|
Скачати 39.64 Kb.
|
МЕТА: Застосовувати знання, отримані під час уроків з правознавства у нетрадиційних обставинах. Розвивати вміння учнів, готувати повідомлення на правову тематику, використовувати засоби масової інформації для пошуку необхідних матеріалів. Виховувати в учнів почуття відповідальності за долю держави. Основні поняття: партія, громадянське суспільство, політичні права. Обладнання: Конституція України, пам’ятка учасників рольової ігри, висловлювання видатних діячів. Тип уроку: комбінований Структура уроку 1 .Організаційний момент. 2.Актуалізація опорних знань і вмінь учнів. Фронтальне опитування: а).Які види прав людини ви можете назвати? б).Які політичні права людини ви знаєте? 3.Вивчення нового матеріалу. а).Чому варто бути активними? б).Чому люди об’єднуються в політичні партії? (Рольова гра «Створення політичних партій») 4.Підсумки уроку. 5.Домашнє завдання. Хід уроку 1.Організаційний момент. 2.Актуалізація опорних знань і вмінь. 3.Вивчення нового матеріалу. Слово вчителя: Чи можемо ми як пересічні громадяни впливати на владу? Коли під час виборів опускаємо бюлетені до урни, на мить ми стаємо справжніми господарями демократичної держави. Потім, однак, ця влада переходить до інших: Президента, депутатів Верховної Ради, членів міської або сільської ради, а ми змушені чекати кілька років, щоб знову хтось зацікавився тим, про що думаємо і чого хочемо. Але від нас, громадяни, залежить, щоб обрані представники не забували про своїх виборців і реалізовували свої передвиборчі програми. Тому при здійсненні вибору ми маємо виходити не з того, що кандидат має симпатичне обличчя або роздає продукти виборцям, а з того, як він бачить свою місію як представника народу в органах державної влади. Важливо зіставляти обіцянки кандидатів швидко усунути наявні недоліки і вирішати проблеми з реальним виконанням їх. Відповідальне ставлення до виборів - це суттєва ознака зрілості і активності громадян. Запитання:
Виступ учня: У період виборів можна почути розмову про низьку активність виборців, що свідчить про розчарування в ефективності виборчого процесу. Проте в небажанні громадян іти на вибори криється небезпека. Однак полягає ж в тому, що посади державних діячів залишаться незайнятими, а в тому що офіційні особи, що обіймають ці посади, обиратимуться дедалі меншою кількістю виборців, а отже презентуватимуть інтереси щораз вужчого кола громадян. У такому разі решта громадян муситиме погоджуватися з будь-якими результатами виборів. Отже, для демократії особливе значення має активність громадян, яка не зводиться суто до участі у виборах. Не менш важливим є привернення уваги влади до існуючих проблем, висловлення власних поглядів, протест проти помилкових і несправедливих рішень. Громадська активність нерідко буває невигідною для чиновників і влади. Тільки активні громадяни змушують їх ухвалювати рішення ініціюють вирішення нагальних проблем. Такі люди не зупиняються на контролі влади, часто - густо вони беруть справу у власні руки, бо відчувають, що це їхня власна держава. Запитання і відповіді вчителя: А чи можемо ми поодинці щось зробити? Ні, тому люди об’єднуються в спілки, організації, партії, колективно обстоюючи свої інтереси перед владою та іншими впливовими силами. Ваші батьки, напевно є членами профспілок, які мають стежити за тим, щоб адміністрація установи не порушувала їхніх прав. Мабуть хтось із ваших знайомих є членом політичної партії, молодіжної організації. Ці об’єднання набагато сильніші за кожного з нас окремо. Вони слугують противагою державній владі. Всі політичні партії, громадянські організації і об’єднання, незалежні ЗМІ називаються громадянським суспільством. Чому люди об’єднуються в політичні партії? а) виступ учня, запис поняття «політична партія». б) виступ учня, інформація про створення партії. Запитання:
Рольова гра «Створення політичної партії» (домашнє завдання учнів) Проведення прес-конференції Виступ учнів( кожна група представляє свою політичну партію, назву, програму, гасла) Після виступу слово надається експертам, які рецензують виступи за такою схемою: 1 .Готовність. 2. Активність. 3.Наявність наочності. 4.Реклама. 5.Політична грамотність. Підсумки уроку Слово вчителя. Таким чином об’єднання громадян відіграють важливу роль для захисту прав людини, реалізації його інтересів та потреб. І розвиток будь - якої організації залежить насамперед від її членів, їх активності і наполегливості. Оцінювання учнів. Домашнє завдання Знайти інформацію про діяльність молодіжних організацій в районі, місті, області. |
Навчально-виховний захід брейн-ринг “ Підліток і право ” Мета Мета: узагальнити та поглибити знання учнів з правознавства, розвивати навички роботи в групах; застосовувати набуті знання в конкретних... |
УРОК №24 Тема уроку Мета уроку: перевірити рівень знань учнів, передбачений програмою з цього тематичного блоку, і вміння застосовувати отримані знання... |
Конспект уроку з інформатики в 11 класі Тема: Практична робота Мета: Закріпити і перевірити вміння учнів будувати діаграми і графіки на основі вмісту таблиць; виховувати почуття відповідальності... |
Тема. Українська народна казка «Золотий черевичок» Мета: поповнити знання учнів про тематику народних казок, виявити вміння учнів читати і переказувати зміст казок, дотримуючись особливостей... |
Тема: Мета: Вчити учнів з повагою ставитися до рідної землі, українського народу, його традицій та звичаїв; розширювати знання учнів про... |
Тема. Контрольна робота з теми: Комп’ютерні мережі Мета Мета: перевірка знань, умінь та навичок учнів з теми. Розвивати вміння застосовувати практичні навички пошуку інформації на практиці.... |
Додавання, віднімання, множення десяткових дробів. Сторінками математичної енциклопедії Мета Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про додавання, віднімання, формувати вміння переносити отримані знання в нові ситуації;... |
НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС АСКАНІЯ-НОВА Мета: виявити знання учнів з положень кримінального права, сприяти поновленню у пам‘яті учнів вивченого матеріалу, виявляти вміння... |
Слава Шевченка не вмре, не поляже Мета: поглибити знання учнів про життя і творчість Т. Г. Шевченка, показати неповторність його творчої спадщини, розвивати навички... |
Урок – дискусія. Очікувані результати Мета. Оцінити рівень навчальних досягнень учнів по темі, перевірити вміння застосовувати здобуті знання для аргументації своєї позиції.... |