|
Скачати 94.47 Kb.
|
Тема: Об’єкти правовідносин. Зміст правовідносин. Мета: повторити визначення основних понять - «правовідносини», «види правовідносин», «склад правовідносин», «суб’єкти правовідносин»; ознайомити з новими поняттями - «об’єкти правовідносин», «юридичний факт», «зміст правовідносин»; визначити види об’єктів правовідносин, вказати на особливості змісту правовідносин та дати аналіз підставам виникнення, зміни та припинення правовідносин; сприяти розвитку в учнів вміння ставити запитання та аналізувати відповідь одногрупника, висловлювати власну точку зору, вчити працювати з підручником ,схемою, юридичними пазлами; здійснити вплив на виховання в учнів правової дисципліни та правосвідомості. Тип уроку: комбінований Забезпечення уроку: підручник О.Наровлянський «Основи правових знань» 10кл, роздавальний матеріал, інтерактивна дошка, ПК, проектор Хід уроку І.Організаційна частина 1. рапорт старости групи ІІ. Актуалізація опорних знань 1. питання в логічній послідовності - Який новий розділ основ правознавства почали вивчати? -Яку тему уроку вивчили на минулому уроці? 2. «Щасливий квиток» Індивідуальні завдання для відстаючих учнів 3. гра «Запитайко» Я хочу запитати у
Я запитаю у
Я у свою чергу хочу запитати у
А я запитаю у
Запитаю у
Скажи,
4. складання юридичного пазлу Правоздатність з народження Дієздатність з 18 років Недієздатність рішення суду Відповідальність за вчинки деліктоздатність
ІІІ. Вивчення нового матеріалу 1.оголошення теми та плану уроку 2. прийом «народна трибуна» Я вважаю, що сьогодні на уроці ми вивчимо …………………………. План
3.мотивація навчальної діяльності Тема правовідносин є актуальною як у повсякденному побутовому житті, а також має важливе значення в подальшому вашому працевлаштуванні. З першого етапу вашого працевлаштування на місце роботи ви вступаєте у правовідносини, становитися його суб’єктом, вмітимете визначати об’єкт трудових відносин та орієнтуватися у змісті правовідносин. (підписання трудового договору, складання протоколів, учасники дорожнього руху і т.д) 4.постановка проблемного запитання На кінець уроку дайте відповідь на запитання Посадка лісних масивів – юридичний факт? 5.розповідь викладача з елементами презентації по першому питанню плану І.Поняття об’єкти правовідносин та їх види 6.робота в малих групах «Навчаючись – вчу» (роздавальний матеріал (юридичні джерела)+ підручник) ІІ. Зміст правовіднсин І група – Дати визначення поняттю “ зміст правовідносин ”. Назвати сторони правовідносин та встановити зв’язок між ними. ІІ група – Пояснити , що є фактичним змістом, а що - юридичним змістом. ІІІ група – Що є “ суб'єктивним правом” та “юридичним обов'язком ІV група - Визначити зміст суб'єктивного права та зміст юридичних обов'язків. V група - Назвати види суб'єктивних прав та дати визначення поняттю “юридичний факт”.
ІІІ. Підстави виникнення, зміни та припинення правовідносин 7.робота за схемою Юридичний факт Юридична дія Юридична подія Правомірна Неправомірна Абсолютна Відносна Юридичний акт Поступки Проступки Злочин
(на інтеракт.дошці показ подій та дій) ІV. Закріплення вивченого матеріалу
Сьогодні на уроці я дізнався, що Об’єкти права – це Сьогодні новим для мене було зміст правовідносин має…………. У житті мені знадобляться знання з того, що юридична подія – це………………………. ,а юридична дія – це…………………
V. Підсумок уроку 1.заключне слово викладача VІ. Домашнє завдання опрацювати &______ ст.__________ питання__________, а питання________* Випереджаюче навчання Проступок і злочин І група Зміст правовідносин - це конкретна поведінка суб'єктів правовідносин та її юридичне закріплення нормами права у вигляді суб'єктивних прав та юридичних обов'язків. До змісту правовідносин відносять права і обов'язки учасників суспільних відносин. Зміст правовідносин має дві сторони -юридичну і фактичну. Ці сторони змісту нерозривно пов'язані між собою, але не тотожні. Наприклад, особа, що має середню освіту та отримала сертифікат із зовнішнього незалежного оцінювання з балами не нижчими за 124 з кожного предмета, наділена правом вступати до вищого навчального закладу, тобто перед нею великий вибір можливостей, які складають зміст її суб'єктивного права. Проте реально вступити можливо лише в один навчальний заклад. Отже, фактичний зміст - тільки один із варіантів реалізації суб'єктивного права. ІІ група Фактичний зміст правовідносин - це реальна поведінка суб'єктів, їхня діяльність, в якій реалізуються суб'єктивні права та юридичні обов'язки. Юридичний зміст безпосередньо складають суб'єктивні права і юридичні обов'язки учасників правовідносин, тобто можливість певних дій. Ці суб'єктивні права і обов'язки закріплені в нормативно-правових актах та інших нормах права. ІІІ група Суб'єктивне право - це вид і міра можливої поведінки суб'єкта, яка охороняється та захищається і гарантується державою. Юридичний обов'язок - міра належної (необхідної) поведінки суб'єкта права. Суб'єктивне право та юридичний обов'язок складають структуру юридичного змісту правовідносин. VІ група Зміст суб'єктивного права: діяльність за своїм бажанням; вимагання певних дій від зобов'язального суб'єкта; користування соціальним благом; звернення до компетентного органу чи посадової особи за захистом свого права. Зміст юридичних обов'язків: необхідність здійснювати певні дії, утримуватися від дій, що суперечать інтересам інших осіб; юридична відповідальність за невиконання або неналежне виконання передбачених нормою права дій. V група Видами суб'єктивних прав є громадянські, політичні, соціальні, економічні, культурні, екологічні, сімейні та інші. Конституційні обов'язки закріплені в Основному Законі України. Права і обов'язки суб'єктів правовідносин тісно пов'язані між собою: не можна одержати які-небудь права, щоб одночасно не виникли певні обов'язки. Правовідносини - явище динамічне. Вони виникають, змінюються, припиняються на підставі реальних життєвих обставин, з якими норма права пов'язує настання певних правових наслідків. Реальні життєві обставини, тобто так звані юридичні факти, фіксуються в гіпотезі норми права. Юридичні факти - це передбачені нормами права конкретні життєві обставини, які зумовлюють виникнення, зміну або припинення правових відносин.
|
Суб`єкти і об`єкти сімейних правовідносин КпШС, не можуть розглядатись як сімейні. До таких належать, наприклад, правовідносини які виникають між громадянами і органами ЗАГСу... |
1. Співвідношення понять „учасники господарських правовідносин” та... Співвідношення понять „учасники господарських правовідносин” та „суб'єкти господарювання”: теоретичний та законодавчий аспекти |
ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ... Співвідношення понять «учасники господарських правовідносин» та «суб'єкти господарювання»: теоретичний та законодавчий аспекти |
«Угоди як підстави виникнення, зміни або припинення цивільних правовідносин» Види угод |
ЦИВІЛЬНІ ПРОЦЕСУАЛЬНІ ПРАВОВІДНОСИНИ Таке трактування правовідносин відображає той факт, що предметом безпосереднього правового регулювання завжди є суспільні відносини... |
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ Кременчука, регулюються права та обов'язки учасників правовідносин у сфері благоустрою території міста, визначається комплекс заходів,... |
Перелік екзаменаційних питань на 1-й іспит з курсу "фінансове право" Співвідношення суб'єктів фінансового права та суб'єктів фінансових правовідносин |
Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати Кременчука, регулюються права та обов'язки учасників правовідносин у сфері благоустрою території міста, визначається комплекс заходів,... |
Реферат Тема: Правове ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ екологічної безпеки 1 Юридична... Екологічна безпека гарантується громадянам України здійсненням широкого комплексу взаємопов’язаних політичних, екологічних, технічних,... |
Конституційне право України Конституційно-правові відносини: поняття, види, суб’єкти, об’єкти, зміст, підстави виникнення, зміни та припинення |