Трудове навчання
Тема. Виготовлення вітальної листівки до маминого свята (2 клас).
Мета. Вчити учнів виготовляти вітальну листівку, гармонійно заповнювати аплікацією площину виробу, естетично оздоблювати його; закріплювати вміння учнів складати текст для вітальної листівки. Розвивати мислення, уяву, фантазію. Виховувати старанність, охайність у роботі; любов до матері.
Обладнання: кольоровий папір, аркуш альбомного паперу, ножиці, клей, шаблони, зразки готових виробів, схема з словами «мамине свято».
Тип уроку. Інтегрований.
Хід уроку
I. Підготовка робочих місць (перед початком уроку).
II. Організація класу.
1. Привітання до гостей.
Учитель: Любі діти, у наш клас
Завітали гості щирі.
Привітаймо в добрий час
Гостей посмішкою й миром.
Діти: Ми вам раді, гості добрі,
Ми вітаєм щиро вас
І запрошуєм ласкаво
На урок у 2 клас.
- З гостями ми привіталися, а тепер сядьте рівненько і продовжимо наш урок.
III. Мотивація навчальної діяльності.
Вчитель: Чому це надворі
Блищать, мов перлини,
І чисті, й прозорі
Грайливі краплини?
Тому, що весела,
Ясна, чарівна
На жіноче свято
Приходить весна.
ΙV. Актуалізація знань учнів.
1. Бесіда.
Діти, що це за свято?
Молодці! Ви правильно сказали, що це 8 Березня. Перше весняне свято. І в цей день ми вітаємо найдорожчих, найрідніших нам людей.
Кого ми вітаємо в цей день?
А чому ми їх вітаємо?
Правильно, як говориться в заповідях Божих про батьків: «Шануй батька свого й матір свою, щоб тобі було добре і довго прожив на землі».
Як казав Т. Г. Шевченко «... Хто матір забуває, того Бог карає, того люди цураються, в хату не пускають!».
І цей вислів буде девізом нашого уроку.
Давайте всі його повторимо.
Ми повинні пам'ятати і прислухатися до слів Т. Г. Шевченка. Адже пройшло багато років з дня його народження, а його слова є заповітом для всього українського народу і у наш час.
А які прислів'я знаєте про маму.
На сонці добре грітись, а біля мами жити.
Мати однією рукою б'є, а другою – гладить.
Дитина плаче, а матері боляче.
У дитини заболить пальчик, а у матері – серце.
А які вірші ви знаєте про мамине свято? ( Учні розповідають вірші ).
Які подарунки ви зробите для своїх мам, і вони будуть для них найдорожчі? ( Ті подарунки, що зроблені власними руками ).
V. Повідомлення теми і мети уроку.
Тож сьогодні на уроці ми будемо виготовляти вітальну листівку для наших найдорожчих, найрідніших мам.
Естетично оздоблювати її.
VΙ. Розгляд зразка виробу.
VIΙ. Технологія виготовлення виробу.
Вчитель показує, учні повторюють технологію виконання.
Щоб отримати необхідну заготовку для листівки:
Акуратно виріжте першу заготовку листівки.
По червоному контуру проріжте верхню половину цифри 8 (до пунктиру)
Зігніть листівку навпіл.
З кольорового паперу витніть стебло, пелюсточки та серцевинку квіточки.
Складіть її та приклейте до листівки.
Готовий виріб можете прикрасити витятим метеликом.
За допомогою малюнка приготуйте іще одну листівку.
VIIΙ. Планування наступних трудових дій. Відбір матеріалів та інструментів.
- Що нам знадобиться на уроці?
ΙX. Повторення правил техніки безпеки.
Вправа «Незакінчене речення».
Правила користування ножицями.
Не можна ......... (гратися), брати в ......... (руки) без потреби, передаємо ........... (кільцями) до товариша.
Класти ножиці так, щоб вони не виступали за край .......... (робочого місця) .
У процесі різання уважно слідкувати за ........ (розміткою).
Не залишати ножиці після роботи в ........ (розкритому вигляді) .
Правила користування клеєм.
Клей намащувати пензликом, не розливаючи на ....... (папір).
Не брати до ....... (рота), не торкатися до ....... (очей).
Χ. Самостійна робота учнів.
(У ході самостійної роботи вчитель допомагає учням).
Фізкультхвилинка.
ΧΙ. Продовження самостійної роботи.
( Вчитель наголошує на естетичному оздобленні виробу).
ΧI. Розвиток мовлення.
1. Складання тексту листівки.
Оформлення звертання;
Вітання;
Побажання.
Наприклад: Люба моя мамо!
Щиро вітаю тебе з святом 8 Березня.
Бажаю міцного здоров'я і багато радості.
Твоя (твій) дочка (син) ... .
2. Запис тексту листівки.
3. Інсценізація в парах «Привітання матусі».
ΧII. Оцінювання виробів.
ΧIII. Підсумок уроку ( Рефлексія ).
Гра «Інтерв'ю до газети».
Ось і закінчується наш урок. Зараз я готую замітку в газету про ваші враження від уроку і хочу взяти у вас інтерв'ю.
Що ми сьогодні виготовляли на уроці?
До якого свята ми виготовляли листівку?
Що найбільше сподобалося тобі на уроці?
Чи хотів би ти, щоб наш урок ще продовжувався?
Добре, молодці. А тепер я пропоную вам скласти «павутинку» до маминого свята.
Вправа «Асоціативний кущ».
Квіти вірш пісня подарунок
Весна Мамине свято доброта
Увага ніжність ласка турбота
Ви молодці! Добре працювали на уроці. Я вам дякую за роботу. Наш урок закінчено.
ΧIV. Прибирання робочих місць.
Вчитель початкових класів
Лагутіна Алла Миколаївна
Теклинської ЗОШ Ι – ΙΙ ступенів
Смілянського району
Черкаської області
|