Підготовка учнів до реального життя на заняттях логопеда


Скачати 44.75 Kb.
Назва Підготовка учнів до реального життя на заняттях логопеда
Дата 12.11.2013
Розмір 44.75 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи
Підготовка учнів до реального життя на заняттях логопеда

У «Концепції про права дитини наголошується, обов’язок держави полягає в тому, щоб допомогти хворій дитині вести повноцінне й достойне життя у суспільстві, полегшуючи її активну участь у житті»

У багатьох дітей наявне загальне зниження готовності до активної навчальної діяльності, працездатності, здатності до соціальних відносин, комунікації, самообслуговування, рухової активності, незріла емоційна вольова сфера.

Відхилення або аномалії у розвитку дітей дошкільного і молодшого шкільного віку дуже різноманітні, проявляються в різному ступені, мають свою структуру. Відомо, що вся діяльність людини безпосередньо пов’язана з мовленням, яке вже з перших років життя відповідно впливає на цю діяльність. Зрозуміло, що певні відхилення у мовленнєвому розвитку негативно відбиваються на формуванні діяльності та особистості дитини в цілому.

Дослідження кращих педагогів (Л.С. Виготського, О.Р. Лурії, О.В. Запорожця та ін.) показують, що такі складні психічні функції, як сприймання, пам'ять , активна увага, спостережливість, абстрактне мислення, уява, цілеспрямована поведінка формуються в процесі розвитку дитини, успішність якої обумовлена не тільки спадковістю, а й своєчасним опануванням способами розумової діяльності, мови, багатостороннім спілкуванням з довкіллям. В арсеналі логопеда є багато форм і методів формування життєво важливої соціальної компетентності, яка в сукупності з пізнавальною, особистісною та самоосвітньою компетенціями забезпечать самовдосконалення та корекцію особистості дитини з психофізичними вадами, допоможуть само реалізуватися в системі соціальних відносин, підготують до самостійної життєдіяльності.

Активність на заняттях не виникає сама собою, все залежить від створеної атмосфери. Саме початок заняття задає настрій.

Відповідно до мети заняття схема може бути такою:

  1. Гімнастика для пальчиків

  2. Вправа для дихання, для губ та язика

  3. Вправа з голосом

  4. Вправи з мовним матеріалом

  5. Аналіз артикуляції

  6. Підсумки заняття

Усім відомо, що процес навчання починається зі здивування. Не здивуєш – не навчиш. Цього можна досягнути такими формами роботи як гра. Пам’ятайте, вчитися треба весело.

Ігри, які можуть підготувати дітей до реального життя: Впізнання дитиною предметів за їх призначенням. На столі предмети: чашка, олівець, парасолька, зубна щітка, ключі. Дитина, що вгадує, має назвати і показати предмет:

  • З чого ти п’єш молоко?

  • Чим ти будеш малювати?

  • Що ти даси мамі, якщо на вулиці дощ?

  • Чим чистять зуби і чим можна відкрити двері?

Мовну розминку можна провести в формі гри «Пісенька веселого язичка», яка допоможе спілкуватися дитині з довкіллям:

Вітерець у лісі – ш – ш – ш

Прилетів комарик – з – з – з

Заспівав жучок – ж – ж – ж

Сердитий вовчик р – р – р

Повзе у траві змія – с – с – с

Артикуляційна хвилинка теж може бути грою, яка вчить берегти, економити воду (на таблиці склади)

Ха – ха – ха – тече річка

Хо – хо – хо – поливаємо личко

Хе – хе – хе – поп’ємо води

Хі – хі – хі – кран скоріше закрути

Ах, ох, ух – тече струмок

З джерельцем іде в танок

Бо на світі без води

Ні туди і ні сюди.

Гра «Будівельники» формує комунікативні навички. Діти діляться на групи й одержують кубики різних типів. Треба збудувати будинок і відповісти на питання:

  1. Які інструменти потрібні будівельнику ?

  2. З яких матеріалів зводять будинок ?

  3. Робітники яких спеціальностей необхідні для зведення будинку ?

Гра на виконання двох-трьох дій, сформованих в одному проханні. На столі лежать олівці та іграшки: лялька, зайчик, машинка, ведмедик, пірамідка, м’ячик.

  • Візьми на столі олівці і поклади їх у шафу.

  • Зайчика дай мені, а ляльку поклади спати.

  • Відкрий двері, візьми машинку.

  • М’ячика дай мені, пірамідку візьми собі, а ведмедика поклади у сумку.

Гра «Матрьошка» допоможе формувати соціальні навички, навчить приймати рішення. Визначити назви ознак предметів. Діти розставляють терміни від найменшого до найбільшого. На столі яблука, рибки, олівці різних розмірів.

Гра «Назви професію».

  • Хто вчить дітей ?

  • Хто будує дома ?

  • Хто малює картини ?

  • Хто чинить взуття ?

Питання можна замінити загадками

У театрі грає ролі:
Нині - вчителя у школі,
Завтра буде інша роль -
То бідняк він, то король. (Актор)

Золоті у нього руки:
Робить зачіски й перуки,
Підстриже і пофарбує,
Гарний настрій подарує. (Перукар)

У нас цю професію знають усі:
Сидить за кермом вантажівки й таксі,
Вантаж і людей він по місту розвозить
У літню спекоту й зимові морози. (Шофер)

Завдання скласти речення зі сполучником «тому що»:

  • Чому не світить сонце ?

  • Чому зупинилася машина ?



Вправи для дихання, для губ та язика. Наприклад, при читанні речення «Падає сніг» схема рухів така: правою і лівою рукою донизу; «Літак злітає» правою і лівою рукою доверху.

Життєві навички, які діти отримують на заняттях логопеда, будуть застосовані ними у власній поведінці. Набуття життєвих навичок є поступовим поетапним процесом. Для підвищення ефективності формування навичок цей процес повинен бути безперервним та несуперечливим. Зміст, форми та методи навчання і виховання дітей з особливостями психофізичного і мовного розвитку мають бути корекційно спрямованими. Кожна тема, кожний метод, використаний вчителем, повинен сприяти не лише засвоєнню знань, умінь і навичок, а й підготовити дитину до реального життя, виправленню вад психофізичного розвитку.

Література

  1. Тищенко В. Домашня логопедія – Х: ВД Школа, 2006.

  2. Бондарь В.І., Синьова В.М. Дефектологічний словник: нав. посібник К.: «МП Леся», 2011.

  3. Лупінович С.М. Довідник учителя-логопеда – Тернопіль: Мадрівець, 2008.

  4. Жукова Н.С. Логопедія. Основи теорії і практики – М.: Ексмо, 2011.

  5. Дидактичний матеріал для логопедичних занять з дітьми дошкільного і молодшого віку – Х.: Вид. група «Основа», 2007.

Схожі:

Фізичні вікторини
Вікторини звичайно проводять на фізичних вечорах, тематич­них зборах і конференціях, на заняттях гуртків, під час прогулянок, походів...
І. Організаційний момент (підготовка класного приміщення, перевірка...
Актуалізація опорних знань (відтворюються знання, уміння, життєвий досвід учнів, необхідний для опанування нового матеріалу; перевірка...
ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ УЧНІВ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОГО УЧИЛИЩА
Фізичне виховання цілком особливий предмет, який зачіпає біологічну, психологічну і соціальну сутність учня. Підготовка учнів до...
Методика проведення семінарів з історії з використанням художньої літератури
Колективний характер роботи учнів, слугує продовженням індивідуальної пізнавальної діяльності. На цих заняттях можна обмежуватися...
УРОК НА ТЕМУ «ВВП ПОКАЗНИК РЕЗУЛЬТАТ ІВ НАЦІОНАЛЬНОГО ВИРОБНИЦТВА»
П як засобу вимірювання загальної ринкової вартості, навчити аналізувати структуру ВВП за доходами та витратами, визначити відмінності...
Гебель К. М. Громадянське виховання – підготовка учнів до активного дорослого життя
У пропонованій брошурі узагальнено передовий досвід з організації роботи класного керівника: від наукових аспектів обҐрунтування...
СШДС «Мрія» для дітей з вадами опорно-рухового апарату
Досвід соціальної адаптації починає накопичуватися у людини відразу від народження і не закінчується дитинством. Однією з цілей соціалізації...
Шкільна біологічна олімпіада є однією з форм активізації навчання...
Підготовка до олімпіад, бажання бути в ній переможцем, спонукає учнів глибше вивчати явища і процеси, що відбуваються у природі,...
СУМСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА З ДІТЬМИ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ
MIНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ’ЯЗКУ УКРАЇНИ ОДЕСЬКИЙ ТЕХНІКУМ ЗАЛІЗНИЧНОГО...
За своєю суттю, дисципліна «Фізика» є інтегрованою. Вона вся пронизана міжпредметними зв'язками і пропонує учням знання багатьох...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка