|
Скачати 220.39 Kb.
|
ІГРОВИЙ СВІТ НА УРОКАХ НАВЧАННЯ ГРАМОТИ Гра «Склади речення» оперую дитячими іграшками, персонажами лялькового театру. Одягаю, наприклад, на руку ляльку і виконую різну роботу. Учні спостерігають, потім розповідають, що бачили: Буратіно розглядав у книзі малюнки. Дівчинка Катруся розставляє посуд. Лисичка шукає здобич. Зайчик їсть моркву тощо. Щоб діти зуміли скласти невеличке оповідання, персонаж виконує кілька взаємопов'язаних видів роботи, внаслідок чого виходить розповідь з 3—4 речень: У лісі гуляв зайчик. Під кущем він помітив лисицю. Зайчик злякався і втік. Іноді сюжет розповіді підказує дітям не лялька, а однокласник: Оленка пише на дошці. Віталій роздає зошити. Катя і Сергійко розмовляють тощо. Гра «Навантажте машину». Називаю овочі: капуста, помідори, картопля, цибуля, буряки. Учні слухають і сплескують у долоні, почувши назване слово у тексті: Прийшла золота осінь. Скрізь побувала чарівниця. Завітала і на город.. Пригріла останнім теплом картоплю. Додала солодощів у буряки. Наказала до морозів зібрати цибулю і помідори. Бризнула краплинками роси на качани капусти. Після гри пропоную дітям узагальнити: Як назвати одним словом усе, чим ми навантажили машину? (Овочі). Гра «Приготуйтесь до уроків» (портфель, зошити, книги, гумка, олівець): Не носи у школу нічого зайвого. Портфель тримай у чистоті. Книги обгортай і бери чистими руками. Всі зошити складай у папку. Гумку, авторучку, олівець завжди носи у пеналі. Ознайомивши дітей з новим звуком, проводжу гру «Злови новий звук [с]». У кожного учня — лічильні палички. Називаю слова: пасіка, рама, сон, звір, тин. Першокласники паличками показують, що новий звук є у І й III словах. Аналогічно практикую гру для виділення нового, ще не відомого дітям звука. Щоб першокласники усвідомили, що таке звук, а що — буква, пропоную замружити очі й прочитати, букву, якою, позначений на дошці звук. — Чи можете ви це зробити? (Ні). Чому? (Ми не бачимо). Що ж таке буква? (Значок, який ми бачимо). Пропоную знову замружити очі і промовляю звук. — А тепер вам відомо, про який звук ідеться? (Так). Як ви дізналися? (Почули). То що таке звук? (Це те, що ми чуємо). Зараз давайте влаштуємо гру «Навпаки». Сьогодні у нас в гостях пес Бровко. Він називатиме звук, а ви напишіть букву, якою він позначається. І навпаки, коли Бровко покаже букву, хором називайте звук. Одягаю на руку ляльку, і за ширмою з'являється песик. Діти охоче працюють. Роботу з часом ускладнюю, переходячи до складів, одно – складових слів і т. д. Гра «Вчитель». Пропонуючи визначити, скільки звуків і букв у словах, проказую їх, а половина учнів класу перевіряє і виправляє своїх сусідів, які з допомогою набору цифр показують їх кількість. Наступного разу діти міняються ролями. Потім і проказують слова, і перевіряють усі по черзі. Гра «Відгадай». Ведучий (учень або вчитель) починає: «Це ягода, на м починається, на а кінчається» (Малина)». Учень, який відгадав, веде гру далі: «Це навчальне приладдя, відповідає на питання щ о?, на п починається, на ль кінчається. (Портфель)» і т. д. Такі ігри вчать дітей узагальнювати, розвивають логічне мислення. Гра «Сигнальники». У кожного — сигнальні картки-схеми. Вчитель називає звуки. Учні за домовленістю показують картку — сигналізують: голосний — картка з кружечком, приголосний — картка з рисочкою. Кращий сигнальник той, хто жодного разу не помилився. Цю гру доцільно проводити, вивчаючи м'які й тверді приголосні, слова, що відповідають на питання хто? що?, позначають дію предмета тощо Гра «Е с т а ф е т а». Готую 6 карток (за кількістю варіантів) і вписую в них по 5—6 слів (залежно від кількості учнів у ряду). За командою перший чи останній учень виконує необхідну роботу в першому слові, наступний — у другому і швидко передає картку далі, поки останній учень у ряду не поверне виконану роботу вчителеві. Гра «Хто зайвий? (Щ о з а й в е)?». У кожного учня — набір цифр або планшет. На дошці надруковані слова: 1.Щука. 2.Карась. 3.Лини. 4.Диня. 5.Йоржі. 6.Лижі. 7.Сом. Діти читають (варіант: читає вчитель або замість слів виставляються малюнки) і визначають, хто тут зайвий. Гра Х т о це?». Учень стає обличчям до класної дошки. Решті дітей учитель показує малюнок або предмет. Вони називають ознаки за формою, кольором, вагою, смаком, матеріалом і т. д. Викликаний учень намагається вгадати, який це предмет. Наприклад: Невеликий, довгастий, жовтий, пахучий, кислий — лимон. Прудкий, білий (або сірий), полохливий, довговухий, косоокий — заєць і т. д. Капітани Велика ілюстрація, де намальований корабель, який пливе по синьому морю. Корабель має зупинитися в портах, де знаходяться на хвилях букви на позначення голосних звуків (а, о, у, е, й, і). На палубі корабля є кишенька (проріз), куди вставляється буква на позначення приголосного звука. Роль капітана виконує будь-хто з учнів. Він дає сигнал для зупинки корабля. (Сигналом є вміння прочитати злиття звуків: приголосного з будь-яким голосним. Наприклад: да, до, ду, ди, ді, де вроздріб. Сигнал потрібно дати голосно, щоб корабель міг «зупинитися», а весь клас «не потонути» в морі.) Кожен із дітей хоче бути «капітаном». А з яким задоволенням він хоче прочитати будь-який зі складів, які звичайно показує вчитель указкою на ілюстрації! Можна складати як прямі склади (да, до, ди), так і обернені (ид, ад, од). Гра з даною ілюстрацією є найціннішим матеріалом для навчання дітей зливати звуки у склади, тобто вчити читати. А процес цей складний. Та й діти швидко втомлюються, не хочуть читати, утворювати злиття. А тут все дуже просто! Поставте губи дитини на вимовляння приголосного звука, а «голосом труби» дайте вимовити голосний звук. Таким чином швидко виходить злиття звуків у склади. Чарівне дерево На ілюстрованій таблиці — макет дерева. До нього прикріплюються «листочки», які вчитель роздає учням, особливо звертає увагу на тих дітей, що слабо зливають звуки. На листочках склади: ва, ви, ив, ав, ів, ві тощо. Учень, одержавши листочок, читає склад і прикріплює його на «чарівне» дерево. А якщо не прочитає, передає листочок іншому учневі. І так, прочитавши склади, діти утворюють «чарівне» дерево. Рекомендації: таблицю можна брати на вивчення будь-якої букви. Прохання Золотої рибки З цупкого паперу зроблений акваріум. В акваріумі розміщені рибки, ці рибки — «чарівні». Вони різнокольорові, але, крім того, на кожній рибці написані склади на будь-яку вивчену букву. Біля голівки кожної рибки вставлені цвях, голівка якого виглядає з рибки. На обох сторонах рибки написані склади. На столі лежать «вудочки». (Це вистругана паличка у вигляді указки, до неї прикріплений магніт.) Учень виходить до столу, бере «вудочку» і ловить рибу. З яким захопленням діти дивляться, коли учень витягає рибку магнітом! Потім читає цей склад, якщо прочитав, забирає на парту чи додому для заохочення, а не прочитав — залишає рибку в акваріумі. Чарівна торбина В учителя в руках «чарівна» торбина — різнокольорова, зшита з різних кольорових яскравих кусочків тканини. У ній — склади на вивчену букву: да, до, ду, ди, ді, де, ад, уд, од, ид, ід, ед і коротенькі слова з вивченою буквою: вода, дім, дам, дома, далі тощо. Учень виходить до дошки і бере з торбини склад чи слово, не дивлячись у торбину, засунувши туди лише руку. Якщо учень прочитав склад чи слово, то він забирає його з собою, якщо ні — залишає в торбині. Допоможіть Червоній Шапочці Повертаючись із лісової школи, Червона Шапочка помітила гриби на галявині. Почала збирати, відклавши кошика. Раптом стрибнула білочка і перекинула кошика, в якому були слова зі складів. Засумувала Червона Шапочка. Допоможіть скласти слова із складів: ка-ли-сич (лисичка), ка-книж (книжка), шит-зо (зошит), ра-жу-вель (журавель) тощо. Рекомендації: а) можна брати будь-які слова, звичайно ж на вивчені букви; б) аналогічно можна брати будь-якого казкового героя. Складіть квітку На кожен ряд учнів учитель заготовляє макет квітки, куди буде вставляти маленькі пелюсточки. Змагання відбувається між рядами — який ряд придумає з вивченим звуком більше слів. Завдання — різні: а) вивчений звук на початку слова; б) вивчений звук в кінці слова; в) вивчений звук в середині слова; г) слова-дії, слова-ознаки. За кожну правильну відповідь учень одержує фішку-пелюстку, яку вставляє в макет квітки. З яким бажанням діти придумують слова! Тут пасивних дітей немає, бо кожен хоче одержати пелюстку. Підбивається підсумок, який же ряд склав найкращу квітку, тобто одержав найбільше фішок-пелюсток. Рекомендації: аналогічно можна провести ігри «Кошик з овочами», «Ваза з фруктами», «Відро з грибами», «Колосок», відповідно використовуючи наочність. Казкові речення На таблиці чи дошці вчитель пише речення, але вони казкові, тобто в них є щось незвичайне. Наприклад: На сосні висіли сливи. На дереві росло сіно. Учитель вивішує таблицю, діти читають самостійно кожне речення пошепки. Як сяють вогники в дитячих очах, коли вони прочитують ці речення і знаходять у них незвичайне! Рекомендації: варіанти таких речень можуть бути з будь-якими словами. Сумка листоноші Варіант 1 Виготовляється сумка листоноші з цупкого паперу, казково оформлена. Роль листоноші виконує один учень. Одягає сумку наперед через плече і роздає «телеграми». На кожній із них написаний склад на вивчену букву. Якщо «телеграму» учень прочитав, вона залишається на парті. Якщо ні — вкидає назад в сумку. Ці «телеграми» від казкових героїв однієї з казок, наприклад: від кожного з героїв казки «Пан Коцький», а саме: від Лисиці, Вовка, Ведмедя, Кабана, Пана Коцького. Ці казкові герої надсилають телеграми зі словами допомоги. Варіант 2 Можна писати не склади, а слова. Варіант З Роль листоноші виконується по черзі згідно з прочитаними дітьми словами. Хто з дітей правильно прочитав слово, той бере сумку листоноші. Складіть слово Варіант 1 До набірного полотна викликаються три учасники (по одному учаснику від кожного ряду). Кожному дається набір букв відповідного слова. Наприклад: ь-л-е-в-а-ж-у-р (журавель). Букви знаходяться в конверті без відповідного порядку. Хто з учнів швидше складе слово з даних букв, той і переможець. Варіант 2 Це завдання можна давати всім дітям класу, розставивши букви на набірному. Підбивається підсумок, порахувавши фішки кожного ряду за правильну відповідь. Переможцям вручається виготовлена емблема з казковим героєм або у вигляді медалі «Знавці мови». Ласкаве сонечко Гра проводиться на злиття як двох звуків, так і трьох. Варіант 1 На дошці кольорова ілюстрація із зображенням великого сонечка, що має вигляд усміхненого обличчя людини. На променях — прорізи. У ці прорізи вставляються букви. Одна з них — на позначення приголосного, що вивчається наданому уроці, на інших промінцях — букви на позначення голосних звуків. Фізкультхвилинка Сонечко, сонечко, Виглянь у віконечко. Ми тебе чекаємо, Зранку виглядаємо. Усміхнися з-за хмарини, Кинь ласкавий промінець. Учитель дає завдання: — Прочитати злиття, вказуючи указкою на приголосний і голосний: ма, мо, му, ми, мі, ам і навпаки,— утворити злиття, вказуючи спочатку на голосний, а потім — на приголосний: їм, ум, ем, ом, им, ам. Варіант 2 На променях сонця є ще одна буква, на позначення приголосного звука. Наприклад: [к]. — Прочитати злиття трьох звуків: мак, мук, мік, мек, мик, мок і навпаки: кам, кум,.кім, ким, кем, ком. Рекомендації: а) таблицю можна використати на вивчення будь-якого звука, позначення його новою буквою; б) (для сильних учнів) самостійно з каси букв скласти злиття, відповідно до букв таблиці. Веселі кульки Варіант 1 На великій ілюстрації — казковий герой, що тримає в руках повітряні кульки, на яких написані всі прямі й обернені склади на вивчену букву. Аналогічні ілюстрації з різними казковими героями можуть бути використані на вивчення будь-якої букви. За цими ілюстраціями виконуються різні види читання: а) читання разом; б) індивідуальне читання окремих складів; в) відшукати оклад за звуковим значенням, яке називає вчитель. Варіант 2 Усі склади закриті, вчитель відкриває один із них на одну секунду і швидко його закриває. А діти повинні викласти цей склад із каси розрізної азбуки. Варіант 3 До дошки викликається один із учнів, він відшукує на таблиці один зі складів за завданням вчителя, наприклад: склад са, а діти в цей час викладають його з каси букв або відшукують у таблиці складів букваря. Світлофор Варіант 1 Учитель називає ряд слів із вивченим звуком, де звук знаходиться в різних позиціях: на початку слова, в середині слова, в кінці слова. Наприклад: калина, камінь, рак, мак, корова, актор, акробат, акація, палка, скакалка тощо. Серед них учитель читає слова, в яких немає цього звука, наприклад: земля, стіл тощо. Учень, почувши слово, де немає вивченого звука, піднімає червоний світлофор, а де є вивчений звук — сигналізує зеленим світлом світлофора. Рекомендації: у кожного учня світлофори з двома кольорами (з одного боку червоний колір, а з другого — зелений), виготовлені з цупкого паперу. Варіант 2 (для сильних дітей) Слова називає сильний учень, а діти сигналізують йому світлофорами. Вставте у віконце Великі таблиці-ілюстрації, виготовлені вчителем. Варіант 1
На набірному полотні розміщені склади: ЛО, ЛА, ЛИ, ЛІ, МО, МИ, МУ, МІ, ВО, ВА, ВУ, ВІ. У «віконечках» є прорізи. За завданням вчителя, який указкою вроздріб вказує пусті віконечка, діти відшукують відповідний склад і вставляють у проріз таблиці. Варіант 2 Букв, на позначення приголосних звуків може бути від однієї до шести. Варіант 3 Букви можуть бути розташовані в різних позиціях (див. наступну табл.).
Така таблиця дає змогу утворити склади обернені, тобто злиття голосного з приголосним. Варіант 4 Ці таблиці приносить казковий герой, який не вміє читати і просить допомоги у дітей. Учитель показує «віконечко», а діти з каси букв викладають відповідний склад. Будівельники На таблиці написані різні склади. Варіант 1
а) Прочитати склади (окремі учні, всі разом). б) Різні варіанти завдань читання складів. в) Скласти з цих складів різні варіанти слів. Варіант 2
Учитель вішає таблицю на дошці, а діти «будують» слова, використавши каси букв. Варіант 3 (для сильних дітей)
Самостійно «побудувати» слова з букв індивідуальних кас, користуючись таблицею. Рекомендації: гру можна використати на закріплення читання слів із вивченими буквами. Мовчанка Варіант 1 На класній дошці чи набірному полотні надрукований склад, а діти мають ще додати такі, щоб утворилося певне слово. Кожному учневі, який утворить слово, дається фішка. Виграє той ряд, який складе більше слів, для цього необхідно полічити фішки дітей всього ряду.
Варіант 2 (для сильних дітей) Учитель на набірному полотні виставляє склад. Кожен учень викладає з каси букв цей склад на парті, а потім складає свої слова, додаючи букви з розрізної каси. Підбивається підсумок: хто склав слів більше, той нагороджується медаллю «Буквоград». Катання на човнах Читання «катання на човнах» формує правильну вимову, свідоме сприймання тексту, вміння бачити слово наперед. На ілюстрації намальоване море. На морі — човни (п'ять— шість). На човнах написані слова на вивчені букви. У словах обов'язково стоять наголоси. Знизу кожен склад позначений дужкою. Це хвилі, на яких пливе човен. Наприклад: річковий, рідний, ранковий. Учні читають, співаючи протяжно перший склад, додають другий, третій, а наголос допомагає прочитати правильно. Рекомендації: а) таблиця постійна, а човни змінні; б) можна брати слова на будь-яку вивчену букву; в) паузу робити — лише між словами. Хто швидше Варіант 1 На дошці написані два стовпчики слів на будь-яку букву, однакового змісту Рама рама Рана рана Ранок ранок Ринок ринок Рука рука Косарі косарі Рак рак Комар комар Буквар буквар Викликаються двоє дітей. За командою вчителя починають читати одночасно перше слово. Хто з них швидше закінчить читати, той — переможець. Варіант 2 (робота в парах) На кожну парту кладеться індивідуальна картка з цим же завданням. Картку читають діти, що сидять за однією партою, один одному. Варіант 3 (для сильних дітей) Картки можна читати скоромовкою. Варіант 4 Читання карток через слово. Варіант 5 (робота в парах) Сильний учень перевіряє читання слабшого. Рекомендації: таке читання вчить читати маленьких школярів не літерами, а складами, темп читання в дітей швидко зростає. Баскетбол
Велику ілюстровану таблицю вчитель вішає на дошці. Ведмедик зліва кидає м'яч у корзину, а ведмедик справа ловить м'яч. Збоку накладається смужка паперу з клітинками, де є злиття двох приголосних. Стовпчиком від неї написані голосні. Вчитель веде указкою від голосного до приголосних, читаємо закритий склад, а від приголосних до голосного — відкритий склад. Рекомендації: а) можна змінювати варіанти казкових героїв; б) змінювати смужки паперу, змінюючи варіанти злиття приголосних. Аукціон Варіант 1 Учитель показує вивчені букви алфавіту, діти по черзі придумують слова на цю букву. Хто помиляється? Варіант 2 На дошці записані слова, де пропущені букви. Діти відгадують ці слова, вставляючи пропущені букви. Наприклад: на букву Р. к...с...р (косар); р...н...к(ранок). Ми читайки Варіант 1 Великі ілюстровані таблиці поділені навпіл. На одній половині таблиці намальований казковий герой в кольоровому зображенні, на другій — стовпчиком написані слова на вивчені букви. Наприклад:
Казковий герой просить допомоги прочитати дані слова. Можуть бути різні види читання: а) читання може бути хоровим; б) індивідуальним; в) вибірковим, за завданням учителя. Варіант 2 Учитель до дошки викликає одного учня. Викликаний учень стає спиною до таблиці. Вчитель називає слово, а дитина швидко повертається до таблиці, відшукує це слово і вказує на нього указкою. Варіант 3 (на тренування пам'яті дітей) Учитель вивішує таблицю, діти ознайомлюються з текстом, таблиця закривається. — Які слова записані на таблиці? — Скільки слів? — Яким є перше слово? — Яким є останнє слово? — Скільки слів є на сполучення [дж]? Які це слова? — Скільки слів є на сполучення [дз]. Які це слова? Поле чудес Варіант 1 На дошці чи таблиці написаний ряд слів на вивчену букву, наприклад: зайчик зоопарк зима зимонька зимній зошит зів'яв Один учень викликається до дошки, повертається спиною до таблиці. Учитель для всіх дітей класу указкою вказує на одне зі слів, не називаючи його, запитує в дітей: — Скільки в цьому слові складів? Діти відповідають: — У цьому слові три склади. Учень, який стояв спиною до дошки, швидко повертається і вказує на дане слово. Варіант 2 (для сильних дітей) — Скільки вданому слові звуків? Діти називають їх кількість відповідним числівником, а учень, який стояв спиною до дошки, повертається і вказує на це слово. Варіант З — Відшукати слово з наголосом: а) на першому складі; б) на другому складі; в) на третьому складі. Варіант 4 (для слабких дітей) — Відшукати слово, де є чотири букви, п'ять букв, два голосних. Рекомендації: гру можна використати в другому класі під час вивчення теми «Звуко-буквений аналіз слів». Відшукайте предмет На великих ілюстраціях намальовані предмети. Наприклад: фартух, туфлі, шарф (бажано брати на вивчення однієї якоїсь букви). Під ними зроблені звукові моделі слів. Варіант 1 Учитель закриває малюнки, залишивши одні моделі слів. Всі три ілюстрації вивішує на дошці. Збоку ілюстрацій написаний ряд слів у стовпчик: шарф, фабрика, фартух, туфлі, фонтан. За даною моделлю і словом відшукати, який предмет намальований на першій, другій, третій таблиці. Варіант 2 (для слабких дітей) На кожній моделі є підказка: позначення одного із звуків буквою. Варіант 3 На дошці — моделі слів: У кожного учня на парті — малюнки фруктів (яблуко, слива, груша, абрикос). Учитель показує указкою схему-модель слова, а діти демонструють відповідний малюнок фруктів. Варіант 4 (для сильних учнів) На столі заховані різні предмети. А на таблиці чи дошці накреслені звукові моделі цих предметів (ручка, книжка, олівець, зошит, пенал). Учитель загадує загадку, відгадкою є один із захованих предметів. Діти повинні відшукати схему-модель назви відповідного предмета серед інших схем (схеми на набірному полотні). Аналогічно проводиться робота з іншими предметами та відповідними загадками. Допоможіть Варіант 1 На дошці вчитель вивішує ілюстрацію з казковим героєм, який «просить допомоги» в дітей: до поданого слова, яке є на ілюстрації, відшукати схему звукової моделі. Звукових моделей дві, тобто їх на одну більше, ніж слів на ілюстрації. Наприклад:
Серед цих двох моделей необхідно відшукати ту, яка є схемою звукової моделі до даного слова і вставити в прорізи таблиці. Проводиться хвилинка «чомучок». Чому саме ця схема? Діти доводять свою думку. Варіант 2 (для сильних дітей) Казковий герой пропонує декілька слів. А звукові схеми-моделі до них на набірному полотні розмішені вроздріб.
Сильні діти мають набір цих карток-схем. Вони самостійно відшукують звукові моделі до даних слів і розташовують їх на парті в стовпчик, у тому порядку, в якому написані слова на таблиці. Біг зайців На таблиці написані сполучення будь-яких двох приголосних. зк ек бк вк гк дк ол зс вз сб гз дз пл пб пз кз рк пд Варіант 1 (для сильних дітей) Із паперу вирізають двох зайчиків, на спинах яких є прорізи — «віконечка». На зайчикові біля віконечка написана голосна літера, яку можна постійно міняти. Зайчика пересувають по полю горизонтально (зайчик біжить по полю вперед). Діти читають, зливаючи голосну з двома приголосними, що почергово з'являються в отворі. Другий зайчик біжить навпаки, назад (справа наліво), в нього голосна — після прорізу. Діти читають відкритий склад. Варіант 2 Злиття можна брати не тільки двох, а й трьох приголосних. Гра “ Відгадай за звуком”Учитель готує малюнки, де зображені різні предмети. Учитель демонструє дітям малюнок і запитує: “ Що це?” ( Годинник) “ Як він тікає?” (Тік-так, тік-так) , “ Що ца?” (Літак) “Як він гуде?” ( У-у-у). Гра “ Впіймайте звук”Учитель читає слова. Діти уважно слухають і плескають у долоні, коли чують заданий звук. Визначають його розташування. Гра “ Доберіть малюнок до букв”Учитель виставляє малюнки. Діти відшукують предмети, в назвах яких є певна буква. Гра «Додай склад». Для проведення цієї гри виготовляємо таблицю з кишеньками. Вставляємо туди картки зі складами так, щоб утворилися слова. Причому, перший склад вставляє вчитель, а учні мають сказати, які склади потрібно вставити в інші кишеньки. Хто швидше скаже той одержує очко. Гра «Яка буква заблукала?» Ця гра проводиться так: учитель показує дітям картинку з підписом і попереджує, що якась буква у підпису «заблукала», потрапила не на своє місце. У дітей — аркуші паперу, де вони мають записати тільки ту букву, яка «заблукала». Переможцем вважається той, хто знайде всі букви. Для гри можна використати слова кіт, сирок, мишка. |
Впровадження інтерактивних методів навчання щодо розвитку комунікативних... Викладач предметів людина і світ та художня культура, спеціаліст вищої категорії, старший викладач Державного навчального закладу... |
Використання інтерактивних методів навчання на уроках хімії та Проблема над якою працюю: Розширення пізнавальної компетентності учнів на уроках хімії та формування навичок навчальної діяльності... |
Комп‘ютер на уроках англійської мови Використання комп‘ютерів в навчальній та позакласній діяльності сприяє підвищенню мотивації та індивідуалізації навчання, розвитку... |
1. Середньовічний світ Західної Європи Учні розв’язують їх під час вивчення і закріплення нового матеріалу та на підсумково-узагальнюючих уроках |
Урок з навчання грамоти, 1 клас Сьогодні на уроці ми ознайомимось з новим звуком та буквою, поміркуємо та дізнаємось багато цікавого, навчимося читати склади і слова... |
Інтерактивні технології на уроках української мови та літератури Анотація. У статті описано досвід використання інтерактивних методів навчання на уроках української мови та літератури з метою активізації... |
Уроку виробничого навчання «ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО КОМУНІКАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ІГРОВОГО ПРОЕКТУВАННЯ НА УРОКАХ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ» |
Класифікація проектів з трудового навчання Навчальні проекти, що виконуються школярами на уроках трудового навчання, можна класифікувати за такими ознаками |
План проведення тижня трудового навчання Виставка найкращих робіт, виготовлених на уроках трудового навчання й у позакласний час учнями 5-11 кл |
«ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ЗАСОБІВ НА УРОКАХ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ В ПТНЗ» РОЗДІЛ ОРГАНІЗАЦІ ТА ЗДІЙСНЕННЯ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ У ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ |