Взаємодіючи з усіма інститутами фінансового права особливості механізму оподаткування характерні і для регулювання банківської діяльності, і для страхування


Скачати 140.33 Kb.
Назва   Взаємодіючи з усіма інститутами фінансового права особливості механізму оподаткування характерні і для регулювання банківської діяльності, і для страхування
Дата 18.03.2013
Розмір 140.33 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи
1.   Взаємодіючи з усіма інститутами фінансового права (особливості механізму оподаткування характерні і для регулювання банківської діяльності, і для страхування, і для ринку цінних паперів), податкове право тісно пов’язано з деякими з них, насамперед з бюджетним правом (оскільки саме податки становлять основу надходжень до доходної частини бюджету.  

 Норми податкового права зумовлені публічною, тобто загально визначальною для країни діяльністю — діяльністю щодо справляння податкових платежів для загальнодержавних потреб, для утримання державних органів і їх матеріально-фінансового забезпечення. 

2. виступає як інститут предметний, тобто присвячений чітко визначеному предмету — різновиду відносин, що виникають з приводу встановлення, сплати і стягнення податків і зборів, їх зміни і скасування;

3.   Метод податкового права є фінансово-правовим і передбачає використання імперативних норм (йдеться про безумовний характер імперативності).  податкове право виділяє відносини щодо руху тільки коштів знизу вгору — від платників до бюджетів у формі податків і зборів. Специфічний і метод правового регулювання, що має яскраво виражений імперативний характер.

4.  Податкові правовідносини як різновид фінансових є особливим видом суспільних відносин — фінансових відносин, урегульованих фінансово-правовою нормою.   За своїм змістом податкові правовідносини є економічними.  Однією з характерних рис податкових правовідносин є їх грошовий характер. Об’єкт правового регулювання — гроші у вигляді податкових надходжень з позиції саме публічно-правового регулювання.

5. Податкові правовідносини відображають певні функції, тому їх можна поділити на:

загально-регулятивні (спрямовані на закріплення кола суб’єктів податкового права, їх загального юридичного статусу); конкретно-регулятивні (спрямовані на закріплення конкретної поведінки суб’єктів); комплексні (що виникають на стику загально-регулятивних і конкретно-регулятивних відносин); охоронні (спрямовані на реалізацію заходів державно-примусового характеру).

6. У цілому об’єктом регулювання в податкових правовідносинах виступають кошти платників, що надходять у доходи бюджетів. У вузькому значенні — це гроші, з приводу яких між суб’єктами податкових правовідносин формується правовий зв’язок.

7. Суб’єктом податкових правовідносин може бути будь-яка особа, поведінка якої регулюється нормами податкового права і яка може виступати учасником податкових правовідносин, носієм суб’єктивних прав і обов’язків.

Податкова правоздатність —, це можливість особи бути учасником податкових правовідносин, тобто податкова правоздатність

Податкова дієздатність — передбачена нормами податкового права здатність своїми діями створювати і реалізовувати права й обов’язки. 

8. першочерговий і безумовний обов’язок — сплачувати податки (ст. 67 Конституції України). Сукупність прав і обов’язків податкових органів визначається тими цілями і завданнями, з якими законодавець пов’язує необхідність існування цих органів. Держава уповноважує останні на здійснення певних функцій в галузі управління та контролю за надходженням податків і зборів.

9. 1) юридичний зміст, що виражений у системі прав і обов'язків суб'єктів податкових правовідносин;

2) фактичний (матеріальний) зміст, який проявляється в реальній поведінці суб'єктів у сфері оподаткування.

Юридичний зміст є ширшим за значенням і включає комплекс можливих варіантів поведінки. Фактичний зміст означає конкретні форми поведінки суб'єктів, тобто реалізацію одного з варіантів можливого юридичного змісту правовідносин. Наприклад, податкові злочини й проступки виражають юридичний зміст, а конкретне правопорушення — фактичний зміст. Підставою виникнення, зміни й припинення податкових правовідносин є юридичні факти.

10. З одного боку, податкова система являє собою сукупність податків, зборів, платежів і виступає як механізм визначених, законодавчо закріплених важелів з акумуляції доходів держави. У цьому разі вона може збігатися з системою податків, зборів, платежів. Тут робиться акцент на матеріальній стороні податкової системи, що забезпечує механізм дії податків.
   З іншого боку, податкова система містить досить широкий спектр процесуальних відносин зі встановлення, зміни, скасування податків, зборів, платежів, забезпечення їхньої сплати, організації контролю і відповідальності за порушення податкового законодавства. Це начебто тіньова, але не менш важлива частина податкової системи.

11. Юридичний факт — це життєва обставина, з якою норми права пов'язують виникнення, зміну або припинення правовідносин. ---- 9..

12.    4.1.1. загальність оподаткування - кожна особа зобов'язана сплачувати   4.1.2. рівність усіх платників перед законом.   4.1.3. невідворотність настання відповідальності у разі порушення      4.1.5. фіскальна достатність   4.1.6. соціальна справедливість - установлення податків та зборів відповідно до платоспроможності платників податків; 4.1.7. економічність оподаткування - установлення податків та зборів, обсяг надходжень від сплати яких до бюджету значно перевищує витрати на їх адміністрування;   4.1.8. нейтральність оподаткування - установлення податків та зборів у спосіб, який не впливає на збільшення або зменшення конкурентоздатності платника податків;  4.1.9. стабільність - зміни до будь-яких елементів податків не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду,   4.1.10. рівномірність та зручність сплати - установлення строків сплати..

13. з числа резидентів - суб'єкти господарської діяльності, бюджетні, громадські та інші підприємства, установи й організації, які здійснюють діяльність, спрямовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами;
з числа нерезидентів - фізичні чи юридичні особи, створені у будь-якій організаційно-правовій формі, які отримують доходи з джерел їх походження з України, за винятком установ та організацій, що мають дипломатичний статус або імунітет згідно з міжнародними договорами України або законом. 183 дня ..

14.: 1. Законне податкове представництво, яке ґрунтується на по-ложеннях нормативних актів і не потребує додаткових угод. Це, наприклад, батьки, усиновителі, опікуни, піклувальники. 
2. Договірне податкове представництво — здійснюється за угодою сторін, кожна з яких може бути як юридичною, так і фі-зичною особою.

3. Офіційне податкове представництво — представництво платника податку, який бере участь у розгляді справи у відповід-ному суді. Офіційними представниками платника податків не можуть бу-ти судді, слідчі, прокурори, посадові особи податкових органів.

15. Базою оподаткування є конкретна (кількісна, фізична чи інша) характеристика певного об'єкта оподаткування.  Так, площа земельної ді-лянки може вимірюватись в акрах, гектарах, сотках, квадратних метрах тощо; кількість бензину — у літрах, галонах, барелях; прибуток чи дохід — у національних грошових одиницях. 
Залежно від виду бази оподаткування одиниці оподаткування можуть бути фізичними або грошовими. 

16. податково-правові норми — правила, способи поведінки, що складають зміст податкового права. Норми податкового права по суті є фінансовими та в основному тотожні їм. 

 1. За особливостями впливу на учасників відносин:  - зобов’язуючі   - забороняючі —   - уповноважуючі .

  2. За змістом: - матеріальні — норми, що регулюють змістовий бік реальних суспільних відносин,   - процесуальні — норми, що регулюють процедуру (порядок) діяльності суб’єктів.

17. За межами системи фінансового права податкове право пов'язане з Іншими галузями права, передусім з конституційним правом.  з адміністративним правом обумовлюється тим, що заходи адміністративної відповідальності застосовуються до порушників податкового законодавства. Також пов'язане податкове право з цивільним, кримінальним, міжнародним, та ін.

18. Податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

36.2. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Підставами для припинення податкового обов'язку, крім його виконання, є: 37.3.1. ліквідація юридичної особи;   37.3.2. смерть фізичної особи, визнання її; 37.3.3. втрата особою ознак платника податку,

19. сплачується юридичними та фізичними особами за місцем реєстрації таких транспортних засобів та зараховується до місцевих бюджетів

20.---12.  вирізняють три категорії принципів: 
юридичні принципи оподаткування, або принципи подат-кового права; 
організаційні принципи податкової системи, або принципи побудови податкової системи; 
економічні принципи оподаткування. 

21. Отже, перш ніж проводити будь-яку реорганізацію, платник податків, що має податковий борг, повинен заздалегідь узгодити з податковим керуючим план такої реорганізації і лише після цього здійснювати процедури, передбачені такою реорганізацією. Борг або роз приділяється або переходить в другі руки…

22. До системи органів державної податкової служби належать: Державна податкова адміністрація України, державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва і Севастополя), районах у містах. У складі органів державної податкової служби діють відповідні спеціальні підрозділи боротьби з податковими правопорушеннями — податкова міліція. 

23. Такі території можуть існувати на двох рівнях:
   1) нижчий рівень — території, що характеризуються звільненнями при використанні місцевих податків і зборів. Наприклад, відповідно до ст. 15 Закону України “Про систему оподаткування” місцеві органи самоврядування на свій розсуд можуть встановлювати частину місцевих податків і зборів і за рахунок цього формувати більш пільговий податковий режим на відповідних територіях;
   2) вищий рівень — території спеціальних зон зі специфічним пільговим оподаткуванням, що регулюється спеціальним законодавством. Такі території поділяють на два підвиди:
   а) території, розташовані за межами території України (до них належать насамперед офшорні зони), де надається пільговий режим оподаткування для податкових резидентів України;
   б) території, розташовані в Україні, де надається пільговий податковий режим для податкових резидентів і нерезидентів України (вільні економічні зони).

24. Юридичні особи (їх філії), у яких згідно з чинним законодавством України виникають податкові зобов'язання, повинні у 20-денний термін після одержання свідоцтва про державну реєстрацію звернутися до державних податкових органів за своїм місцезнаходженням для взяття на податковий облік.  Розрізняють первинний і вторинний податковий облік. Первинний — це податковий облік, у ході якого платникові податків надається єдиний за всіма видами податків і зборів ідентифікаційний номер. Вторинний — це податковий облік, у ході якого платникові податків надається, крім первісного, ще один ідентифікаційний (індивідуальний) номер по окремому податку чи збору, у встановленому законодавством порядку (наприклад, Реєстр платників податку на додану вартість).

25. 33.1. Податковим періодом визнається встановлений цим Кодексом період часу, з урахуванням якого відбувається обчислення та сплата окремих видів податків та зборів. 33.2. Податковий період може складатися з кількох звітних періодів.

Податковий період встановлюється для кожного податку окремо відповідним законодавчим актом, що закріплює певний податок. Він може дорівнювати календарному року чи становити інший термін, відповідно до характеру й особливостей конкретного податку. Може бути:: 1. За термінами:а) річний податковий період;б) квартальний податковий період;в) місячний податковий період;

26. Систему пільг по податках можна розділити на дві групи. Перша — це порівняно традиційні і стабільні звільнення від податку, незалежно від зміни обставин і навіть державного устрою.

Друга група пільг характеризується певною короткочасністю щодо конкретних об'єктів. 

Найчастіше податкову пільгу визначають шляхом:

1) податкового відрахування, що зменшує базу оподаткування при нарахуванні податку;

2) зменшення податкового обов'язку після нарахування податку;

3) встановлення зниженої ставки оподаткування.

27. Касовий метод - враховує момент отримання коштів і здійснення виплат в натурі; пов'язаний з моментом реального отримання платником податку права власності на доходи і моментом відчуження цього права при витратах
Накопичувальний метод -враховує момент виникнення майнових прав і обов'язків незалежно від того, чи отримані кошти і здійснені виплати насправді
Метод „першої події" - облік доходів і витрат платника податків здійснюється по першій із подій.

28. налог на добавленную стоимость. Такими особами є:  · особа, обсяг оподатковуваних операцій з продажу товарів (робіт, послуг) якої протягом будь-якого періоду з останніх дванадцяти календарних місяців перевищував 3600неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; 
· особа, яка ввозить (пересилає) товари на митну територію України

· особа, яка здійснює на митній території України підприємницьку діяльність з торгівлі за готівкові кошти незалежно від обсягів продажу.

29. 15% - зарплата, стипендія,оренда, 30% спадщина від нерезидента, подарунки від нерез,

30. Можна дещо деталізувати цю групу податків, диференціювавши їх на такі: за бюджетом::

а) державні — податки, що повністю надходять до державного бюджету;

б) місцеві — податки, що повністю надходять до місцевих бюджетів;

в) пропорційні — податки, що розподіляються між державним і місцевим бюджетами у певній пропорції;

г) позабюджетні — податки, що надходять до певних фондів.

3. Залежно від платника: Фіз, юр лице.. змішан..

4. Залежно від форми оподаткування:

А. Прямі (прибутково-майнові) — податки, що стягуються в процесі придбання та акумуляції матеріальних благ, визначаються розміром об’єкта обкладання, включаються в ціну товару і сплачуються виробником або власником. Прямі податки, у свою чергу, розділяються на:

Б. Непрямі (на споживання) — податки, що стягуються у процесі витрати матеріальних благ, визначаються розміром споживання,

6. Залежно від характеру використання:

А. Загального призначення — податки, що використовуються на загальні цілі (без конкретизації). Власне, це і є дійсно податки.

Б. Цільові податки.

7. Залежно від періодичності стягнення:

А. Разові — податки, що сплачуються один раз протягом певного часу ..податок з майна, що переходить у порядку спадкування чи дарування).

Б. Систематичні (регулярні) — податки, що стягуються регулярно, через певні проміжки часу.

31. Податковим агентом визнається особа, на яку Податковим кодексом покладається обов'язок з обчислення, утримання з доходів, що нараховуються (виплачуються, надаються) платнику, та перерахування податків до відповідного бюджету від імені та за рахунок коштів платника податків.

Найчастіше податковими агентами є національні підприємства, які мають договірні відносини з іноземними та здійснюють діяльність у країні податкового агента,

32. Подвійне оподаткування можна усунути двома шляхами: —односторонньо — зміною національного податкового законодавства;

—двосторонньо (багатосторонньо) — на основі міжнародних угод, шляхом приведення у певну відповідність національних податкових законодавств.

кілька методів. 1.Відрахування — обидві договірні країни обкладають доход податком, але за умови вирівнювання до рівня податку в країні з меншим розміром податку. 2.Звільнення —перераховують доходи, оподатковувані в одній країні та звільнені від обкладання в іншій.

3.Кредит (зовнішній податковий кредит) — залік сплачених податків за кордоном у рахунок внутрішніх податкових зобов’язань.

4.Знижка — розглядають податок, сплачений за кордоном, як витрати, на які зменшується сума доходів, 

33. ---5.

34. До основних елементів правового механізму податку і збору належать:
а) платник податку чи збору; б) об'єкт оподаткування; в) ставка податку чи збору.

до додаткових елементів правового механізму податку належать:
а) податкові пільги; б) предмет, база, одиниця оподаткування;в) джерело сплати податку;г) методи, строки і способи сплати податку;д) особливості податкового режиму;е) бюджет чи фонд надходження податку (збору);
ж) особливості податкової звітності.

35. Податок на прибуток підприємств - це прямий податок, сплачуваний підприємствами з прибутку, одержаного від реалізації продукції (робіт, послуг), основних фондів, нематеріальних активів, цінних паперів, валютних цінностей, інших видів фінансових ресурсів та матеріальних цінностей, а також із прибутку від орендних операцій, роялті та від позареалізаційних операцій.

36. Джерелом сплати основної маси податків є доходи платника. ПДВ 39% всіх податків. Причому якщо для фізичних осіб можна дійсно говорити про доходи, куди увійдуть заробітна плата, пенсії, доходи від підприємницької діяльності тощо, то для юридичних осіб в основному йдеться про чистий доход — прибуток…..  об’єктом земельного податку є земельна ділянка,  Іноді як джерело податку розглядають капітал платника податків, що вимагає додаткової аргументації. По-перше, доходи вже є елементом капіталу платника. По-друге, якщо мати на увазі майно платника, а точніше — кошти, отримані за його рахунок 

37. податкова ставка (норматив) — це величина податкових відрахувань на одиницю виміру бази оподаткування. налоговая ставка (норматив) — это величина налоговых отчислений на единицу измерения базы налогообложения.

38. Платники податків — це суб’єкти, які сплачують податки за рахунок коштів, що їм належать.

39. Акцизи являють собою непрямі податки на окремі товари, які включаються до ціни товару й оплачуються покупцями. Ці податки встановлюються, як правило, на дефіцитну та високорентабельну продукцію і товари, що є монополією держави,

40. Законодавча регламентація - право на встановлення, зміну, скасування податків, пільг, здійснюється виключно державними уповноваженими органами;

Безоплатність та нееквівалентність -  односторонній характер встановлення податків;

Відсутність цільового характеру - акумулювання коштів в бюджеті, для задоволення державних потреб;

Обов'язковість - забезпечення доходної частини бюджету через примусовий характер стягнення податків з усіх ю/ф осіб;

Грошовий вимірник - внесення податків здійснюється переважно у грошовій формі.

41. а) обов´язковість. встановлюється відповідальність платників податків за порушення податкового законодавства;

б) рівнозначність, пропорційність. Утримання податків здійснюється у відповідній частці від прибутку чи доходу;

в) стабільність: забезпечення незмінності податків і зборів, сталість їх ставок та пільг протягом бюджетного періоду;

г) недопущення проявів податкової дискримінації. При визначенні податкових зобов´язань забезпечується однаковий підхід до всіх платників податків;

д) економічна обґрунтованість податку. Кожен податок має бути економічно обґрунтованим.

42. . 3.1. Податкове законодавство України складається з Конституції України; цього Кодексу; Митного кодексу України та інших законів з питань митної справи у частині регулювання правовідносин, що виникають у зв'язку з оподаткуванням ввізним або вивізним митом операцій з переміщення товарів через митний кордон України (далі - законами з питань митної справи); чинних міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою 

Схожі:

План Податкові правовідносини. Адміністрування податків і зборів. Податкові правовідносини
Податкове право взаємодіє з усіма інститутами фінансового права. Його норми зумовлені публічністю державних фінансів та регулюють...
Скороход Оксана Вікторівна “Правове регулювання банківської діяльності в
Розділ 1 ОСОБЛИВОСТІ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ СОЮЗІ
Реферат на тему: “ Місце страхування
Разом з тим, для страхування характерні економічні відносини, змістом яких є перерозподіл доходів і коштів для нагромадження лише...
ОСОБЛИВОСТІ ОПОДАТКУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ТУРИСТИЧНИХ АГЕНТІВ Богданова Ж. А. Шакирова Е. Г
Питання оподаткування набуло особливої актуальності у зв’язку з прийняттям Податкового Кодексу [1], який спричинив хвилю змін в системі...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ Тема Загальна...
Характерні особливості зародження та розвитку держави та права Стародавнього Сходу
Регулювання в зв'язку
Перехід до ринкових відносин зажадав перегляду механізму регулювання. Взагалі існує ряд причин, що потребують здійснення механізму...
ОСОБЛИВОСТІ ОПОДАТКУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ТУРИСТИЧНИХ ОПЕРАТОРІВ Богданова Ж. А., викладач
Україні має певні особливості відносно оподаткування основними податками і зборами. Це обумовлено особливим характером операцій по...
ПИТАННЯ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ЗАЛІКУ
Поняття та зміст механізму адміністративно-правового регулювання міграційних процесів
Закон України “Про оподаткування прибутку підприємств”
Порівняльна характеристика фінансового обліку основних засобів та обліку з метою оподаткування
Знання принципів страхування необхідно для всіх учасників страхового...
Виду страхування. Цей принцип повною мірою стосується лише добровільних видів страхування. Страхувальникові надається можливість...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка