Аналіз
регуляторного впливу до проекту рішення міської ради «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області»
Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом
державного регулювання, а також оцінка важливості цієї проблеми
Згідно з чинним законодавством України використання землі є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, розміри яких визначаються залежно від грошової оцінки земель.
З часу виконання попередньої нормативної грошової оцінки, яка затверджена рішенням міської ради «Про міський бюджет на 2000 рік та виконання міського бюджету за 1999 рік» від 27 квітня 2000 року, відбулися значні зміни. У розвиток інфраструктури здійснено капіталовкладення для будівництва і реконструкції магістральної вулично-дорожньої мережі, мостів, удосконалення системи інженерного забезпечення водопроводів, водовідведення, тепло-, електромережі, інженерної підготовки території і благоустрою. Значно збільшилася кількість земель комерційного використання, суттєво змінилися показники на ринку нерухомості.
Законом України «Про оцінку земель», зокрема ст.18, визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше один раз на 5 – 7 років.
В зв’язку з вищевикладеним виникла необхідність прийняти рішення міської ради «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області».
Цілі державного регулювання
Цілями державного регулювання є:
- економічне стимулювання раціонального використання та охорони земель;
- визначення розміру земельного податку, розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, розміру державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок;
- збільшення дохідної частини міського бюджету.
Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення
визначених цілей
Перша альтернатива – прийняття рішення Кременчуцької міської ради «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука Полтавської області» забезпечить застосування нової нормативної грошової оцінки земель для визначення плати за землю, розміру державного мита у відповідності до чинного законодавства України.
Друга альтернатива - не прийняття рішення порушує норми чинного законодавства. Така альтернатива є неприйнятною.
4. Механізм та заходи, що пропонуються для
розв’язання проблеми
Реалізація запропонованого регулювання буде здійснюватися шляхом:
визначення чіткого строку вводу в дію нормативної грошової оцінки земель міста, а саме: з 1 січня 2010 року;
- органів, які сприятимуть введенню в дію нормативної грошової оцінки земель міста, а саме: міської ради, її виконавчих органів, органів податкової інспекції, управління Держкомзему у місті Кременчук Полтавської області.
Представленим проектом регуляторного акту передбачається встановлення розміру грошової оцінки земель, відповідно до якого будуть проведені перерахунки плати за землю.
Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, який видається управлінням Держкомзему у місті Кременчук Полтавської області.
5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту
Впровадження регуляторного акту дасть змогу забезпечити:
введення в дію нормативної грошової оцінки земель м. Кременчука з 1 січня 2010 року та її практичне застосування для визначення розміру земельного податку, розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, розміру державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального та ефективного використання та охорони земель в межах міста;
надання Кременчуцькій міській раді необхідної інформації щодо земельного податку та орендної плати за землю;
збільшення дохідної частини міського бюджету, направлення додаткових коштів на здійснення програм соціально-економічного розвитку.
6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта. Аналіз вигод та витрат
У 2000 році базова вартість одного квадратного метра земель м. Кременчука становила 32,14 грн. При прийнятті нової нормативної грошової оцінки базова вартість одного квадратного метра земель буде становити 154,11 грн.
Запропонований проект регуляторного акту не потребує додаткових фінансових витрат на його впровадження з боку суб’єктів господарювання.
Сфери та види впливу регулювання:
Вигоди
|
Втрати
|
Сфера інтересів держави
|
1. Забезпечення виконання вимог чинного законодавства України.
2. Стимулювання раціонального та ефективного землекористування.
3. Збільшення обсягу надходжень до бюджету та державних цільових фондів.
4. Можливість направлення додаткових коштів на здійснення програм соціально-економічного розвитку, збільшення фінансування соціальної сфери міського господарства.
5. Регулювання та планування надходжень до міського бюджету.
|
1. Витрати на виконання технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кременчука.
2. Державний та самоврядний контроль за використанням та охороною земель на території міста.
|
Сфера інтересів суб’єктів господарювання
|
1. Отримання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, які знаходяться у їх власності або користуванні, для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.
2. Економічне стимулювання ефективного та раціонального використання земельних ділянок.
3. Забезпечення прозорості процедури визначення грошової оцінки земельних ділянок
|
1. Витрати на виготовлення витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок (згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 01.11.2000 р. № 1619 «Про затвердження порядку виконання земельно-кадастрових робіт та надання послуг на платній основі державними органами земельних ресурсів» та спільного Наказу Держкомзему України, Міністерства фінансів України та Міністерства економіки України від 15.06.2001 № 97/298/124 «Про розміри оплати земельно-кадастрових робіт та послуги»).
2. Обов’язкові платежі за землю податкового характеру (земельний податок або орендна плата за землю).
|
Сфера інтересів громадян
|
1. Отримання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, які знаходяться у їх власності або користуванні, для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.
2. Економічне стимулювання ефективного та раціонального використання земельних ділянок.
3. Забезпечення прозорості процедури визначення грошової оцінки земельних ділянок.
|
1. Витрати на виготовлення витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок (згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 01.11.2000 № 1619 «Про затвердження порядку виконання земельно-кадастрових робіт та надання послуг на платній основі державними органами земельних ресурсів» та спільного Наказу Держкомзему України, Міністерства фінансів України та Міністерства економіки України від 15.06.2001 № 97/298/124 «Про розміри оплати земельно-кадастрових робіт та послуги»).
2. Обов’язкові платежі за землю податкового характеру (земельний податок або орендна плата за землю).
|
7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акту
Строк дії регуляторного акту обумовлений чинністю існуючої правової бази та може бути переглянутий у термін, визначений чинним законодавством України.
8. Показники результативності регуляторного акту
Головними показниками результативності запропонованого регуляторного акта є:
1. Сума надходжень до міського бюджету від плати за землю.
2. Кількість суб’єктів підприємницької діяльності та фізичних осіб, які виконали перерахунки орендної плати за землю.
3. Кількість правоустановчих документів, що посвідчують право користування земельними ділянками, за якими буде перерахована плата землю.
4. Рівень інформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження
результативності регуляторного акту
У відповідності з процедурою, передбаченою чинним законодавством, буде проведено базове відстеження до вступу в дію даного рішення, повторне через рік та періодичне через три роки з моменту закінчення заходів з повторного відстеження.
№ з/п
|
Заходи
|
Відповідальний за виконання
|
1.
|
Проведення аналізу кількості оформлених нових договорів оренди землі і поновлення діючих
|
Управління земельних ресурсів виконавчого комітету Кременчуцької міської ради
|
2.
|
Проведення аналізу перерахунку орендної плати за землю
|
Управління земельних ресурсів виконавчого комітету Кременчуцької міської ради
|
3.
|
Проведення аналізу надходжень до міського бюджету
|
Управління земельних ресурсів виконавчого комітету Кременчуцької міської ради
|
Заступник міського голови І.І.Крикливець
|