|
Скачати 63.95 Kb.
|
Урок - подорож «Пісенний календар» мета Задачи: Навчальні: - Визначити особливості календарно-обрядових пісень; - Формування уявлення про зв'язок музики з життям і побутом людини; - Розкрити призначення календарно-обрядових пісень; - Формувати вміння учнів співвідносити живописні образи з музичними; - Ознайомити з новою піснею, розучити перший куплет; Розвиваючи: - Розвивати навички активного сприймання музичного твору; - Працювати над виробленням вокально- хорових навичок; - Розвивати кмітливість учнів ( ребуси, загадки, ігор); - Розвивати музичну пам'ять і спостережливість; Виховні: - Виховувати інтерес до українських народних пісень; - Виховувати потрібність вивчення традицій української історії та культури; - Виховувати патріотичні почуття; - Виховувати естетичні смаки. Наочні посібники: національний одяг,квіти, листя, сніжинки Музичний матеріал: жниварська, колядки, щедрівки, веснянки, шумові ефекти. ТЗН: мультимедійна дошка, ноутбук. Використана література: О.Гумінська Уроки музики. - Тернопіль навчальна книга,підручник з музики 4 клас О.Лобова- к. Школяр, Початкова школа №3 2007р,№4 2008р., №5 2005р., журнал Мистецтво та освіта№3 2008р., №3 2010 р. Хід уроку І.Організаційна частина ( слайд1)
Вчитель. Діти, запрошую вас пройти у вагончики – купе нашого чарівного паровоза. Кожний вагончик - купе має свою назву: театральний, художній, танцювальний, вокальний. Отже, кожен з вас знайде для себе вагончик – купе, у якому краще розкриє свої творчі здібності. ( Парти стоять одна за одною, стільці стоять з боків парт. Діти під музику сідають у вагончики – купе за своїми творчими здібностями).
Вчитель. Сьогодні у нас з вами незвичайний урок, і я вважаю, що і музичне привітання у нас повинно бути незвичайним. Так діти, ви зі мною згодні? ( діти відповідають). Я проведу з вами гру, яка називається «Знайомство» (Вчитель під музику задає питання, як тебе звати? Діти повинні проспівати своє ім’я.) ІІ. Оголошення теми та мети уроку Вчитель. Пісня – душа народу. Вона супроводжує людину протягом усього життя. Тільки уявіть собі давні часи, коли ще не було телебачення, радіо, не лунала музика з магнітофонів, ноутбуків, музичних центрів. Ви думаєте панувала суцільна тиша? Ні, люди самі створювали і співали пісні – про радість і сум, до важливих подій, зимових, весняних, літніх та осінніх свят. До кожного свята були особливі обряди. Для них створювались особливі пісні – такий собі пісенний календар. Отже, темою нашого уроку буде - (разом з дітьми) « Пісенний календар» (слайд3) А щоб краще пізнати обряди,традиції, пісні нашого народу, ми з вами вирушимо у віртуальну подорож на нашому чарівному паровозі. Я пропоную вам відгадати загадку, а відгадка розкриє назву нашої першої зупинки . В жовте листя пофарбувала, Урожай з полів зібрала. Золотила вербам коси Чарівна цариця - … (Звучить сигнал паровоза). (слайд5) ІІІ Бесіда по темі уроку (слайд 6) Вчитель. Здавен, коли люди збирали урожай, вони святкували свято обжинки і під час цього свята співали жниварські пісні. Слухання 1. (Грає жниварська пісня) Вчитель. Діти, ви чуєте, лунає пісня , це свідчить про те, що ми доїхали до першої зупинки і маємо змогу подивитися та послухати це чудове жниварське свято. Жниварські пісні несуть в собі історію українського народу. Вони дозволяють поринути в минуле, більше дізнатися про традиції та обряди нашого народу, його культурні надбання тощо. Жниварські пісні – це пісні не тільки минулого, а й теперішнього та майбутнього, адже праця хлібороба варта звеличання та уславлення. (слайд- видио 7), (слайд8) Вчитель. - Який характер пісні? Використовуйте таблицю. Таблиця «Слова – підказки»
(за кожну правильну відповідь діти отримують кленовий листок) (Музична особливість жнивних пісень - мелодійність, виразність, строгий ритм) Конкурс художників. - Уявить себе художниками! Відобразіть почуття , які у вас виникли під час прослуховування пісні «». ( діти з вагончику – купе «Художній» малюють малюнки). (слайд 9) Вчитель. Швидко осінь пролетіла. Жовте листя обтрусила, Птахів у вирій розігнала, З поля урожай зібрала. Від роботи геть стомилась, Час прийшов відпочивати в гості …… зиму викликати. Час прийшов і нам виїжджати зиму білу зустрічати! ( звучить сигнал паровоза) Вчитель. Скажіть, які зимові народні свята ви знаєте,а назвіть мені пісні, які виконуються під час цих свят? VI. Вокально- хорова робота. (слайд 10) Вчитель. До Новорічних свят ми вивчаємо багато пісень, і сьогодні, поки ми їдемо до зупинки «Зима», я пропоную розучити пісню композитора Л.Ященка «Новорічна пісенька». - Але спочатку ми повинні з вами що зробити? - Вірно, сісти рівно і розспіватися. Вчитель. А тепер уважно слухайте пісню і слідкуйте за її словами, написаними на мультимедійній дошці ( виконання пісні вчителем).
Вчитель. Час швидко спливає, коли добре працюєш. І ось ми вже на зупинці «Зима». Ви багато розповідали про зимові народні свята, звичаї, пісні, також з вами розучили пісню «Новорічна пісенька». Тому я пропоную вам переглянути фрагменти мультфільмів.( відео) Вчитель.
( слайд11) Діти, а давайте зараз проведемо конкур «Колядників». Уявіть, що з хати в хату Ми йдемо колядувати. А співаємо дуетом: кожній парі – по куплету. Хто найкраще проспіває, бал найвищий здобуває! ( конкурс Колядників). Молодці, діти, всі ви добре справились з конкурсом «Колядників» і тому отримаєте по сніжинці. А наші художники намалюють ілюстрації до зимових свят. (слайд12) Фізкультхвилинка. На пісню «Веселі гуси». Вчитель. Відпочили, продовжуємо нашу подорож. Самостійна робота.(слайд13) Картка Робота з карткою на мультимедійній дошці. Вчитель. - То коли це буває? Так, діти, і остання наша зупинка - «Весна», поїхали. - Увага на мультимедійну дошку. ( відео). - Земля прокинулась від зимового сну. Все ожило. Прислухайтесь до звуків весни. Слухові вправи – спів бурульок, звук струмочка, спів пташок. Зачаровані звуками весни,ми приїхали на останню нашу зупинку. (Слад14) Вчитель.
Весна красна. Радість принесла. Сплетемо віночок. Підемо в таночок. ( вчитель разом з дітьми водять хоровод) Вчитель. Молодці, діти, гарно ви співаєте та танцюєте. І кожен з вас заробляє по чарівній квіточці. Діти, а протягом нашої подорожі художники малювали малюнки, я пропоную їх зараз розглянути.
(Слайд15) V. Висновки уроку. Наша подорож дійшла кінця. - Скажіть, будь ласка, діти, де ми побували на уроці, що бачили, чули, слухали. Що розповімо своїм друзям і батькам? Діти відповідають. Отже, музика перед усім виражає внутрішній світ людини (її стан, настрій, почуття, думки, характер). VI. Оцінювання учнів. Підрахунок кленових листів, сніжинок, квітів. VII. Домашнє завдання. Слухати календарно- обрядові пісні. Проспівати батькам пісню, яку вивчили. Вчитель. Продзвенів дзвінок! Закінчивсь урок! На все добре! Дякую, діти, ви сьогодні були молодці! Вихід з класу під музику. Троїсті музики. |
ТЕМА. ДЕКОРАТИВНО-УЖИТКОВЕ МИСТЕЦТВО Маска Мета Обладнання: навчальні плакати; репродукції картин відомих художників (У. Корнеліс «Дайстерські карнавальні клоуни» та ін.); фотографії;... |
Методика розв’язування задач. К.: Либідь, 1995 Глинка Н. Л. Задачи... Глинка Н. Л. Задачи и упражнения по общей химии. – 23-е изд., исправленное. Л.: Химия, 1985 |
ІНСТИТУТ ПІДПРИЄМНИЦТВА ТА СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ІНДИВІДУАЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН СТУДЕНТА В індивідуальному навчальному плані студента зазначаються нормативні навчальні дисципліни, навчальні дисципліни за вибором у межах... |
Резолюція круглого столу «Запровадження теорії наукового креаціонізму... Навчальні програми шкіл України : керівники і представники громадських організацій, науковці, юристи, педагоги, громадські діячі... |
«Запровадження теорії наукового креаціонізму в навчальні програми шкіл України» Києві відбулася непомітна для громадськості, але вкрай важлива для всього суспільства подія: круглий стіл на тему «Запровадження... |
«Птахи України» Мета Навчальні предмети: природознавство, читання, українська мова, математика, образотворче мистецтво, музика |
Наказом Міністерства освіти України від 16 червня 1994 p. №184 ПОЛОЖЕННЯ... В загальноосвітньому навчально-виховному закладі створюються такі навчальні майстерні |
УРОК ТЕМА Обладнання: навчальні плакати («Схема послідовності малювання мешканців моря», «Схема послідовності складання моделей рибок» та ін.);... |
УРОК 52 Тема уроку Мета уроку: Перевірити навчальні досягнення учнів з теми «Початки теорії ймовірностей» |
УРОК 32 Тема уроку Мета уроку: Перевірити навчальні досягнення учнів з теми «Інтеграл та його застосування» |