СФД (Страховий фонд документації) Науково-виробничий журнал 1(10)'2011 Заснований у 2006 році


Скачати 1.61 Mb.
Назва СФД (Страховий фонд документації) Науково-виробничий журнал 1(10)'2011 Заснований у 2006 році
Сторінка 1/10
Дата 02.06.2013
Розмір 1.61 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10
Державний департамент страхового фонду документації
НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ, ПРОЕКТНО-КОНСТРУКТОРСЬКИЙ

ТА ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ІНСТИТУТ МІКРОГРАФІЇ
СФД

(Страховий фонд документації)

Науково-виробничий журнал
1(10)'2011

Заснований у 2006 році.

Свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації

(Свідоцтво КВ № 10990 від 14.02.2006 р.)

Засновник:

Науково-дослідний, проектно-конструкторський та технологічний інститут мікрографії (НДІ мікрографії) – пров. Пархоменка, 1/60, м. Харків, 61046

тел. (0572) 94-97-17

факс (0572) 94-98-11
Редакційна колегія:

голова: Степаненко Володимир Леонідович, к.е.н., Державний департамент СФД;

заступник голови: Кривулькін Ігор Михайлович, к.ф.-м.н., НДІ мікрографії;

члени редакційної колегії:

Костенко Григорій Сергійович, к.т.н., с.н.с., НДІ мікрографії;

Ларін Олександр Миколайович, д.т.н., проф., НУЦЗ України;

Марченко Андрій Петрович, д.т.н., проф., НТУ «ХПІ»;

Пєвцов Геннадій Володимирович, д.т.н., проф., ХУПС ім. І. Кожедуба;

Соболь Олександр Миколайович, д.т.н., НУЦЗ України;

Тараненко Михайло Євгенович, д.т.н., проф., НАУ ім. М. Є. Жуковського «ХАІ»;

Труш Олександр Олегович, к.держ.упр., доц., ХарРІ НАДУ при Президентові України;

відповідальний секретар: Новіков Сергій Данилович, НДІ мікрографії.
Рекомендовано до видання Науково-технічною радою НДІ мікрографії, протокол № 4 від 16 червня 2011 р. (рішення № 9).

Статті надруковано в авторській редакції. За достовірність викладених фактів, цитат, економіко-статистичних та інших даних, а також використання відомостей, що не рекомендовані до відкритої публікації, відповідальність несе автор. Редакція зберігає за собою право скорочувати та редагувати матеріали статей. Авторські рукописи не повертаються.

© НДІ мікрографії, 2011
ЗМІСТ


Гриценко М. О., Ларін О. Г., Федоров М. О. Особливості роботи з центральними органами виконавчої влади щодо створення страхового фонду документації.................................................................................................................


3

Колісник О. В. Створення страхового фонду документації на об’єкти культурної спадщини та збереження інформації про культурні цінності: сучасний стан та перспективи.....................................................................................



8

Сколота О. В., Легченкова О. О. Визначення оптимальних кількісних та якісних параметрів відпрацьованого фіксуючого розчину при хіміко-фотографічній обробці фотоплівки...........................................................................

12

Ахметова В. И., Завалишин П. Е. Исследование путей и методов минимизации рисков, возникающих при страховом (долговременном) хранении информации на оптических дисках..................................................................................................



16

Меленець А. В. Технологія зберігання документів страхового фонду в електронному вигляді..................................................................................................


19

Николаев В. И., Сидякин В. И., Симонова В. М., Гаврилин А. П., Клещарь С. Н.

Разработка метода объективного контроля качества цветных микрофильмов страхового фонда документации...............................................................................



26

Верхоглядова Т. А., Ілларіонова В. О., Куріата В. В., Тихонов А. В. Зйомка кольорової проектної документації на плівку "Copex" методом потрійної експозиції......................................................................................................................



32

Гаврилин А. П., Клещарь С. Н., Данилова Т. Н., Завалишин П. Е. Современное состояние проблемы оценки качества сканирования бумажных документов в России и за рубежом....................................................................................................



38

Юмашева Ю. Ю. Создание электронных копий архивных документов: проблемы и пути решения...........................................................................................


41

Костюкевич Н. Г. Опыт изготовления электронных копий документов в Национальной библиотеке Беларуси: подходы к сканированию различных типов документов, технические требования к сканированию.................................



49

Баркова О., Санченко Р., Ямчук А. Стандарты цифровых коллекций: проблемы нормативной базы, особенности национальной стандартизации............................


53

Приходько В. М., Подорожный В. И. Требования к электронным копиям документов для их последующего микрофильмирования.......................................


60

Реферати........................................................................................................................

63

Хроніка та інформація.................................................................................................

69

Відомості про авторів..................................................................................................

71

Алфавітний покажчик авторів....................................................................................

71

УДК 778.14:002.6

М. О. Гриценко, О. Г. Ларін, М. О. Федоров

Особливості роботи з центральними органами виконавчої влади щодо створення

страхового фонду документації
Рух європейських країн шляхом інтеграції до Євросоюзу передбачає додержання загальних правил, у тому числі і щодо створення в державі системи збереження важливої документації і забезпечення можливостей її відтворення у випадках втрати або пошкодження. В Україні ця проблема вирішується у ході формування страхового фонду документації (далі - СФД), яке проводять на плановій основі шляхом розроблення та реалізації галузевих і обласних (регіональних) програм створення СФД.

Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади (далі - ЦОВВ) формують галузеві СФД за напрямками, що відносяться до їх компетенції. На цей час у країні існує цілісна державна система СФД, проте її функціонування в умовах структурних та кадрових змін у ЦОВВ має бути покращене. Особливу актуальність набуває це питання у зв’язку з Указами Президента України від 9 грудня 2010 року № 1085/2010 „Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади” [1] та від 6 квітня 2011 року № 370/2011 „Питання оптимізації системи центральних органів виконавчої влади” [2].

Координація заходів і контроль за формуванням СФД, його веденням, утриманням і видачею користувачам документів СФД відповідно до Закону України „Про страховий фонд документації України” [3] покладена на Державний департамент страхового фонду документації, який відповідно до Указу Президента України від 9 грудня 2010 року № 1085/2010 [3] увійшов структурним підрозділом до Державної архівної служби України.

Нормативно-правова база, що регулює відносини, пов’язані зі створенням, формуванням, веденням та використанням СФД, а також функціонуванням державної системи СФД у цілому є достатньо розвинутою, випробуваною часом і надає можливість формувати галузеві та регіональні СФД. Досвід Державного департаменту СФД в реалізації політики у сфері створення та функціонування державної системи СФД використовується при коригуванні нормативно-правової бази, удосконаленні шляхів співпраці і відповідної методичної роботи з суб’єктами зазначеної державної системи.

Правовою основою функціонування державної системи СФД є Конституція України, закони України, акти Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правові акти ЦОВВ, міжнародні договори України з питань страхового фонду документації України, ратифіковані Верховною Радою України.

Існуюча нормативно-правова база передбачає створення СФД на:

  • документацію, що необхідна для потреб оборони України, поставлення на виробництво, експлуатацію та ремонт продукції оборонного, мобілізаційного і господарського призначення;

  • документацію для проведення будівельних (відбудовчих), аварійно-рятувальних та аварійно-відновлювальних робіт під час ліквідування надзвичайних ситуацій та в особливий період;

  • документацію для відбудови об’єктів систем життєзабезпечення населення і транспортних зв’язків;

  • документацію об’єктів культурної спадщини.

Стан розвитку нормативно-правової бази надає можливість успішно функціонувати державній системі СФД. Кількість центральних та місцевих органів виконавчої влади, залучених до роботи з формування галузевих СФД, поступово збільшується. Зростають обсяг і якісні показники цієї роботи. Покращується рівень взаєморозуміння і взаємодії з особами в органах влади, відповідальними за формування зазначених страхових фондів. Але практика цієї роботи свідчить про те, що в умовах структурних та кадрових змін в ЦОВВ проявляється ряд особливостей, які фахівцям Державного департаменту СФД доводиться враховувати у своїй діяльності.

По-перше, це відсутність у більшості ЦОВВ спеціального підрозділу, який очолює в межах галузі роботу з реалізації політики щодо створення, формування, ведення і використання СФД. Це суттєво обмежує наявні ресурси з підготовки та впровадження управлінських рішень щодо галузевого СФД. Типовим є рішення коли зазначені питання закріплюються за одним із структурних підрозділів ЦОВВ, який відповідає за споріднений напрямок роботи в галузі.

По-друге, у країні відсутній навчальний заклад, що готує фахівців з питань організації та технології створення документів СФД. Відповідно і у структурах ЦОВВ таких фахівців, які мають досвід створення галузевого СФД, знайти складно. Недостатньо поінформований з цього питання фахівець не завжди уявляє зміст роботи і часом ухиляється від її виконання. Частково цю проблему Державний департамент СФД намагається вирішувати, беручи участь в організації навчального процесу в Національному університеті цивільного захисту України. Найбільш підготовлені фахівці Державного департаменту СФД викладають курс навчальної дисципліни „Основи формування, ведення та використання страхового фонду документації України” при підготовці фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня „спеціаліст” за спеціальністю „Пожежогасіння та аварійно-рятувальні роботи”. Проте це не вирішує проблему в цілому для країни і усіх органів виконавчої влади. Зазначені фахівці готуються до умілого оперативного використання документів СФД в професійній діяльності.

По-третє, ефективна організація робіт передбачає добре володіння вимогами чисельних діючих нормативних документів системи СФД, зміст яких постійно уточнюється. ЦОВВ власними силами має здійснювати постійний моніторинг стану нормативно-правової бази системи СФД, опрацьовувати її та впроваджувати доцільні управлінські рішення. Відсутність в ЦОВВ спеціального підрозділу обмежує такі можливості, а часта зміна кадрового складу фахівців підрозділів знижує ефективність зазначених рішень.

По-четверте, координована діяльність усіх суб’єктів державної системи СФД передбачає наявність і використання єдиної методики планування, організації і проведення типових заходів у відповідні заздалегідь визначені терміни. Це підвищує відповідальність Державного департаменту СФД як органу, який координує та контролює формування СФД, його ведення, утримання і видачу користувачам документів СФД [3].

Зазначені особливості ускладнюють реалізацію державної політики і вимагають від координувального органу удосконалення стилю його функціонування за всіма напрямками, перегляду основних підходів до методики та практики вирішення завдань. Особливу актуальність це набуває в умовах скорочення чисельності держслужбовців в усіх органах виконавчої влади.

Порядок організації та проведення робіт з ЦОВВ щодо створення страхового фонду документації, який полягає в розробленні та затвердженні програм створення (формування) страхового фонду документації викладено в Методичних рекомендаціях зі створення галузевого страхового фонду документації, затверджених наказом Державного департаменту СФД від 08.01.2004 № 3. Зазначений документ містить усі відомості, що забезпечують успішне вирішення задачі, проте він є великий об’сягом, вимагає для використання деякої попередньої підготовки і знань особливостей відповідного ЦОВВ. Крім того, необхідно постійно враховувати динамічний розвиток чинної нормативно-правової бази.

Досвід роботи Державного департаменту СФД свідчить про те, що створення галузевого СФД є актуальною справою для більшості ЦОВВ. Відсутність у штаті спеціального підрозділу призводить до неповного відстеження ЦОВВ відомостей про нормативно-правову базу створення і формування СФД, а також і відсутності деяких документів. У більшості випадків питання створення страхового фонду документації розглядається цОВВ при надходженні письмового звернення Державного департаменту СФД, а не за власною ініціативою органу виконавчої влади, що передбачено чинним законодавством [3]. На цей час ще не всі ЦОВВ використовують переваги, які виникають при формуванні ними галузевого СФД.

Будь-яке звернення Державного департаменту СФД до ЦОВВ містить у собі відповідні посилання на вимоги положень законів і нормативних документів, що вимагають проведення заходів зі створення галузевого СФД. Фахівці підрозділу, якому рішенням ЦОВВ доручено проводити в галузі таку роботу, як правило, звертаються до Державного департаменту СФД за допомогою та роз’ясненнями. Доброзичливе багаторазове телефонне спілкування, щире бажання допомогти колегам у стислий термін виконати вимоги законодавства, як правило, створює атмосферу порозуміння і довіри.

Особливу увагу при взаємодії приділяють розподілу функцій між державними органами. Державний департамент СФД координує в межах своєї компетенції дії суб’єктів державної системи СФД та надає методичну допомогу щодо порядку вирішення питань, а ЦОВВ реалізує владні повноваження у профільній галузі шляхом розроблення та реалізації нормативних і розпорядчих документів.

Наявність електронних каналів зв’язку надає можливість оперативно направляти відповідальним фахівцям ЦОВВ роз’яснювальні матеріали з вимогами законів та інших документів, які мають бути враховані під час цих робіт. Особливо важливе надання оперативних документів, що уточнюють поточний стан справ і порядок вирішення задачі. Для кожного ЦОВВ окремо заздалегідь готується відповідна актуальна нормативно-правова база.

Своєчасна методична допомога є запорукою успішного вирішенні складних організаційних питань особливо на початковому етапі робіт. Достатньо успішною є практика оперативного надання практичної допомоги щодо відпрацювання типових примірників відповідних документів, адаптованих до умов ЦОВВ. Це зменшує час та покращує якість відпрацювання відповідних документів, враховує особливості галузі, забезпечує розподіл повноважень і зберігає фаховість управління. Таким чином, як правило, вдається у стислі терміни відпрацювати та ввести в дію положення про порядок створення СФД у ЦОВВ, визначити підрозділ ЦОВВ і осіб, відповідальних за створення страхового фонду, затвердити номенклатуру виробів та перелік об’єктів, документація яких підлягає закладанню до СФД.

Один примірник розроблених ЦОВВ документів надається до Державного департаменту СФД для координації спільних заходів регіональних центрів СФД (далі - РЦ СФД) і постачальників документів. Залучення РЦ СФД на наступних етапах дає змогу активізувати роботу щодо визначення комплектності, стану і обсягів документації на вироби і об’єкти, уточнити місця зберігання правдників документів, попередньо обумовити необхідність, можливість і умови надання РЦ СФД послуг з підготовки документів до мікрофільмування. Це визначально впливає на повноту і якість відпрацювання переліків комплектів документації та на ефективність формування галузевого СФД. У разі відсутності документації, її некомплектності або непридатності за фізичним станом до мікрофільмування оперативно вирішується питання щодо можливості її одержання від іншої установи-утримувача правдників документів. Складені на підприємствах галузі і погоджені РЦ СФД переліки комплектів документів у визначений термін надаються до ЦОВВ для розробки галузевої програми формування СФД (далі - програма), а їх копії до Державного департаменту СФД для координації спільних заходів.

Позитивно впливає на оперативність розробки галузевої програми надання Державним департаментом СФД практичної допомоги у розробці робочих матеріалів до проекту програми. Надання електронною поштою до ЦОВВ на розгляд і опрацювання зазначених матеріалів надає фахівцям, відповідальним за створення галузевого СФД, можливість зосередиться на змістовному опрацюванні проекту програми, внесенні коректив, що захищають інтереси галузі. Варіант опрацьованих і відкоригованих матеріалів до проекту програми ЦОВВ електронною поштою надає на розгляд до Державного департаменту СФД. Обговорення телефоном та опрацювання наданих варіантів матеріалів проводиться до формулювання проекту програми, який не викликає заперечень. Такий проект програми роздруковується і надається керівництву Державного департаменту СФД на розгляд і юридичне погодження з накладанням відповідних підписів і печаток. Погоджений проект програми надається до ЦОВВ на розгляд і затвердження. Затверджена програма вводиться в дію встановленим у ЦОВВ порядком, а другий примірник програми надається до Державного департаменту СФД для координації заходів з її реалізації.

Співпраця з фахівцями ЦОВВ при відпрацюванні заходів з підготовки до реалізації галузевої програми надає можливість своєчасно розробити відповідні розпорядчі документи, вирішити питання фінансування робіт, організувати попереднє обстеження і підготовку комплектів документів для мікрофільмування, визначити терміни постачання документів за програмою. Взаємодія на всіх етапах, при додержанні вимог чинного законодавства і за єдиною прийнятою методикою, забезпечує одночасну підготовку фахівців ЦОВВ, які не мали відповідного досвіду, до планування і реалізації заходів з формування галузевого СФД.

Про доцільність зазначеної методики співпраці свідчить набутий певний позитивний досвід Державного департаменту СФД. За останні роки практично відсутні випадки перенесення термінів робіт з розробки програм з через несвоєчасне проведення необхідних організаційних заходів. За останні чотири роки тільки за напрямком СФД мобілізаційного, оборонного та господарського призначення успішно реалізовано 2 програми та 1 доповнення діючої програми. Розроблено, затверджено та реалізується 8 нових програм і 8 доповнень до діючих програм. Знаходяться у стані розробки 3 програми і 4 доповнення до діючих програм.

Позитивні результати одержані Державним департаментом СФД при розгортанні і реалізації оперативних заходів з формування галузевого СФД за Указом Президента України від 26 червня 2008 р. №590/2008 [4], розпорядженнями Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2009 р. №138-р [5], від 2 грудня 2009 р. №1454-р [6], від 2 лютого 2011 р. №79-р [7]. За результатами цієї роботи було розроблено 5 нових програм та 4 доповнення до діючих програм. Найбільш продуктивно проходила співпраця з Міністерством аграрної політики, Міністерством охорони здоров’я, Державною податковою адміністрацією, Державною прикордонною службою України.

Зазначена методика співпраці має широко застосовуватись у зв’язку з реорганізацією ЦОВВ відповідно до Указу Президента України від 9 грудня 2010 р. № 1085/2010 [1] і Указу Президента України від 6 квітня 2011 р. № 370/2011 [2]. Створення нових ЦОВВ, перерозподіл компетенції структурних підрозділів та обов’язків їх фахівців з високою ймовірністю приведе на посади держслужбовців, які не мають особистого досвіду організації робіт з галузі СФД. У такому випадку більш результативною має бути, наприклад, така форма роботи, як проведення методичних семінарів з усіма фахівцями ЦОВВ, які відповідають за формування галузевих СФД. Такі методичні семінари неодноразово проводились МНС за ініціативою Державного департаменту СФД.

Останній семінар з відповідальними за створення та ведення страхових фондів документації в міністерствах та інших центральних органах виконавчої влади відбувся 6 листопада 2008 року. Його метою було доведення інформації про стан справ щодо створення СФД по кожній галузі та визначення шляхів розв’язання проблем, що мають місце в роботі зі створення СФД. У роботі методичного семінару взяли участь представники 13 міністерств, 16 державних комітетів та державних департаментів, 22 державних підприємств, концернів та компаній і 11 представників (доповідачів) Державного департаменту СФД.

Вважаємо, що методичні семінари мають бути щорічними і утворювати базову основу для подальшої спільної діяльності. Зміст методичної роботи також має оперативно уточнюватись відповідно до зміни умов функціонування ЦОВВ та коригування положень нормативно-правової бази СФД.

Підсумовуючи викладені матеріали, наголосимо на деяких міркуваннях щодо напрямків робіт з покращення кількісних і якісних показників функціонування державної системи СФД.

Подальша наполеглива робота з удосконалення та розвитку нормативно-правової бази формування СФД, її гармонізація з вимогами міжнародних стандартів, положеннями міжнародного права, відповідними директивами Євросоюзу є основним і пріоритетним напрямком. Він стосується не тільки фахівців Державного департаменту СФД, але і фахівців всіх органів виконавчої влади. Тільки спільними узгодженими зусиллями можна вирішити завдання створення і формування галузевого СФД.

Другим обов’язковим напрямком є постійна персоніфікована методична робота з фахівцями кожного органу виконавчої влади, які залучаються до формування галузевих СФД. Це надає можливість підтримувати творчі партнерські відносини, взаєморозуміння, належний рівень фахового розгляду питань та забезпечує реалізацію державної політики у сфері формування страхового фонду документації.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10

Схожі:

СФД (Страховий фонд документації) Науково-виробничий журнал 2(11)'2011 Заснований у 2006 році
Науково-дослідний, проектно-конструкторський та технологічний інститут мікрографії (НДІ мікрографії) – пров. Пархоменка, 1/60, м....
СФД (Страховий фонд документації) Науково-виробничий журнал 2(13)'2012 Заснований у 2006 році
Науково-дослідний, проектно-конструкторський та технологічний інститут мікрографії (НДІ мікрографії) – пров. Пархоменка, 1/60, м....
СФД (Страховий фонд документації) Науково-виробничий журнал 2(7)'2009 Заснований у 2006 році
Науково-дослідний, проектно-конструкторський та технологічний інститут мікрографії (НДІ мікрографії) – пров. Пархоменка, 1/60, м....
СФД (Страховий фонд документації) Науково-виробничий журнал 1(8)'2010 Заснований у 2006 році
Науково-дослідний, проектно-конструкторський та технологічний інститут мікрографії (НДІ мікрографії) – пров. Пархоменка, 1/60, м....
СФД (Страховий фонд документації) Науково-виробничий журнал 1(12)'2012 Заснований у 2006 році
Науково-дослідний, проектно-конструкторський та технологічний інститут мікрографії (НДІ мікрографії) – пров. Пархоменка, 1/60, м....
СФД (Страховий фонд документації) Науково-виробничий журнал 2(9)'2010 Заснований у 2006 році
Науково-дослідний, проектно-конструкторський та технологічний інститут мікрографії (НДІ мікрографії) – пров. Пархоменка, 1/60, м....
Перелік питань для підготовки до написання модульної контрольної...
Страховий захист – це … Страховий захист як економічна категорія має такі ознаки (5 ознак): …
Підсумки роботи територіального управління Держгірпромнагляду у Волинській...
Виробничий травматизм. Протягом 2011 року на підприємствах Волинської області сталося 4 групових нещасних випадків, в яких травмувалося...
Результати проведення державної екологічної експертизи проектної...

Результати проведення державної екологічної експертизи проектної...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка