|
Скачати 159.33 Kb.
|
Боровльова Г.І., методист з бібліотечних фондів НМЦ управління освіти, м. Маріуполь Формування компетентного вчителя, учня , керівника навчального закладу – приоритетний напрямок модернізації освіти в Україні : Бібліографічний список літератури . Компетенції та компетентність в освіті Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти // Освіта України – 2004 - № 5. Державний стандарт визначає вимоги до освіченості учнів і випускників основної та старшої школи. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системи загальної середньої освіти. – К.: Перун, 2004. Визначення компетентності як результату навчання. Концепція профільного навчання в старшій школі // Інф. збірник МОН України .– 2003. - № 24.- С.3-15. Профільна освіта спрямована на створення сприятливих умов для врахування індивідуальних особливостей , інтересів і потреб учнів, що значно розширює можливості учні у виборі власної освітньої та майбутньої професійної діяльності . Білова К. Компетентністна педагогіка // Директор школи. – 2005. - № 37 – С. 11-12. Наддается механізм впровадження компетентнісного підходу у навчально-виховному процесі. Гончарова-Горянська М. Соціальна компетентність: поняття, зміст, шляхи формування в дослідженнях зарубіжних авторів // Рідна школа. – 2004. - № 7-8 .– С. 71-74. Визначення мети формування соціальної компетентності. Дані рекомендації батькам та вчителям щодо підготовки дітей до взаємодії з навколишнім середовищем. Єрмаков І. Крок за кроком до життєвої компетентності та успіху // Управління освітою. – 2004. - № 18. – С. 8-10. Проект Інституту педагогіки АПН України Мета, зміст, реалізація проекту « Формування життєвих компетентностей учнів» Єрмаков І. 12-річна школа у контексті життєдіяльності особистості // Директор школи. – 2004. - № 13. – С. 1, 6-8. Концептуальні ідеї педагогіки життєтворчості – формування життєвих компетенцій учнів. Зубкова І.Ю. Психологічні особливості Я – образу вчителя-професіонала за структурними компонентами цілісної моделі. // Практична психологія та соціальна робот. – 2003. - № 5. – С. 4-11. Психолого-педагогічні дослідження структури Я-образу вчителя-професіонала, зовнішніх і внутрішніх факторів детермінації його формування. Клепко С. Різні структури ключових компетенцій. // Управління освітою. – 2005. - № 12. – С. 2-3. Специфіка розуміння компетенцій в Європі, Росії, Україні. Клепко С. Компетентність як основа успіху і самовдосконалення. // Управління школою. – 2005. - № 5. – С. 5-8. Взаємозв’язок процесів самовдосконалення та формування компетентностей. Клепко С. Дилема «факти-компетентності». // Управління освітою. – 2005.- № 17. – С. 2-3. Компетентність – інтегрований екстракт встановлення і вирішення фактів. Компетентність з’являється внаслідок обізнаності з певною системою фактів. Компетентністна освіта: від теорії до практики: Збірка статей. – К.: Плеяди, 2005. – 120 с. – (Відкритий урок. Основна школа. Вип.. 3-4). Наукове та практичне спрямування із компетентнісного підходу щодо організації навчально-виховного процесу у сучасній школі. Компетенция как результат общего образования. // Відкритий урок. – 2004.- № 17-18. – С. 17-19. Компетентність учнів – це результат навчання та пізнавальної діяльності протягом всього періоду перебування в навчальному закладі. Корсакові О., Трубачова С. До проблеми змісту сучасної шкільної освіти .// Біологія і хімія в школі. – 2002 - № 6. – С. 8-10. Зв’язок результатів освітнього процесу з категорією «Компетентність» Краевский В. Предметное и общепредметное в общеобразовательных стандартах. // Відкритий урок. – 2004. - № 17-18. – С. 22-26. Освіченість учнів та випускників навчальних закладів з програмних предметів – це основа ключових компетентностей. Мединська Л., Шеханіна О. На службі в компетентностей .// Завуч .– 2006. - № 1. – С. 11-12. Компетентність як інтегрований результат навчальної діяльності учнів та творчості вчителів. Овчарук О. Компетентнісний підхід до формування змісту освіти: загальноосвітні тенденції. // Відкритий урок. – 2004. - № 17-18. – С. 10-12. Результати досліджень проведених у рамках проектів ПРООН «Освітня політика та освіта «рівний-рівному». Пометун О. Компетентнісний підхід – найважливіший орієнтир розвитку сучасної освіти // Рідна школа. – 2005. - № 1. – С. 29-31. Характеристика причин запровадження компетентнісного підходу в сучасній освіті. Пометун О. Компетентності та компетенції: до визначення понять в укр.. педагогічному контексті. // Відкритий урок. – 2004. - № 17-18. – С. 13-17 Перспективи запровадження компетентнісного підходу в сучасній освіті України. Родигіна І. Проблематика компетентнісного підходу до навчання у вітчизняній педагогічній літературі. // Директор школи .– 2005. - № 33. – С. 15-17. Принципи нового цілепокладання в процесі навчання та формування компетентності учнів. Савенков А. Аспекти компетентности. // Директор школи.Україна. – 2004. - № 6-7. – С. 61-69. Інтегративна модель компетентності: рівні розвитку. Тубельский А. Как возможен переход к компетентностно направленному содержанию образования. // Відкритий урок. – 2004. - № 11-12. – С. 63-65. Основні завдання компетентнісного навчання. Флиер А. Культурная компетентность личности: между проблемами образования и национальной политики. // Відкритий урок. – 2004. - № 17-18. – С. 55-65. Успішність розвитку держави залежить від формування полікультурних компетентностей в освітніх закладах. Хуторской А. Ключевые компетенции: технология конструирования. // Народное образование. – 2003. - № 5. – С. 55-61. Теоретичні засади компетентнісного підходу в освітній галузі: Технологія конструювання ключових компетенцій. Чернишов О., Чернікова Л. Компетентністна спрямованість навчально-виховного процесу в єдності змістових і особистісних аспектів. // Відкритий урок. – 2006. - № 8. – С. 3-7. Формування самоосвітньої компетенції учнів – основний чинник підвищення якості освіти. Чернишов О., Чернікова Л. Впровадження компетентнісно-зорієнтованого підходу // Директор школи. Україна. – 2006. - № 3 – с. 54-62. Впровадження компетентнісного підходу в освітніх установах Донецької області. Чернишова Р., Андрюханова В. Мета сучасної школи – компетентність. // Директор школи. Україна. – 2001. - № 8. – С. 91-96. Характеристика основних груп компетентностей у відповідності до «Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів». Шишов С. Понятие компетенции в контексте качества образования. // Дайджест «Школа-парк». – 2002. - № 3. – сС 45-47. Трактування «компетентності» як системи ключових дій або вмінь. Шишов С., Кальней В. Компетентностный подход в образовании: международный аспект. // Відкритий урок. – 2004. - № 17-18. – С. 20-21. Огляд досягнень педагогічної науки зарубіжних країн щодо компетентнісного підходу в освіті. Компетентність керівника Вдовченко Р.П. Управлінська компетентність керівника школи. – Харків: Основа, 2007. Теоретичні аспекти управлінської компетентності керівника навчального закладу та шляхи її формування. Гришина І.В. Компетентнісний підхід до аналізу освітніх результатів. // Управління школою. 2005. - № 28-29. – С. 53-54. Позитивний вплив аналізу освітніх результатів на здійснення змін умов освітньої діяльності школи. Ельнікова Г.В. Діагностика управлінської компетентності керівника загальноосвітнього навчального закладу. // Управління школою. – 2004. - № 7. – С. 21-26. Інструментарій та технології діагностики управлінських знань й умінь керівника ЗНЗ. Ельнікова Г.В. Розпізнати, вивчати, продіагностувати…: Діагностика управлінської компетентності керівника загальноосвітнього навчального закладу. // Управління освітою. – 2003. - № 9. – С. 2-3, 5. Базова модель компетентності керівника ЗНЗ. Казакевич О. Адміністративне портфоліо гімназії. // Управління освітою. – 2006. - № 23. – (методист – Best- С. 10-13). Компетентності керівника навчального закладу. Павлютенков Є.М. Практичне значення теоретико-методологічної компетентності директора школи. // Управління школою. – 2005. - № 8 .– С. 10-19. Уривок з книги «Професійна компетентність директора школи», де доводиться система зростання проф. компетентності керівника навчального закладу. Павлютенков Є.М. Професійна компетентність директора школи. // Управління школою. – 2003. - № 7. – С. 2-4. Складові та етапи професійного зростання директора навчального закладу. Пашко Л.Ф., Миронович Ю.З. Гуманістичний стиль мислення керівника закладу освіти як основа управлінської культури та професійної компетентності. // Управління школою. – 2004. - № 31 – С. 10-11. Формування гуманістичного стилю відносин в педколективі – важлива риса компетентності керівника закладу. Петренко А.А. Регионально-муниципальная образовательная среда как фактор развития профессионализма педагога-методиста в условиях модернизации современного образования. // Методист. – 2005. - № 6. – С. 13-17. Завдання науково-методичного забезпечення оновлення змісту освіти в умовах модернізації. Погребняк Ю.В. Формування професійної компетентності керівників шкіл як педагогічна проблема. // Управління школою. – 2004. - № 16-18. – С. 21-24. Визначення рівня сформованості операційного компонента діяльності й виявлення утруднень при вирішенні управлінських ситуацій. Погребняк Ю.В. Особливості формування компонентів професійної компетентності керівника школи. // Управління школою. – 2005. - № 28-29. – С. 55-60. Операційний та когнітивний компоненти, які забезпечують готовність управлінця до виконання своїх професійних обов’язків. Погребняк Ю.В. Формування професійної компетентності керівників шкіл як педагогічна проблема. // Управління школою. – 2004. - № 16-18. – С. 21-24. Алгоритм формування професійної компетентності керівника навчального закладу. Присяжнюк Ю.С. Проблеми дослідження формування професійної компетентності методистів гуманітарного профілю системи післядипломної освіти. // Управління школою.- № 28-29 – С. 21-23. Дослідження теорії загальної профільної, професійної компетентності методистів всіх рівнів. Римаренко І. Різне управління різною освітою: Книжка для розумного керівника. – К.: Шкільний світ, 2006. Шляхи та засоби формування стратегічного мислення управлінця, становлення лідера. Компетентність вчителя Акмеологія – шлях до вершини. // Завуч. – 2004. - № 10 (вкладка). Акмеологія – наука про шляхи досягнення професійної компетентності. Бондар В. Виростити конкурентоспроможного вчителя: Управління формуванням професійної компетентності вчителя початкового навчання.// Управління освітою. – 2006. - № 22. – С. 12-18. Основні засади формування компетентності вчителя. Городова Н., Кучерявий О. Андрагогіка, або Еліксир професіоналізму… // Управління освітою. – 2002. - № 17. – С. 12-15; № 18 – С. 13-16. Модель особистісно орієнтованої технології підготовки пед. кадрів до творчої діяльності. Дейнеко С.В. Педагогічна компетентність учителя як умова та засіб гуманізації освітнього середовища. // Управління школою. – 2007. - № 4. – С. 2-7. Представлена модель роботи шкіл м. Макіївка з психолого-педагогічної компетентності. Волкова Е.О., Перцова Н.І. Професійна компетентність учасників педагогічного процесу. // Управління школою. – 2005. - № 28-29 – С. 38-46. Концепція колегіуму № 98 м. Запоріжжя за темою «Професійна компетентність учасників пед. процесу як фактор розвитку ключових компетенцій школярів». Діагностика професійної компетентності педагогічних працівників. // Завуч. – 2005.- № 1 – С. 9-16. Алгоритм виявлення рівнів професійної компетентності вчителів. Журавлев Д. Начало учебного года – нет проблем, есть решения, или к кому уходят дети. // Народное образование. – 2003. - № 5. – С. 62-69. Основні складові психолого-педагогічної компетентності вчителя. Казарицкая Т. и др. Компетентность учителя: инструментарий оценки и самооценки. // Директор школы .Украина. – 2002.- № 6 .– С. 25-33. Модель оцінки та інструментарій всебічного, максимально об’єктивного вивчення компетентнісного зростання вчителя. Коленченко Л. Вершина всегда впереди, или дорога длиною в жизнь: субъективные заметки о проблеме профессиональной компетентности. // Відкритий урок. – 2004. - № 17-18. – С. 68-71. Безперервна освіта та самовдосконалення - основа зростання професійної компетентності вчителя. Коляда Т. Профкомпетентность учителя средней школы .// Директор школы. Україна. – 2006. - № 2 – С. 69-71. Доведено компонентний склад інтелектуально-педагогічної компетентності вчителів та критерії його сформованості. Лукьянова М.И. Психолого-педагогическая компетентность учителя. // Дайджест пед. ідей «Школа-парк». – 2002. - № 2. – С. 77-79 Зміст та складові частини психолого-педагогічної компетентності вчителя. Маслікова І. Модель педагогічного керівництва самоосвітньою діяльністю педагогів у системі методичного менеджменту. // Управління школою. – 2004. - № 11. – С. 10-14. Основні напрямки методичної роботи з підвищення рівня професійної майстерності педагогів. Полівода Л. Портфоліо вчителя: управлінський проект. // Відкритий урок. – 2005. - № 21-22. – С. 47-49. Зміст та етапи реалізації проекту «Компетентний педагог сучасної школи». Полякова Г. Компетентність як орієнтація вчителя на найвищий результат у своїй роботі. // Завуч .– 2006 .- № 34.- С. 8-10. Риси компетентності як результату професійного зростання вчителя. Приходченко К. Гуманістична спрямованість творчого простору. // Директор школи. – 2004. - № 10. - С. 2-5. Загальнолюдські риси професійної компетентності вчителя. Радченко А.Є. Моніторинг професійної педагогічної компетентності вчителя.// Управління школою. – 2005. - № 35. – С. 24-58. Технологія впровадження моніторингу професійної педагогічної компетентності Семенов І. Професійний успіх: Соціокультурний контекст розвитку акмеології. // Управління освітою. – 2006. - № 23.- (вкладка. – С. 3-5). Закономірності й технології розвитку професіоналізму й творчості як предмет вивчення акмеології. Сергієнко В.П. Формування ключових компетентностей вчителя в умовах школи культури здоров’я. // Управління школою. – 2006. - № 14. – С. 10-12. Компетентність вчителя визначається як набір знань, умінь, навичок, здібностей, цінностей, способів діяльності що даютьть можливість учителю працювати успішно, підвищувати якість навчального процесу. Соф’янц Є. Зміст та структура професійної компетентності педагогічних кадрів. // Післядипломна освіта. – 2004.- № 1. – С. 64-69. Проблема визначення професійної компетентності вчителя. Ситник О.П. Професійна компетентність вчителя. // Управління школою. – 2006. - № 14. – С. 2-9. Вчитель як ключова фігура у формуванні життєвої компетентності учнів. Туріщева Л.В. Професійний розвиток педагога: психологічний аспект. – Харків: Основа, 2006. Формування активної позиції педагога та мотивації щодо професійного зростання. Хлебнікова Т.М., Хижняк М.В. Управління процесом саморозвитку особистості учителя. // Управління школою. – 2004. - № 3. – С. 2-9. Саморозвиток вчителя як головне джерело зростання професійної компетентності. Хоружа Л. Етична компетентність сучасного вчителя.// Відкритий урок. – 2006. - № 5-6. – С. 51-57. Аксіологічний, орієнтацій ний, результативний аспекти етичної компетентності вчител Хоружа Л. Модель формування етичної компетентності майбутнього вчителя початкових класів. // Післядипломна освіта. – 200.4 - № 2. – С. 64-74. Основна ідея моделі: формування етичної компетентності вчителя початкових класів – сінергетичний результат соціокультурного,. предметного і професійно-суб’єктивного компонентів. Чепурна Н., Тевлін Б. Моніторинг рівня професійної компетентності педагогічних працівників // Школа – 2006 - № 4 – с. 26-30. Методичне забезпечення моніторингу рівня професійної компетентності педагогічних працівників, шляхи використання результатів моніторингу в методичній роботі. Юр’єва К. Зміст і шляхи формування полі культурної компетентності педагогів. // Управління школою. – 2004. - № 33. – С. 10-11. Складові професійної компетентності вчителя . Компетентність учня Ампілогова Л. Феєрверк самоврядування: можливості продуктивного навчання та діяльнісного підходу у формуванні компетентностей. // Управління освітою. – 2006. - № 18. – С.10-13. . 10-13. Продуктивне навчання як активна, самостійна навчальна діяльність учня яка сприяє компетентнісному зростанню особистості. Барановська О. Інформаційні компетентності – випускникам школи ХХІ століття. // Завуч. – 2005. - № 4. – С. 27-29. Етапи формування інформаційної компетентності учнів. Бондар С Компетентність особистості – інтегрований компонент навчальних досягнень учнів.// Біологія і хімія в школі. – 2003. - № 2. – С. 8-9. Компетентнісне зростання учня органічно пов’язане з особистісними цінностями його як людини. Волобуєва Т. Дати ключі: Формування життєвих компетентностей учнів у НВП. // Управління освітою. – 2007. - № 1. – С. 22-23. Алгоритм запровадження регіональної програми «Компетентнісно- орієнтований підхід в навчально-виховному процесі» в закладах освіти Донецької області. Волобуєва Т. Розвиток творчої компетентності школярів. – Х.: Вид. група «Основа», 2005. – 112 с. – (Управління школою; Вип.. 3 (27)). Актуальність питання організації пошуку, підтримки та розвитку творчих здібностей учнів, формування творчої компетентності Герцик Ю. Формирование компетентностей школьников в сфере познавательной деятельности. // Відкритий урок .– 2004. - № 17-18. – С. 34-36. Сформованість загальнокультурної компетентності школярів – це результат активної пізнавальної діяльності. Ермаков Д. Компетентность в решении проблем. // Народное образование .– 2005. - № 9. – С. 87-93. Ситуативне навчання – шлях до сформованості компетентностей щодо ви рішенні життевих проблем. Зверева И. Обучение жизненным навыкам: международные и отечественные подходы. // Директор школи. Украина. – 2006. - № 2 .– С. 54-65. Дана характеристика міжнародного досвіду запровадження навчальних програмам щодо розвитку життєвих компетентностей учнів старших класів. Землянська О.В. Формування самоосвітньої компетентності учнів. // Завуч. – 2005. - № 6. – С. 11-13. Алгоритм забезпечення процесу формування самоосвітньої компетентності учнів. Зимняя И. Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования. // Дайджест «Школа-парк». – 2003. - № 4 .– С. 18-23; 2004. - № 1-2. – С. 11-14. Зазначення постійного змісту терміну «Компетентність». Зима В., Ольховська О. Розвиток комунікативних здібностей учнів. // Директор школи. – 2005. - № 41. – С. 14-17; № 42 – С. 14-18; № 43 – С. 21-24; № 44 – С. 19-22. Модель керівництва розвитком комунікативних здібностей учнів, як однієї з життєвих компетентностей. Зінов’єва Т. Формування ключових компетентностей учнів. // Директор школи. – 2005. - № 42. – С. 19-21; № 43 – С. 24-26 Модель формування ключових компетенцій випускників початкової. основної, старшої школи. Король Г. Модель литературно компетентного ученика .// Відкритий урок .– 2006. - № 8. – С. 32-38. Літературна компетенція – творче осмислення отриманих знань. Павлютенков Є.М Модель компетентного випускника школи. // Управління школою. – 2005 .- № 28-29. – С. 4-12. Самовизначення особистості в житті – основне завдання створення моделі компетентного учня – випускника школи. Папу О.В. Програма курсу «Крок за кроком до життєвої компетентності й успіху» (для учнів 10-11 класів). // Управління школою. – 200. - № 5. – С. 18-24. Основне завдання програми: формування життєвої компетентності, орієнтація на дослідження успіху в різних сферах діяльності. Родигіна І. Шляхи формування основних груп компетентностей учнів // Директор школи. Україн. – 2004. - № 8-10. – С. 148-153. Визначення методів та прийомів навчання, які є найоптимальнішими для реалізації компетентнісного підходу. Родигіна І. Діяльнісний підхід до формування базових компетентностей учнів // Біологія і хімія в школі. – 2005. - № 1. – с. 34-36. Формування основних груп компетентностей школярів через співвідношення діяльності вчителя та учня. Сергієчко В.П. Становлення компетентності гімназистів в межах пізнав вальної діяльності .// Управління школою. – 2005. - № 31. – С. 7-15. Досвід експериментальної роботи гімназії № 1 «Надія» м. Бердянська. Сібіль О. Компетентність випускника школи. // Завуч .– 2005. - № 2. – С. 30-31. Досягнення випускників школи головний критерій оцінки педагогічного іміджу школи. Сальська О. Формування комунікативної компетенції учнів засобами іншомовних текстів. // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2003. - № 5-6 .– С. 61-66. Методичні рекомендації щодо підбору текстів з розвитку комунікативної та соціокультурної компетентностей учнів. Формування громадянської компетентності. // Управління школою. – 2005. - № 8. – С. 2-6. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Харків, 2005р.) «Формування громадянської компетентності учнівської молоді». Ягемська Г. Формування науково-дослідницьких компетентностей учнів: мотиви, механізми, результати. // Відкритий урок. – 2004. - № 17-18. – С. 36-40. Модель формування дослідницьких компетентностей учнів. |
Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти затверджено... Викладання хімії в умовах переходу до нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти |
Про Заходи на виконання постанови Кабінету Міністрів України «Про... України від 14 січня 2004 р. №24 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» та з метою організаційного,... |
Про Заходи на виконання постанови Кабінету Міністрів України «Про... України від 14 січня 2004 р. №24 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» та з метою організаційного,... |
ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ базової і повної загальної середньої освіти Відповідно до статті 31 Закону України “Про загальну середню освіту” Кабінет Міністрів України постановляє |
ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ базової і повної загальної середньої освіти Відповідно до статті 31 Закону України “Про загальну середню освіту” Кабінет Міністрів України постановляє |
ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ базової і повної загальної середньої освіти Відповідно до статті 31 Закону України “Про загальну середню освіту” Кабінет Міністрів України постановляє |
ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ базової і повної загальної середньої освіти Відповідно до статті 31 Закону України “Про загальну середню освіту” Кабінет Міністрів України постановляє |
ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ базової і повної загальної середньої освіти Відповідно до статті 31 Закону України “Про загальну середню освіту” Кабінет Міністрів України постановляє |
ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ базової і повної загальної середньої освіти Відповідно до статті 31 Закону України “Про загальну середню освіту” Кабінет Міністрів України постановляє |
На уроках зарубіжної літератури Державний стандарт ґрунтується на засадах особистісно зорієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходів, що реалізовані в... |