільства, що передбачає досягнення відповідного рівня підготовки курсанта. Ключові слова: «механізм адміністративно-правового регулювання суспільних відносин», «адміністративно-правова норма», «структура адміністративно-правової норми», «класифікація адміністративно-правових норм», «акти тлумачення адміністративно-правових норм», «реалізація норм адміністративного права», «джерела адміністративного права», «адміністративно-правові відносини», «структура адміністративно-правових відносин», «класифікація адміністративно-правових відносин». Обсяг знань, вмінь курсанта, студента, слухача після вивчення теми. Після вивчення теми курсант повинен: знати – механізм адміністративно-правового регулювання суспільних відносин, його структуру, стадії. вміти – відтворювати основні поняття та категорії, що відображають сутність та зміст механізму адміністративно-правового регулювання суспільних відносин, використовувати засвоєні знання для розв’язання типових ситуацій, що виникають під час професійної діяльності працівників міліції, переосмислювати наявні знання стосовно нових фактів. Перелік нормативних актів МВС України до вивчення теми:
Перелік процесуальних та службових документів, які складаються під час вивчення теми:
Тема 3. Суб’єкти адміністративного права: поняття, ознаки, види. Роль і значення теми для діяльності працівників міліції. Вивчення теми спрямовується на формування у працівників міліції знань, вмінь та навичок, які відповідають професійно-кваліфікаційним характеристикам основних посад працівників Міністерства внутрішніх справ та завданням, які ставляться перед міліцією на конкретному етапі розвитку українського суспільства, що передбачає досягнення відповідного рівня підготовки курсанта. Ключові слова: «суб’єкт адміністративного права», «суб’єкт адміністративно-правових відносин», «адміністративна правосуб’єктність», «компетенція», «адміністративно-правовий статус суб’єкта адміністративного права», «суб’єктивні права та юридичні обов’язки», «орган виконавчої влади», «міністерство», «об’єднання громадян», «органи місцевого самоврядування». Обсяг знань, вмінь курсанта, студента, слухача після вивчення теми. Після вивчення теми курсант повинен: знати – систему суб'єктів адміністративного права, відмежовувати суб'єктів права від суб'єктів адміністративно-правових відносин, основні ознаки суб'єктів, систему суб'єктів адміністративного права, їх специфічні ознаки, характеристики; вміти – відтворювати основні поняття та категорії, що відображають сутність та зміст характеристики суб'єктів адміністративного права, використовувати засвоєні знання для розв’язання типових ситуацій, що виникають під час професійної діяльності працівників міліції, переосмислювати наявні знання стосовно нових фактів. Перелік нормативних актів МВС України до вивчення теми:
Перелік процесуальних та службових документів, які складаються під час вивчення теми:
ТЕМА 4. Публічна служба в Україні. Роль і значення теми для діяльності працівників міліції. Вивчення теми спрямовується на формування у працівників міліції знань, вмінь та навичок, які відповідають професійно-кваліфікаційним характеристикам основних посад працівників Міністерства внутрішніх справ та завданням, які ставляться перед міліцією на конкретному етапі розвитку українського суспільства, що передбачає досягнення відповідного рівня підготовки курсанта. Ключові слова: «публічна служба», «державна служба», «публічний службовець», «державний службовець», «посада», «повноваження», «проходження державної служби», «працівник ОВС», «проходження служби в ОВС», «корупційне правопорушення». Обсяг знань, вмінь курсанта, студента, слухача після вивчення теми. Після вивчення теми курсант повинен: знати – сучасний стан та перспективи реформування системи публічної служби в Україні, особливості правового статусу працівників ОВС, систему антикорупційного законодавства; вміти – відтворювати основні поняття та категорії, що відображають сутність та зміст характеристики суб'єктів публічної служби, використовувати засвоєні знання для розв’язання типових ситуацій, що виникають під час професійної діяльності працівників міліції, переосмислювати наявні знання стосовно нових фактів. Перелік нормативних актів МВС України до вивчення теми:
Перелік процесуальних та службових документів, які складаються під час вивчення теми:
Тема 5. Адміністративно-правові засади діяльності публічної адміністрації. Роль і значення теми для діяльності працівників міліції. Вивчення теми спрямовується на формування у працівників міліції знань, вмінь та навичок, які відповідають професійно-кваліфікаційним характеристикам основних посад працівників Міністерства внутрішніх справ та завданням, які ставляться перед міліцією на конкретному етапі розвитку українського суспільства, що передбачає досягнення відповідного рівня підготовки курсанта. Ключові слова: «форми діяльності публічної адміністрації», «класифікація форм діяльності», «нормативні акти», «адміністративні акти», «адміністративний договір», «методи діяльності публічної адміністрації», «класифікація методів», «переконання», «примус», «заохочення». Обсяг знань, вмінь курсанта, студента, слухача після вивчення теми. Після вивчення теми курсант повинен: знати – сучасний форми та методи діяльності публічної адміністрації, класифікацію форм та методів діяльності, їх сутнісну та змістовну характеристику; вміти – відтворювати основні поняття та категорії, що відображають сутність та зміст характеристики форм та методів діяльності публічної адміністрації, використовувати засвоєні знання для розв’язання типових ситуацій, що виникають під час професійної діяльності працівників міліції, переосмислювати наявні знання стосовно нових фактів. Перелік нормативних актів МВС України до вивчення теми:
Перелік процесуальних та службових документів, які складаються під час вивчення теми:
Змістовий модуль 2 (Особлива частина) |
ЗАТВЕРДЖУЮ |
ЗАТВЕРДЖУЮ |
ЗАТВЕРДЖУЮ |
ЗАТВЕРДЖУЮ |
ЗАТВЕРДЖУЮ |
ЗАТВЕРДЖУЮ |
ЗАТВЕРДЖУЮ |
ЗАТВЕРДЖУЮ |
ЗАТВЕРДЖУЮ |
ЗАТВЕРДЖУЮ |