Соціальний захист потерпілих на виробництві


Скачати 140.38 Kb.
Назва Соціальний захист потерпілих на виробництві
Дата 16.03.2013
Розмір 140.38 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи
Соціальний захист потерпілих на виробництві:

1 січня 2001р. – ЗУ про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та профілактики захворювання, які спричинили втрату працездатності гарантує:

  • право громадян на соціальний захист (ст.. 46 конституції У). Зокрема при повній тимчасовій чи частковій втраті працездатності. Створює правове поле фінансові та організаційні механізми для успішного розв’язання триєдиного завдання. 1. Запобігання нещасним випадкам і професійним захворюванням. 2. Відновлення здоров’я і працездатності потерпілих на виробництві. 3. Компенсація матеріальних збитків.

Основні принципи соціального страхування:

  • обов’язкове страхування всіх працівників а також учнів та студентів навчальних закладів

  • сплата страхових внесків тільки роботодавцем

  • функціонування та витрачення страхових коштів на солідарній основі

  • управління фондом соц. страхування від нещасних випадків здійснюваних на паритетних засадах (здійснюються державою, роботодавцем і представниками державних працівн)

  • своєчасне та повне відшкодування потерпілим

  • надання державних гарантій застрахованим

  • диференціювання страхового тарифу з урахування умов і стану безпеки працівників виробничого травм та професійних захворюваності на кожному підприємстві.

  • Економічна зацікавленість суб’єктів страхування в поліпшення умов і безпеки праці.

Страхування від нещасних випадків – «фонд соціального страхування від нещасних випадків» - некомерційна самоврядна організація що діє на підставі статуту.

Система управління фондом: 1. управління фондом, 2.виконавча дирекція фонду. 3. Кримське республіканське управління \ (обласні управління, управління по містах Київ і Севастополь), 4. Районні та міські відділення.

Управління фондом здійснює виконавча дирекція фонду.

Виконання статутних функцій та обов’язків фонду, щодо запобігання нещасних випадків та професійних захворювань покладається на страхових експертів з ОП.

Фонд здійснює такі основні послуги та виплати:

  • Повне відшкодування шкоди заподіяну працівникові внаслідок пошкодження його здоров’я або смерті – виплачується йому або особам що перебувають на його утримання: - допомогу у зв’язку з його тимчасовою непрацездатності, - одноразову в разі стійкої втрати працездатності або смерті потерпілого, - втрачений заробіток у разі тимчасової непрацездатності, - пенсію по інвалідності, - пенсію у зв’язку з з втратою годувальника грошову суму за моральну шкоду.

  • Організовує поховання померлого оплачує пов’язані з цим витрати

  • Організовує лікування потерпілих, їх перекваліфікацію та працевлаштування з відповідною перекваліфікацією.

  • Надає допомогу інвалідам у вирішення соціально – побутових питань, організовує їх участь у громадському житті.

Фонд також здійснює заходи спрямовані на запобігання нещасних випадків:

  • Надає допомогу підприємству та організації у створенні та реалізації ефективної системи управління ОП

  • Перевіряє стан профілактики роботи та ОП на підприємстві

  • Бере участь: - розробка та реалізація регіональних та галузевих програм поліпшення стану безпеки, умов праці та виробничого середовища, - у здійсненні наукових досліджень у сфері ОП та медицини праці, - у навчанні підвищується рівень знань працівників які вирішують питання з ОП, - у розгляді групових нещасних випадків (зі смертельними наслідками та інвалідністю, а також професійних захворювань).

  • Виконує інші профілактичні заходи

Фонд може відмовити у страхових випадках застраховується якщо нещасний випадок згідно із законодавством не визначений пов’язаний із виробництвом або якщо мали місці:

  • Навмисні дії потерпілого, спрямовані на створення умов для настання страхового випадку .

  • Надання роботодавцем або потерпілим неправдивих свідчень стосовно випадку

  • Вчинення застрахованим умисного злочину

Нагляд за фондом здійснюється – наглядовою радою (державні представники, застраховані працівники, роботодавець)

Державний нагляд здійснюють: спеціальні уповноважені центральні органи виконавчої влади, спрямовує і координує роботу – кабінет міністрів України.

Фінансування страхування від нещасних випадків здійснюється:

  • За рахунок внесків роботодавців

  • Фонд має автономну, незалежну від будь-якої іншої систему фінансування

  • Кошти фонду не включають до складу державного та місцевого бюджету

  • Суми страхових внесків обчислюються у відсотках

  • Для бюджетних установ - % річної суми до витрат на оплату праці

Розміри страхових внесків є диференційовані і залежать від класу професійного ризику виробництва а також рівня травматизму і стану ОП на підприємстві. Чим вищий клас тим вищі галузеві страхові тарифи.

Система стимулювання та підвищення умов та безпеки праці на підприємстві містить:

  • Зниження кількості аварій та зупинок на виробництві

  • Зниження кількості порушень норм і вимог ОП

  • Зниження кількості штрафів і виплат через них

  • З.к. рівня виробничого травматизму

  • З.к. професійних захворювань

  • З.к. загальної захворюваності

  • Своєчасне та в повному обсязі виконання програм і планів, забов’язання з ОП передбачене в колективному договорі

  • Інші показники, що сприяють зацікавленню працівників у створенні безпечних і здорових умов праці.

Міжнародні норми в галузі ОП

ОНSAS 18001:2007 «Системи менеджменту охорони здоров’я і забезпечення безпеки праці» - розроблення щоб були сумісні із стандартами ISO 9001:2000, ISO 14001:2004 (системи екологічного менеджменту) в цілях полегшення інтеграції систем менеджменту якості)

Відповідність ОНSAS саме по собі не звільняє від виконання зобов’язань що покладені чинним законодавством. Він встановлює вимоги до системи менеджменту охорони здоров’я і забезпечує безпеку праці призначення для застосування організаціями усіх типів і розмірів.

Така система дає можливість розробити політику ОЗ (охорона здоров’я) і забезпечити безпеку праці. Встановлені цілі в області ОЗ і створювати механізми для виконання забов’язання сформульованого в політиці, здійснюють необхідні дії для поліпшення своєї діяльності.

Мета: підтримка і поширення передового досвіду в області ОЗ і забезпечити безпеку праці у балансі з соціально-економічними потребами.

Стандарт призначений для використання стосовно діяльності по ОЗ і забезпечення безпеки при виконанні службових обов’язків призначених для застосування в інших областях

Ключові моменти:

  • Ідентифікація небезпек, оцінка ризиків встановлених заходів управління

  • Комунікація партнерство, консультування

  • Підготовка до аварійних ситуацій і реагування на них

  • Вимір і моніторинг показників діяльності

  • Розслідування інцидентів невідповідностей дій що корегують

  • Внутрішній аудит

  • Аналіз з боку керівництва

Переваги втілення стандарту:

  • Зниження кількості нещасних випадків

  • Зн. к-ті не виходів співробітників на роботу

  • Зн. к-ті виплат по страховках

  • Зн. к-ті рівня виробничого травматизму

  • Зн. к-ті захворюваності та невиходів на роботу

  • Підвищення продуктивності

  • Інтеграція в існуючу систему менеджменту

SA 8000 – соціальна відповідальність

Складні хімічні реактиви:

A – можна всіма способами гасити

B – вода, всі види піни

C (гази горять) – порошки, інертні гази

D (метан) - порошок

E (електрообладнання під напругою) – порошок хладон, інертні гази СО2 і т.д.

НАПББ.03.02-2007 – норми визначають категорію приміщення будівлі та зовнішніх установ по пожежних та вибухо-пожежних установ

Ергономічне обґрунтування вимог до робочого місця ПК:

  • Ріст в положенні столу для визначення параметрів робочого місця

  • Довжину тіла з витягнутою рукою з визначенням зони потягування по вертикалі

  • Ширина плечей для визначення розмірів робочого місця

  • Довжина руки витягнутої в бік і вперед

  • Висоту плечової точки над підлогою в положенні сидячи для визначення висоти робочої поверхні

  • Довжина передпліччя і ноги

  • Ширина розташування ніг для визначення площі основи

  • Висоту очей над підлогою для визначення точки індексації

Вимоги безпеки при роботі з ПК:

  • Щоденне очищення відео терміналу від пилу та забруднення

  • Режим праці та відпочинку

  • Після закінчення роботи відключитись від мережі

  • При використанні лазерних принтерів уникати довготривалого перебування у зоні дії.

  • Застосування засобів захисту від електромагнітні та електростатичних полів

  • Застосування спеціальних засобів в аварійних ситуаціях

Всі працівники забезпечуються санітарно-побутовими, адміністративними приміщеннями, їдальнями буфетами

Найчисельніші зміни більше 200 осіб (їдальні), менше 200 осіб (буфети), Менше 30 осіб – кімнати для відпочинку, 10 осіб – гардероб, стіл для харчування. Такі кімнати необхідно обладнати умивальник, кип’ятильник, меблі.

Приміщення культурного обслуговування:

Для зборів – 50-100 осіб 24 м2; 101-200 осіб 36 м2; 201-300 осіб 48 м2

Для відпочинку в робочий час та розвантаження – (при пунктах охорони здоров’я та у гардеробах на 1 працівника/0,2 м2) кімнати для куріння - (1,03 м2 – для чоловіків, 0,01 м2 – для жінок, мінімальна площа = 9 м2), якщо на зміні працює менше 100 чоловік – куріння на сходовій клітці.

Туалет. При кількості до 30 працівників може бути туалет на одному поверсі. Якщо на 3-ох поверхах не більше 30 працівників – туалет на одному поверсі. Допускається спільний туалет для чоловіків і жінок – висота перегородки між кабінками – 1,5 м.

Адміністративні приміщення:

Приміщення управлінь 4 м2 на 1 працівника

Бюро 6 м2 – на 1 працівника

Профспілок від 100-300 осіб не менше 12 м2; 301-500 осіб 18 м2; 501-1000 осіб 36 м2; 1001-1500 осіб 54 м2; 1500 і більше осіб – 60 м2.

Приміщення з ОП: 100-1000 осіб 24 м2; 1000-3000 осіб – 48 м2

Види приміщень стан здоров’я користувачів ПК:

  • Погіршення зору

  • Кістково-м’язеві порушення

  • Порушення пов’язані із стресовими ситуаціями та нервово емоційним навантаженням

Виникають стійкі нервові порушення:

  • Відчуття неспокою

  • Депресивний стан

  • Значної скубості

  • Зменшення швидкості реакції

  • Захворювання шкіри

  • Метушливість

Вимоги до клавіатури:

  • Контраст символів

  • Вільно пересуватись

  • Можливі зміни нахилу

  • Можлива наявність заглиблин посеред клавіатури

  • Однаковий хід клавіш з однаковим нахилом

Вимоги до робочого крісла

  • Підйомне – поворотне

  • Наявність спинки та підлокітників

  • Регулювання висоти сидіння

  • Поверхня сидіння спинки і підлокітників повинна бути м’якою

  • З поверхонь має легко усуватись бруд

Вимоги до робочого місця:

  • Достатній простір для людини оператора

  • Вільна досяжність органів управління

  • Розташування екрана монітора для нового сприйняття інформації

  • Можливість регулювання повороту та висоти екрану

Небезпечні та шкідливі фактори при роботі з ПК:

  • Наявність шуму та вібрації

  • М’яке ренген випромінювання для ЕПТ

  • Наявні електро-статичні поля (екран і я)

  • Наявність пилу, озону і оксидів азоту

  • Наявність лазерного випромінювання

На кожне місце обладнане монітором згідно з ДСанПіН 3.3.2.007 – 98 та НПАОП 0.00 – 1.28 – 10 повинна принад. S=6 м2 та V=20 м3

  • Робоче місце з монітором розміщений на відстані не менше 1м від стін із світло прорізами

  • Відстань між бічною по верхньою і монітором не менше 1,2 м

  • Між тильною стороною (задом) поверхні монітора та екраном іншого не менше 2,5м

  • Прохід між робочими місцями не менше 1м

  • n (робоча поверхня столу) = 0,68-0,8 м

  • ширина=0,6-1,4м

  • робочий стіл має бути з підставкою для ніг з рихленою поверхнею та бортиком попередньої сторони не менше 10мм

  • ширина та глибина сидіння крісла не менше 0,4 м

  • під матричні принтери підкладати килимки (гумові)

Робочий час та час відпочинку користувачів ПК:

  • тривала робота за ПК без перерви – 2 год. (при необхідності до 4-х год.), загалом до 6 год. з перервами 15 хв.

  • Спинка крісла повинна попадати на лопатки

Вимоги до мікроклімати в приміщені з ПК:

  • Мікроклімат нормується згідно з ДСанПіН 3.3.2.007-98

  • Періодом року

  • Категорія робіт за важкістю при роботі з ПК це категорія легка 1А та легка 1Б

  • Температура в приміщенні:- 22º-24º діапазон, відносна вологість -40-60%, швидкість руху повітря -0,1 м/с

Згідно гігієнічної кваліфікації умов праці у приміщенні з ПК:

  • Умови праці відповідають класу І (оптимальні) ІІ (допустимі)

Шум, вібрація (У приміщенні з ПК шум=50дБа на постійн. Робочих місцях , вібрація усувається підкладом гумових килимків під системні блоки та принтери).

Освітлення (в приміщеннях з ПК система освітленість суміщене природне і штучне. Норма КПО = 1,5%, Норма штучного загальної освітленості 300-500 лк. Для забезпечення штучної загальної освітленості використовувати тільки люмінесцентні лампи з розсіюючим світильником, для місцевого – люмінесцентних або лампи розжарювання.

Робота в архіві – в архівних установах передбачені такі фізичні групи приміщення.

  1. Основні (адміністративні, робочі кімнати, читальні зали та конференс зали, архівосховище)

  2. Допоміжні (вестибулу, гардероби, сан-вузли)

На кожного працівника повинна припадати S=4 м2 і V=12 м2 від загального обсягу

Документи мають розташовуватись таким чином щоб не випадати. Для цього до попереднього краю полиці має бути запобіжний бортик висотою не менше 10 мм

Вентиляція має забезпечити кратність повітрообміну 2-3 год -1

Освітлення на робочих місцях перевіряють коли:

  • Вводять в експлуатацію нові робочі місця

  • При атестатації робочих місць

  • При заміні ламп що вишли з ладу на нові

Вимоги до стелажів обладнання:

  • Стелажі повинні забезпечувати безпечне розміщення документів в сховищах та фондах

  • Стелажі виготовляють згідно технічної документації і при експлуатації надійно закріпляють, високі однобічні стелажі кріплення до стіни чи інші будівельні конструкції

  • Конструкція стелажів розрахована не стійкість і навантаження на кожному стелажі є табличка про доступні навантаження

  • Нижні полиці стелажів встановлюють на 10 см. вище від підлоги для легкого прибирання та унеможливлює завдання шкоди документів

  • Висота стелажа має бути також щоб з підлоги можна було досягнути до верхньої полиці. Високі стелажі застосовують для документів , що рідко використовують і при користуванні ними застосовують драбину

  • Відстань від паралельного розташування стелажів не менше 1,05 м, між нормами стелажів та іншими конструкціями іншим обладнанням не менше 0,45 м, стіною і стелажами – 0,75 м.

Колористика

  • Стіни приміщення робочої кімнати з ПК де розташоване постійне робоче місце повинні бути пофарбовані у світлі відтінки жовтого та бежевого

  • Стеля приміщення завжди білого кольору (холодні розслабляють)

  • Оздобленні матеріали виготовлені з важко горючих полімерів або інших матеріалів нетоксичного походження.

Вимоги електробезпеки до обладнання:

  1. Прийняття в експлуатацію обладнання повинна здійснюватись тільки за умови наявності паспорта чи інструкції українською (або/та російськими мовами)

  2. При наявності відхилення від вимог документів можливе використання обладнання має бути узгодження з Держ.Гір.Пром. наглядом і державні стандарти і органи замовлення.

  3. За способом захисту людини від ураження електричним струмом ПК , монітори та периферійні пристрої та інші устаткування мають відповідати першому класу захисту.

Вимоги безпеки при роботі з ПК до персоналу:

  1. Посадові особи, які задіяні в безпосередній роботі з ПК, або ж організовують таку роботу приходять, обов’язкове підвищення кваліфікації та перевірку знань з ОП.

  2. До роботи з ПК допускаються особи які не мають медичних протипоказань згідно медичного заключення.

  3. Допускається до роботи осіб, що не пройшли в встановленому порядку навчання, інструктаж та перевірку знань з ОП та ПБ (пожежна безпека) забороняється.

  4. Забороняється допуск до самостійної роботи по від лагодженню ПК та периферійних пристроїв осіб, що не досягли 18 р.

  5. До обслуговування та налагодження ПК допускаються особи що пройшли спеціальне навчання і мають 3-ю групу з електро-безпеки

Права працівників задіяних в роботі з ПК:

  1. Мають право на дослідження очей та зору кваліфікованою особою при виникненні скарг та підвищення зору за монітором.

  2. Мають право на отримання за рахунок роботодавців індивідуальних засобів корегування зору згідно медичного вистовку.

  3. На отримання інформації про безпечні фактори пов’язані з робочим місцем

  4. Застосування засобів колективного та індивідуального захисту

  5. На періодичні медичні огляди за рахунок роботодавця

Загальні вимоги електро-безпеки:

  1. ПК та професійні пристрої повинні відповідати класу зони згідно ПУЕ

  2. Обов’язково організовувати заземлення обладнання та прокладають нульові захисні провідники (занулення)

  3. Не допускається підключення до одного контактного затискача, декількох провідників

  4. У приміщенні де експлуатується 5 або більше ПК на помітному місці розташування аварійно-резервний вимикач, який може вимкнути електричне живлення до всього обладнання крім освітлення.

  5. Штепсельні з’єднання електророзетки розраховані на різну напругу відрізняються за кольором конструкцією та зовнішнім виглядом.

  6. При розташування в приміщенні по периметру до 5-ти ПК дозволяється прокладання живлення без металевих труб та джгутних металевих рукавів, а тільки в оболонці з негорючого матеріалу.

Надання першої допомоги при ураженні електричним струмом:

Перша медична допомога – комплекс заходів спрямованих на відновлення або збереження здоров’я потерпілих здійснена немедичними працівниками, або самими потерпілими.

Послідовність дій:

  1. Знеструмити обладнання яке стало причиною ураження

  2. Визначити візуально характер та важкість травми

  3. При необхідності відвести струм від організму потерпілого

  4. Визначити послідовність надання допомоги

  • Відновлення прохідності дихальних шляхів (усунення слизу)

  • Штучне дихання

  • Ззовні не прямий масаж серця

  • Підтримання життєвих функцій потерпілого до прибуття медичного працівника

  1. Викликати швидку медичну допомогу і вжити заходів до транспортації потерпілого

Вимоги ПБ до приміщень з ПК:

  1. Наявність системи автоматичної пожежної сигналізації

  2. Обладнання приміщень переносними вуглекислотними вогнегасниками з розрахунку 2 вогнегасники/20 м, вони розташовуються на видних місцях і один при виході з приміщення

  3. Підходи до засобів пожежогасіння повинно бути вільним

Вимоги до евакуаційних виходів, вважаються якщо вони ведуть:

  • З приміщення 1-го поверху на зовні, безпосередньо або через коридор вестибюль чи сходову клітку

  • З приміщення будь-якого поверху (крім 1-го) в коридор через сходову клітку або через відділений від прилеглих приміщень вестибюль

  • З приміщень в сусіднє приміщення на цьому ж поверсі яке забезпечується виходом

Евакуаційні виходи розташовуються розосереджено і їх кількість повинна бути не менше двох. Двері на шляху евакуації повинні відчинятися в напрямку з будівлі в разі одночасного перебування до 15 осіб можуть відкритися в середину

При наявності людей у приміщенні двері відкриваються на внутрішні зашпори які легко відкриваються. Мінімальна ширина шляхів евакуації не менша 1 м. а двері – 0,8 м. Допускається, впередбачення в евакуаційний вихід з приміщення з одночасним перебуванням не більше 50 чол. якщо віддаль найвіддаленішої точки до виходу не перевищує 25 м. Приміщення площиною не більше 300 м2 цокольному поверсі при перебування не більше 5 осіб, якщо 6-15 людей тоді вихід через люк.

Двері на шляху евакуації та евакуації виходів повинна відбуватися у напрямку виходу з будинку, якщо вони розташовані не у підвалі цокольному поверхах.

Порядок дій у випадку пожеж:

  • Повідомити про загорення пожежну охорону назвавши адресу, кількість поверхів, місце виникнення пожежі, обстановку та наявність людей у приміщенні

  • По можливості вжити заходів, щодо евакуації людей локалізації пожежі та збереження матеріальних цінностей.

  • Якщо пожежа виникла на підприємстві, то паралельно з пожежною охороною повідомити керівника чи іншу компетентну особу

  • У разі необхідності викликати аварійно-рятувальну службу, медичну , газорятувальну та міліцію.

Схожі:

Право громадян на соціальний захист
Соціальний захист – державні виплати, заходи та інше забезпечення громадян, які внаслідок незалежних від них обставин опиняються...
2)фінансування соціального забезпечення населення Соціальне забезпечення (соціальний захист)
Серед них: гарантування кожному працівнику мінімального рівня заробітної плати та її індексації; вирівнювання рівнів життя малозабезпечених...
Закони України
«Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»
Про соціальний захист ветеранів війни
Виконавчий комітет міської ради повідомляє, що в місті постійно проводиться робота, яка направлена на забезпечення соціального захисту...
Чорнобильську сторінку не перегорнуто
Гущу Михайла Ілліча. До складу ради входило 7 чоловік. Основним завданням якої було захист прав громадян, потерпілих від Чорнобильської...
Закон України «Про статус ветеранів, війни, гарантії, їх соціальний захист»
Нормативно-правовий акт, відповідно до якого надається послуга (закони, постанови, розпорядження, накази, тощо)
ПЛАН КОНСПЕКТ проведення заняття з гуманітарної підготовки з особовим...
...
ПЛАН КОНСПЕКТ проведення заняття з гуманітарної підготовки з особовим...
...
АНАЛІЗ СТАНОВЛЕННЯ ПРОФЕСІЇ «СОЦІАЛЬНИЙ ПЕДАГОГ»
Черкаського обласного центру практичної психології і соціальної роботи, соціальний педагог-правник
1. Вступ до соціології Соціологія як наука. Об’єкт та предмет соціології
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка