Інструкція з ведення класного журналу та оцінювання навчальних досягнень учнів


Скачати 114.91 Kb.
Назва Інструкція з ведення класного журналу та оцінювання навчальних досягнень учнів
Дата 20.04.2013
Розмір 114.91 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи
ЗАТВЕРДЖЕНО

наказом Міністерства освіти і науки України

від _______________ № _______________

Інструкція

з ведення класного журналу та оцінювання навчальних досягнень учнів

5-11(12) класів загальноосвітніх навчальних закладів
Інструкцією визначається порядок ведення класного журналу та оцінювання навчальних досягнень учнів 5-11(12) класів загальноосвітніх навчальних закладів відповідно до Закону України “Про загальну середню освіту”, постанов Кабінету Міністрів України “Про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання” від 16.11.00р. № 1717 (зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України № 620 від 13.04.07), від 14.01.2004р. № 24 „Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти”; Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.06.00 р. № 964 та інших нормативних актів, що регламентують зазначене питання.
1. Порядок ведення класного журналу


  1. Загальні положення

Класний журнал (далі - журнал) – це обов’язковий документ загальноосвітнього навчального закладу, в якому фіксуються результати навчальних досягнень учнів, відвідування ними занять, стан виконання навчальних програм тощо.

Журнал має розділи:

І «Облік відвідування»;

II «Облік навчальних досягнень учнів»;

III «Облік проведення навчальних екскурсій та практики»;

IV «Зведений облік навчальних досягнень учнів»;

V «Облік проведення бесід, інструктажів, заходів з безпеки життєдіяльності»;

VI «Загальні відомості про учнів»;

VII «Зведена таблиця руху учнів класу та їх досягнень у навчанні»;

VIII «Зауваження до ведення журналу».

Журнали класів на одній паралелі позначаються цифрами і відповідними літерами українського алфавіту, наприклад: 5-А клас, 5-Б клас, 10-А клас, 10-Б клас тощо.

Розподіл кількості сторінок для навчальних предметів та курсів за вибором відповідно до робочого навчального плану загальноосвітнього навчального закладу з урахуванням поділу класів на групи при вивченні окремих предметів та профільності навчання здійснює керівник навчального закладу або його заступник з навчально-виховної роботи .

Ведення журналу здійснюється класним керівником та вчителями. Вони несуть особисту відповідальність за своєчасність, стан та достовірність записів.
1.2. Загальні вимоги до ведення класного журналу

Записи в журналі ведуться державною мовою. З іноземної, російської чи інших мов частково допускається запис змісту уроку та завдання додому мовою викладання предмета.

Записи проводяться ручкою одного (чорного або синього) кольору, чітко й охайно. На сторінках журналу не допускаються будь-які виправлення. У разі здійснення помилкового або неправильного запису поряд робиться правильний, який засвідчується підписом керівника навчального закладу та скріплюється печаткою.

Класний керівник заповнює розділи І «Облік відвідування»; V «Облік проведення бесід, інструктажів, заходів з безпеки життєдіяльності»; VI «Загальні відомості про учнів»; VII «Зведена таблиця руху учнів класу та їх досягнень у навчанні» та до розділу ІV «Зведений облік навчальних досягнень учнів» наприкінці семестрів та року переносить оцінки з відповідних предметних сторінок.

У розділі ІІ «Облік навчальних досягнень учнів» класний керівник записує в алфавітному порядку прізвища та імена учнів, назву навчального предмета відповідно до навчального плану, прізвище, ім’я та по батькові вчителя, який його викладає.

У розділі І «Облік відвідування» відсутність учня записується у вигляді дробу, чисельник якого вказує на причину відсутності (н – відсутність учня, хв - відсутність через хворобу), а знаменник - на кількість пропущених уроків. Наприкінці кожного семестру та навчального року підводиться підсумок загальної кількості пропущених учнем уроків.

Відсутність учня на уроці позначається літерою н.

Дата проведення занять записується дробом, чисельник якого є датою, а знаменник – місяцем поточного року. Наприклад, 04/09 означає, що заняття проведено четвертого вересня.

У разі проведення здвоєних уроків (у тому числі семінарських занять) записуються дата і тема кожного уроку (семінару) окремо.

Усі записи щодо оцінювання різних видів діяльності та контролю роблять у формі називного відмінка: «зошит», а не «за зошит»; «І семестр», а не «за І семестр»; «практична робота», а не «за практичну роботу» тощо.

Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється за 12-бальною системою (шкалою) і його результати позначаються цифрами від 1 до 12. У разі неатестації учня робиться відповідний запис: н/а (не атестований).

Учням, які за станом здоров’я зараховані до спеціальної групи з фізичної культури, при виставленні тематичних, семестрових та річного балів робиться відповідний запис : зар. (зараховано)

У випадках, коли учні звільнені за станом здоров’я від занять з фізичної культури, трудового навчання, «Захисту Вітчизни», при виставленні тематичних, семестрових та річного балів робиться відповідний запис: зв. (звільнений (а)).

Учням, які у поточному навчальному році вивчали українську мову, але їх навчальні досягнення не оцінювалися, при виставленні семестрових та річного балів робиться відповідний запис: вивч.(вивчав (ла)).

У графі «Зміст уроку» відповідно до календарного планування стисло записується тема уроку, контрольної, практичної, лабораторної роботи тощо.

У графі «Завдання додому» стисло записується його зміст (прочитати, вивчити напам’ять, повторити тощо), параграфи (сторінки) підручника, номери завдань, вправ тощо.

У випадку відсутності учителя педагогічний працівник, який його заміняє, у графі «завдання додому» пише слово «заміна», прізвище, ініціали та засвідчує запис власним підписом.

У розділі III журналів «Облік проведення навчальних екскурсій та практики» вчителем записується дата і зміст проведення навчальних екскурсій, а також навчальної практики, що проводиться у терміни, визначені Міністерством освіти і науки України на ці види навчальної діяльності.

Поруч з тематикою екскурсії вказується в дужках відповідна кількість годин її проведення.
1.3. Контроль за веденням класного журналу.

Перевірка стану ведення журналу керівництвом навчального закладу здійснюється протягом навчального року не менше 4 разів.

У розділі VIII «Зауваження до ведення журналу» керівником загальноосвітнього навчального закладу, його заступниками та особами, уповноваженими відповідними органами управління освітою, що мають право здійснювати контроль за діяльністю навчального закладу, записуються зауваження до ведення журналу із зазначенням дати перевірки та, у разі необхідності, терміну усунення зауважень. Учитель ставить дату та підпис про ознайомлення з зауваженнями та за необхідності - відмітку про усунення недоліків.

Контроль за станом ведення класних журналів та їх збереженням як архівних документів покладається на керівника навчального закладу.

2. Оцінювання навчальних досягнень учнів
Відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту» основними видами оцінювання навчальних досягнень учнів є поточне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання, державна підсумкова атестація.

Обов'язковому оцінюванню підлягають навчальні досягнення учнів з предметів інваріантної та варіативної частин робочого навчального плану закладу.

Не підлягають обов’язковому оцінюванню навчальні досягнення учнів з факультативних, групових та індивідуальних занять, які фіксуються в окремому (спеціальному) журналі.
2.1. Загальні поняття
Оцінювання (поточне, тематичне, семестрове, річне) – це визначення рівня навчальних досягнень учнів за відповідний період.

Поточне оцінювання – це визначення рівня навчальних досягнень учнів з певних видів навчальної діяльності на основі вимог навчальної програми протягом уроку. Воно виконує заохочувальну, стимулюючу та діагностичну, коригуючу функції й враховується під час виставлення тематичного балу.

Тематичне оцінювання - це визначення рівня навчальних досягнень учнів з певної теми (частини теми, сукупності тем) на основі вимог навчальної програми та критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів з того чи іншого предмета. Результатом тематичного оцінювання є виставлення тематичного балу (тематичний бал).

Семестрове оцінювання – форма контролю рівня навчальних досягнень учнів протягом семестру. Результатом семестрового оцінювання є семестровий бал (І семестр, ІІ семестр).

Скоригований семестровий бал (скоригований бал) – це визначення рівня навчальних досягнень учнів, які виявили бажання підвищити семестровий бал.

Колонки для виставлення скоригованих балів відводяться навіть за відсутності учнів, які виявили бажання їх коригувати.

Річне оцінювання – це форма контролю рівня навчальних досягнень учнів за результатами навчального року.

Результатом річного оцінювання є виставлення річного балу (річний бал).

Скоригований річний балкоригований бал) виставляється учням, які коригували семестровий бал за ІІ семестр.

Колонки для виставлення скоригованих балів відводяться навіть за відсутності учнів, які виявили бажання коригувати відповідні бали.

Оцінювання за наслідками проведення державної підсумкової атестації.

Державна підсумкова атестація – форма контролю за відповідністю освітнього рівня випускників загальноосвітніх навчальних закладів І, ІІ, ІІІ ступенів навчальним програмам.

Атестаційний бал (ДПА) виставляється за результатами державної підсумкової атестації.
2.2. Технологія виставлення тематичного, семестрового, річного балів

2.2.1. Тематичний бал

Мінімально достатню кількість тематичного розподілу матеріалів навчальних програм з предметів протягом семестрів та навчального року визначає Міністерство освіти і науки України. Календарне планування тематичного контролю за матеріалом навчальних програм здійснює вчитель.

На початку вивчення теми (частини теми, сукупності тем) вчитель ознайомлює учнів з її (їх) тривалістю; загальним змістом, кількістю, формами і термінами проведення обов’язкових видів робіт.

Обов’язкові види робіт можуть проводитися у формі:

  • усній (опитування, співбесіди тощо);

  • письмовій (тестування, у тому числі комп’ютерне, диктант, контрольна, експериментальна, практична, лабораторна роботи, опис технологічного процесу, складання творчого проекту тощо). Можливе також поєднання цих форм.

Для оцінювання, що проводиться у письмовій формі (диктанти, контрольні, лабораторні роботи тощо), передбачається наявність зошитів (окремих аркушів), які зберігаються у навчальному закладі до кінця навчального року. Кількість зошитів з кожного предмета визначається інструктивно-методичними листами Міністерства освіти і науки України.

Бали за виконання обов’язкових видів робіт виставляються до журналу в колонки, що відповідають датам проведення уроків. Якщо учень був відсутній на уроці, у відповідній клітинці ставиться н.


Для раціональної організації виконання обов’язкових письмових робіт керівником навчального закладу (його заступником) складається графік проведення окремо на І та ІІ семестри. Графік передбачає проведення, як правило, не більше однієї письмової контрольної роботи протягом навчального дня.

2.2.2.Виставлення тематичних балів до класного журналу


Тематичний бал виставляється до класного журналу в колонку з надписом Тематичний (без дати).

При виставленні тематичного балу враховуються поточні оцінки, які були виставлені учню протягом вивчення теми.

Якщо учень був відсутній на уроках протягом вивчення теми та не виконав вимоги навчальної програми, у колонку з надписом Тематичний виставляється н/а (не атестований).


Тематичний бал з української мови, мов національних меншин та іноземної мови виставляється на загальних підставах. Для проведення оцінювання із кожного виду мовленнєвої діяльності окремі колонки не відводяться, оцінки виставляються і враховуються як поточні.

Результати перевірки робочих зошитів враховуються під час виставлення тематичного балу лише з предметів, що визначаються Міністерством освіти і науки України.

2.2.3.Семестровий бал

Семестровий бал (І семестр, ІІ семестр) виставляється учням на основі тематичних (Тематичний).


При цьому мають враховуватися динаміка (зміна) особистих навчальних досягнень учня з предмета протягом семестру, важливість теми (тривалість вивчення теми, складність її змісту тощо).

Учні, які були відсутні на уроках протягом семестру та не опанували програмовий матеріал, не атестуються. Такі учні допускаються до повторного семестрового оцінювання.


Учні, які виявили бажання підвищити оцінку за семестр, мають право коригувати семестровий бал.

У таких випадках у триденний термін після виставлення семестрового балу учні, батьки (особи, які їх замінюють) звертаються до керівника загальноосвітнього навчального закладу з заявою на проведення повторного оцінювання, де пояснюють причину та необхідність його проведення.

Наказом керівника створюється відповідна комісія для проведення повторного семестрового оцінювання. До її складу входять керівник навчального закладу (його заступники), голова шкільного методичного об’єднання та вчитель. Члени комісії готують завдання, що погоджуються на засіданні шкільного методичного об’єднання і затверджуються директором навчального закладу. Завдання мають охоплювати зміст усіх тем, що вивчалися протягом семестру.

За результатами повторного семестрового оцінювання оформлюється протокол і виставляється скоригований семестровий бал (Скоригований).

Скоригований семестровий бал виставляється лише тим учням, які його підвищували. Скоригований семестровий бал не може бути нижчим за семестровий.

Підвищення семестрового оцінювання учнями 9 класів позбавляє їх права отримання свідоцтва з відзнакою.

Підвищення семестрового оцінювання учнями 10 - 11 (12) класів позбавляє їх права бути претендентами на нагородження золотою «За особливі успіхи у навчання» та срібною «За успіхи у навчанні» медаллю.
2.2.4. Виставлення семестрових балів до класного журналу

Семестровий бал виставляється до класного журналу в колонку з надписом І семестр, ІІ семестр (без дати).

Якщо учень був відсутній на уроках протягом семестру, у відповідну клітинку замість оцінки за І семестр чи ІІ семестр виставляється н/а (не атестований).


Скоригований семестровий бал (Скоригований) виставляється у колонку поруч без дати.

Колонка для виставлення семестрового балу має бути заповненою у терміни, визначені структурою навчального року за семестрами, що встановлюються загальноосвітнім навчальним закладом у межах часу, передбаченого робочим навчальним планом за погодженням з відповідним органом управління освітою.

Семестровий скоригований бал виставляється до початку ІІ семестру, за підсумками ІІ семестру не пізніше 10 червня.
2.2.5. Виставлення балів за навчальні екскурсії та навчальні практики

Оцінювання результатів діяльності учнів під час проведення екскурсій здійснюється на розсуд учителя.

Необхідність оцінювання навчальної практики визначається навчальним закладом залежно від видів її проведення, кількості годин, що відводилася на профілізацію певного предмета, результатів діяльності учнів тощо.
2.2.6. Річний бал

Річний бал (Річний) виставляється на основі семестрових та/або скоригованих семестрових балів і відображає рівень навчальних досягнень учнів за результатами навчального року.

Річні оцінки в учнів 10-х класів виставляються з урахуванням занять з допризовної ("Захист Вітчизни") і медико-санітарної підготовки.

Річний бал не може бути меншим за середнє арифметичне від семестрових (скоригованих семестрових) балів.

Річний бал коригується лише учням, які коригували бал за ІІ семестр.
2.2.7. Виставлення річних балів до класного журналу

Річний бал виставляється до класного журналу в колонку з надписом Річний (без дати).

Річний бал виставляється у терміни, визначені структурою навчального року, що встановлюються загальноосвітнім навчальним закладом у межах часу, передбаченого робочим навчальним планом за погодженням з відповідним органом управління освітою, для учнів 5-8-х класів - з урахуванням навчальної практики та екскурсій; учнів 10-х класів - з урахуванням навчальної практики, екскурсій та занять з предмету "Захист Вітчизни" і медико-санітарної підготовки.

Скоригований річний бал (Скоригований) виставляється у колонку після річного балу без дати.
2.2.8. Виставлення балів з державної підсумкової атестації

У класному журналі з предметів, що виносяться на державну підсумкову атестацію, виставляється відповідний атестаційний бал (ДПА)

Випускникам, які звільнені від державної підсумкової атестації, робиться запис зв. (звільнений (на)).




Схожі:

Методичні рекомендації щодо ведення класного журналу у початковій школі
Основні вимоги та рекомендації щодо оформлення записів у класному журналі для 1-4 класів встановленого зразка зазначено у «Вказівках...
Методичні рекомендації щодо ведення класного журналу у початковій школі (доповнені)
...
Оцінювання навчальних досягнень з теми
Мета оцінювання: встановити відповідності рівня навчальних досягнень учнів в оволодінні знаннями про типи розмноження рослин, про...
Орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів з
Відповідно до ступеня оволодіння зазначеними знаннями і способами діяльності виокремлюються такі рівні навчальних досягнень школярів...
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з математики
До навчальних досягнень учнів з математики, які безпосередньо підлягають оцінюванню, належать
Міні-лекція із теми „Комп'ютерна презентація”
Презентація”. На її вивчення відводиться 4 години. (Роздається план вивчення даної теми). Для оцінювання навчальних досягнень з даної...
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 5-12 класів з української (рідної) мови
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 5—12 класів з української (рідної) мови
Орієнтовні критерії оцінювання рівня навчальних досягнень учнів
Комп’ютерні презентації” допоможуть вчителям інформати більш точніше оцінити учнів з даної теми
УРОК 46. КОНТРОЛЬ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ. КОНТРОЛЬНА РОБОТА №4
Мета. Здійснити контроль навчальних досягнень учнів з метою перевірки засвоєння учнями теми
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
Під час виставлення тематичного балу результати перевірки робочих зошитів не враховуються
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка