|
Скачати 37.54 Kb.
|
Тема: Дитяча література XX-XXI ст. (Огляд). Найвідоміші письменники та найпопулярніші твори для дітей. Мета: продемонструвати багатство дитячої літератури XX-XXI ст.; ознайомити з найяскравішими постатями письменників-авторів творів для дітей; розвивати навички самостійного пошуку літератури відповідно до своїх уподобань; розширювати читацький світогляд учнів; виховувати в них високий естетичний смак до літератури. Обладнання: портрети дитячих письменників XX-XXI ст., виставка їхніх книг, DVD – записи екранізацій творів сучасних авторів. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Хід уроку І. Оголошення і коментування тематичних оцінок з розділу ,, Світ дитинства і моральні цінності в літературі ’’ ІІ. Оголошення теми й мети уроку ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів Часто доводиться чути, що література втрачає своє значення в сучасному світі – світі новітніх технологій, що твори пись-менників витісняються кіно- та телепродукцією, віртуальними комп’ютерними іграми,а справжніх поціновувачів художнього слова і просто бажаючих читати стає менше… Та чи не занадто поспішають песимісти зі своїми висновками? Сьогоднішній урок допоможе певною мірою з’ясувати питання про роль літератури в сучасному житті. IV. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу 1. Слово вчителя - Перш за все хотілося б почути вашу думку, дізнатися про ваші уподобання. Усно-письмова анкета читача У накресленій на дощці таблиці учні по черзі швидко ставлять відмітки у відповідній графі. Учитель підраховує голоси й ро-бить висновки.
(Кожен учень може вибрати, наприклад, 3 уподобання.) 2. Усна подорож книжковою виставкою, на якій представлені різні видання творів дитячих письменників XX-XXI ст. 3. Бесіда за запитаннями. - Які з творів, представлених на виставці, вам вже знайомі? - Як відбулося це знайомство – завдяки екранізаціям чи книзі? 4. Презентація портретів дитячих письменників XX-XXI ст. 5. Робота в творчих мікрогрупах: учні об’єднуються в групи шанувальників творчості певного письменника, готують, кори-стуючись книгами із виставки та опорними знаннями, розпо-відь про того чи іншого письменника та його твори. 6. Презентація результатів роботи мікрогруп. І мікрогрупа Міхаель Енде (1929-1995) – німецький письменник. У 28 років став писати книжки для дітей у жанрі фентезі. Казка ,,Безкіне-чна книга’’ (1979) – це найвідоміший твір Енде. ЇЇ герой Бастіан Бальтазар Букс, або просто БББ, - товстий, незграбний хлопчик. Усі з нього глузували. Одного разу він потрапив до Країни чудес, де правила Дитяча королева. Бастіан повертає-ться у свій світ оновленим і змінює власне життя. Реклама: ,, Книгу про Бастіана ви прочитайте І силу духовних оновлень пізнайте!’’ ІI мікрогрупа Кетрін Патерсон(р.н. 1932) – американська письменниця. 1998 р. її творчість відзначено Золотою медаллю імені Г.К.Андерсена(Вища міжнародна нагорода за кращу книгу для дітей). Одним із найвідоміших і найкращих творів Кетрін є повість ,,Прекрасна Гіллі Хопкінс ’’ (2001). Гіллі – 11-12-річна дівчинка з притулку. Вона постійно переходить з однієї прийомної сім’ї в іншу, але ніде не приживається, бо має погану репутацію. Чергова прийомна матір – Троттер – прийняла й полюбила дівчинку такою, якою та була. І дівча здалося. Твір вчить нас, що кожна людина комусь потрібна на цій землі і що її треба просто любити. Реклама: ,, Гіллі Хопкінс! Ти чудова, Лиш позбавлена любові’’. ІIІ мікрогрупа Крістіне Нестлінгер (р.н. 1936) – австрійська письменниця. Її діяльність у дитячій літературі відзначена багатьма (понад 30) літературними преміями. Народилаяс вона у Відні 13 жовтня 1936 року на околиці міста. Хотіла стати художницею, проте почала писати твори для дітей. ,, Мислитель діє’’ – це повість з елементами детективу, героями якої є троє хлопчиків-підлітків і їхня подруга Лілібет. У творі розглядаються проблеми дитячої самотності і жорсто-кості, расизму і байдужості або надмірного контролю батьків, стосунків хлопчиків і дівчаток. Реклама: ,, Проблеми дитячого колективу розв’яжи, Лише книгу К. Нестлінгер знайди’’. 7. Перевірка рівня засвоєння інформації: з’єднати стрілочками імена авторів та героїв їхніх творів: Сельма Лагерльоф Гаррі Поттер Памела Треверс Нільс Астрід Ліндгрен Мері Поппінс Туве Янсон Мумі-троль Джон Толкіен Більбо Джоан Роулінг Карлсон, який живе на даху 8. Перегляд фрагментів екранізацій: ,, Гаррі Поттер і філософський камінь ‘’ (режисер Кріс Коламбус); ,,Володар перснів ’’ (режисер Піттер Джексон). V. Етап рефлексії 1. Підсумкова бесіда - Чи можна стверджувати, що більшість сучасних кіношедев-рів, про рівень яких свідчать премії на престижних кінофести-валях, мають в своїй основі високохудожні літературні твори? Підтвердіть відомими вам фактами свою думку. - Яка провідна ідея творів дитячих письменників XX-XXI ст.? 2. Висновок. Як у прадавніх фольклорних казках, так і в найкращих сучасних творах для дітей провідна ідея та сама – добро переможе зло. VI. Оцінювання діяльності учнів. VII. Домашнє завдання. Підготувати розповідь про свій улюблений літературний твір одного з письменників XX-XXI ст. |
ПРОГРАМА для загальноосвітніх навчальних закладів Зарубіжна література Зарубіжна література” – навчальний предмет, об’єктом вивчення в якому є кращі твори й головні етапи розвитку світового літературного... |
087. 5 Пізнавальна література для дітей 14 09 Рукописи. Раритети і рідкісні книги 15 Пізнавальна література для дітей 14 09 Рукописи. Раритети і рідкісні книги 15 1 Філософські науки. Психологія 15 |
Видатні англійські письменники та їх твори Вступна частина If you want to be famous after you are | dead, either write things worth reading or do things worth writing. No entertainment... |
Тиждень початкових класів «Сказка о рыбаке и рыбке». Гриненко О. М. Огляд сучасних видань для дітей бібліотекарі |
Розді Проблеми та потреби незрячих та слабозорих дітей в умовах сучасного суспільства Огляд та аналіз джерел із питань реабілітації дітей з особливим потребами |
Календарне планування до програми курсу за вибором «Письменники-лауреати... Національна премія України імені Тараса Шевченка – найвища відзнака за твори літератури та мистецтва в незалежній Україні. З історії... |
СУПУТНИК БУКВАРЯ 2012 В «Читаночці» вміщено твори для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку українського поета Анатолія Камінчука |
Урок позакласного читання з елементами інтерактивного навчання ... |
Мета: виховувати любов і шанобливе ставлення до рідної матері, до... Обладнання: Образ Божої Матері вишиті рушники, свічка, конкурсні малюнки дітей, твори дітей про своїх мам, плакат з фотографіями... |
ЗМІСТ Передмова 5 0 Загальний відділ 7 Пізнавальна література для дітей та юнацтва 19 1 Філософські науки. Психологія 21 |