|
Скачати 70.57 Kb.
|
Тема: «Ти – людина, значить маєш права» ( до 20-річчя ратифікації Україною Конвенції про права дитини) Мета:
Обладнання: правові документи – Конституція України, Конвенція про права дитини, «правове дерево», «правове поле», паперові зернини, колоски, клейкий папір. Епіграф. Щоб зробити з людей справжніх громадян, їм слід надавати можливість виявляти свої права громадян і виконувати обов’язки громадян. Аристотель Форма проведення: тренінг Орієнтовні класи : 7-9 Хід тренінгу Вступ. Дорогі діти! Сьогоднішній тренінг я б хотіла розпочати рядками вірша нашого земляка Василя Симоненка, який прожив життя-спалах (28 років), про неповторність кожного з нас: «Ти знаєш, що ти — людина? Ти знаєш про це чи ні? Усмішка твоя — єдина, мука твоя — єдина, очі твої — одні…». Кожен із Вас є неповторним, з індивідуальними рисами характеру та темпераменту. Ви ходите до школи, маєте сім’ю, друзів, захоплення. Ви живете в державі, яка зветься Україною. 24 серпня цього року ми відсвяткували 20 річницю нашої незалежності. Для своїх батьків Ви діти, а для України - громадяни. Громадянин – це особа, наділена державою юридичними правами та обов’язками. У нашій країні людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються найвищою соціальною цінністю. Так записано у Конституції України – Основному Законі нашої країни.
Вправа 1. «Знайомство». Кожному учаснику тренінгу необхідно написати слово, що асоціюється в нього з поняттям «право». Можна намалювати символ (емблему), що відображає індивідуальність, захоплення, переконання. Далі необхідно, щоб кожний стисло прокоментував написане слово, що асоціюється в нього з поняттям «право». ( Листочки клейкого паперу із записами наклеюють на «правове дерево») Вправа 2. «Правила тренінгу» (3-5 хв.) Нагадати учням під час обговорення наступні правила:
Вправа 3. «Очікування» (На уявному «правовому полі», на заздалегідь підготовлених зернинах учні записують свої очікування та озвучують). Вправа 4. «Мозковий штурм» Вироблення поняття «право», «права людини», «права дитини». (На дошці записуються головні тези, які озвучили учні, а потім вчитель підсумовує все сказане).
Міні-лекція «Що ви знаєте про права дитини?» Права людини – це можливості, що необхідні людині для існування й розвитку. Людина біологічна істота, тому їй потрібна їжа, житло, одяг. Водночас людина є соціальною істотою, тому їй необхідно мати змогу вчитися, працювати, спілкуватися з іншими людьми. Людина - громадянин певної держави, отже їй необхідно забезпечити можливість брати участь у житті держави та її справах. Права людини не потрібно купувати, заробляти, унаслідувати, вони належать людям просто через те, що вони - люди. Права людини не можна забрати, вони є невід’ємними. Дітям необхідний особливий захист зі сторони держави, адже їх легко образити. Дитина має всі права, які гарантовані дорослим, але, крім того, додаткові права, що забезпечують її розвиток. Фізично слабша дитина має недостатній життєвий досвід і тому потребує додаткового захисту та підтримки з боку батьків, осіб, які їх замінюють, тощо. Для захисту дітей 20 листопада 1989 р. Генеральна Асамблея ООН прийняла Конвенцію про права дитини, в якій проголошено необхідність створення всіх умов для її освіти, виховання, розвитку. 27 вересня 1991 року Верховна Рада України ратифікувала міжнародну Конвенцію про права людини. Цей особливий документ було прийнято 191 країною світу. Україна ратифікувала Конвенцію ООН про права дитини в перший же рік своєї незалежності. В 2011 році ми відзначаємо 20-річчя ратифікації Україною Конвенції про права дитини. Права дитини – спеціальні можливості, необхідні людині віком до 18 років (дитиною є людина, яка не досягла 18 років). Закони різних країни різні. Йдеться про цифру повноліття і про вік, з якого підліток несе кримінальну відповідальність за скоєний злочин: в одних країнах це 7 років, в інших – 12, в Україні – 14-16 років. Але ви повинні знати, що є права, які не можна змінити. Наприклад, право на турботу і піклування. Також незмінним є твердження про те, що всі діти мають рівні права. Держава може бути більш чи менш демократичною, але змінити ці права вона не може. Вони – ваші. Конвенція ООН про права дитини — головний міжнародний документ щодо захисту дітей і містить 54 статті. В них ви можете знайти 40 прав, які має дитина (вчитель демонструє документ, звертає увагу на структуру, стисло характеризує його статті, ставить до дітей запитання). • Для чого нам потрібно знати Конвенцію ООН про права дитини? • Що допоможе підліткам краще усвідомити роль прав у їхній життєдіяльності? Вибіркове читання статей Конвенції про права дитини учнями ( учні зачитують по одній статті з обов’язковим власним коментуванням). Гра «Правовий театр» Учні діляться на 4 групи. Кожна група одержує картку з однією із статей Конвенції. Протягом 10 хвилин учні в групах обговорюють зміст статті і готують сценку (без слів, використовуючи лише звукові ефекти, міміку, жести), демонструючи порушення даної статті. Учасники інших груп повинні здогадатися, про яке право йшла мова. Після цього йде колективне обговорення можливих варіантів відновлення порушеного права. Заздалегідь можна підготувати статті, наприклад:
Вчитель підбиває підсумки гри. Міні-лекція Вчитель. Ми знаємо, що робити й до кого звертатись, коли маємо проблеми зі здоров’ям. А як бути, коли порушуються права дитини? Напевно, серед нас мало таких, хто жодного разу не ставив собі це запитання. Проте багато дітей не знають, до кого звертатись, і тому не можуть вчасно отримати потрібну їм консультацію та допомогу, отже, залишаються наодинці зі своїми проблемами. А дарма. У кожній місцевості існує ціла мережа організацій, служб, здатних кинути «рятівний круг» тим, хто цього потребує. Інформація, яку ви отримаєте зараз, підкаже, куди й до кого звернутись по допомогу в захисті своїх прав. (підготувати заздалегідь листівку-буклет або схему-структуру «Хто тобі допоможе в захисті твоїх прав»).
Вправа 5. «Зворотній зв'язок» Діти висловлюють свою думку щодо того, наскільки виправдалися їхні очікування. Учні по черзі підходять до «правового поля» та висловлюють свою думку щодо очікувань. Якщо вони справдились, то беруть свої зерна та висаджують колоски, якщо ні – залишають зерна). Повторення. ( Вчитель звертає увагу учнів на числа, учням слід пригадати головні тематичні дати згадані під час проведення тренінгу) .
Завершення тренінгу Взявши м’яку іграшку учні передають її по колу з приємним побажанням своєму сусідові. Використані джерела:
|
Як один із основних напрямків реалізації Медицина, безумовно, займається цим питанням, але в той момент, коли людина захворіла. Кажуть, що людина — коваль свого щастя, а... |
Oleksa Chornyi, b. March 31, 1907, in Zaporizhzhia, the eldest of... Дніпрі. То ми, значить, переїхали, і землемір був знайомий також, з Мелітополя приїжджав то казав, що, значить, ви залишитеся, а... |
ЗАГАЛЬНІ КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ Особистості учня, навчання його самостійно оволодівати новими знаннями, формування функціональних, мотиваційних та соціальних компетентностей.... |
ОРІЄНТОВНІ ВИМОГИ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ Віти спрямоване на переорієнтацію процесу навчання на розвиток особистості учня, навчання його самостійно оволодівати новими знаннями.... |
План теми Будова й джерела пектину. Властивості, фізіологічні функції... Пересічна людина споживає 4-5 г пектину на день. Вперше пектин виділив і описав французький дослідник Анрі Браконо у 1825 році. Назва... |
ПРОГРАМА для загальноосвітніх навчальних закладів Людина і світ 11 клас Мета курсу полягає у: формуванні у молодих громадян України поваги до прав людини, здатності реалізувати свої права і свободи, поважаючи... |
Росте в полі дерево Тонке і Високеє Бо що ти маєш, чого не отримав би і що є твоє життя, як не та трава і всяка слава людини наче цвіт трав’яний |
Що значить бути Людиною на землі ? Що значить бути Людиною на землі ? Чи справді «Людиною бути найважче?»(М. Чернявський) |
Правовий турнір «Діти та їхні права» Відомий поет України В. Симоненко написав вірш «Ти знаєш, що ти — людина?» Рисенко Діана |
11-й (12-й) клас Людина в сучасному світі Курс за вибором „Людина в сучасному світі” для учнів 11 класу є предметом, який міг би слугувати заключним у інтегрованому курсі... |