УРОКУ Тема: Введення, редагування тексту


Скачати 157.43 Kb.
Назва УРОКУ Тема: Введення, редагування тексту
Дата 04.01.2014
Розмір 157.43 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Право > Урок
ПЛАН УРОКУ
Тема: Введення, редагування тексту.

Навчальна мета: Допомогти учням засвоїти роботу в текстовому процесорі Word

Розвивальна мета: Розвиток пізнавальних інтересів, навиків роботи з програмами архівування та антивірусними програмами.

Виховна мета: Виховання інформаційної культури учнів, що вчаться, уважності, акуратності, дисциплінованості, посидючості.

Тип уроку: Лабораторна робота
СТРУКТУРА УРОКУ

  1. Організаційний момент

  2. Повторення матеріалу

  3. Практична робота

  4. Контрольно-оцінювальний етап

  5. Домашнє завдання


Теоретичний матеріал

Відкривши програму Word, ви побачите дві головні частини.

 Стрічка, розташована над документом, містить набір кнопок і команд, що використовуються для роботи в документі та з документом (наприклад, для друку документа). Пізніше ви дізнаєтеся про стрічку більше, а використовувати її на практиці ви почнете в кінці уроку.

документ word і стрічка


виноска 2 Новий документ, що виглядає як білий аркуш паперу та займає більшу частину вікна.


Початок введення тексту

Знайдіть у документі курсор – миготливу вертикальну лінію в лівому верхньому куті сторінки. Курсор указує місце на сторінці, у якому відображатиметься текст, що ви вводите. Можна починати вводити текст.документ word із курсором

Якщо вам потрібно ввести текст не на самому початку сторінки, а трохи нижче, натискайте клавішу ENTER на клавіатурі, доки курсор не опиниться там, де потрібно ввести текст.

Під час введення тексту курсор почне переміщатися праворуч. Якщо ви досягнете кінця рядка, просто продовжуйте друкувати. Текст переміститься на наступний рядок разом із місцем вставлення.

Закінчивши перший абзац, натисніть клавішу ENTER, щоб перейти до наступного абзацу. Якщо потрібно зробити більший інтервал між цими двома абзацами (або між будь-якими двома абзацами), знову натисніть клавішу ENTER, а потім почніть друкувати наступний абзац.

Якщо під час введення тексту ви зробили помилку, натисніть клавішу BACKSPACE, щоб "стерти" неправильні символи або слова.

Виправлення орфографічних і граматичних помилок

документ word з орфографічними та граматичними помилками

Якщо ви робите орфографічні або граматичні помилки під час введення тексту, програма Word підкреслює їх хвилястою червоною, зеленою або синьою лінією.

Підкреслення червоним    указує на можливу орфографічну помилку або на те, що програма Word не розпізнає слово, наприклад власну або географічну назву.

Підкреслення зеленим   . Програма Word виявила граматичну помилку.

Підкреслення синім   . Слово введено без орфографічних помилок, але, можливо, його вжито неправильно. Наприклад, введено слово "мале", а слід ввести "але". Ця функція доступна, лише якщо встановлено таку мову вводу: англійська, іспанська або німецька.

Що робити з підкресленнями? Клацніть підкреслене слово правою кнопкою миші, щоб переглянути варіанти виправлення (іноді програма Word не пропонує варіанти виправлення). Виберіть варіант виправлення, щоб замінити слово в документі та позбутися підкреслень. Зверніть увагу, що в роздрукованому документі підкреслення не відображаються.

Будьте уважні, виправляючи текст, підкреслений зеленим або синім кольором. Програма Word добре розпізнає орфографічні помилки, оскільки зазвичай вони прості. Проте граматика та правильне вживання слів потребують вашу оцінку. Якщо ви вважаєте, що ви маєте рацію, а програма Word помиляється, можна пропустити варіанти виправлень і позбутися підкреслень. Як це зробити, ви дізнаєтеся в цьому уроці.

Порада   . Якщо ви не бажаєте зупинятися кожного разу, коли відображаються хвилясті підкреслення, можна продовжувати роботу, не звертаючи на них увагу. Закінчивши роботу, ви можете вибрати у програмі Word команду перевірки орфографії та граматики в усьому документі. Як це зробити, ви дізнаєтеся в цьому уроці.

Форматування тексту

вкладка «основне» та група «шрифт» на стрічці у програмі word

Ви друкуєте прес-реліз зі звітом про чистий прибуток і ціну акцій компанії Contoso Pharmaceuticals. Щоб привернути увагу до цих важливих відомостей, можна додати жирне або курсивне накреслення чи підкреслення.

Додаймо до тексту жирне накреслення. На початку уроку ми згадували прострічку. Тепер ви побачите, як її використовувати.

Як показано на рисунку, у верхній частині розташовано кілька вкладок. Кожна з них відповідає певним діям. Друга вкладка – це вкладка Основне, її має бути вибрано (якщо ні, клацніть її, щоб вибрати).

На кожній вкладці є кілька груп команд, у яких зібрано пов’язані елементи. На вкладці Основне знайдіть групу Шрифт. У цій групі ви побачите кілька кнопок і команд для виконання певних дій у документі. Наприклад, за допомогою кнопки Жирний зображення кнопки можна зробити накреслення тексту жирним. За допомогою кнопок Колір шрифту зображення кнопки та Розмір шрифту зображення кнопки можна змінити колір шрифту й розмір тексту.

Не поспішайте виконувати всі ці дії зараз, ви матимете змогу потренуватися під час практичного заняття в кінці уроку.

Додавання стилю

групи «абзац» і «стилі» на стрічці у програмі word

За допомогою групи Шрифт можна вносити більшість змін до тексту, але форматувати текст у такий спосіб зручно, якщо потрібно змінити формат лише кількох символів або слів. Проте завдяки використанню стилів усі ці зміни можна зробити за допомогою лише однієї команди.

Стилі розташовано на вкладці Основне у групі Стилі. Просто виберіть потрібний стиль, і розмір тексту, шрифт, атрибути й форматування абзацу зміняться автоматично.

Під час практичного заняття ми також будемо використовувати експрес-стилі для форматування назви, заголовка та підзаголовка прес-релізу, щоб текст виглядав так, як показано на рисунку.

Потрібно створити список?    Ця функція також доступна на вкладціОсновне у групі Абзац (поруч із групою Шрифт). Ці дії ми також будемо виконувати під час практичного заняття.

Змінення полів

вкладка «розмітка сторінки» та кнопка «поля» на стрічці у програмі word

Поля сторінки – це пустий простір по краях сторінки. Ширина полів сторінки вгорі, внизу, праворуч і ліворуч дорівнює 2,54 см. Це типова ширина полів, яку можна використовувати для більшості документів.

Проте якщо потрібна інша ширина полів, вам слід знати, як їх змінити (це можна зробити будь-коли). Наприклад, якщо ви друкуєте короткий лист, рецепт, запрошення або вірш, може знадобитися змінити поля.

Для змінення полів також використовується стрічка. Спочатку виберіть вкладку Розмітка сторінки (якщо її ще не вибрано), а потім у групіПараметри сторінки натисніть кнопку Поля. На маленьких рисунках (піктограмах) відобразяться різні поля з розмірами, вказаними для кожного з них.

Перший пункт у списку – Звичайне, це поточні поля. Щоб зробити поля вужчими, виберіть пункт Вузьке. Що зробити поля ліворуч і праворуч значно ширшими, виберіть пункт Широке. Коли ви вибираєте потрібний тип полів, поля в усьому документі автоматично змінюються на вибраний тип.

Коли ви вибираєте поле, колір тла піктограми для вибраного поля змінюється. Якщо знову натиснути кнопку Поля, цей колір тла вказує на те, який розмір полів установлено для документа.

Збереження, друк і закриття документу

подання backstage

Якщо вам добре вдалося речення, кілька абзаців думок, фактів або даних, ви не бажаєте втратити їх через те, що кіт стрибнув на клавіатуру або комп’ютер вимкнувся внаслідок перебоїв у живленні.

Щоб не втратити роботу, потрібно її зберегти, а це зробити ніколи не рано.

На стрічці виберіть першу вкладку з назвою Файл.

Відкриється велике вікно, яке має назву Backstage. У цьому розташуванні можна виконати багато дій, наприклад зберегти документ або надрукувати його.

У стовпці ліворуч виберіть команду Зберегти. Відкриється менше вікно, яке називається діалоговим вікном. Це вікно використовується для того, щоб визначити, у якому розташуванні на комп’ютері потрібно зберегти документ і як його назвати. Виконувати ці дії ви навчитеся під час практичного заняття.

Якщо після збереження документа ви продовжуєте вводити текст, слід зберігати роботу й надалі.

Друк

Коли документ готовий до друку, знову перейдіть на вкладку Файл (перша вкладка). У стовпці ліворуч виберіть команду Друк. Коли відкриється велике вікно, натисніть кнопку Друк. Звичайно, до комп’ютера має бути підключено принтер.

Закриття документа

Коли ви закінчили документ і зберегли роботу, закрийте файл. Перейдіть на вкладку Файл і у стовпці ліворуч виберіть команду Закрити.

Порада   . Щоб знайти нещодавно закритий документ, перегляньте списокОстанні, показаний на рисунку. Щоб відкрити документ, виберіть його у списку. Докладніше про те, як знаходити й відкривати документи, ви дізнаєтеся на практичному занятті.

Практичне завдання

Застосуйте навички створення документів

Під час виконання вправ це вікно буде відображатися поверх використовуваної програми . Якщо воно перекриває потрібну область , перемістіть його або змініть його розмір , як зазначено нижче.

• Щоб перемістити вікно , клацніть його заголовок ( див. малюнок нижче) і перетягніть на нове місце.
изображение указателя при перетаскивании заголовка окна

• Щоб змінити розмір вікна , перетягніть маркер зміни розміру [без имени]в правому нижньому кутку.
Вправа 1 . Введення тексту в документ

У цій вправі ви введете дату і дізнаєтеся , що Word може вводити дату автоматично. Потім ви введете текст і подивіться, що відбувається , коли Word вважає , що те чи інше слово написано неправильно .
1 . У відкритому документі знайдіть курсор - миготливу вертикальну риску у верхньому лівому кутку сторінки.

2 . Натисніть клавішу ENTER три рази. При цьому курсор переміститься на три рядки вниз.

3 . Тепер один раз натисніть клавішу BACKSPACE . Курсор переміститься на один рядок вгору. Це один із способів позбавлення від непотрібних міжрядкових інтервалів , а також , як говорилося в уроці , видалення тексту.

4 . Введіть поточну дату. Для початку введіть місяць ( по буквах ) . Зверніть увагу на те , що після введення декількох перших літер виводиться невелика підказка , у якій зазначено поточний місяць. Можна використовувати можливість автозаповнення тексту. Як зазначено в підказці , можна натиснути клавішу ENTER , щоб автоматично вставити назву місяця.

5 . Після введення поточного місяця один раз натисніть клавішу ПРОБІЛ. В підказці буде вказана поточна дата. (Примітка Ця можливість працює тільки для поточного місяця. ) Можна натиснути клавішу ENTER , щоб вставити повну дату , або ввести її вручну .

6 . Натисніть клавішу ENTER ще раз , щоб вставити рядок перед іншим текстом.

7 . Створіть відступ першого рядка цього абзацу . Для цього натисніть клавішу TAB. Точка вставки трохи зрушиться вправо .

8 . Потім необхідно ввести ще один уривок тексту.

При цьому зверніть увагу на наступне:

1 . При початку введення слова " вівторок" Word розпізнає його і виведе підказку з повним словом. Це теж можливість автозаповнення. Можна натиснути клавішу ENTER , щоб вставити пропонований текст , або ввести його вручну.

2 . У введеному тексті ім'я власне буде підкреслено червоним , а слово з граматичною помилкою , - зеленим. Крім того , в тексті буде підкреслення синім кольором. У наступній вправі пояснюється , що робити з такими підкресленнями .

Введіть наступний текст:

У вівторок Зоя Долгопятова робила в своєму класі доповідь про навколишньому середовищі. Вона осінь нервувала , але відмінно впоралася із завданням.
9.Натисніть клавішу ENTER (іноді це необхідно зробити , щоб з'явилися всі підкреслення ) .

10. Перед тим як перейти до наступної вправи , навчіться видаляти зайві пробіли між словами. Клацніть між двома останніми словами - "з" і " завданням" . Натисніть клавішу ПРОБІЛ чотири рази. Тепер між словами п'ять прогалин , а не один.

11 . Натисніть клавішу BACKSPACE чотири рази. Тепер між словами знову один пробіл .
Вправа 2 . Прийняття виправлень для підкреслених слів

У цій вправі ви дізнаєтеся , що можна зробити , якщо слова в документі підкреслені червоним , зеленим або синім.
1 . За допомогою миші перемістіть точку вставки на прізвище Зої ( " Долгопятова " ) ; для цього можна клацнути будь-яку частину прізвища. Потім натисніть праву кнопку миші. Ця дія називається клацанням правою кнопкою миші. З'явиться список варіантів написання прізвища Зої . Якби прізвище дійсно було написана неправильно , а в списку пропонувався би правильний варіант , можна було б клацнути його для вставки.
Але в даному випадку прізвище написано правильно , просто воно відсутнє в словнику Word. ( Можливо , вашого прізвища в словнику Word також немає . )
2 . Натисніть кнопку Додати до словника . Після додавання прізвища в словник Word воно буде розпізнаватися при наступному введенні і не буде підкреслено червоним.

Зверніть увагу на те , що якщо слово не потрібно додавати в словник , але потрібно позбутися підкреслення , можна замість цього натиснути кнопку Пропустити або Пропустити все (при цьому всі випадки неправильного написання слова в документі будуть пропущені ) .

Порада . Якщо з якоїсь причини Word не пропонує виправлення для неправильно написаного слова , виділіть текст і введіть правильне слово поверх нього .
3 . Тепер потрібно виправити підкреслену букву "о" у фразі " про навколишнє середовищі " Клацати одну букву правою кнопкою миші трохи складно , але можна клацнути пробіл до або після неї. Можна також двічі клацнути "о" , при цьому буде виділена одна буква .

4 . Тепер клацніть виділену букву правою кнопкою миші. Замість "о" буде запропонований правильний варіант - " об" . Виберіть його у списку. Прийменник " про " буде вставлений в документ , а зелене підкреслення віддалиться.

5 . Клацніть правою кнопкою миші слово " осінь". Це слово написано правильно , але не підходить для цієї пропозиції . Виберіть вгорі списку правильний варіант "дуже" . Слово в пропозиції буде замінено , а підкреслення зникне.

Не приймайте запропоновані варіанти для підкреслених слів бездумно , особливо якщо слово підкреслено зеленим або синім. Рішення про те , який з варіантів є правильним , залишається за вами.

Порада . Щоб перевірити всі червоні , зелені та сині підкреслення одночасно , відкрийте вкладку Рецензування на стрічці і виберіть пункт Правопис у групі Правопис.
Вправа 3 . Введення тексту в документ

1 . Введіть Прес - реліз і натисніть клавішу ENTER.

2 . Введіть Компанія Contoso оголошує фінансові результати за квартал і натисніть клавішу ENTER.

3 . Введіть Доходи вище , ніж минулого року і натисніть клавішу ENTER.

4 . Введіть Сьогодні компанія Contoso Pharmaceuticals оголосила , що її чистий дохід за 16 - тижневий четвертий квартал 2004 фінансового року , що закінчився 30 червня, склав 1,2 млн доларів , або 0,06 долара на акцію. Останній квартал 2003 фінансового року компанія завершила зі збитками у розмірі 2,3 млн доларів , або 0,57 долара на акцію. і натисніть клавішу ENTER.

5 . Введіть Фактори , що забезпечили успіх і натисніть клавішу ENTER.

6 . Введіть Значний попит на вітамінні добавки на ринку і натисніть клавішу ENTER.

7 . Введіть Ефективна рекламна кампанія у весняний період загострення алергії і натисніть клавішу ENTER.

8 . Введіть Істотне скорочення операційних витрат і натисніть клавішу ENTER.
Вправа 4 . виділення тексту

У попередній вправі ви дізналися , що букву або слово можна виділити за допомогою подвійного клацання . У цій вправі розглядаються два способи виділення всього тексту.
1 . У тексті , введеному вгорі документа ( "У вівторок Зоя Долгопятова робила завдання в своєму класі ...") , клацніть ліворуч від слова " У " . Потім натисніть клавішу SHIFT і клацніть праворуч від крапки після слова " завданням" . Текст буде виділений , щоб показати , що він обраний.

2 . Клацніть у будь-якому місці документа , щоб скасувати вибір.

3 . Знову клацніть зліва від слова " У " , але на цей раз потримайте ліву кнопку миші та перемістіть покажчик через всі пропозицію до точки після слова " завданням" . ( Ця операція називається перетягуванням. ) Текст буде виділений , щоб показати , що він обраний.

4 . Виділивши весь текст , натисніть клавішу DELETE. Текст буде видалено з документа .
Вправа 5 . Додавання виділення

В уроці розглядалося , як застосувати форматування напівжирним шрифтом , щоб виділити текст. У даній вправі для цього буде використовуватися курсив і підкреслення .
1 . Виділіть пропозицію " Доходи вище , ніж минулого року " цілком ( використовуючи будь-який з вивчених методів) .

2 . На стрічці відкрийте вкладку Головна , у групі Шрифт натисніть кнопки Курсивизображение кнопкиі Підкреслення изображение кнопки.

Вправа 6 . Додавання стилів

В уроці згадувалося , що можна одночасно додати кілька типів форматування за допомогою стилів . Наприклад , можна одночасно змінити накреслення шрифту , зробити текст крупніше і додати форматування напівжирним . У цій вправі пояснюється , як застосувати стиль до назви і заголовку документа .
1 . Виберіть перший рядок документа ( "Прес- реліз" ) .

2 . На вкладці Основне у групі Стилі виберіть стиль Назва та застосуйте його до назви .

Примітка . Якщо потрібний стиль не відображається , натисніть кнопку зі стрілкою Інші , щоб розгорнути колекцію експрес - стилів. Потім виберіть потрібний стиль .

3 . Тепер виберіть другий рядок документа ( " Компанія Contoso оголошує фінансові результати за квартал" ) .

4 . На вкладці Основне у групі Стилі виберіть стиль Заголовок 1 і застосуйте його до заголовка .

Примітка . При першому застосуванні стилю з колекції експрес - стилів відкривається область Навігація . Щоб її закрити , натисніть невелику кнопку Закрити у правому верхньому куті.

5 . Тепер оберіть пропозицію "Фактори , що забезпечили успіх " .

На вкладці Головна у групі Стилі виберіть стиль Заголовок 1 стиль . Стиль буде застосований до документа.

Порада. Не забувайте , що для перегляду інших стилів можна відкрити колекцію , натиснувши кнопку зі стрілкою Іншіизображение.
Вправа 7 . створення списку

У цій вправі розглядаються два способи створення списків.

1 . Насамперед виділіть текст , який потрібно перетворити в список. Під заголовком "Фактори , що забезпечили успіх " є три фрази. Помістіть точку вставки в початок першої фрази ( " Значний попит на вітамінні добавки на ринку" ) . Тепер виділіть текст від початку цієї фрази до кінця третьої фрази ( " Істотне скорочення операційних витрат " ) за допомогою будь-якого з вивчених методів .

2 . Тепер можна створити список. На вкладці Головна у групі Абзац натисніть кнопку Маркериизображение кнопки. Текст буде перетворений в маркований список.

3 . Не знімаючи виділення зі списку , натисніть кнопку Нумераціяизображение кнопкидля створення нумерованого списку.
Вправа 8 . Зміна полів сторінки

У цій вправі показується , як змінити поля.

1 . На стрічці відкрийте вкладку Розмітка сторінки.

2 . У групі Параметри сторінки виберіть пункт Поля .

3 . У відкрилася колекції клацніть пункт Широке . Розмір лівого і правого полів буде змінено з 1 дюйма (2,5 см) на 2 дюйми (5,1 см).

4 . Знову виберіть пункт Поля . Зверніть увагу на те , що колір фону значка Широке відрізняється від кольору фону інших значків полів. Це означає , що дані параметри полів зараз застосовані до документа.
Вправа 9 . збереження документа

У цій вправі пояснюється , як зберегти документ.

1 . На стрічці відкрийте вкладку Файл.

2 . У лівій області виберіть пункт Зберегти як . Відкриється діалогове вікно Зберегти як .

3 . Внизу діалогового вікна Зберегти як у полі Ім'я файлу запропоновано ім'я файлу , засноване на перших словах документа . Можна зберегти файл з цим ім'ям або перейменувати його . Щоб використовувати нове ім'я , введіть його поверх тексту в полі " Ім'я файлу " ; наприклад , введіть Вправа з Word.

4 . Натисніть кнопку Зберегти. Залежно від того , яка версія Microsoft Windows використовується , документ буде збережений в папці Документи або Мої документи . Це основна папка комп'ютера для зберігання створених документів . Якщо після збереження документу ви продовжите введення , не забувайте регулярно зберігати його .

5 . Завершивши роботу з файлом , закрийте його. Виберіть вкладку Файл ( яка знаходиться у верхньому лівому куті стрічки ) і натисніть кнопку Закрити.

6 . Тепер відкриємо файл , щоб потренуватися в пошуку файлів на комп'ютері. Відкрийте вкладку Файл і виберіть пункт Відкрити. З'явиться діалогове вікно Відкрити, аналогічне діалоговому вікна Зберегти як .

7 . Залежно від того , яка версія Microsoft Windows використовується , відкриється папка Документи або Мої документи . Знайдіть тільки що збережений файл у списку файлів під адресним рядком . Клацніть ім'я файлу і натисніть кнопку Відкрити.

Порада . Щоб відкрити новий порожній документ , виберіть вкладку Файл і пункт Створити . У діалоговому вікні Новий документ двічі клацніть пункт Новий документ.

Порада . Щоб закрити Word , виберіть вкладку Файл і пункт Вихід .

  1. Контрольно-оцінювальний етап

  1. Коли слід зберігати документ?
    Якомога раніше після початку роботи.

Коли ви повністю ввели текст.

Це не має значення.

  1. Під текстом з’явилося підкреслення червоним. Напевно, слово написано з помилкою.

Правильно.

Неправильно.

  1. Під час введення тексту натискайте клавішу ENTER, щоб перейти від одного рядка до іншого.

Правильно.

Неправильно.

  1. Щоб виправити орфографічну помилку, потрібно:

Двічі клацнути та вибрати варіант у меню.

Клацнути правою кнопкою миші та вибрати варіант у меню.

Один раз клацнути та вибрати варіант у меню.

  1. Щоб видалити текст, спочатку потрібно:

Натиснути клавішу DELETE.

Натиснути клавішу BACKSPACE.

Виділити текст, який потрібно видалити.

  1. Найкращий спосіб створити заголовок документа:

Застосувати до нього більший розмір шрифту, ніж до основного тексту.

Застосувати стиль заголовка.

  1. Вам потрібно привернути увагу до кількох слів у тексті. Перший крок:

Виділити текст, який потрібно відформатувати, а потім натиснути кнопку Жирний у групі Шрифт.

На вкладці "Основне" у групі Шрифт натисніть кнопку Жирний.

Вводити текст, сильно натискаючи клавіші.

Схожі:

Тема: Введення й редагування тексту. Практична робота № Введення,...
Тема: Введення й редагування тексту. Практична робота № Введення, редагування й форматування тексту
Урок №47-48 Тема: Введення і редагування тексту. Практична робота...
Тема: Введення і редагування тексту. Практична робота №9 «Створення нового документа. Введення і редагування тексту»
План-конспект уроку №6 Тема: Введення, редагування та форматування...
Мета: сформувати в учнів навички введення, редагування та форматування тексту; розвивати просторове уявлення, грамотність, життєві...
Тема: Введення та редагування тексту
Мета: розглянути основні прийоми редагування текст: виділення, копіювання, переміщення, видалення
УРОКУ ТЕМА ПРОГРАМИ: Технології комп'ютерної обробки інформації
ТЕМА УРОКУ: Тема уроку: Створення, завантаження та збереження файлів-документів. Введення, редагування та форматування інформації....
Тема: Введення даних за типами Мета уроку
...
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
УРОКУ Тема: Введення даних за типами
Мета: ознайомити учнів з типами даних в програмі Excel та навчитися здійснювати введення та редагування вмісту комірок
Тема: Робота з вікнами та аркушами книг. Введення та редагування даних
Мета: навчити учнів працювати з вікнами та аркушами книг, а також основними прийомами введення та редагування даних
ТЕМА УРОКУ
Навчальна: Навчитись працювати з вікнами та аркушами книг, основними прийомами введення та редагування даних
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка