|
Скачати 68.19 Kb.
|
Заняття з народознавства «Сім'я – родинонька мила» Молодша група. Комунальний навчальний Дошкільний заклад №2 « Барвінок » Вихователь: Андрусенко Н.І. Програмний зміст: Продовжувати формувати у дітей знання про родину, сім'ю, родинні відносини. Викликати пізнавальний інтерес до історії свого роду, української нації. Виховувати глибокі почуття до батьків, роду свого. Розвивати зв’язну мову, вміння спілкуватися. Ввести в активний словник слово – «родина». Виховувати любов і повагу до членів сім'ї. Обладнання: Вишиті рушники, серветки на столиках, квіти в керамічних вазочках, українська піч, макітра з паляницями, макітра з варениками, глиняні миски, глечик , дерев'яні ложки, паперова квітка, фотокартки, колиска, лялька, дидактичний матеріал до ігор «Хто мене любить, пестить, приголубить». «Спіймай слово». Підготовка дітей.
Хід заняття: (Вихователь і діти заходять в світлицю). Бабуся Катерина: Ласкаво прошу вас, дітки – голуб'ятка, сідайте, будьте як вдома. Я вам дуже рада, бо з дітьми радість до оселі заходить. Так і ваші бабусі і дідусі ждуть не діждуться, коли ви до них у гості прийдете, бо дуже люблять вони своїх онучат. Ви їхня радість, їхня надія, їхні квіточки. Як на вас кажуть мама, тато, бабуся, дідусь? Діти говорять лагідні слова. Бачите, якими лагідними словами вони вас називають. Коли такі слова живуть у родині, в сім'ї, то сім'я ця хороша, в ній всі люблять один одного. І сім'я ця, наче квіточка красива. Ось як ця квіточка! Подивіться, діти, у квіточки є серединка. Серединкою може бути люба дитина і Владік, і Ліза, і Сергій, і Анічка. Я прикріплю картинку дитини в середину. Дитина маленька, вона спить в колисочці, мама її колише і співає ніжну пісеньку. (Вихователь колише в колисочці замотану ляльку і співає). Спи, дитино, спи, Очка зажмури. Можеш, рибко, тихо спати, Над тобою рідна мами Шепче молитви. Спи, дитино, спи! А-а люлі … Діти, а хто з вас знає колискову та заколише маленьку дитину?. (Діти співають колискову). Нумо, люлі, милі ніжки. Нам пора уже до ліжка! Сонко поспіша до хати, Щоб лягали діти спати. Сплять курчатка, півник, киця… Гарна казочка їм сниться. Хутко оченьки стуляй Лю-лю, лю-лю, баю –бай! Діти, а чиє ми фото прикріпимо на цій пелюсточці ви самі відгадайте. (Вихователь бере дитину на коліна. Гладить по голівці, пригортає до себе цілує в лоб). Снилось мені ясне сонечко, Що в хаті світило, А то лиш так моя мама Дивилася мило. Приснився мені легкий вітрик, Що пестив волосся, - А то мені моя мама Гладила волосся. Снилась мені ягідочка, Як мед солоденька, - А то мене цілувала Мама дорогенька.
У світі матуся. За неї Пречиста, До тебе молюся:
А щастя і долю, Щоб дні їй минали Без смутку та болю. А ви, діти, знаєте пісню про маму? Рідна мамо – матінко.
З неба, з висоти. Нашу любу матінку Нам озолоти. Приспів: Рідна мамо-матінко, Довго нам живи. А її Ти, Господи Поблагослови.
Ангел на землі. І за неї моляться Діточки малі. Приспів. Д/г «Хто мене любить, пестить, приголубить». А тепер відгадайте, чию картинку ми прикріпимо на цій пелюсточці? Як мені вас не любити Рідний батьку – нене, Таж ви мене згодували І дбали про мене. Таж ви мене згодували Щирими руками. Нема кращого ніде, Як в батька і мами. Так, вірно, картинку тата ми помістимо поруч, адже це найближчі і найдорожчі люди для вас. Вони вас народили і піклуються про вас, люблять вас. А як ви кажете на свого тата?. Як на нього каже мама? Це добре, що ви так лагідні слова говорите своєму татові. Це значить, що у вас в сім'ї мир і злагода. А хто розповість вірш про тата? У мене найкращий У світі татусь. За нього, Пречиста, До тебе молюсь: Не шли йому скарби- Шли щастя і долю, Щоб горе минало. Минали щоб болі . Фізкультхвилинка. Ось рука і ось рука: Хлоп-хлоп-хлоп. Ось нога і ось нога: Топ- топ – топ. Ручками заплескали- Один, два, три. Ніжками затупали – Один, два, три. Повернулись вправо – Один, два, три. Повернулись вліво- Один, два, три. А тепер послухайте ось такого віршика. Дитина: Мій дідусь старенький, Як голуб сивенький, По садочку ходить, Яблучка знаходить Ще й дає горіхи, Мій дідуньо милий, Як голубчик сивий. З ним багато втіхи, Як його не любити!. Про кого розповідається в цьому віршику? В кого є дідусь? Як ви говорите на дідуся? Як ви граєтесь, що робите з дідусем? Ось на цю пелюстку ми прикріпимо картинку дідуся. А по кого ми ще не згадала? Так, про бабусю . Бабуся вміє в'язати рукавички, шапочки, варити смачні стави, пекти пиріжки . Вона лагідна , ніжна. До неї в гості люблять ходити всі дітки і бабуся завжди чекає з радістю своїх дітей та онуків. А хто знає вірш про бабусю? Їде віз з гори в долину До бабусі на гостину. Їде батько і матуся, Їде тіточка Олюся. Їде Юрчик – синочок, Гостей повний візочок. А бабуся старенька, Любим гостям раденька, Любих гостей вітає Хлібом-сіллю приймає. А як ваших бабусь звуть? Які лагідні слова ви на них кажете? Що вони люблять готувати, як ви приходити до них у гості? Ось це ваша сім'я, діти. До цієї пелюстки можна прикріпити картинку бабусі. А на вільні пелюстки картинки братика або сестрички, якщо вони у вас є. І ваша квіточка буде дуже гарна, у неї багато пелюсток. Так і ваша сім'я буде гарною, великою, дружною, якщо ви будете любити один одного, говорити лагідні слова, допомагати і берегти один одного .
Треба старших поважити. То дасть Господь всього світа Вам прожити довгі літа Варт пошани сивий волос І старий тихенький голос, І тим зморшкам, придивіться, Станьте ближче поклоніться. Гра «Ми – одна сім'я». (Діти стоять у колі, промовляють слова). В цьому залі ми - сім'я, Раз, два, три ( плескають у долоні). Ми і вию і ти, і я, Раз, два, три. Усміхнись тому, хто праворуч Ми одна сім'я. (Далі повторюють, змінюючи слова: подружись, обніми, поцілуй). Діти, ваші тата і мама люблять вас, піклуються про вас, щоб у вас був достаток, щоб у вас були іграшки, солодощі, одяг. Батьки ходять працювати. Тому ви повинні допомагати батьками мити посуд, прибирати, поливати квіти, подавати взуття, коли вони відпочивають, гратися тихенько, не заважати, прибирати за собою іграшки, обов’язково говорити лагідні слова, цілувати батьків, їх так добрі натруджені руки. Дитина 1. Матусю, голубко, наша єдина, Вас щиро вітає наша родина. І діти, й онуки сьогодні, рідненька Шлють щирий уклін вам Від серця низенький. Дитина 2. Дякуємо, мамо, за те, що зростили, Дякуємо, батьку, за те, що навчили. Нехай не болять вам натруджені руки. Хай втіхою будуть діти й онуки. Хай радість приносить вся наша родина. Дай, Боже, щастя і добра. Бабуся Катерина. Нехай Бог благословить нас, І дає здоров'я нам усім, а хвороба всяка нехай минає наш дім. Щоб діти росли і щасливі були. З роси і води. Щоб в домі не було біди. Щиро дякую вам за участь в проведенні заняття. Про що ми діти сьогодні говорили? Ось вам на згадку кожному вашу квіточку, де ви помістите свою родину Пісня про родину. А зараз ми з вами при частуємося чаєм з м’яти та пампушками від бабусі Катерини. |
Творить ту душу дитини, з якою вона іде у світ. Ю. Завалевський Робота позашкільного закладу з народознавства, українознавства, сучасної української мови |
М. Гура, вчитель географії і біології вищої категорії, старший вчитель Розглянуто особливості видового складу і розміщення рослинних угрупувань на території України, необхідність охорони рослин з використанням... |
Година народознавства «Віночок вити – життя любити» Бібліотекар Цей звичай був запозичений у арабів, де вінок з квітів апельсину /оранж/ символізував родючість. У греко-римській традиції вінок... |
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з тактичної підготовки з начальницьким... ТЕМА ЗАНЯТТЯ №2 : Гасіння пожеж на об’єктах елеваторно-складского господарства, млинових і комбікормових підприємствах |
Тема заняття: Модель здоров’я. Мета заняття Мета заняття: розширити інформацію про поняття «здоров’я», та фактори, що впливають на його формування |
Програми роботи гуртка МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ЗАНЯТТЯ ГУРТКА У методичній розробці заняття «Програмне забезпечення для опрацювання мультимедійних даних Windows Movie Maker. Створення кліпів»... |
Онищук В. А. Типы, структура и методика заняттяа в школе Заняття, що є складними педагогічними утвореннями, як і всі складні явища, можуть бути поділені на типи за різними ознаками. Заняття... |
ПЛАН-КОНСПЕКТ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ З ЛІНІЙНОЇ АЛГЕБРИ на тему «Тема заняття.» |
Урок з природознавства і народознавства (6 клас) «Екосистеми своєї... Розробка інтегрованого уроку «Екосистеми своєї місцевості: ліс, степ, водойма. Охорона екосистем» |
Тема заняття Мета заняття: навчити учнів створювати WEB- документи засобами текстового редактора Word |