Мета Задачи: Навчальні


Скачати 63.95 Kb.
Назва Мета Задачи: Навчальні
Дата 24.12.2013
Розмір 63.95 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Музика > Урок
Урок - подорож «Пісенний календар»

мета

Задачи:

Навчальні:

- Визначити особливості календарно-обрядових пісень;

- Формування уявлення про зв'язок музики з життям і побутом людини;

- Розкрити призначення календарно-обрядових пісень;

- Формувати вміння учнів співвідносити живописні образи з музичними;

- Ознайомити з новою піснею, розучити перший куплет;

Розвиваючи:

- Розвивати навички активного сприймання музичного твору;

- Працювати над виробленням вокально- хорових навичок;

- Розвивати кмітливість учнів ( ребуси, загадки, ігор);

- Розвивати музичну пам'ять і спостережливість;

Виховні:

- Виховувати інтерес до українських народних пісень;

- Виховувати потрібність вивчення традицій української історії та культури;

- Виховувати патріотичні почуття;

- Виховувати естетичні смаки.

Наочні посібники: національний одяг,квіти, листя, сніжинки

Музичний матеріал: жниварська, колядки, щедрівки, веснянки, шумові ефекти.

ТЗН: мультимедійна дошка, ноутбук.

Використана література: О.Гумінська Уроки музики. - Тернопіль навчальна книга,підручник з музики 4 клас О.Лобова- к. Школяр, Початкова школа №3 2007р,№4 2008р., №5 2005р., журнал Мистецтво та освіта№3 2008р., №3 2010 р.

Хід уроку

І.Організаційна частина ( слайд1)

  1. Вхід до класу під музику.

Вчитель. Діти, запрошую вас пройти у вагончики – купе нашого чарівного паровоза. Кожний вагончик - купе має свою назву: театральний, художній, танцювальний, вокальний. Отже, кожен з вас знайде для себе вагончик – купе, у якому краще розкриє свої творчі здібності.

( Парти стоять одна за одною, стільці стоять з боків парт. Діти під музику сідають у вагончики – купе за своїми творчими здібностями).

  1. Музичне вітання. (Слайд 2)

Вчитель. Сьогодні у нас з вами незвичайний урок, і я вважаю, що і музичне привітання у нас повинно бути незвичайним. Так діти, ви зі мною згодні? ( діти відповідають).

Я проведу з вами гру, яка називається «Знайомство»

(Вчитель під музику задає питання, як тебе звати? Діти повинні проспівати своє ім’я.)

ІІ. Оголошення теми та мети уроку

Вчитель. Пісня – душа народу. Вона супроводжує людину протягом усього життя. Тільки уявіть собі давні часи, коли ще не було телебачення, радіо, не лунала музика з магнітофонів, ноутбуків, музичних центрів. Ви думаєте панувала суцільна тиша? Ні, люди самі створювали і співали пісні – про радість і сум, до важливих подій, зимових, весняних, літніх та осінніх свят. До кожного свята були особливі обряди. Для них створювались особливі пісні – такий собі пісенний календар. Отже, темою нашого уроку буде - (разом з дітьми) « Пісенний календар» (слайд3)

А щоб краще пізнати обряди,традиції, пісні нашого народу, ми з вами вирушимо у віртуальну подорож на нашому чарівному паровозі. Я пропоную вам відгадати загадку, а відгадка розкриє назву нашої першої зупинки .

В жовте листя пофарбувала,

Урожай з полів зібрала.

Золотила вербам коси

Чарівна цариця - …

(Звучить сигнал паровоза). (слайд5)

ІІІ Бесіда по темі уроку (слайд 6)

Вчитель. Здавен, коли люди збирали урожай, вони святкували свято обжинки і під час цього свята співали жниварські пісні.

Слухання 1.

(Грає жниварська пісня)

Вчитель. Діти, ви чуєте, лунає пісня , це свідчить про те, що ми доїхали до першої зупинки і маємо змогу подивитися та послухати це чудове жниварське свято. Жниварські пісні несуть в собі історію українського народу. Вони дозволяють поринути в минуле, більше дізнатися про традиції та обряди нашого народу, його культурні надбання тощо. Жниварські пісні – це пісні не тільки минулого, а й теперішнього та майбутнього, адже праця хлібороба варта звеличання та уславлення.

(слайд- видио 7), (слайд8)

Вчитель. - Який характер пісні? Використовуйте таблицю.

Таблиця «Слова – підказки»

весела

спокійна

Упевнена

радісна

добра

схвильована

сонячна

урочиста

чарівна

грайлива

танцювальна

неспокійна

(за кожну правильну відповідь діти отримують кленовий листок)

(Музична особливість жнивних пісень - мелодійність, виразність, строгий ритм)

Конкурс художників.

- Уявить себе художниками! Відобразіть почуття , які у вас виникли під час прослуховування пісні «».

( діти з вагончику – купе «Художній» малюють малюнки).

(слайд 9)

Вчитель.

Швидко осінь пролетіла.

Жовте листя обтрусила,

Птахів у вирій розігнала,

З поля урожай зібрала.

Від роботи геть стомилась,

Час прийшов відпочивати

в гості …… зиму викликати.

Час прийшов і нам виїжджати зиму білу зустрічати!

( звучить сигнал паровоза)

Вчитель. Скажіть, які зимові народні свята ви знаєте,а назвіть мені пісні, які виконуються під час цих свят?

VI. Вокально- хорова робота.

(слайд 10)

Вчитель. До Новорічних свят ми вивчаємо багато пісень, і сьогодні, поки ми їдемо до зупинки «Зима», я пропоную розучити пісню композитора Л.Ященка «Новорічна пісенька».

- Але спочатку ми повинні з вами що зробити?

- Вірно, сісти рівно і розспіватися.

Вчитель. А тепер уважно слухайте пісню і слідкуйте за її словами, написаними на мультимедійній дошці ( виконання пісні вчителем).

  • Прочитаймо разом слова першого куплету;

  • Розучимо мелодію;

  • А тепер заспіваємо її ( розучування по фразах, робота над виразним виконанням).

  • Молодці, діти, гарно заспівали!

Вчитель. Час швидко спливає, коли добре працюєш. І ось ми вже на зупинці «Зима».

Ви багато розповідали про зимові народні свята, звичаї, пісні, також з вами розучили пісню «Новорічна пісенька». Тому я пропоную вам переглянути фрагменти мультфільмів.( відео)

Вчитель.

  • Сподобались вам мультфільми?

  • Який настрій вони викликають у вас? Чому?

( слайд11)

Діти, а давайте зараз проведемо конкур «Колядників».

Уявіть, що з хати в хату

Ми йдемо колядувати.

А співаємо дуетом:

кожній парі – по куплету.

Хто найкраще проспіває, бал найвищий здобуває!

( конкурс Колядників).

Молодці, діти, всі ви добре справились з конкурсом «Колядників» і тому отримаєте по сніжинці. А наші художники намалюють ілюстрації до зимових свят.

(слайд12)

Фізкультхвилинка.

На пісню «Веселі гуси».

Вчитель. Відпочили, продовжуємо нашу подорож.

Самостійна робота.(слайд13)

Картка

c:\users\наталья\pictures\img013.jpg

Робота з карткою на мультимедійній дошці.

Вчитель.

- То коли це буває? Так, діти, і остання наша зупинка - «Весна», поїхали.

- Увага на мультимедійну дошку. ( відео).

- Земля прокинулась від зимового сну. Все ожило. Прислухайтесь до звуків весни.

Слухові вправи – спів бурульок, звук струмочка, спів пташок.

Зачаровані звуками весни,ми приїхали на останню нашу зупинку.

(Слад14)

Вчитель.

  • Щоб проспівати пісеньку весни, повторимо динамічні відтінки.

  • Молодці, діти! Добре знаєте динамічні відтінки.

  • А зараз я вам зіграю мелодію пісні, а ви повинні відгадати.

  • Чи впізнали пісеньку? Так, це «Подоляночка».

  • Молодці, діти, а давайте разом встанемо у коло та затанцюємо і заспіваємо. Згодні!

Весна красна.

Радість принесла.

Сплетемо віночок.

Підемо в таночок.

( вчитель разом з дітьми водять хоровод)

Вчитель. Молодці, діти, гарно ви співаєте та танцюєте. І кожен з вас заробляє по чарівній квіточці. Діти, а протягом нашої подорожі художники малювали малюнки, я пропоную їх зараз розглянути.

  • Молодці, ви гарно працювали протягом нашої подорожі. І за це ви отримаєте теж по чарівній квіточці.

(Слайд15)

V. Висновки уроку.

Наша подорож дійшла кінця.

- Скажіть, будь ласка, діти, де ми побували на уроці, що бачили, чули, слухали. Що розповімо своїм друзям і батькам?

Діти відповідають.

Отже, музика перед усім виражає внутрішній світ людини (її стан, настрій, почуття, думки, характер).

VI. Оцінювання учнів. Підрахунок кленових листів, сніжинок, квітів.

VII. Домашнє завдання. Слухати календарно- обрядові пісні. Проспівати батькам пісню, яку вивчили.

Вчитель. Продзвенів дзвінок! Закінчивсь урок! На все добре! Дякую, діти, ви сьогодні були молодці!

Вихід з класу під музику. Троїсті музики.

Схожі:

ТЕМА. ДЕКОРАТИВНО-УЖИТКОВЕ МИСТЕЦТВО Маска Мета
Обладнання: навчальні плакати; репродукції картин відомих художників (У. Корнеліс «Дайстерські карнавальні клоуни» та ін.); фотографії;...
Методика розв’язування задач. К.: Либідь, 1995 Глинка Н. Л. Задачи...
Глинка Н. Л. Задачи и упражнения по общей химии. – 23-е изд., исправленное. Л.: Химия, 1985
ІНСТИТУТ ПІДПРИЄМНИЦТВА ТА СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ІНДИВІДУАЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН СТУДЕНТА
В індивідуальному навчальному плані студента зазначаються нормативні навчальні дисципліни, навчальні дисципліни за вибором у межах...
Резолюція круглого столу «Запровадження теорії наукового креаціонізму...
Навчальні програми шкіл України : керівники і представники громадських організацій, науковці, юристи, педагоги, громадські діячі...
«Запровадження теорії наукового креаціонізму в навчальні програми шкіл України»
Києві відбулася непомітна для громадськості, але вкрай важлива для всього суспільства подія: круглий стіл на тему «Запровадження...
«Птахи України» Мета
Навчальні предмети: природознавство, читання, українська мова, математика, образотворче мистецтво, музика
Наказом Міністерства освіти України від 16 червня 1994 p. №184 ПОЛОЖЕННЯ...
В загальноосвітньому навчально-виховному закладі створюються такі навчальні майстерні
УРОК ТЕМА
Обладнання: навчальні плакати («Схема послідовності малювання мешканців моря», «Схема послідовності складання моделей рибок» та ін.);...
УРОК 52 Тема уроку
Мета уроку: Перевірити навчальні досягнення учнів з теми «Початки теорії ймовірностей»
УРОК 32 Тема уроку
Мета уроку: Перевірити навчальні досягнення учнів з теми «Інтег­рал та його застосування»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка