|
Скачати 121.65 Kb.
|
ГСВОУ_________-02 ГАЛУЗЕВИЙ СТАНДАРТ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРА напряму підготовки 1001 “Авіація та космонавтика” кваліфікації 2145 “молодший інженер-механік” Видання офіційне МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Київ 2002 Передмова 1 РОЗРОБЛЕНО робочою групою Міністерства освіти і науки України 2 ВНЕСЕНО Національним аерокосмічним університетом ім. М.Є. Жуковського "Харківський авіаційний інститут" (ХАІ) 3 ЗАТВЕРДЖЕНО ТА НАДАНО ЧИННОСТІ наказом Міністерства освіти та науки України №__________ від_______________ _____ р. 4 ВВЕДЕНО ВПЕРШЕ 5 РОЗРОБНИКИ : Карпов Яков Семенович, професор, д-р техн. наук, проректор ХАІ, голова робочої групи; Гайдуков Віталій Федорович, доцент, канд. техн. наук, секретар робочої групи, ХАІ; Гайдачук Віталій Євгенович, д-р техн. наук, професор, ХАІ; Гайдачук Олександр Віталійович, доцент, канд. техн. наук, ХАІ; Гордін Олександр Григорович, доцент, канд. техн. наук, ХАІ; Кобрін Віталій Миколайович, професор, д-р техн. наук, ХАІ; Ковалевський Віктор Васильович, доцент, канд. техн. наук, ХАІ; Кузнецов Володимир Олексійович, начальник відділу НМЦ вищої освіти Міністерства освіти і науки України, канд. техн. наук; Шєвцова Марина Анатолійовна, доцент, канд. техн. наук, ХАІ; Симбірський Дмитрій Федорович, професор, д-р техн. наук, ХАІ; Спесивцев Віктор Васильович, доцент, канд. техн. наук, ХАІ; Субота Анатолій Максимович, доцент, канд. техн. наук, ХАІ; Трофимов Кирил Борисович, доцент, канд. техн. наук, ХАІ; Федотов Михалі Миколайович, доцент, канд. техн. наук, ХАІ; Яльницький Леонід Федорович, доцент, канд. техн. наук, ХАІ. Цей стандарт не може бути повністю або частково відтворений, тиражований та розповсюджений без дозволу Міністерства освіти і науки України і Міністерства праці та соціальної політики України Зміст
ВступОсвітньо-професійна програма (ОПП) є державним нормативним документом, в якому визначається нормативний зміст навчання, встановлюються вимоги до змісту, обсягу та рівня освітньої та професійної підготовки фахівця відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня певної спеціальності. Цей стандарт є складовою галузевої компоненти державних стандартів вищої освіти і використовується при:
ГАЛУЗЕВИЙ СТАНДАРТ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРА напряму підготовки 1001 “Авіація та космонавтика” кваліфікації 2145 “молодший інженер-механік” Чинний від _____________ 1 Галузь використанняЦей стандарт поширюється на органи керівництва вищою освітою та вищі навчальні заклади, де готуються фахівці освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра напряму підготовки 1001 “Авіація та космонавтика” освітнього рівня "базова вища освіта" кваліфікації 2145 “молодший інженер-механік" з узагальненим об’єктом діяльності "будування повітряних та космічних літальних апаратів" з нормативним терміном навчання (денна форма) 4 роки Цей стандарт встановлює:
Стандарт є обов’язковим для вищих навчальних закладів, що готують фахівців даного профілю. Стандарт придатний для цілей сертифікації фахівців та атестації випускників вищих навчальних закладів. 2 Нормативні посиланняВ цьому стандарті є посилання на такі державні та галузеві стандарти України:
3 ВизначенняУ цьому стандарті використані терміни та відповідні визначення, що надані у ГСВОУ _____-02 “Освітньо-кваліфікаційна характеристика”. У цьому стандарті використані такі терміни та відповідні визначення: Змістовний модуль - система навчальних елементів, що поєднані за ознакою відповідності певному навчальному об’єкту. Зміст навчання* - науково обґрунтований методичний та дидактичний навчальний матеріал, засвоєння якого забезпечує здобуття освіти і кваліфікації згідно з освітньо-кваліфікаційним рівнем. Зміст навчання поділяється на:
Знання - результат процесу діяльності пізнання, її перевірене суспільною практикою і логічно упорядковане відображення в свідомості людини. Знання - категорія, яка відбиває зв’язок між пізнавальною і практичною діяльністю людини. Знання виявляються в системі понять, суджень, уявлень та образів, орієнтовних основ дій тощо, яка має певний обсяг і якість. Знання можливо ідентифікувати тільки за умови їх проявлення у вигляді вмінь виконувати відповідні розумові або фізичні дії. Контроль якості вищої освіти - система заходів, які здійснює третя сторона з метою перевірки характеристик якостей особистості випускника вищого навчального закладу, та їх порівняння з встановленими вимогами і визначення відповідності кінцевим цілям вищої освіти. Кредит – інформаційний обсяг навчального матеріалу, який з урахуванням терміну засвоєння студентами окремих навчальних елементів (відповідно до психофізіологічних норм засвоєння при використанні оптимальних форм, методів і засобів навчання та контролю) можуть бути засвоєні за 54 години навчального часу (суму годин аудиторної і самостійної роботи студента за тиждень). Як наведено у додатку 1 Конвенції Ради Європи і ЮНЕСКО про визнання кваліфікацій з вищої освіти, кредит - точно документована мінімальна умовна одиниця виміру “вартості” якоїсь складової навчальної програми, виконаної студентом під час навчання. Навчальна дисципліна (у вищому навчальному закладі) - педагогічно адаптована система понять про явища, закономірності, закони, теорії, методи тощо будь-якої галузі діяльності (або сукупності різних галузей діяльності) з визначенням потрібного рівня сформованості у тих, хто навчається, певної сукупності умінь і навичок. Навчальний елемент (дидактична одиниця) - мінімальна доза навчальної інформації, що зберігає властивості навчального об’єкта. Навчальний об’єкт - навчальна інформації певного обсягу, що має самостійну логічну структуру та зміст, і дає змогу оперувати цією інформацією у процесі діяльності мислення. Навчальний план - нормативний документ вищого навчального закладу, який складається на підставі освітньо-професійної програми та структурно-логічної схеми підготовки і визначає графік навчального процесу, перелік та обсяг навчальних дисциплін, послідовність їх вивчення, конкретні форми проведення навчальних занять та їх обсяг, форми та засоби проведення підсумкового контролю. Нормативний термін навчання - термін навчання за денною (очною) формою, необхідний для засвоєння особою нормативної та вибіркової частин змісту навчання і встановлений державним стандартом вищої освіти.Рівень якості вищої освіти - відносна характеристика якості вищої освіти, що ґрунтується на порівнянні значень показників якості, отриманих на підставі діагностичних іспитів випускників вищого навчального закладу, з критеріально-орієнтованим еталоном, що репрезентується державним стандартом вищої освіти. Структурно-логічна схема підготовки - наукове і методичне обґрунтування процесу реалізації освітньо-професійної програми підготовки. Цикл підготовки - сукупність складових змісту освітньої або професійної підготовки (змістовних модулів, блоків змістовних модулів), що поєднані за ознаками приналежності їх змісту до спільного освітнього або професійного напряму. 4 Позначення і скороченняУ даному стандарті для формування шифрів застосовуються такі скорочення назв: а) видів виробничих функцій: КН – контрольна; КО – конструкторська; ПК – проектна; ТХ – технологічна; б) видів типових задач діяльності: ПФ – професійна, СВ – соціально-виробнича, СП – соціально-побутова; в) класів задач діяльності: С – стереотипна, Д – діагностична, Е – евристична; г) видів уміння: ПП – предметно-практичне, ПР – предметно-розумове, ЗП – знаково-практичне, ЗР – знаково-розумове; д) рівнів сформованості даного вміння: О – уміння виконувати дію, спираючись на матеріальні носії інформації щодо неї, Р – уміння виконувати дію, спираючись на постійний розумовий контроль без допомоги матеріальних носіїв інформації, Н – уміння виконувати дію автоматично, на рівні навички; е) здатностей: З – здатність. ж) циклів підготовки: ГЕ – гуманітарної та соціально-економічна; ПН – природничо-наукова; ПП – професійна та практична к) професіональних термінів: АКТ – авіаційно-космічна техніка; ЕОМ – електронно-обчислювальна машина; ТО – технічне обслуговування; ПС – повітряне судно; АД авіаційний двигун; КМ кулачковий механізм; ККД коефіцієнт корисної дії; НДС напружено-деформований стан; ДФП датчик фізичних параметрів; ЧПК числове програмне керування. 5 Нормативна частина змісту освітньо-професійної програмиСистема знань у вигляді системи змістовних модулів щодо складових узагальнених структур діяльності, поданих у “ГСВОУ ____-02 Освітньо-кваліфікаційна характеристика” в змісті умінь, наведена у таблиці А.1 додатку А. Примітка. У таблиці А.1 у графі 4 шифри змістовних модулів наведено за структурами: а) шифр змістовного модуля, що відповідає вмінню, зазначеному в кваліфікаційній характеристиці: б) шифр змістовного модуля, що відповідає вмінню, зазначеному в освітній характеристиці: 6 Рекомендований перелік навчальних дисциплін6.1 У таблиці Б.1 зазначено рекомендований перелік навчальних дисциплін, визначено змістовні модулі, що входять до кожної з них, встановлено мінімальну кількість навчальних годин/кредитів їх вивчення. 6.2 Навчальний заклад має право за узгодженням з Міністерством освіти і науки України змінювати назви навчальних дисциплін і розподіл блоків змістовних модулів у них. 7 Розподіл змісту освітньо-професійної програми та максимальний навчальний час за циклами підготовки7.1 Освітньо-професійна програма передбачає такі цикли підготовки: - гуманітарна, соціально-економічна та природничо-наукова, що забезпечує певний освітній рівень; - професійна (професійно-орієнтована) та практична, що разом з попередніми циклами забезпечує певний освітньо-кваліфікаційний рівень. 7.2 Розподіл змісту освітньо-професійної програми підготовки фахівця та максимальний навчальний час за циклами підготовки подано у таблиці 1. Таблиця 1 – Розподіл змісту освітньо-професійної програми підготовки фахівця та максимальний навчальний час за циклами підготовки
8 Державна атестація студентаНа державну атестацію студента виносяться змістовні модулі наведені у таблиці А.1 додатку А. * Терміни, визначення яких наведено у Постанові Кабінету Міністрів України від 20.01.98 №65 “Положення про освітньо-кваліфікаційні рівні (ступеневу освіту)”. |
02 ГАЛУЗЕВИЙ СТАНДАРТ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ ВНЕСЕНО Національним аерокосмічним університетом ім. М.Є. Жуковського "Харківський авіаційний інститут" (ХАІ) |
Державний стандарт професійно-технічної освіти Буграк Марія Євстахівна – викладач вищої кваліфікаційної категорії, старший викладач, заступник директора ЦПТО №1 |
Відповідно до існуючих напрямів освітньої діяльності в Україні діють... Систему вищої освіти складають: вищі навчальні заклади всіх форм власності; інші юридичні особи, що надають освітні послуги у галузі... |
ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ початкової загальної освіти Державний стандарт ґрунтується на засадах особистісно зорієнтованого і компетентнісного підходів, що зумовлює чітке визначення результативної... |
Державний стандарт професійно-технічної освіти Наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства праці та соціальної політики України |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо впровадження кредитно-модульної системи... України передбачає приєднання національної системи вищої освіти до Болонського процесу, головною метою якого є улаштування зони європейської... |
Міністерство освіти і науки України Міністерство охорони здоров'я... Втілення Болонської системи вищої освіти в Україні, зокрема медичної, в сучасний період розвитку потребує розробки навчальної літератури... |
Державний стандарт професійно-технічної освіти Наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства праці та соціальної політики |
Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти // Освіта України 2004 №5 Формування компетентного вчителя, учня, керівника навчального закладу – приоритетний напрямок модернізації освіти в Україні |
Міністерство освіти і науки України Національна академія педагогічних... ЗНО ЯК ІНСТРУМЕНТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РІВНОГО ДОСТУПУ ДО ВИЩОЇ ОСВІТИ Й ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ: ОЦІНЮВАННЯ, ІНТЕРПРЕТАЦІЯ, ВИКОРИСТАННЯ... |