Запам’ятай, моя дитино, з юних літ


Скачати 121.19 Kb.
НазваЗапам’ятай, моя дитино, з юних літ
Дата09.02.2014
Розмір121.19 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Право > Документи
І Вступна частина

Пісня «Дорога добра»

Вчитель Запам’ятай, моя дитино, з юних літ

На все життя, щоб знала як прожити.

Людина для добра приходить в світ,

Й покликана завжди добро творити.

Нелегко це, щоб хто не говорив.

Й не кожному зробити це вдається.

Бо в світі стільки смертних є гріхів,

Що доброта не завжди йде до серця.

Йди з добротою – це собі затям,

Із ласкою, прихильністю, привітно.

Й не розлучайся з добрим почуттям.

Хай доброта в душі суцвіттям квітне.

( заходять бабуся із внучкою)

Дитино Бабусю, скажіть мені, будь ласка, а що таке доброта?

Бабуся Доброта – це чуйне, дружнє ставлення до людей і не тільки. Це привітність, ласка, прихильність. Це щирість і щедрість людської душі і велика любов. «Не шукай красоти, а шукай доброти», - так говорить наш народ. Запам’ятай! Ти людина. На тобі лежить відповідальність за цей світ.

(виходять. Заходять дідусь з онуком.)

Онук Дідусю, скажіть, з чим можна порівняти нам доброту і добру людину?

Дідусь З чим можна порівняти нам добру людину?

З небом безмежним в погодную днину.

З сонцем, що сяє і всіх зігріває.

З ніжністю мами, що нас обнімає.

Отож, онучку, в народі кажуть, що добрий чоловік надійніше кам’яного мосту. Знай про це і сам будь таким надійним і добрим. Запам’ятай! Добра людина схожа на ясне сонечко, тому що вона всіх вміє зігріти і освітити своєю любов’ю, турботою , ласкою, щирістю та щедрістю.

( виходять, заходить мама з дитиною)

Дитина Матусю, ласкаво прошу тебе, скажи, у чому виражається доброта?

Мама

Доброта виражається у твоєму ставленні до людей і навколишнього світу, до тварин і рослин. Адже ти – людина і повинна вміти співчувати, допомагати ближньому. А твоє ставлення до тварин, тобто те, як ти вмієш поводити себе з собачкою чи котиком, з пташкою чи метеликом – відразу відкриє для всіх, яка ти людина. Добра людина не буде нищити і ламати деревце чи квітку лише тому, що їй так захотілося. І якщо у тебе є друг – собачка чи котик, пташка чи мишка, то знай, що ти повинен турбуватися й щиро любити їх. Запам’ятай! Ти відповідаєш за того, кого приручив.

(виходять, заходить тато з дитиною)

Дитина Татку, скажи, а чому треба бути добрим?

Тато А добрим треба бути тому, що ми люди, а не звірі.

«Лиш доброта і в вищу правду віра людину відрізня від мавпи і від звіра.» Доброта – це людська риса, здатність людини творити добро іншим. В народі кажуть: «Не одяг красить людину, а добрі діла» Запам’ятай! Людина в світ приходить для добра.

Вчитель Посміхнімось один одному, і на краплину сонця побільшає в світі, на краплину щастя, на краплину радіснішим стане життя. Життя зі своєю найвищою наукою – мудрістю, в якій панує доброта.

(Вправа «Усмішка по колу»)

  • Діти, як ви гадаєте, а де живе Доброта?


ІІ Оголошення теми та мети виховної години

Вчитель Отже, ви вже здогадались, що на сьогоднішньому святі ми будемо вчитися доброти.

Очікувані результати ( інтерактивна модель «Незакінчене речення» та «Мікрофон»

  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього свята?

«Від сьогоднішнього свята я очікую…»

ІІІ Основна частина

  1. Робота в групах «Скласти натюрморт» на тему «Доброта»

( дітям пропонуються малюнки, з яких вони роблять колаж)

Презентація та захист робіт.

  1. Робота над казкою «Краса душі»

Краса душі

Сумно було Квіточці стояти цілий день на одній ніжці посеред клумби біля будинку. Але якогось дня на неї сів зовсім незнайомий Метелик.

Він, напевно, прилетів із далекої країни, бо таких красивих крилець Квітка ще ніколи не бачила. Метелик теж замилувався пишною Квіткою, і, поки він відпочивав, вона поскаржилася, як часто їй буває самотньо. І тоді Метелик пожалів самотню Квіточку. Він вирішив не летіти далі, а оселитися поблизу, щоб прилітати щодня до Квіточки і розповідати їй цікаві історії про ті місця, де він побував.

Тепер Метелик щоранку і щовечора прилітав до Квітки з новинами, а вона, розкривши пелюстки, радісно зустрічала свого друга. Одного разу, коли Метелика не було поряд, до Квітки підійшов хлопчик і хотів її зірвати. Квітка злякалася і почала благати не зривати її. Натомість запропонувала хлопчикові піймати свого красивого друга. Хлопчик погодився і пішов додому по сачок. Повернувшись, він сховався і став чекати Метелика. Незабаром той з’явився у небі. Він кудись поспішав і пролетів повз Квітку. Вона широко розкрила свої пелюстки і почала кликати Метелика:

  • Метелику, скоріше лети до мене, я на тебе давно чекаю, маю щось тобі сказати.

Той радісно підлетів до Квітки і … потрапив у сачок. Він хотів вибратися: бився крильцями, шукав шпаринку, та дарма. Раптом йому вдалося вирватися з полону. Метелик злетів і вже згори побачив, що від удару сачка Квітка зламалася і лежала серед трави.

Хлопчик пішов, а Метелик ще довго сидів поряд зі своєю зламаною подругою і гірко плакав та промовляв:

  • Це я винен, це через мене тебе зламали, пробач мені, Квіточко.

  • Обговорення казки за питаннями:

  1. Хто з героїв казки був красивий серцем і душею?

  2. Як Квіточка поставилася до Метелика?

  3. Можливо, хтось вважає, що Квітка вчинила правильно, адже вона рятувала своє життя?

  4. Вам сподобався хлопчик? Обґрунтуйте свою думку.

  5. Що, на вашу думку важливіше – краса зовнішня чи внутрішня?

  • «Займи позицію»

  • Хто винен у загибелі Квітки?

Квітка Хлопчик Метелик

  • Обґрунтувати думку.

  • Терези Феміди

Доброта краща за вроду (Генріх Гейне)

Так Ні



  1. «Розірвані прислів’я»

Хто людям добра бажає той і собі має.

Перший крок до добра - не роби зла

Робиш добро – не кайся, робиш зло – зла й сподівайся.

Сила птаха – у крилах, а людини – у дружбі.

Справжнього друга за гроші не купиш

Не одяг красить людину а добрі діла.

Добре роби, добре й тобі буде.

До доброї криниці дорога втоптана

Не копай ями другому, бо сам в неї упадеш.

У лиху годину пізнаєш вірну людину.

Хто у біді допоміг, той два рази поміг.

4.Задачі Г. Остера

  • Вовочка 10 раз смикнув за кіску Машу, 5 разів – Дашу, 7 разів Ксюшу і 1 раз, помилково, завуча Маргариту Іванівну. Скільки разів смикав Вовочка за кіски і що йому за це буде?

  • Повертаючись додому з кіно, Вовочка штовхнув 9 дівчаток і поставив ніжку 11 дівчаткам. Половина скривджених дівчат заревіла, а інша – погналася за Вовочкою і надавала йому по шиї. Скільки разів Вовочка одержав по шиї?

5.Релаксаційна пауза «Коло рук»

  • Візьміться за руки, уявіть у собі вогник ніжності, любові та добра. Уявіть, як він збільшується, його сила переходить у вашу долоньку, а далі передається у долоньку того, хто сидить праворуч, збагачується його любов’ю та рухається далі по колу. Потім ніжність і любов збільшується і збільшується.

  1. Гра «Подарунок для тебе»

Вчитель Учись любити все навколо себе:

Траву і квіти, кущик, деревце,

Жучка і пташку, і блакитне небо,

І синьооке чисте джерельце.

( дітям роздаються картки зі словами: ліс, земля, сонце, соловейко, вода)

Я – сонце, я подарую для людини…

Я – ліс, я подарую для людини…

Я – соловейко, я подарую для людини…

Я – земля, я подарую для людини…

  1. Карусель добра.

Вчитель Тягнімось до добра, немов до світла…

Учні ( тримаються за обруч, промовляють слова по черзі)

  1. Я – людина, я мушу дбати, щоб цвіла земля.

  2. Сторінки свого роду треба знати і свято оберігати.

  3. Вартий пошани сивий волос і старенький тихий голос.

  4. Я люблю і шаную маму й тата.

  5. Дай Боже, щоб я виріс, у школі добре вчився.

  6. Моя рідна школа – святиня моя.

  7. Людей буду я любити, добро й ласку їм чинити.

  8. Любов і милосердя хай запанують у душі моїй.

  9. Святими для мене стануть слова «Людина людині друг»

  10. Хай світом править доброта.

Хай творить тисячі чудес,

Вона на цій землі свята,

Вона сягає до небес.

  1. «Авторське крісло»

  • Учні писали міні-роздуми «Що мені приносить радість». Послухаємо їх і запросимо до авторського крісла.

Пісня «Якщо добрий ти»


  1. Діалог з Діогеном

Вчитель Ось погляньте, якийсь дивак з’явився. Дивіться, він ще й з вогнищем удень. Хто ти? Що шукаєш у нашому храмі наук серед білого дня з вогнищем?

Діоген Я – грецький філософ Діоген і прийшов до вас з ІV ст. до нашої ери. Я шукаю Людину. Вогнище допоможе мені знайти шлях до істини.

Вчитель Ну й дивак! Він шукає людину! А хіба ти не зустрів по дорозі мільйони людей, хіба ти без вогнища не бачиш, як багато людей живе на нашій планеті?.

Діоген Так, я бачу, що ви всі маєте вигляд людей. Але мати вигляд людини неважко. А от бути доброю людиною і любити життя можуть, на жаль, не всі.

  1. Вірш «Квіти для мами» ( читає учитель)

  • Дядечку, мамка любила червоні

(миттю зволожились лісочки вій)

Дайте, будь ласка, за 200 купонів,

Нині якраз роковини по ній.

Ситий торговець очима владики

Глянув на хлопця, що явно тужив.

Вийняв із кошика чахлу гвоздику

І…схаменувшись, назад положив.

  • Шкода, признаюсь, таких мені дуже,

Що залишились малими без мам.

Тільки ж грошей на одну в тебе, друже,

А на могилу дві треба, затям.

З ярмарку вибрався, наче з безодні,

Тихе зітхання прорвалось, як плач…

  • Хтів принести тобі квітів сьогодні,

Тільки… Пробач мені, мамо, пробач.

  1. «Дерево життя»




  • Перед вами розлоге життя-дерево, на яке напали шкідники: байдужість, жорстокість, лінь, злість, жадібність, заздрість, егоїзм. Давайте очистимо його від шкідників. А для цього треба сказати, як зробити так, щоб не бути лінивим, жадібним… ( знімають шкідника, називають

  1. «Божі заповіді»

Мама(учениця)

Ти знаєш, якого кольору небо?

Земля, вода, гори?

А якого кольору дощ? Теж ні?

Може, скажеш, якого кольору радість і смуток?

Дитина (учень)

Знаю! Дощ – блакитний, вітер – синій,

Радість – рожева, смуток – сивий!»

Мама А горе?

Дитина Горе? Воно – чорне.
Вчитель Допомогти ближньому пережити горе – значить наслідувати Бога в доброті. Для цього Бог дав нам заповіді любові, доброти і милосердя.

Учениця Не зобидь ні старця, ні дитину,

Поділись останнім сухарем,

Тільки раз ми на землі живем:

Сій любов, краса її єдина.

Зло нічого не дає, крім зла,

Вмій прощати, як прощає мати,

На добро добром спіши воздати –

Мудрість завжди доброю була.

Витри піт солоний із чола

І працюй, забувши про утому,

Бо людина ціниться по тому,

Чи вона зробила, що могла

Скільки сил у неї вистачало,

Щоб на світі більше щастя стало

  1. «Зірочки добрих справ»

(звучить мелодія)

Кажуть, коли народжується дитина, Бог запалює зірку на небі й посилає до неї янгола-охоронця. Уві сні янгол цілує немовлятко тричі: в чоло – аби воно зростало розумним, у личко – щоб було красивим, та в груди – аби здоров’я, любов та доброта вселились у його тіло, серце та душу.

Давайте і ми засвітимо зіркове небо корисних справ.

(прикріплюють зірку з написаною на ній доброю справою)

  1. Гра-вправа «Оплески»

  2. «Сонце доброти»

Сонце Візьми з собою сонце доброти,

Любові, ніжності, турботи…

Нехай його невтомні промінці

Ніколи не цураються роботи.

Хай пам’ятає серденько твоє

Про ніжність, відданість і ласку.

І стане схожим все життя твоє

На добру, мудру і щасливу казку.

Вчитель Я пропоную вам засвітити сонце доброти. А для цього вам треба назвати найкращу рису свого «Я» і стати «промінчиком» сонечка.

( називають, беруть стрічку, стають «сонячним промінцем»)

  1. «Свічка»

Вчитель Спалахнула свічечка ясним полум’ям,

Підійдіть погрітися, кому холодно…

Крихітку любові нашої взяти,

Добрі слова наостанок сказати…

(Діляться своїми думками про свято)
Мета:

Формування соціальної, особистісної к-ті:

- формувати навички культурної поведінки, дружні відносини між учнями класу;

- формувати у дітей моральні чесноти, добропорядність, почуття милосердя, дружелюбності, взаємодопомоги;

- розвивати мовлення, творче мислення, уявлення, вміння висловлювати та відстоювати власну позицію;

- виховувати почуття чуйності, доброти, любові до природи, всього оточуючого.




Нешкова С.О.























«Важко привести до добра моралями, легко прикладом.»

Сенека

«Ти ще маленький, але сонце в тобі може жити дуже велике»

«І все-таки віддай світу все найкраще, що в тобі є»

Мати Тереза
«Маленька дівчинка у сльозах. Цю дівчинку треба заспокоїти. Тільки тоді у світі буде порядок»
Антуан де Сент-Екзюпері








































Ліс

Земля

Соловейко

Сонце

Річка

Схожі:

Які життєві уроки засвоїв кожен з них з юних літ?
Пізнаючи її, отримуєш унікальну можливість відшукати відповіді на найскладніші і найсокровенніші питання. Її має лише вдумливий і...
Методичні рекомендації до першого уроку 1-го класу Моя рідна школа
Тому особливо цінно, щоб він запам’ятався дітям як хвилюючий, яскравий, неординарний день. Слід не забувати, що для дорослих День...
Методичні рекомендації до першого уроку 1-го класу Моя рідна школа
Тому особливо цінно, щоб він запам’ятався дітям як хвилюючий, яскравий, неординарний день. Слід не забувати, що для дорослих День...
1. Періодизація давньогрецької літ-ри
Класичний період (7-4ст д н е.) З'являється лірика, драма, вникають перші прозові жанри: історіографія, ораторське мистецтво, філософські...
Ігри на розвиток пам'яті
Діти запам'ятовують матеріал за рахунок багатократних повторень. У завдання навчання школяра повинно входити формування осмисленої...
21. Методика навчання технології опрацювання числових даних Електронна...
ЕТ – це також «запам’ятовуюичй простір, спеціальним чином структурований для опрацювання даних, які там зберігаються, за допомогою...
Матусю,ти жiночка єдина, Чому немає сльоз в моїх очах?
Коли в душi лише ганьба. Батьківщина моя, Життя i серце, це таємно, Ти родина моя
Лабораторна робота №3 Аналіз динамічних властивостей екстремальної...
Мета: ознайомлення з особливостями принципу дії системи екстремального керування (СЕК). Зокрема вивчити принцип роботи СЕК з запам’ятовуванням...
Зміни приголосних при творенні слів
Це моя історія, це моя країна”, лінгвоестафета, самостійна робота «Я – сам, я – сама», «Правильно-неправильно», «Кодування», складання...
Яке з наведених визначень є правильним?
До якого принципу навчання Ви віднесете правило: “Працюючи з усім класом, пам’ятай про кожного учня”?
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка