|
Скачати 45.56 Kb.
|
«Права дитини будемо вчити, щоб дитину захистити !». День прав людини - міжнародне свято, що відзначається 10 грудня за пропозицією Генеральної асамблеї ООН, знаменуючи річницю ухвалення Асамблеєю Загальної декларації прав людини в 1948 році. До поняття «Права людини» людство прийшло не відразу. Вперше про права особистості заговорили французькі просвітителі Вольтер і Жан Жак Руссо. Важливим гуманістичним документом нашого часу є Конвенція про права дитини. Вона закликає дорослих і дітей будувати свої взаємини на морально-правових нормах, в основі яких лежить істинний гуманізм та демократизм, повага й дбайливе ставлення до особистості дитини, до її думок, поглядів. Одночасно Конвенція стверджує потребу формування у молодого покоління свідомого розуміння законів та прав інших людей, поваги до них. Законослухняний громадянин, свідомий своїх прав та обов»язків, патріот своєї Вітчизни – таким нам бачиться громадянин вільної, незалежної, успішної України. Тож, щоб виростити наших вихованців гідними цього звання, належно підготувати їх до життя, неабияку увагу в нашому дошкільному закладі приділяється громадянському вихованню дошкільнят, у тому числі і правовому. Тож дізнавшись про конкурс «Безпечна країна очима дитини», який проводився журналом «Жирафа Рафа», вихованці старших груп разом із практичним психологом, вирішили прийняти участь і надіслати свої матеріали, що проведення в закладі проекту «Права дитини будемо вчити, щоб дитину захистити». В ході занять діти в цікавій ігровій формі ознайомились з основними правами дітей, мали змогу закріпити набуті знання в рухових іграх та дидактичних вправах. Інтерес до навчання, бажання пізнавати найдоступніше проходить через казку. Отож знайомі казкові герої допомагали малюкам зрозуміти, як у житті діє правова система і що буває, коли трапляються різноманітні порушення. Юні правознавці з цікавістю аналізували казкові випадки, відзначаючи які права дитини були порушено в казці. Інтерес та захоплення викликала у дітей колективна творча робота «Квітка наших прав». Діти самостійно добирали малюнки відповідно до вивчених прав, створювали композицію-аплікацію, жваво обговорювали результати своєї праці. Особливо цінним був рефлексивний етап заняття, на якому діти самостійно мали змогу ознайомити менших дошкільників із правами та обов»язками дітей, а також коментувати іллюстраційні матеріали з теми прав дитини батькам. Діти із задоволенням малювали малюнки до тематики «Права дитини», охоче залучали до співпраці старших братиків та сестричок. За активну участь в конкурсі наш заклад було нагороджено заохочувальним призом від організаторів конкурсу та грамотою від журналу «Жирафа-Рафа». Сподіваємось, що такі заняття, конкурси, бесіди та художні фестивалі допоможуть сформувати позитивне самосприйняття, Я-концепцію, почуття власної гідності у дошкільників Гулько О.В. Практичний психолог ДНЗ №4 «Вишенька» , м. Жмеринка Розвивально-просвітницьке заняття для дітей старшого дошкільного віку «Права дитини будемо вчити, щоб дітей всіх захистити» Мета: формувати соціальну компетенцію дошкільника; ознайомити дітей з основним документом, що захищає права дитини; розвивати вміння називати свої права та аналізувати вчинки казкових героїв; розвивати логічне мислення, пам»ять, увагу; виховувати повагу до себе та до інших людей. Хід заняття. Привітання. - Треба гарно привітатись «Добрий день!» Дружно й голосно сказати «Добрий день!» Вліво, вправо повернутись «Добрий день!» Усім друзям посміхнутись «Добрий день!» Повторення правил поведінки на заняттях. Психолог показує умовні знаки, а діти пригадують правила поведінки на занятті.( говорити по-одному, уважно слухати, говорити чітко , не заважати та поважати інших) Бесіда про правила.
Є правила, які допомагають усім людям жити в розумінні та злагоді. Ці правила записані в документі, якій називається «Декларація про права людини». Також є правила, які розповідають як дорослі мають поводитися із дітьми та які права мають діти. Зараз ми з вами познайомимося з правами дитини. Ознайомлення із правами дитини за допомогою ілюстрацій, розгляд ілюстрацій, обговорення. - право на життя; - право на турботу батьків; - право на відпочинок; - діти мають право на дозвілля; - дитина має право на медичне лікування; - право на освіту; - право на повноцінне харчування; - всі діти рівні в своїх правах; - дитина не повинна залучатися до важкої праці. Рухавка По дорозі ми йдемо, Вправи разом почнемо. Справа – ліс, а зліва – поле Унизу синіє море. В небі сонечко сіяє І за нами промовляє: « Раз, два, три, чотири, п»ять- Будем дружніми зростать, Права дитини будем вчити, Щоб дітей всіх захистити». Психолог: Осі ми з вами потрапили в гості до казкових героїв. Давайте розглянемо малюнки, пригадаємо казку та розкажемо, які права були порушені героями цієї казки (розгляд ілюстрацій до казок). Гра «Сонечко, хмаринка». Діти, а зараз я буду говорити речення , а ви повинні визначити де називається право дитини, а де – ні. Якщо говориться право дитини – піднімаємо сонечко, а якщо ні – то хмаринку. Будьте уважні. Усі діти мають право: - на відпочинок; - їсти сухарики і чіпси; - малювати ; - брати без дозволу чужі іграшки; - їсти фрукти; - капризувати; - лікуватися у доктора; - вимагати купити нову іграшку; - любити батьків; - вчитися; - обзиватися і кривитися; - розкидати іграшки; - допомагати батькам. Психолог: А зараз діти, я пропоную вам підійти до столиків та створити «Квітку прав дитини». Цією квіткою ми прикрасимо роздягальню і нагадаємо батькам про декларацію прав людини та про права дитини. Серед запропонованих малюнків оберіть той, що підходить, розкажіть яке правило показує цей малюнок та приклейте його до пелюсточка. Рефлексія. - про що ми говорили на нашому занятті? - як називається документ, в якому написані права людини? - чи цікаво вам було на занятті? Прощання. Вправа «Посмішка по колу». |
Година спілкування (5 клас). Права та обов ’ язки дитини. Поняття гідності. Мета Мета: поглибити знання учнів про основні права дитини, ознайомити з деякими нормативно-правовими актами щодо прав людини (Конституцією... |
1. Раїса і Ростислав стали щасливими батьками прекрасної дочки. Вони... Вони вирішили дати їй ім'я Весна. Представниця РАГСу, відмовила батькам в реєстрації дитини під таким ім'ям і сказала, щоб вони обрали... |
ПРАВА ДИТИНИ Отже, права дитини це певні спеціальні можливості, які необхідні людині віком до 18 років для існування і досягнення зрілості. Особливі... |
Урок з основ здоров’я в 2 класі Тема. Права та обов’язки дитини Мета Вчити відрізняти права від обов’язків, закріпити їх в пам’яті учнів. Навчати дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини.... |
Лекція «Статут Храму Дитинства» Вправа «Квіти і бур’ян» Мета: підкреслити значущість дитинства у становленні майбутньої людини; допомогти батькам усвідомити свою роль в особистісній педагогіці;... |
Поради батькам які виховують дитину з особливими потребами Одним із головних завдань, які стоять перед ними, є навчити дитину бути сильною, стійкою, щоб зуміти подолати життєві негаразди |
Година спілкування «Права дитини» Мета: ознайомити учнів із правами дитини, показати важливість юридичного закріплення права дітей на особливе піклування та допомогу... |
Сценарій свята «Я і мої права» у Цвітоському навчально виховному об'єднанні 23. 10. 2009 р В цей день, коли сонце нашу землю будить і до життя кличе, коли все поосипається і щебечуть пташки, зібралися ми однією родиною в... |
Паїсія Святогорця «Слова. Том ІІ. Духовне пробудження» Дай Боже, щоб інтереси тих, хто робить велику політику, були нам на руку. Раз по раз ми будемо чути щось новеньке. Будемо бачити,... |
План-конспект виховної години на тему: "ЗАПОБІГАННЯ НАСИЛЬСТВА НАД ДІДЬМИ" Мета: ознайомити учнів з основними правовими документами, що захищають дитину від жорстокої поведінки, зокрема концепція ООН про... |