Книга четвёртая Гражданского кодекса Украины содержит нормы о праве интеллектуальной собственности, которые совместно с Хозяйственным кодексом Украины и Законом Украины «О защите от недобросовестной конкуренции»


Скачати 0.66 Mb.
Назва Книга четвёртая Гражданского кодекса Украины содержит нормы о праве интеллектуальной собственности, которые совместно с Хозяйственным кодексом Украины и Законом Украины «О защите от недобросовестной конкуренции»
Сторінка 1/4
Дата 07.04.2013
Розмір 0.66 Mb.
Тип Книга
bibl.com.ua > Право > Книга
  1   2   3   4

  1. Загальна характеристика системи законодавства про захист економічної конкуренції

Конкурентному законодательству характерны в основном три источника: нормативный акт, правовой обычай и нормативный договор. Нормативный акт является одной из распространённых форм законодательства о защите экономической конкуренции.

Важнейшим источником правового регулирования конкурентных отношений является Хозяйственный кодекс Украины, ст. 18 которого устанавливает, что государство осуществляет антимонопольно-конкурентную политику и содействует развитию состязательности в сфере хозяйствования на основе общегосударственных программ.

Глава 3 Кодекса регулирует ограничние монополизма и защиту субъектов хозяйствования и потребителей от недобросовестной конкуренции. Кроме того, в главе 28 Хозяйственного кодекса Украины предусмотрена ответственность субъектов хозяйствования за нарушение антимонопольно-конкурентного законодательства.

Уголовный кодекс Украины содержит ответственность за принуждение к антиконкурентным согласованным действиям, которые запрещены Законом о защите экономической конкуренции.

Книга четвёртая Гражданского кодекса Украины содержит нормы о праве интеллектуальной собственности, которые совместно с Хозяйственным кодексом Украины и Законом Украины «О защите от недобросовестной конкуренции» регулируют действия в конкуренции, которые противоречат правилам, торговым и другим честным обычаям в предпринимательской деятельности.

В настоящее время Закон Украины «О защите экономической конкуренции» является основным источником правового регулирования конкуренции в Украине.

Закон Украины «О защите от недобросовестной конкуренции» определяет правовые основы защиты субъектов хозяйствования и потребителей от недобросовестной конкуренции.

Важную роль в правовом регулировании конкурентных отношений играет Закон Украины «Об Антимонопольном комитете Украины», поскольку определяет государственный орган, который фактически осуществляет защиту экономической конкуренции путём предупреждения, выявления и прекращения нарушений законодательства о защите экономической конкуренции. Закон содержит задачи, принципы и компетенцию Комитета, определяет систему антимонопольных органов, их полномочия и правовые основы их реализации.

Специфической формой конкурентного законодательства являются международные договора. В зависимости от уровня, на котором договора заключаются, они могут быть межгосударственными, межправительственными или ведомственными.

В число источников правового регулирования конкуренции входят Указы Президента Украины.

2.Основні поняття і терміни законодавства про захист економічної конкуренції.

Конкуренция - змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.

Конкурентоспособность - здатність підприємства створювати, виробляти і продавати товари та послуги, цінові й нецінові якості яких привабливіші, ніж в аналогічної продукції конкурентів.

ринок товару - сфера обороту товару (взаємозамінних товарів), на який протягом певного часу і в межах певної території є попит і пропозиція

суб'єкт господарювання - юридична особа незалежно від організаційно-правової форми та форми власності чи фізична особа, що здійснює діяльність з виробництва, реалізації, придбання товарів, іншу господарську діяльність, у тому числі яка здійснює

контроль над іншою юридичною чи фізичною особою; група суб'єктів господарювання, якщо один або декілька з них здійснюють контроль над іншими. Суб'єктами господарювання визнаються також органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю в частині їх діяльності з виробництва, реалізації, придбання товарів чи іншої

господарської діяльності. Господарською діяльністю не вважається діяльність фізичної особи з придбання товарів народного споживання для кінцевого споживання;

товар - будь-який предмет господарського обороту, в тому числі продукція, роботи, послуги, документи, що підтверджують зобов'язання та права (зокрема цінні папери).

органи Антимонопольного комітету України - Антимонопольний комітет України, постійно діючі та тимчасові адміністративні колегії, державний уповноважений, адміністративні колегії територіальних відділень Антимонопольного комітету України

органи адміністративно-господарського управління та контролю - суб'єкти господарювання, об'єднання, інші особи в частині виконання ними функцій управління або контролю в межах делегованих їм повноважень органів влади чи органів місцевого самоврядування

малий та середній підприємець - суб'єкт господарювання, доход (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній фінансовий рік чи вартість активів якого не перевищує суми, еквівалентної 500 тисячам євро, визначеної за курсом

Національного банку України, що діяв в останній день фінансового року, якщо на ринках, на яких діє цей підприємець, є конкуренти із значно більшою ринковою часткою

монополізація - досягнення суб'єктом господарювання монопольного(домінуючого) становища на ринку товару, підтримання або посилення цього становища

3.Місце Антимонопольного комітету України в системі органів державної влади. Мета, завдання і принципи діяльності органів Антимонопольного комітету України.АМК є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель. АМК підконтрольний Президенту України та підзвітний Верховній Раді України. АМК щорічно подає ВРУ звіт про свою діяльність. Основним завданням АМК є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині: 1) здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на засадах рівності СГ перед законом та пріоритету прав споживачів, запобігання, виявлення і припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції; 2) контролю за концентрацією, узгодженими діями СГ та регулюванням цін на товари, що виробляються суб'єктами природних монополій;3) сприяння розвитку добросовісної конкуренції; 4) методичного забезпечення застосування законодавства про захист економічної конкуренції; 5) здійснення контролю щодо створення конкурентного
середовища та захисту конкуренції у сфері державних закупівель. Принципах: законності; гласності захисту конкуренції на засадах рівності фізичних та юридичних осіб перед законом та пріоритету прав споживачів.

4.Система органів Антимонопольного комітету України.

АМК утворюється у складі Голови (7 лет) та десяти державних уповноважених. З числа державних уповноважених призначаються два перших заступники та три заступники Голови АМК. АМК утворює територіальні відділення. АМК і його територіальні відділення становлять систему органів АМК, яку очолює Голова Комітету. АМК, його територіальні відділення є юридичними особами, мають поточні та вкладні рахунки в установах банку, печатки із зображенням Державного герба України та своїм найменуванням. АМК, адміністративні колегії АМК, державні уповноважені АМК, адміністративні колегії територіальних відділень АМК є органами АМК. Государственные уполномоченные Антимонопольного комитета назначаются на должности и освобождаются от должностей Президентом по представлению Премьер-министра, которое вносится на основании предложений председателя АМК. Территориальное отделение АМК возглавляет председатель территориального отделения. Председатель территориального отделения и его заместитель назначаются Председателем АМК. Для рассмотрения отдельных дел о нарушении конкурентного законодательства и иных вопросов, отнесенных к компетенции Комитета, образуются постоянно действующие и временные административные коллегии, которые формируются из государственных уполномоченных и председателей территориальных отделений АМК в составе не меньше трех лиц. Положение о структурных подразделениях аппарата АМК утверждает председатель Комитета, а о структурных подразделениях аппарата территориальных отделений — председатель территориального отделения Комитета
5.Повноваження Антимонопольного комітету України.

У сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції АМК має такі повноваження: 1) розглядати заяви і справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та проводити розслідування за цими заявами і справами; 2) приймати передбачені законодавством про захист економічної конкуренції розпорядження та рішення за заявами і справами, перевіряти та переглядати рішення у справах, надавати висновки щодо кваліфікації дій відповідно до законодавства про захист економічної конкуренції; 3) розглядати справи про адміністративні правопорушення, приймати постанови та перевіряти їх законність та обґрунтованість; 4) перевіряти суб'єкти господарювання, об'єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю щодо дотримання ними вимог законодавства про захист економічної конкуренції та під час проведення розслідувань за заявами і справами про порушення законодавства про захист економічної конкуренції; 5) при розгляді заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, проведенні перевірки та в інших передбачених законом випадках вимагати від суб'єктів господарювання, об'єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно господарського управління та контролю, їх посадових осіб і працівників, інших фізичних та юридичних осіб інформацію, в тому числі з обмеженим доступом; 6) призначати експертизу та експерта з числа осіб, які володіють необхідними знаннями для надання експертного висновку; 7) у випадках та порядку, передбачених законом, проводити огляд службових приміщень та транспортних засобів суб'єктів господарювання - юридичних осіб, вилучати або накладати арешт на предмети, документи чи інші носії інформації, які можуть бути доказами або джерелом доказів у справі незалежно від їх місцезнаходження; 8) у разі перешкоджання працівникам АМК у виконанні ними повноважень, передбачених залучати працівників органів внутрішніх справ для застосування заходів, передбачених законом, для подолання перешкод; 9) залучати працівників органів внутрішніх справ, митних та інших правоохоронних органів для забезпечення проведення розгляду справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, зокрема в разі проведення розслідування; 10) залучати до проведення перевірок спеціалістів органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій за погодженням з їх керівниками, депутатів місцевих рад за їх згодою; 11) проводити дослідження ринку, визначати межі товарного ринку, а також становище, в тому числі монопольне (домінуюче), суб'єктів господарювання на цьому ринку та приймати відповідні рішення (розпорядження); 12) визначати наявність або відсутність контролю між

суб'єктами господарювання або їх частинами та склад групи суб'єктів господарювання, що є єдиним суб'єктом господарювання; 13) вносити до органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування обов'язкові для розгляду подання щодо анулювання ліцензій, припинення операцій, пов'язаних із зовнішньоекономічною діяльністю суб'єктів господарювання, у разі порушення ними законодавства про захист економічної конкуренції 14) надавати обов'язкові для розгляду рекомендації органам влади, органам місцевого самоврядування, органам адміністративно господарського управління та контролю, суб'єктам господарювання, об'єднанням щодо припинення дій або бездіяльності, які містять ознаки порушень законодавства про захист економічної

конкуренції, та усунення причин виникнення цих порушень і умов, що їм сприяють; 15) звертатися до суду з позовами, заявами і скаргами у зв'язку із застосуванням законодавства про захист економічної конкуренції, а також із запитами щодо надання інформації про судові справи, що розглядаються цими судами відповідно до законодавства про захист економічної конкуренції; 16) звертатись та одержувати від компетентних органів інших держав необхідну інформацію для здійснення своїх повноважень; 17) надавати компетентним органам інших держав інформацію у випадках та порядку, передбачених законом;
6.Статус адміністративних колегій Антимонопольного комітету України.

Постійно діючі адміністративні колегії АМК утворюються АМК з числа державних уповноважених у складі трьох осіб. Постійно діючу адміністративну колегію очолює перший заступник або один із заступників Голови АМК. Тимчасові адміністративні колегії АМК утворюються Головою АМК з числа державних уповноважених та голів територіальних відділень АМК у складі не менше ніж три особи. Тимчасову адміністративну колегію очолює державний уповноважений. Адміні колегія територіального відділення АМК утворюється головою територіального відділення з числа керівних працівників територіального відділення у складі не менше ніж три особи цього територіального відділення. За згодою Голови АМК до складу адмін колегії територіального відділення можуть входити посадові особи АМК. Адмін колегію територіального відділення очолює голова територіального відділення або його заступник. Діяльність адміні колегії територіального відділення АМК координує голова відповідного територіального відділення. Члени АМК, адмін колегії АМК, адміні колегії територіального відділення АМК мають рівні права щодо розгляду питань, що належать до компетенції цих органів відповідно до законодавства про захист економічної конкуренції, в тому числі під час прийняття розпоряджень і рішень. Формою роботи адміністративних колегій є їх засідання. Засідання є правоможним за умови присутності більшості від їх встановленого складу.

7.Статус державного уповноваженого Антимонопольного комітету.

Державні уповноважені призначаються на посади за поданням Прем'єр-міністра, яке вноситься на підставі пропозицій Голови АМК, та звільняються з посад Президентом. Строк повноважень державного уповноваженого сім років. Після закінчення строку повноважень державний уповноважений продовжує виконувати свої обов'язки до призначення на цю посаду нового державного уповноваженого. Державним уповноваженим може бути призначено громадянина України, який досяг тридцяти років, має вищу, як правило, юридичну чи економічну освіту, стаж роботи за фахом не менше 5 років протягом останніх десяти років. Державні уповноважені є членами АМК як вищого колегіального органу. Державні уповноважені очолюють або входять до складу адміністративних колегій, виконують інші обов'язки за дорученням Голови АМК. Державний упов має такі повноваження: 1) розглядати заяви і справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, про надання дозволу, надання попередніх висновків стосовно узгоджених дій, концентрації, приймати розпорядження про початок розгляду справи або надавати мотивовану відповідь про відмову в розгляді справи, проводити, організовувати розслідування або дослідження за цими заявами і справами, закривати провадження у цих справах; 2) приймати передбачені законодавством про захист економічної конкуренції розпорядження та рішення, надавати висновки щодо кваліфікації дій відповідно до законодавства про захист економічної конкуренції, попередні висновки стосовно узгоджених дій; 3) складати протоколи, розглядати справи про адміністративні правопорушення, виносити постанови в цих справах; 4) проводити перевірки суб'єктів господарювання, об'єднань, органів влади, ОМС, органів адміністративно-господарського управління та контролю щодо дотримання ними вимог законодавства та ін; 5) безперешкодно входити до приміщень підприємств, установ та організацій під час проведення перевірок та розслідувань за заявами і справами про порушення законодавства про захист економічної конкуренції за умови пред'явлення службового посвідчення і документів, що підтверджують проведення перевірки чи розслідування; 6) при розгляді заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, проведенні перевірки; 7) викликати для надання пояснень під час розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції посадових осіб і працівників СГ, об'єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, інших юридичних осіб, їх структурних підрозділів, філій, представництв, а також фізичних осіб; 8) призначати експертизу та експерта з числа осіб, які володіють необхідними знаннями для надання експертного висновку; 9) у випадках та порядку, передбачених законом, проводити огляд службових приміщень та транспортних засобів суб'єктів господарювання; 11) залучати працівників органів внутрішніх справ, митних та інших правоохоронних органів до забезпечення проведення розгляду справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції; 12) залучати до проведення перевірок спеціалістів ОГВ, ОМС, підприємств, установ, організацій за погодженням з їх керівниками, депутатів місцевих рад за їх згодою; 13) проводити дослідження ринку, визначати межі товарного ринку, а також становище, в тому числі монопольне; 14) визначати наявність або відсутність контролю чи узгодженості дій між СГ або їх частинами та склад групи суб'єктів господарювання, що є єдиним суб'єктом господарювання.

  1   2   3   4

Схожі:

Гражданский кодекс Украины (Книга четвертая. Право интеллектуальной собственности)
Право інтелектуальної власності це право особи на результат інтелектуальної, творчої діяльності або на інший об'єкт права інтелектуальної...
КОНЕЦ ЭПОХИ МИСТЕРА «ЮЩЕНКО» ИЛИ «КОРОЛЬ УМЕР!!! ДА ЗДРАВСТВУЕТ КОРОЛЬ???»
Не надо обладать сверх-аналитическими способностями, чтобы сообразить, что президентом Украины станет нынешний премьер-министр Украины...
Правила оформления статьи ПРЕЗИДИУМА ВЫСШЕЙ АТТЕСТАЦИОННОЙ КОМИССИИ...
Постановка проблемы в общем виде и ее связь с важными научными или практическими заданиями
ЕРЫВНОГО ОБУЧЕНИЯ ЕВРОПЕЙСКОГО СОЮЗА ЕВРОПЕЙСКИЕ МОДУЛИ ЖАНА МОНЕ...
Интеграционные приоритеты Украины в современном геоэкономическом пространстве: материалы научно-практической конференции «Интеграционные...
ЗАКОН УКРАЇНИ Про захист прав споживачів. ЗАКОН УКРАИНЫ О защите...
Цей Закон регулює відносини між споживачами товарів (робіт, послуг) і виробниками, виконавцями, продавцями в умовах різних форм власності,...
Кодекс законов о труде Украины (КЗоТ)

Аграрного Фонда Украины Приложение №1 к Протоколу интервьюирования Примеры документов

МЕЖДУНАРОДНЫЕ СТАНДАРТЫ БЕЗОПАСНОСТИ И ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВО УКРАИНЫ В ОБЛАСТИ ЗАЩИТЫ ИНФОРМАЦИИ

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАИНЫ
Програма практики складена доцентом кафедри загальної психології, кандидатом психологічних наук Колесніковим Є. П
Методичні рекомендації до практичної роботи за спеціальністю 03060101 «Організація виробництва»
Трудовое право Украины: Підручник / За ред. А. Б. Болотіної, Г.І. Чанишевої. – К.: Т-во “Знания”, КОО, 2000. – С. 564
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка